Інституційний репозитарій
Національного університету харчових технологій
ISSN 2310-8282
Положення про Інституційний репозитарій
Кількість документів у репозитарії: 47513

Розділи
Виберіть розділ, щоб переглянути його колекції.
Нові надходження
Тип елементу:Документ, Особливості вживання лексико-граматичного підходу у вивченні іноземних мов для спеціалістів з готельно-ресторанної справи(2025) Пазяк, Андрій РомановичСтаття присвячена методологічним і практичним аспектам використання лексико-граматичного підходу у вивченні англійської мови майбутніми спеціалістами з готельно-ресторанної справи. Проаналізовано ряд англомовних та україномовних джерел з питання особливостей вживання цього методу, його практичності, ефективності і доцільності в готельно-ресторанній сфері. Проведено аналіз значення вивчення граматичних структур та лексичних одиниць в їх єдності для покращення навичок усного і письмового спілкування здобувачів освіти. Розглядається розвиток лексико-граматичного підходу в порівнянні з іншими традиційними підходами (зокрема, граматико-перекладним, прямим та іншими). Висвітлені переваги і недоліки вживання лексико-граматичного підходу в розвитку комунікативних навичок, які є необхідними для майбутніх спеціалістів з готельно-ресторанної справи. Запропоновані конкретні методологічні схеми побудови завдань і вправ, використання яких дозволяє якісно збільшити словниковий запас здобувачів освіти, спонукати їх до більш активного і продуктивного вживання мови для вирішення практичних мовленнєвих задач. Розроблені приклади вправ з використанням лексико-граматичного підходу, спрямовані на розширення лексики, опанування граматичних структур і їх практичне поєднання з лексичними блоками і стійкими словосполученнями і найчастіше вживаними фразами на основі використовуваних підручників. В підсумку обґрунтовується доцільність і ефективність вживання лексико-граматичного підходу саме для спеціалістів з готельно-ресторанної справи, з огляду на те, що для спеціалістів даної сфери надзвичайно важливо вміти активно і ефективно комунікувати з клієнтами і колегами по роботі в усній і письмовій формі, вирішуючи цілий ряд практичних завдань, пов’язаних з забезпеченням потреб клієнтів і ефективною взаємодією з колегами і керівництвом. The article is devoted to methodological and practical aspects of using the lexico-grammatical approach in teaching English to future specialists in the hotel and restaurant industry. A number of English- and Ukrainian-language sources are analyzed to examine the features, practicality, effectiveness, and relevance of this method in the hospitality field. Also a lot of attention is given to the history of the development of this method, to its connection with other approaches. Special attention is given to the importance of mastering grammatical structures and lexical units in their unity to enhance learners’ oral and written communication skills. The development of the lexico-grammatical approach is considered in comparison with traditional methods (such as grammar-translation and direct methods). The advantages and disadvantages of applying this approach to the development of communicative competencies essential for hospitality professionals are discussed. The article proposes specific methodological frameworks for designing tasks and exercises that contribute to vocabulary expansion and encourage learners to actively use language in solving practical communicative tasks. Examples of exercises based on the lexico-grammatical approach are provided, focusing on vocabulary enrichment, grammar acquisition, and the integration of lexical chunks, fixed expressions, and commonly used phrases derived from current textbooks. In conclusion, the article substantiates the relevance and effectiveness of applying the lexico-grammatical approach in training hotel and restaurant professionals, emphasizing the necessity for them to communicate efficiently and appropriately with clients and colleagues in both spoken and written forms, addressing a range of real-life service-related situations.