Методичні аспекти інноваційного та креативного проектування управлінської діяльності

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2019

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Анотація

В статті визначено розкрито принципи інноваційного та креативного удосконалення менеджменту організацій, підприємств та установ, зміст його функцій, методів, організаційного і правового забезпечення. Розкрито актуальну необхідність дослідження складових і стану інноваційності та креативності менеджменту підприємств з метою його подальшого розвитку. Зроблено висновок про залежить розвитку економічних систем від впровадження в діяльність керівних органів організацій нововведень що спрятиме формування конкурентних переваг. В статті розкрито та обґрунтовано принципи формування системи креативного менеджменту. Розроблено рекомендації з підвищення ефективності розвитку креативності менеджерів. The article determined the urgent need to identify the presence of new forms of creativity, creative talent and the search for means of its development, new requirements, new methods, tools, conditions for the formation of a competently competent, socially active independent and creative personality of the head. The conceptual apparatus of creative content of management systems, processes of changes in the system of training of qualified creative executives is investigated, the problems of organizing and increasing the efficiency of technological aspects of creative learning are realized, which can serve as the foundation for the development of innovative tools and creative management technologies. The purpose of the study is to identify the components, tools and structures for identifying the innovation and creativity of management systems in the context of the formation of integrated managerial influence to ensure the integration of science, production and the market to enhance the competitiveness of enterprises. It is proposed to improve the activity of the enterprise through creative management, which will allow to achieve greater efficiency and effectiveness, to form a positive image, increase competitiveness, use of limited resources more efficiently, and increase profits. Included in the factors of innovative and creative development of management structures that need to be solved, the question of the development and implementation of functional technologies of managerial influence. To ensure the quality of creative managerial decisions, it is important to analyze the management process according to the components: content, implementation techniques, professional membership of the participants, terms, information and material resources, it is necessary to separately consider the principles of organizational culture, the use of which allows us to proceed to the development of functional solutions for the implementation of integrated management models and identify the components of creative managerial competencies. The conclusion was suggested to recommend as the most urgent tasks to increase the creative innovation of the processes of management of further research scientific and theoretical foundations and the development of creative management systems through the implementation of programs and plans for socio-economic development, programs of innovation management development, as priority in content and time, to engage in active participation of public authorities and other social institutions in the process of training managers.

Опис

Ключові слова

organizational structures of management, managerial decisions, управлінські технології, управлінські інновації, креативність, інноваційні інструменти, організаційні структури управління, управлінські рішення, managerial innovations, managerial technologies, creativity, innovative tools, кафедра економіки праці та менеджменту

Бібліографічний опис

Зєніна-Біліченко, А. С. Методичні аспекти інноваційного та креативного проектування управлінської діяльності / А. С. Зєніна-Біліченко // Вісник ХНАУ ім. В.В.Докучаєва. Серія : Економічні науки. – 2019. – № 1. – С. 189-201.

Зібрання