A retrospective analysis of the concept of "self-regulating learning" in the philosophical and psychological-pedagogical literature of the West European educational space

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2017

Автори

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Анотація

The article deals with the approach to the concept of "self-regulated learning" of Western European scientists, the importance of self-regulated learning in the development of educational and professional competencies of future professionals, as well as the structure and stages of development of self-regulated learning in the course of students’ training of higher educational institutions. The problem of students’ training capable of continuous learning is actualized. The essence of the concepts "self-regulated", "self-regulated learning" is clarified and drawing attention to the specifics of their application in the future formation and personal growth of future specialists.

Опис

Ключові слова

self-regulated, self-regulated learning, self-education, independent work, self-educational activity, саморегулювання, саморегульоване навчання, самоосвіта, самостійна робота, самоосвітня діяльність, кафедра іноземних мов професійного спрямування

Бібліографічний опис

Herasymova, О. A retrospective analysis of the concept of "self-regulating learning" in the philosophical and psychological-pedagogical literature of the West European educational space / О. Herasymova // Збірник «Наукових праць», серія «Педагогіка». – 2017. - Том 293, Вип. 281. – С. 57–63.

Зібрання