Інституційний репозитарій
Національного університету харчових технологій
ISSN 2310-8282
Положення про Інституційний репозитарій
Кількість документів у репозитарії: 47708

Розділи
Виберіть розділ, щоб переглянути його колекції.
Нові надходження
Тип елементу:Документ, Неоліберальні засади реформування податкової системи української держави(2024) Слободян, Володимир Ярославович; Корінний, Сергій ОлександровичРозглянуто та розкрито зміст структурних елементів Національної стратегії доходів України (далі НСДУ), зокрема в частині підходів, візії, цілей та принципів НСДУ, а також проаналізовано деякі аспекти політики посилення доброчесності як щодо платників податків, так і щодо контролюючих органів. Звернуто увагу на те, що розроблення і затвердження НСДУ є вимогою МВФ, яка направлена на удосконалення процедур податкового та митного адміністрування задля підтримки економічного зростання через зменшення нерівності та неефективності в політиці та адмініструванні доходів. Зроблено висновок, що поглиблення інтеграційних процесів вимагає від української податкової системи більшої і точнішої відповідності принципам побудови і функціонування юрисдикцій податкових систем західних країн. Акцентується увага на тому, що НСДУ покликана забезпечити перебудову існуючої податкової системи на засадах таких принципів податкового права, як : стабільність, нейтральність, справедливість, доброчесність, інтегрованість, ефективність, розвиток та ін., що, в свою чергу, має слугувати досягненню стратегічних цілей розвитку податкової системи, в числі яких : забезпечення макроекономічної та фінансової стабільності, зменшення потреб у зовнішніх запозиченнях, зміцнення доброчесності та довіри до контролюючих органів. The content of the structural elements of the National Revenue Strategy of Ukraine (hereinafter the NRSU) was considered and revealed, in particular in terms of the approaches, vision, goals and principles of the NRSU and some aspects of the policy of strengthening the integrity of both taxpayers and regulatory bodies were analyzed. Attention was drawn to the fact that the development and approval of the NRSU is a requirement of the IMF, which is aimed at improving tax and customs administration procedures in order to support economic growth by reducing inequality and inefficiency in revenue policy and administration. It was concluded that the deepening of integration processes requires the Ukrainian tax system to be more and more precisely compliant with the principles of the construction and functioning of the jurisdictions of the tax systems of Western countries. Attention is focused on the fact that the NRSU is called to ensure the restructuring of the existing tax system on the basis of such principles of tax law as: stability, neutrality, justice, integrity, integration, efficiency, development, etc., which in turn should serve to achieve the strategic goals of the development of the tax system including: ensuring macroeconomic and financial stability, reducing external borrowing needs, strengthening integrity and trust in regulatory bodies.Тип елементу:Документ, Інновації у податковій політиці: стратегічний підхід до розвитку бізнесу(2025) Левченко, Юлія Григорівна; Слободян, Наталія Ярославівна; Слободян, Володимир ЯрославовичМета дослідження передбачала визначення основних напрямів стратегічної підтримки бізнесу шляхом надання державних податкових преференцій та підтримки інноваційної діяльності. Методикою дослідження слугував бібліографічний метод, який на базі існуючих здобутків вчених дав можливість проаналізувати та встановити зв’язок існуючої ситуації та проблем щодо інноваційного розвитку бізнесу; сукупність методів емпіричного дослідження, дозволили систематизувати та оцінити сучасні тренди у забезпеченні інноваційного розвитку та податкових змін з метою стимулювання розвитку бізнесу; графічний метод подання даних забезпечив наочне уявлення обробленого матеріалу. Одним із показників інноваційного розвитку держави є сукупність міжнародних вимірювачів: Глобальний індекс конкурентоспроможності талантів, Глобальний індекс стійкої конкурентоспроможності, Глобальний індекс інновацій, Зведений Інноваційний Індекс. На жаль, сучасний стан економіки не дає можливості використати існуючий потенціал, тому значення даних індикаторів протягом 2015-2022 рр. майже не змінилось. Рівень інноваційного розвитку має базуватися на ефективній законодавчій базі. Одна, сучасні виклики, що стоять перед державою, не вирішені через законодавчу базу (особливо шляхом податкового стимулювання). Можливою новацією може стати імплементація міжнародного досвіду податкового стимулювання через податкові інструменти (податкові канікули, прискорена амортизація, податковий кредит, зменшення ставки податку на прибуток, інвестиційна податкова знижка). В Україні розроблені відповідні проєкти законів України щодо підтримки та розвитку інноваційної діяльності підприємств у 2015 р. й 2022 р. Вони містять повний перелік необхідних дій та механізмів реалізації, однак досі не пройшли відповідного розгляду на законодавчому рівні. Важливою віхою у стратегічному періоді може стати нова модель податкової реформи «10:10:10». В основі цього підходу лежить зменшення податків та їх ставок при скасуванні усіх існуючих пільг. Зниження кількості податків та їх оптимізація