Перегляд за Автор "Бергер, Аліна Дмитрівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 33
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Багатомірна оцінка рівня інтелектуального потенціалу ВНЗ та її практичне застосування(2018) Драган, Олена Іванівна; Мазник, Ліана Валеріївна; Бергер, Аліна ДмитрівнаОбґрунтовується методика визначення рівня інтелектуального потенціалу, яка базується на розрахунку вагомості показників з системи показників рівня інтелектуального потенціалу, їх інтегральному оцінюванні, розробці таксономічних оцінок цього рівня.The method of determining the level of intellectual potential based on the calculation of the importance of indicators from the system of indicators of the level of intellectual potential, their integral estimation, and the development of taxonomic estimates of this level is substantiated. It is substantiated that in order to make an effective management decision regarding the impact on the level of intellectual potential, it is necessary to constantly search for the optimal interconnection between the set of economic, innovative and personnel components, the change of which forms the intellectual potential of the enterprise as a whole. It is established that the main feature of using methods of multivariate estimation (in particular, taxonomy) in this study is information on the confirmed quantitatively homogeneity of the aggregate of experts regarding local condensations or dilutions in the set of estimates from the system of indicators of the level of intellectual potential of higher educational institutions.Документ Взаємозв’язок понять «стратегія», «інновація», «конкурентна перевага» у методології формування конкурентоспроможності підприємства(2020) Драган, Олена Іванівна; Бергер, Аліна ДмитрівнаУ статті обґрунтовується актуальність існування прямого суттєвого взаємозв’язку між поняттями «стратегія», «інновація», «конкурентна перевага», їх впливу на рівень конкурентоспроможності підприємства. Зокрема стратегія управління розвитком підприємства передбачає планування всієї діяльності підприємства (інноваційна, маркетингова, виробнича, кадрова, фінансова, збутова, соціальна, ринкова та ін.) на довгостроковий період. Стратегія управління розвитком повинна враховувати принцип інноваційності ‒ активізацію інноваційної діяльності за рахунок впровадження інновацій у практичну діяльність для забезпечення конкурентних переваг і отримання стійких конкурентних позицій на ринку. Конкурентні переваги, в свою чергу, сприяють формуванню конкурентоспроможності підприємства й суттєво впливають на його рівень. Вищезазначений взаємозв’язок, відображений у запропонованому механізмі управління розвитком підприємства на засадах інноваційності та конкурентоспроможності. The article is devoted to the problems of forming of enterprise’s competitiveness in the conditions of transformation changes in economy. The existence of direct substantial interrelation i between concepts “strategy”, “innovation”, “competitive edge, their interinfluence on the level of the enterprise’s competitiveness is described. The various approaches to the essence of concept “strategy” as the set of rules for making decision, that organization follows in its activity; complex (long-term) plan sent for providing the realization of mission and achievement of certain goals; direction of development, trajectory, long-term course sent to the achievement of organization’s aims; models of activity and others are generalized. In the conditions of principles expansion of corporate social responsibility, requirements of information management, the essence of “innovation” is generalized namely, as value, result, process, changes, relations, creativity reflections, specific principle, instrument and others. Competitive activity that is constantly conducted between enterprises is based on the use of innovations with the aim of providing competitive edges and achievement of severe competition positions at the market, the result is the increase of level of the enterprise’s competitiveness. Therefore, the strategy of management development of the enterprise envisages the planning of all enterprise’s activity (innovative, marketing, productive, skilled, financial, sales, social, market and other) on a long-term period. Thus, the strategy of management development must take into account the principle of innovativeness ‒ activation of innovative activity due to the introduction of innovations in practical activity for the receipt of competitive edges, which are absent in the competitors. Competitive edges, in turn, assist the forming of enterprise’s competitiveness and substantially influence on its level. The verification of this interrelation is represented in offered mechanism of management development of the enterprise on the principles of innovativeness and competitiveness at the market.