Тип елементу:Документ, Інноваційні стратегії торговельних підприємств(2025) Бергер, Аліна ДмитрівнаІнноваційні стратегії є ключовим фактором конкурентоспроможності торговельних підприємств. Вони спрямовані на вдосконалення існуючих процесів, створення нових продуктів, послуг та технологій, підвищення ефективності управління і задоволення потреб клієнтів. Стратегії можуть включати продуктово-товарні, технологічні, сервісні, організаційно-управлінські, маркетингові та екологічні інновації, а також цифрову трансформацію бізнесу. Ефективне впровадження інноваційних стратегій дозволяє підприємствам адаптуватися до змін ринку, зміцнювати позиції, стимулювати зростання та створювати додаткову цінність для споживачів.Тип елементу:Документ, Аpplication of PESTLE-analysis for strategic development of food industry enterprises(2023) Berger, AlinaPESTLE-аналіз показує, що на діяльність підприємства найсильніше впливають економічні фактори, водночас зміни в політичній та правовій сферах також мають значний ефект. Підприємства харчової промисловості з високим інноваційним потенціалом реалізують численні інноваційні проєкти, орієнтуючись на стратегічний розвиток, ефективне управління та зміцнення інноваційного потенціалу. Аналіз підкреслює можливості збільшення продажів, стимулювання інновацій у продуктових лінійках та підвищення ефективності виробництва й комерційної діяльності при збереженні орієнтації на споживача. ТОВ «Львівська кондитерська фабрика “Світло́ч”» функціонує як динамічна, адаптивна система, гнучко реагуючи на зміни в постачанні, замовленнях та законодавстві. Постійна адаптація та стратегічна спрямованість забезпечують сталий розвиток, підвищення якості та ефективну реалізацію ініціатив зростання, орієнтованих на інновації.Тип елементу:Документ, Комунікативна специфіка сучасної реклами кави і чаю(2025) Лелека, Ольга Олександрівна; Серебреннікова, Каміла БогданівнаРеклама як інструмент масової комунікації зазнала суттєвих змін, зокрема у сфері просування продуктів повсякденного вжитку, таких як кава і чай. Мета їх реклами полягала не лише в тому, щоб надати інформацію, але й створити емоційний зв’язок, cформувати імідж бренду та впливати на певний спосіб життя. У XXI столітті кава і чай – це не лише напої, а символи ідентичності, ритуалу, затишку та енергії. Advertising as a tool of mass communication has undergone significant changes, in particular in the field of promoting everyday products such as coffee and tea. The purpose of their advertising was not only to provide information, but also to create an emotional connection, build a brand image, and influence a certain lifestyle. In the XXI century, coffee and tea are not only drinks, but symbols of identity, ritual, comfort and energy.Тип елементу:Документ, Antioxidant capacity of matcha in syrnyky technology: improving the quality of fermented milk dishes(2025) Kuzmin, Dmytro; Suiarko, Borys; Levandovskyi, Leonid; Kuzmin, OlegThe article presents the results of comparative studies on the antioxidant capacity and sensory profile of green tea and matcha, followed by their adaptation to syrnyky (cottage cheese pancakes) technology. It was found that water-alcohol infusion of matcha exhibits the highest antioxidant activity and the most favorable sensory characteristics: intense green color, pronounced herbal aroma, and a well-balanced astringent-sweet taste with a creamy aftertaste. Based on the obtained data, an improved syrnyky formulation was developed with the addition of 1-3% matcha powder, which enhanced their quality by increasing nutritional and biological value and improving organoleptic properties. The study confirms the potential of matcha as a functional ingredient that enhances the appeal of modern Ukrainian cuisine. У статті представлено результати порівняльних досліджень антиоксидантної здатності та сенсорного профілю чаю зеленого та матча, при подальшій їх адаптації до технології сирників. Встановлено, що водно-спиртовий настій матча має найвищу антиоксидантну активність і найкращі сенсорні характеристики: насичений зелений колір, виразний трав’яний аромат та збалансований терпко-солодкий смак із вершковим післясмаком. На основі отриманих даних розроблено удосконалену рецептуру сирників із додаванням 1–3% порошку матча, що дозволило покращити їх якість завдяки покращенню харчової та біологічної цінності та поліпшенню органолептичних показників. Дослідження підтверджує перспективність використання матча як функціонального інгредієнта, що підвищує привабливість страв сучасної української кухні.