суттєво знизить податковий тягар на бізнес, що забезпечить вивід частини бізнесу з тіні, у результаті чого відбудеться зростання наповнення державного бюджету. The study aimed to determine the main areas of strategic business support by providing state tax preferences and supporting innovation activities. The research methodology was a bibliographic method, which, based on the existing achievements of scientists, made it possible to analyze and establish a connection between the existing situation and problems regarding the innovative development of business; a set of empirical research methods allowed us to systematize and evaluate modern trends in ensuring innovative development and tax changes in order to stimulate business development; a graphical method of data presentation provided a visual representation of the processed material. One of the indicators of the state's innovative development is a set of international meters: Global Talent Competitiveness Index, Global Sustainable Competitiveness Index, Global Innovation Index, and Consolidated Innovation Index. Unfortunately, the current state of the economy does not allow us to use the existing potential. Therefore, the value of these indicators during 2015-2022 has almost not changed. The level of innovative development should be based on an adequate legislative framework. However, the state's current challenges have not been resolved through the legislative framework, primarily through tax incentives. A possible innovation could be implementing international experience in tax incentives through tax instruments (tax holidays, accelerated depreciation, tax credit, reduction of the income tax rate, investment tax deduction). In Ukraine, relevant draft laws have been developed to support and develop innovative activities of enterprises in 2015 and 2022. They contain a complete list of necessary actions and implementation mechanisms but have not yet undergone appropriate consideration at the legislative level. The new tax reform model "10:10:10" may be an important milestone in the strategic period. This approach's basis is reducing taxes and their rates while canceling all existing benefits. Reducing and optimizing the number of taxes will significantly reduce the tax burden on businesses, which will ensure the withdrawal of part of the business from the shadows. As a result, the state budget will increase.Тип елементу:Документ, Ідейно-ціннісний вплив консерватизму на демократизацію державного управління в Україні(2023) Слободян, Володимир ЯрославовичВ статті досліджуються етапи розвитку і становлення консерватизму як політико-правової доктрини державотворення в контексті трансформації системи державного управління в публічне управління в умовах реформування політико-адміністративної системи країни за зразком західних демократій. Проаналізовано теоретичні засади джерельну базу західного і українського консерватизму у нерозривному зв’язку із еволюцією уявлень і напрацювань західної науки про демократію як основу забезпечення балансу суспільних інтересів та запоруку утвердження верховенства права. Окреслено концептуальні напрямки розвитку українського консерватизму, його значення і місце в процесі забезпечення політико-ідеологічних інструментів побудови державного апарату, держави як такої, на засадах демократії і верховенства права людини і громадянина над «правом держави». Розглянуто окремі аспекти класократії — політико-правової моделі політичного управління українською державою, розробленою ідеологом українського консерватизму поч. XX століття В. Липинським. Проведено історико-порівняльний аналіз структурних частин класократії з точки зору їх актуальності з позицій сьогодення. Робиться спроба обґрунтування ідеї про наявність особливого виду політико-правової культури і в сьогоднішньому українському суспільстві, котра сприяє відтворенню класократії в тій чи іншій політичній формі. Автор аналізує таку історичну українську форму правління як Гетьманат і доходить висновку про її «застарілість» з точки зору сьогоднішнього етапу державотворення, однак пропонує зосереджувати увагу на характерному для української політичної системи тяжінні в питаннях розподілу влади в бік президенсько-парламентської форми правління. Окрему увагу в науковій статті присвячено становищу адміністративно-управлінської еліти держави, аналізу її правової і політичної свідомості. Адміністративно-управлінська еліта держави розглядається як клас, покликаний до трансформації «державного управління» в «публічне управління». Автор робить спробу поєднання концепту «національної аристократії» В. Липинського із насущними питаннями формування якісно нової генерації публічних управлінців, здатних втілити в життя засади і практики публічного управління і адміністрування Заходу в Україні. The scientific article examines the stages of development and formation of conservatism as a political and legal doctrine of state formation in the context of the transformation of the state administration system into public administration in the context of reforming the country’s political and administrative system on the model of Western democracies. The theoretical foundations and source base of Western and Ukrainian conservatism are analyzed in an inextricable connection with the evolution of ideas