Документ Визначення стресових чинників у роботі працівників за допомогою нормування праці(2022) Драган, Олена Іванівна; Рудова, Анастасія Ярославівна; Бергер, Аліна ДмитрівнаУ статті досліджуються питання, пов’язані з попередженням посилення стресових чинників на робочому місці за допомогою нормування праці. Згідно опитувань компанії «Deloitte» понад 70% працівників перебувають у постійному стресі та найбільш стресовими виробничими чинниками для них є обсяг робіт (перенавантаження) та невизначеність із пандемією Covid-19 ‒ реорганізація виробництва, перехід до віддаленої роботи або зміни умов роботи. Фотографія робочого часу як метод нормування праці дозволяє відстежити виконання виробничої операції і встановити чинники, що впливають на працівника, зміну його поведінки та трудової дисципліни. Хронометраж як метод нормування праці дозволяє продіагностувати рівень працездатності працівника, його емоційне ставлення до різних типів завдань, відстежити піки перенавантаження та втоми. Запропоновані заходи щодо розвитку системи стрес-менеджменту та впровадження wellbeing-програм на підприємствах. The questions related to warning of stress factors’ strengthening in the workplace by means of rationing of labor s are investigated in the article. Realization of the sociological questioning by the Ukrainian platform of Gradus Research and Advisory Board, set that over 70% polled are in permanent stress. The ponderable factor of stress are professional difficulties in the workplace. It is considered to distribute professional stress on six categories by factors: personal, physical, social, description tasks, structural, role-play. In accordance with the questioning of “Deloitte” company the most stressful factors for respondents are the amount of work (overload, overstrain) and vagueness with the pandemic of Covid-19 ‒ production reorganization, passing to remote work or change of work terms. The least stress for the workers of the enterprise is the relationship with colleagues, organization management, using of out-of-date technique and technologies of decision making indicators. The research of different generations’ answers (Y, Z) in relation to mental health in working environment in the edge of the whole world and Ukraine is analyzed. By means of application of the methods of rationing of labor of business hours’ photo and time-study it is possible to discover or warn the stress factors’ strengthening in workers at the workplace. The photo of business hours allows watching the implementation of productive operation and setting the factors that influence on the worker, worsening of his behavior and labour discipline, his emotional attitude of different types of production tasks, to watch lances of overload and tiredness during the working day. The factors of direct and indirect influence on forming and use of stress management systems was offered by M.F. Honchar are analyzed. It is considered that the stress management system of the enterprise needed to be equated to management of pessimistic variant that will take into account possible problems and threats, and how to follow them for the removal of unfavorable consequences. Events in relation to the development of stress management system and introduction of wellbeing- programs in activity of the enterprise are offered.Документ Вплив штучного інтелекту на маркетингову діяльність підприємств м’ясної промисловості(2023) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Бергер, Аліна ДмитрівнаВ статті розглядаються питання застосування штучного інтелекту в маркетинговій діяльності підприємств м’ясної промисловості. Стратегічним завданням маркетингової діяльності підприємств м’ясної промисловості у сучасних умовах є повне використання маркетингового потенціалу для підвищення результативності, збільшення ринкової частки ринку, своєчасного задоволення потреб споживачів, забезпечення довгострокових конкурентних переваг за рахунок прийняття інноваційних маркетингових рішень. Саме штучний інтелект надає підприємствам м’ясної промисловості можливості - переваги у маркетинговій діяльності, зокрема, скорочення часу на аналіз і створення інформаційних баз даних від постачальників до залучення споживачів, революціонізується спосіб спілкування маркетологів зі своєю аудиторією та досягнення власних цілей, покращення й оптимізація традиційного маркетингового комплексу, який складається з «4P»: продукт, ціна, місце та просування. Обґрунтовано сучасний вплив штучного інтелекту на маркетинговий комплекс «4P» для підприємств м’ясної промисловості. Запропоновані актуальні напрями застосування штучного інтелекту (ШІ) для впровадження на підприємствах м’ясної промисловості на перспективу для підвищення рівня конкурентоспроможності на висококонкурентному м’ясному ринку. Штучний інтелект сприяє розвитку інноваційних маркетингових рішень, які базуються на використанні новацій у різних видах діяльності споживачів, компаній, ринків та активізує появу нових різновидів маркетингу, які доцільно застосовувати у практиці підприємств м’ясної промисловості. Сьогоднішній досвід використання штучного інтелекту у маркетинговій діяльності вже сприяє тому, що на підприємствах м’ясної промисловості знижуються витрати, підвищується контроль за якістю виробництва продукції та забезпечується безпека для споживачів, яка підтверджена дотриманням системи міжнародних стандартів ISO 9000, ISO 22000, ISO 14000 та інших. The article examines the impact and experience of using the artificial intelligence on the marketing activity using the example of meat industry enterprises. The strategic task of marketing activity of meat industry