Інституційний репозитарій

Національного університету харчових технологій

ISSN 2310-8282

Положення про Інституційний репозитарій

Кількість документів у репозитарії: 47690

Нові надходження

  • Тип елементу:Документ,
    Україна як транзитна держава – перспективи у післявоєнний час
    (2024) Репіч, Тетяна Анатоліївна
    У розділі досліджено сучасний стан і перспективи відновлення транзитного потенціалу України в умовах післявоєнної відбудови. Проаналізовано геополітичні, економічні та інфраструктурні чинники, що визначають роль України як ключового транзитного коридору між Європою та Азією. Визначено масштаби руйнування транспортної інфраструктури внаслідок російської агресії та їхній вплив на міжнародну логістику. Узагальнено результати оцінок індексу ефективності логістики (LPI) і глобальної конкурентоспроможності, наведено напрямки інтеграції України до європейських транспортних мереж TEN-T і проєкту Rail Baltica. Обґрунтовано стратегічну необхідність модернізації транспортної системи, розвитку залізничних сполучень європейського стандарту та формування логістичних хабів як передумови відновлення транзитного статусу України. The section analyzes the current state and prospects for restoring Ukraine’s transit potential in the post-war period. It examines geopolitical, economic, and infrastructural factors determining Ukraine’s role as a key transit corridor between Europe and Asia. The study outlines the scale of transport infrastructure destruction caused by Russian aggression and its impact on international logistics. It summarizes evaluations of the Logistics Performance Index (LPI) and Global Competitiveness Index, highlighting Ukraine’s integration into the European TEN-T network and the Rail Baltica project. The research substantiates the strategic need for transport modernization, development of European-gauge railway connections, and establishment of logistics hubs as essential prerequisites for Ukraine’s renewed role as a major transit state.
  • Тип елементу:Документ,
    Удосконалення транспортної логістичної діяльності підприємств молокопереробної галузі в умовах кризової ситуації
    (2025) Репіч, Тетяна Анатоліївна
    У роботі досліджено особливості функціонування транспортної логістики підприємств молокопереробної галузі України в умовах воєнного стану як типової кризової ситуації. Визначено вплив війни на логістичні ланцюги постачання, транспортні витрати та структуру витрат підприємств. Проаналізовано динаміку виробництва й експорту молочної продукції у 2019–2025 рр., наведено дані щодо зміни частки транспортних витрат у загальних і збутових витратах провідних підприємств галузі. Обґрунтовано, що руйнування інфраструктури, зростання цін на паливо та дефіцит транспорту стали ключовими чинниками підвищення витрат. Запропоновано напрями підвищення стійкості логістичних систем у кризових умовах — оптимізацію маршрутів, комбінування власної та аутсорсингової логістики, гнучке планування запасів, автоматизацію процесів і цифрову трансформацію. The study examines the features of transport logistics management in Ukrainian dairy industry enterprises under martial law as a typical crisis situation. The impact of the war on supply chains, transport costs, and the overall cost structure of enterprises is analyzed. The dynamics of milk production and export in 2019–2025 are presented, showing a sharp increase in transportation expenses in 2022 due to infrastructure destruction, fuel price growth, and transport shortages. The paper identifies key factors affecting logistics resilience and proposes strategic directions for improving efficiency: optimization of routes, a balanced combination of in-house and outsourced logistics, flexible inventory management, automation, and digital transformation.
  • Тип елементу:Документ,
    Особливості управління транспортною логістикою молокопереробних підприємств в умовах кризової ситуації
    (2025) Репіч, Тетяна Анатоліївна