and developments of Western science about democracy as a basis for ensuring the balance of public interests and guaranteeing the establishment of the rule of law. The conceptual directions of the development of Ukrainian conservatism, its meaning and place in the process of providing political and ideological tools for building the state apparatus, the state as such, on the principles of democracy and the supremacy of human and citizen rights over «state law» are outlined. Some aspects of classocracy — the political and legal model of political management of the Ukrainian state, developed by the ideologist of Ukrainian conservatism at the beginning of 20th century by V. Lipinsky. A historical and comparative analysis of the structural parts of the classocracy was carried out from the point of view of their relevance from the point of view of today. An attempt is made to justify the idea of the existence of a special type of political and legal culture in today’s Ukrainian society, which contributes to the reproduction of classocracy in one or another political form. The author analyzes such a historical Ukrainian form of government as the Hetmanate and comes to a conclusion about its «obsolescence» from the point of view of today’s stage of state formation, however, he suggests focusing attention on the gravitation characteristic of the Ukrainian political system in matters of distribution of power towards the presidential-parliamentary form of government. Special attention in the scientific article is devoted to the position of the administrative and managerial elite of the state, the analysis of its legal and political consciousness. The administrative-management elite of the state is considered as a class called to transform «state administration» into «public administration». The author attempts to combine the concept of «national aristocracy» by V. Lypynsky with the pressing issues of forming a qualitatively new generation of public managers capable of implementing the principles and practices of public management and administration of the West in Ukraine.Тип елементу:Документ, Антикорупційна реформа та підсилення управлінських спроможностей системи органів Державної податкової служби України(2025) Слободян, Володимир Ярославович; Корінний, Сергій ОлександровичВироблення та забезпечення ефективної антикорупційної політики та запобігання корупції в системі органів Державної податкової служби України (далі ДПС) є одним із ключових завдань, яке ставиться міжнародними партнерами перед українською владою в контексті пришвидшення темпів євроінтеграції та наближення вітчизняної податкової системи та юрисдикції до правових стандартів, норм та правил податкових систем та юрисдикції країн Європейського Союзу. Важливим фактором, який обумовлює впровадження антикорупційної реформи в системі органів ДПС є також та роль, яку покликані відіграти органи ДПС в цей критичний для української держави час, яка особливо гостро потребує сьогодні значного покращення адміністрування податків, зборів та інших законодавчо закріплених платежів для повноцінного та безперебійного забезпечення виконання завдань та функцій, а особливо забезпечення національної безпеки та оборони. Developing and ensuring an effective anti-corruption policy and preventing corruption in the system of bodies of the State Tax Service of Ukraine is one of the key tasks set by international partners for the Ukrainian authorities in the context of accelerating the pace of European integration and bringing the domestic tax system and jurisdiction closer to the legal standards, norms and rules of the tax systems and jurisdiction of the European Union countries. An important factor determining the implementation of anti-corruption reform in the system of State Tax Service bodies is also the role that State Tax Service bodies are called upon to play at this critical time for the Ukrainian state, which is particularly in urgent need of significant improvement in the administration of taxes, fees and other legally established payments for the full and uninterrupted fulfillment of tasks and functions, and especially ensuring national security and defense.Тип елементу:Документ, International experience in protecting the rights and freedoms of internally displaced persons(2025) Oliinyk, Yaryna; Turchak, Oleksandr; Blok, Nataliia; Bernaziuk, Oleksandr; Slobodian, VolodymyrSubstantiation of the need and development of proposals for improving the national regulatory and legal framework in the field of ensuring the rights and freedoms (RF) of internally displaced persons (IDPs), based on in ternational experience. The objectives are to define the forms and directions of the RF of IDPs; to increase the con sistency of the Ukrainian regulatory system of the RF of IDPs and international legal standards; to propose changes to the legal norms in the field of the RF of IDPs. Обґрунтування необхідності й розроблення пропозицій удосконалення національного нормативно-правого поля у сфері забезпечення прав і свобод (ЗПС) внутрішньо переміщених осіб (ВПО) за спирання на міжнародний досвід. Завдання: визначити форми й напрями ЗПС ВПО; збільшити узгодженість української регуляторної системи ЗПС ВПО й міжнародних правових стандартів; запропонувати зміни правових норм у сфері ЗПС ВПО.