enterprises in the modern conditions is the full use of marketing potential for increasing efficiency, expanding market share, meeting consumer need in timely manner, ensure long-term competitive benefits due to the search of reserves and making innovative marketing decisions. Artificial intelligence that provides eat industry enterprises with opportunities – benefits in marketing activity, thus, reducing tie on the analysis and creating information databases from suppliers to the attracting customers, revolutionizing the way marketers communicate with their audience and achieving their own goals, improving and optimizing marketing complex that consists of “4P”: product, price, place and promotion. The modern impact of artificial intelligence on marketing complex “4P” for meat industry enterprises is substantiated. Current areas of application the artificial intelligence (AI) for implementation on the meat industry enterprises in the future to increase the level of competitiveness on the highly competitive meat market is proposed. With the help of artificial intelligence all the elements of marketing concept of “4P’ which are interconnected and complementary are improved. Artificial intelligence contributes to the development of marketing decisions, which are based on the use of innovations in various types of activities of customers, companies, markets, and activates the emergence of new types of marketing, which are expedient to apply in the practice of meat industry enterprises. Today’s experience of using the artificial intelligence in marketing activity already contributes to the fact that meat industry enterprises reduce costs, increase control over the quality of production and ensure safety for customers which is confirmed by compliance with the system of international standards ISO 9000, ISO 22000, ISO 14000 and others.Документ Досвід ребрендингу компанії для покращення її позитивного іміджу на ринку(2021) Бергер, Аліна ДмитрівнаДосліджується питання проведення ребрендингу, на прикладі, страхової компанії. У зв’язку зі змінами, які відбуваються у діяльності страхових компаній ‒ появи важливих цифрових сервісів, клієнтам потрібно запропонувати новий образ компанії, що буде акцентувати увагу на сучасності, високій технологічності, інформатизації, цифровізації. The issue of rebranding, for example, an insurance company is being investigated. In connection with the changes taking place in the activities of insurance companies ‒ the emergence of important digital services, customers need to offer a new image of the company, which will focus on modernity, high technology, informatization, digitalization.Документ Дослідження переваг розвитку соціального підприємництва для суспільства, бізнесу та держави(2021) Гринюк, Юлія Михайлівна; Бергер, Аліна ДмитрівнаУ науковій статті сформульовано авторське визначення поняття «соціальне підприємництво» із врахуванням його основоположних принципів: самоокупності, реінвестування прибутку, інноваційних підходів до організації, тиражованості і масштабованості. Розкрито переваги розвитку соціального підприємництва в Україні з позиції ключових стейкхолдерів – суспільства, бізнесу та держави, а саме: створення нових робочих місць та активізація самозайнятості громадян з груп ризику; вирішення проблем місцевих громад без залучення бюджетних коштів; задоволення запиту сучасних споживачів на соціально відповідальну поведінку бізнесу, в тому числі з урахуванням прогнозної ситуації після пандемії COVID-19; популяризація здорового способу життя; підвищення рівня екологічної свідомості українців; забезпечення функціонування низки важливих соціальних послуг; розширення інфраструктури соціального інвестування. Кожна із зазначених переваг обґрунтована даними актуальних експертних досліджень та / або успішними кейсами соціальних підприємств в Україні, а також містить самостійні авторські аргументи, розмірковування та висновки. The scientific article formulates the author’s definition of the concept of «social entrepreneurship» including its basic principles: self-sufficiency, reinvestment of profits, innovative approaches to the organization, replication and scalability. The statistics of authoritative sources on the scale of social enterprises in the European Union are analyzed and found that their number in Ukraine is hundreds of times lower, although over the past six years there has been a significant increase caused by the war in the east and, consequently, the emergence of a new categories of vulnerable groups – internally displaced persons and the accompanying socio-economic crisis. Along with the growth of existing social unrest, this gave impetus to a new round of development of social entrepreneurship in Ukraine, which actualizes the chosen topic of research by the authors. Therefore, it reveals its advantages from the standpoint of key stakeholders – society, business and the state, namely: job creation and activation of self-employment of citizens at risk, including from the standpoint of benefits of Ukrainian tax legislation and participation of internally displaced persons in international programs to support self-employment; solving the problems of local communities as a stakeholder who receives the most benefits