    У статті розглянуто особливості управління транспортною логістикою підприємств молокопереробної галузі в умовах повномасштабної війни, що спричинила масштабні порушення логістичних ланцюгів, руйнування інфраструктури, зростання вартості пального та дефіцит кадрів. Обґрунтовано актуальність дослідження логістики «непередбачуваного використання», до якої належить логістика кризових ситуацій, що має особливе значення у період збройного конфлікту. Автором проаналізовано динаміку транспортних витрат провідних підприємств молочної промисловості України у 2019–2024 рр., з’ясовано, що у 2022 році витрати зросли майже вдвічі, а у подальші роки простежується тенденція до стабілізації, хоча рівень витрат залишається вищим за довоєнний. Узагальнено рекомендації провідних українських логістів щодо дій у надзвичайних умовах. Стаття демонструє, що забезпечення ефективної логістики в умовах війни можливе лише за умови швидкої адаптації, стратегічного прогнозування ризиків та впровадження інноваційних рішень. Підкреслено, що досвід, здобутий під час кризи, може стати основою для формування стійкої післявоєнної логістичної моделі у харчовій промисловості України. The article explores the specifics of managing transport logistics under martial law, which has created unprecedented challenges for dairy processing enterprises in Ukraine. The study highlights the negative impact of the Russian Federation’s military aggression on the country’s logistics infrastructure, particularly the destruction of transport networks, blockage of supply routes, and rising costs of raw material and finished product transportation. The relevance of the topic is substantiated in the context of global transformations in supply chains, which are being significantly reshaped by crises such as wars, pandemics, and climate disasters. Special attention is given to the peculiarities of logistics in unstable environments, which require enterprises to be flexible, adaptive, and technologically modernized. The choice of the dairy industry for research is due to its importance for the country's food security, significant contribution to economic development, and significant export potential. The author analyzed the dynamics of transportation costs of leading dairy enterprises in Ukraine in 2019–2024, changes in the share of transportation costs in the total costs of the enterprise and in sales costs. The results show a sharp increase in transport-related expenses in 2022, followed by partial stabilization, although the cost levels remain higher than before the war. Factors influencing these changes include the geographical location of enterprises, the degree of logistics centralization, and the chosen transport models. The article summarizes practical recommendations proposed by industry experts for improving logistics efficiency in times of crisis: forming safety stock, flexible route planning, digitalization of logistics processes, joint planning with supply chain partners, and combining centralized and decentralized logistics systems. The study concludes with the need to develop a resilient and adaptive logistics model capable of ensuring the continuity of supply and the efficient functioning of enterprises under extreme conditions and in the post-war recovery period.
  • Тип елементу:Документ,
    Розвиток судноплавства на Дунаї задля вдосконалення експортних потужностей України
    (2023) Репіч, Тетяна Анатоліївна
    Річкова галузь України має досить значний потенціал та можливості для розвитку. річки можна і потрібно використовувати як для внутрішнього транспортування, так і для торгівлі з іншими країнами. Внаслідок військової агресії росії єдина із водних артерій України, що продовжує працювати – Дунай. Розвиток логістики на Дунаї сприятиме тому, що навіть коли стабілізується ситуація із морськими портами, українські експортери зможуть транспортувати продукцію як вгору за течією до європейських країн, так і морем. The river industry of Ukraine has a fairly significant potential and opportunities for development. Rivers can and should be used both for internal transportation and for trade with other countries. As a result of Russia's military aggression, the only waterway in Ukraine that continues to operate is the Danube. The development of logistics on the Danube will ensure that even when the situation with seaports stabilizes, Ukrainian exporters will be able to transport products both upstream to European countries and by sea.
  • Тип елементу:Документ,
    Можливості розвитку залізничної інфраструктури України
    (2024) Репіч, Тетяна Анатоліївна
    Досліджено сучасний стан та особливу роль залізничного транспорту в економіці країни і добробуті населення. Обґрунтовано стратегічну необхідність модернізації транспортної системи, розвитку залізничних сполучень європейського стандарту та як передумови відновлення транзитного статусу України. The current state and special role of railway transport in the country's economy and the well-being of the population are investigated. The strategic need for modernization of the transport system, development of railway connections of European standard and as a prerequisite for restoring the transit status of Ukraine are substantiated.