from cooperation with social entrepreneurs, without attracting budget funds; meeting the demand of modern consumers for socially responsible business behavior, including taking into account the greedy situation after the COVID-19 pandemic; promotion of a healthy lifestyle, especially among Ukrainian youth of the Z-generation; raising the level of environmental awareness of Ukrainians; ensuring the functioning of a number of important social services that should be provided by the state, but due to lack of funding and human resources are practically not provided; expanding the social investment infrastructure through tools such as accelerators, incubators and impact hubs. Each of these advantages is justified by the data of current expert research and / or successful cases of social enterprises in Ukraine, and also contains independent author’s arguments, reflections and conclusions.Документ Економіка праці та соціально-трудові відносини(2020) Безпалько, Олена Вікторівна; Березянко, Тамара Володимирівна; Бергер, Аліна Дмитрівна; Грищенко, Діана Григорівна; Гринюк, Юлія Михайлівна; Драган, Олена Іванівна; Зєніна-Біліченко, Антоніна Сергіївна; Левчук, Аліна Олександрівна; Мазник, Ліана Валеріївна; Тертична, Любов Іванівна; Юрик, Ярина ІванівнаУ посібнику розглянуто теоретичні і практичні аспекти економіки праці та соціально-трудових відносин зайнятості. Відповідно до ринкових умов та норм трудового законодавства сформовано основний категорійний апарат економіки праці та викладено методичний інструментарій дослідження сучасних тенденцій у сфері зайнятості та HR-управління. Теоретичну композицію підкріплено практичними завданнями у формі розрахункових задач, тестів та творчих ситуаційних вправ, спрямованих на розвиток аналітично-розрахункових здібностей та навичок у прийнятті самостійних обґрунтованих рішень у галузі управління людськими ресурсами. Призначено для здобувачів економічних спеціальностей закладів вищої освіти для самостійного вивчення дисципліни «Економіка праці та соціально-трудові відносини». Буде корисним для тих, хто цікавиться проблемами економіки праці у зв’язку з сучасними економічними викликами та фундаментальними змінами, які відбуваються на ринку праці та в сфері HR-управління. The manual deals with theoretical and practical aspects of labor economics and employment relations. In accordance with the market conditions and norms of labor legislation, the main categorical apparatus of the labor economy has been formed and a methodological toolkit for the study of current trends in employment and HR management has been outlined. The theoretical composition is underpinned by practical tasks in the form of calculation tasks, tests and creative situational exercises aimed at the development of analytical and calculation abilities and skills in making independent informed decisions in the field of human resources management. It is intended for applicants of economic specialties of higher education institutions for independent study of the discipline "Labor economics and social-labor relations". It will be useful for those who are interested in the problems of the labor economy in view of the current economic challenges and fundamental changes that are taking place in the labor market and in HR management.Документ Економіко-математичні методи і моделі в галузі управління персоналом(2019) Мазник, Ліана Валеріївна; Березянко, Тамара Володимирівна; Безпалько, Олена Вікторівна; Бергер, Аліна Дмитрівна; Гринюк, Юлія Михайлівна; Драган, Олена Іванівна; Олійниченко, Олена МиколаївнаНавчальний посібник відрізняється збалансованістю та зрозумілістю викладу матеріалу. Тематична композиція навчального посібника та його практичні завдання у формі тестів, розрахункових вправ, спрямовані на впровадження прикладних методик економіко-математичного моделювання для застосування на практиці, сприяє розвитку аналітично-розрахункових здібностей і готує до прийняття самостійних рішень в управлінні персоналом. Навчальний посібник призначено для здобувачі закладів вищої освіти для самостійного вивчення дисципліни «Економіко-математичне моделювання».Документ Економічні і соціально-трудові аспекти управління персоналом: теорія та практика(2017) Березянко, Тамара Володимирівна; Безпалько, Олена Вікторівна; Бергер, Аліна Дмитрівна; Гринюк, Юлія Михайлівна; Грищенко, Діана Григорівна; Драган, Олена Іванівна; Лисак, Володимир Юрійович; Лозовська, Наталія Миколаївна; Мазник, Ліана Валеріївна; Никоненко, Андрій Володимирович; Тертична, Любов Іванівна; Олійник, Ольга Степанівна; Олійниченко, Олена Миколаївна; Сологуб, Володимир Дмитрович; Чигринець, Олена АнатоліївнаУ колективній монографії розглянуто теоретичні і прикладні аспекти управління персоналом, визначено проблеми та перспективи їхнього розвитку. Значну увагу приділено питання формування, використання, технологіям розвитку персоналу, розроблення ефективної системи управління персоналом на підставі нових підходів, економіко-математичних методів і зарубіжного досвіду.Документ Менеджмент персоналу(2022) Безпалько, Олена Вікторівна; Бергер, Аліна Дмитрівна; Березянко, Тамара Володимирівна; Гринюк, Юлія Михайлівна; Грищенко, Діана Григорівна; Драган, Олена Іванівна; Зєніна-Біліченко, Антоніна Сергіївна; Мазник, Ліана Валеріївна; Тертична, Любов Іванівна; Соломка, Ольга Миколаївна; Чигринець, Олена АнатоліївнаУ навчальному посібнику висвітлені сучасні тренди у менеджменті персоналу: бренд роботодавця, управління талантами, благополуччя працівників, кадрова безпека, корпоративна соціальна відповідальність, що представлені на прикладі підприємств харчової промисловості. Навчальний посібник відрізняється збалансованістю та зрозумілістю викладу матеріалу. Тематична композиція навчального посібника та його прикладні завдання у формі тестів, кейсів, розрахункових вправ, спрямовані на впровадження активних методик навчання і сприяє розвитку аналітично-розрахункових здібностей, готує до прийняття самостійних рішень у питаннях менеджменту персоналу. Призначено для здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» спеціальності 073 «Менеджмент» закладів вищої освіти та для менеджерів-практиків, яких цікавлять питання менеджменту персоналу. The textbook highlights current trends in human resources management: employer brand, talent management, employee welfare, personnel security, corporate social responsibility, which are presented on the example of the food industry. The textbook is balanced and understandable. Thematic composition of the textbook and its applied tasks in the form of tests, cases, calculation exercises aimed at implementing active teaching methods and promotes the development of analytical and computational skills, prepares for independent decision-making in human resources management. It is intended for applicants for the bachelor's degree in specialty 073 "Management" of higher education institutions and for managers-practitioners who are interested in human resources management.Документ Методичний підхід до обрання цінової стратегії на підприємствах м’ясопереробної галузі(2019) Бергер, Аліна ДмитрівнаПри виробництві м'ясної продукції на процес ціноутворення впливає безліч чинників, що може мати різні наслідки для формування загальних результатів діяльності та обґрунтування стратегічних управлінських рішень. Цінова конкуренція серед вітчизняних підприємств м'ясопереробної галузі вимагає постійного зосередження уваги на підвищенні ефективності цінової політики. Виходячи із сучасних умов діяльності підприємств м'ясопереробної галузі: високий рівень цінової конкуренції, широкий асортимент продукції понад 100 найменувань, наявність високого рівня збитковості підприємств розроблено матрицю «Ефективність діяльності підприємства Інтегральний показник ефективності цінової політики», за допомогою якої визначаються подальші дії підприємства щодо удосконалення цінової політики. Запропоновано методичний підхід до обрання цінової стратегії підприємства м’ясопереробної галузі на підставі розташування у квадраті вищезазначеної матриці для забезпечення стабільного економічного розвитку підприємства. Апробація методичного підходу здійснено за фактичними даними 2017 року п’яти м’ясокомбінатів. Проаналізовано поширені цінові стратегії, які використовуються підприємствами м’ясопереробної галузі у сучасних умовах функціонування ринку, за критеріями: характерні особливості, забезпечення конкурентних переваг, умови застосування стратегії. Визначено, які саме цінові стратегії є актуальними для застосування в залежності від існуючого положення підприємства у матриці. Результатом даного методичного підходу є звернення уваги керівництва підприємства на серйозні «приховані» проблеми у питаннях цінової політики, обрання ефективної цінової стратегії з впливом на загальну стратегію розвитку і загальні економічні показники діяльності.Price competition among the domestic enterprises of meat processing industry requires the permanent concentrating of attention on the increase of price policy efficiency. At the production of meat goods, many factors are influenced on the process of pricing that can have different consequences for forming of final general results of activity and ground of strategic administrative decisions. Taking into account the modern terms of enterprises’ activity of meat processing industry (high level of price competition, wide assortment of products over 100 names, presence of high level of enterprises’ unprofitableness) the matrix is worked out "Efficiency of the enterprise’s activity the Integral index of efficiency of price policy" with the help of which the further actions of enterprise are determined in relation to the improvement of price policy. The methodical approach to the selection of price strategy of the enterprise of meat processing industry on the basis of location in the square of the above-mentioned matrix for providing stable economic development of the enterprise. Approbation of methodical approach is carried out on actual data of 2017 on five meat-processing plants. Widespread price strategies that is used by the enterprises of meat processing industry in modern operating of market conditions are analyzed, on criteria: characteristic features, providing of competitive conditions, condition of strategy application. The main price strategies are actual for application in accordance with the existent position of enterprise in the matrix are determined. The result of this methodical approach is paying attention of enterprise’s guidance on the serious "hidden" problems in the questions of price policy, electing of effective price strategy with influence on general strategy of development and general economic indicators of activityДокумент Методичний підхід до формування корпоративної соціальної відповідальності підприємств м’ясопереробної галузі(2019) Бергер, Аліна ДмитрівнаУ роботі проаналізовано сутність дефініції «корпоративна соціальна відповідальність» та узагальнено існуючі теоретичні підходи до розкриття цього поняття. Досліджено досвід впровадження корпоративної соціальної відповідальності на ПАТ «Миронівський хлібопродукт», якій у складі має два м’ясопереробні підприємства. Компанія спрямована відповідно до місії на виконання основних пріоритетів корпоративної соціальної відповідальності: «Наші люди», «Турбота про тварин», «Сталий розвиток», «Охорона довкілля». Узагальнюючі наукові здобутки запропоновано основні цілі корпоративної соціальної відповідальності за напрямками (економічна, соціальна, екологічна) для підприємств м’ясопереробної галузі. Визначені основні чинники, що формують корпоративну соціальну відповідальність м’ясопереробного підприємства. Обґрунтовані 15 показників, що характеризують складові корпоративної соціальної відповідальності підприємств м’ясопереробної галузі: економічну, соціальну й екологічну. Запропоновано алгоритм розрахунку складової корпоративної соціальної відповідальності підприємства. Розроблено методичний підхід до оцінки корпоративної соціальної відповідальності, що базується на розрахунку інтегрального показника КСВ на підставі його складових за допомогою, якого можна простежити за позитивними або негативними тенденціями у стратегічному розвитку підприємства. Запропоновано матрицю вибору стратегічних варіантів формування корпоративної соціальної відповідальності підприємства стосовно рівнів: нульовий, початковий, вищий та рівень підтримки, удосконалення і захисту. Для кожного рівня розробленні заходи для подальшого розвитку етапів формування корпоративної соціальної відповідальності підприємства м’ясопереробної галузі. Недослідженим залишається питання апробації методичного підходу на матеріалах підприємств м’ясопереробної галузі. The essence of definition “corporate social responsibility” analysed and generalized existent of theoretical approaches to the opening of this concept is analysed in the article. The experience of corporate social responsibility (CSR) introduction on private joint-stock enterprise “Myronivcky hliboprodukt” that has two meat processing enterprises is researched. The company is directed in accordance with the mission on implementation of basic priorities of CSR: "Our people", "Anxiety about animals", "Steady development", "Guard of environment". Summarizing scientific achievements primary purposes of CSR after directions (economic, social, and ecological) for the enterprises of meat processing industry are offered. Certain basic factors that form CSR of meat processing enterprise are defined. Scientific achievements in relation to determination of enterprise’s CSR structure are generalized. 15 indexes that characterize the constituents of CSR of the enterprises of meat processing industry are described: economic, social and ecological. The algorithm of calculation of CSR constituent of the enterprise is offered. The methodical approach to the estimation of CSR, that is based on the calculation of CSR integral index on the basis of its constituents with the help of which it can be seen the positive or negative tendencies in strategic development of the enterprise is worked out. The matrix of strategic variants choice of CSR forming of the enterprise in relation to levels: zero, initial, higher and support level, improvement and defence is offered. For every level the events for further development of the stages of CSR forming of the enterprise of meat processing industry are developed. The question of methodical approach approbation on the materials of the enterprises of meat processing industry is unexplored.Документ Методичний підхід до формування маркетингового потенціалу підприємств м’ясопереробної галузі(2018) Бергер, Аліна ДмитрівнаУ роботі проаналізовано сутність дефініції «маркетинговий потенціал» та узагальнено існуючі теоретичні підходи до розкриття цього поняття. Обґрунтовано, що маркетинговий потенціал повинен мати збалансовану структуру для інтенсивності відповідних дій та використання ресурсів з метою забезпечення ефективної маркетингової діяльності.Розглянуто взаємозв’язок маркетингового потенціалу та маркетингової діяльності підприємства. Визначені основні чинники, що формують маркетинговий потенціал м’ясопереробного підприємства. Узагальнено наукові здобутки щодо визначення структури маркетингового потенціалу підприємства. Обґрунтовані 18 показників, що характеризують складові маркетингового потенціалу підприємств м’ясопереробної галузі: товарний потенціал; ціновий потенціал; збутовий потенціал; комунікаційний потенціал; потенціал персоналу в сфері маркетингу; фінансове забезпечення маркетингової діяльності. Запропоновано алгоритм розрахунку складової маркетингового потенціалу підприємства. Розроблено методичний підхід до оцінки маркетингового потенціалу за допомогою інтегрального показника на підставі його складових. Розкриті питання, які залишаються невирішеними для проведення подальших досліджень формування маркетингового потенціалу підприємств м’ясопереробної галузі. The article analyzes the essence of the definition of "marketing potential" and generalizes the existing theoretical approaches to the disclosure of its concept. It is substantiated that marketing potential should have a balanced structure for the intensity of corresponding actions and the use of resources in order to ensure effective marketing activity. Interaction of marketing potential and marketing activity of the enterprise is considered. The main factors shaping the marketing potential of the meat processing enterprise are determined. Generalized scientific achievements in determining the structure of the marketing potential of the enterprise. There are 18 indicators that characterize the components of the marketing potential of enterprises of the meat processing industry: commodity potential; price potential; sales potential; communication potential; the potential of marketing personnel; financial support of marketing activity. The algorithm of calculation of component of marketing potential of the enterprise is offered. The methodical approach to the estimation of marketing potential with the help of the integral indicator on the basis of its components is developed. Issues that remain unresolved for further research on the formation of marketing potential of enterprises in the meat processing industry are discussed.Документ Мотивація ефективності праці в системі психології управління(2020) Страшинська, Лариса Володимирівна; Бергер, Аліна ДмитрівнаРозглянуто еволюцію підходів до поняття «заохочення», а також проаналізовано існуючі моделі мотивації. Базуючись на ієрархії потреб А. Маслоу, розглянуто задоволення інтересів працівника, а також мотиваційні чинники. Проаналізовано теорію очікувань Врума щодо оцінки конкретним спеціалістом або командою вірогідності певної події. Здійснено оцінку теорії справедливості Л. Портера і Е. Лоулера в аспекті її сучасного застосування та наголошено на певних застереженнях. The evolution of approaches to the concept of "encouragement" is considered, and the existing models of motivation are analyzed. Based on the hierarchy of needs of A. Maslow, the satisfaction of the interests of the employee, as well as motivational factors are considered. Vroom's theory of expectations regarding the assessment of the probability of a certain event by a specific specialist or team is analyzed. L. Porter and E. Lawler's theory of justice in the aspect of its modern application is evaluated and certain reservations are emphasized.Документ Наслідки пандемії Covid-19 для розвитку країни та системи підприємництва(2021) Бергер, Аліна Дмитрівна; Борисенко, Лілія ОлександрівнаУ статті обґрунтовується актуальність дослідження наслідків пандемії COVID-19 для перспективного розвитку країни та системи підприємництва. Негативні наслідки пандемії COVID-19, які руйнують економіку країн та підприємництва: скорочення глобального капіталу; скорочення залучень інвестицій, зниження фінансової стійкості підприємств до умов виживання; збільшення рівня безробітних; погіршення якості навчання персоналу; порушення глобальних довгострокових зв’язків торгівлі та постачання. Водночас спостерігаються й позитивні тенденції для розвитку системи підприємництва, коли кризові явища, дозволяють по-новому подивитися на можливості та адаптацію бізнесу, запровадження його нових форм, розроблення нової продукції й онлайн послуг, пристосування роботи і навчання персоналу. В Україні спостерігаються такі самі проблеми, що й, у всьому світі, несприятливий економічний прогноз, зростання державного боргу, цін та валюти, підвищення рівня безробіття. Actuality of research is the consequences of pandemic of COVID - 19 for perspective development of the state and system of the enterprise is described in the article. Analysis of global changes and forecasts that expect the state after the pandemic of COVID-19 is given. In 2020 according to the forecasts of the World Bank, International Monetary Fund the consequences of pandemic of COVID-19 will provide the recessions of the most countries, reduction of increasing rates, increase of enterprises’ unprofitability, reduction of income per capita, decline of persons’ life quality. Millions of workers were brought into the schedule of preservation of jobs with the support of the state. In many countries the amount of new possibilities for work is still remaining very low. During 2019-2020 unemployment rate increased almost in every countries of the world. Reduction of economic activity had the affect on tourism, passenger air travel, catering, their prospects are uncertain. On the prognoses of the World bank to the pre-virus level of economic indicators of the majority of countries will be able to go back in 2023. The changes that took place in Ukraine due to the consequences of pandemic of COVID-19 from different parties (negative and positive) are investigated. Negative consequences of pandemic of COVID-19, that destroy the economy of the state and the enterprise: reduction of global capital; reduction of capital rising, decline of financial firmness of the enterprises to the terms of precarious existence; increase of the level of unemployed persons; quality deterioration of studies; dereliction of global long-term connections of trade and supply. At the same time observed positive tendencies for the development of the enterprise’s system when the crisis phenomena allow looking at possibilities and adaptation of business in a new way, improving its new forms, development of new products and on-line services, work adaptation, personnel training. There are the same problems in Ukraine, that in the whole world, unfavorable economic forecasts, increase of national debt, price and currency, increase of the level of unemployed persons, problems with credit stretching by the International monetary Fund and other. The positive trend for Ukraine and system of the enterprise is the increase of e-commerce market to the high indexes for the last decade.Документ Організація та нормування праці в харчовій промисловості(2024) Безпалько, Олена Вікторівна; Бергер, Аліна Дмитрівна; Гринюк, Юлія Михайлівна; Драган, Олена Іванівна; Мазник, Ліана Валеріївна; Рудова, Анастасія Ярославівна; Тертична, Любов ІванівнаУ навчальному посібнику висвітлені сучасні тренди в організації та нормуванні праці з урахуванням принципів соціально-економічної безпеки, інноваційності праці, тайм менеджменту, стрес менеджменту, зарубіжного досвіду, що представлені на прикладі підприємств харчової промисловості. Навчальний посібник відрізняється збалансованістю та зрозумілістю викладу матеріалу. Тематична композиція посібника, практичні завдання, тести, розрахункові вправи спрямовані на формування у здобувачів вищої освіти комплексного уявлення про цілі, завдання, напрями і методи, які використовуються в організації та нормуванні праці для забезпечення високого рівня виробництва, безпеки підприємств харчової промисловості. Навчальний посібник буде корисним здобувачам, які здобувають освіту за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти за спеціальністю 073 Менеджмент ЗВО та для менеджерів-нормувальників, яких цікавлять питання організації та нормування праці сучасних підприємств (організацій)Документ Організація і нормування праці за принципами соціально-економічної безпеки на підприємствах харчової промисловості(2021) Драган, Олена Іванівна; Бергер, Аліна ДмитрівнаУ статті обґрунтовується актуальність дослідження організації і нормування праці з урахуванням принципів соціально-економічної безпеки. Соціально-економічна безпека підприємства на перше місце ставить всебічне врахування інтересів, потреб і захисту людини у сфері праці. Узагальнено класифікацію загроз техніко-технологічній безпеці підприємства з поділом на зовнішні та внутрішні. Розроблено сучасну структуру техніко-технологічної безпеки, за складовими, зокрема, стан та рівень техніко-технологічної бази підприємства, виробнича безпека, охорона праці, техніка безпека, система управління охороною здоров’я і безпекою праці. Проаналізовані негативні тенденції у розвитку організації і нормування праці підприємств харчової промисловості сьогодення. Запропоновані заходи щодо удосконалення організації і нормування праці на підприємствах харчової промисловості з урахуванням принципів соціально-економічної безпеки та міжнародного досвіду. The actuality of research’s improvement of organization and set of labour norms taking into account principles of socio-economic safety is established in the article. The increase of organization efficiency and set of labour norms of food industry enterprises, the estimation influences on the qualities of operating norms, that must take into account all factors and risks of food productions by the modern standards of personnel safety is proven in the article. Socio-economic safety of the enterprise respect the person’s interests, necessities and his/ her safety in the sphere of labour. The personnel as the basic value of the enterprise must work in safe normal terms and with the high labour productivity. The influence of socio-economic safety through the component of technical and economical safety on labour organization and its constituent of set of labour norms is offered in the article. The classification of threats of technological and technical safety of the enterprise with dividing them into external and internal is generalized. The modern structure of technical and technological safety by the constituents, in particular, the state and level of technical and technological base of the enterprise, productive safety, labour safety, technician safety protection, control system of health protection and labour safety is worked out. The best enterprises of food industry are certificated by the standards of ISO 9001 “System of management quality”, ISO 22000 “System of management safety of food products” and ISO 45001 “Control system of health protection and labour safety”, that fully answers the requirements of technical and technological safety, organization and set of labour norms. Especially popular distribution of introduction standard experience of ISO 45001 as the most modern world requirements to the health protection and labour safety in obedience to International Labour Organization. The negative tendencies in organization and set of labour norms of food industry enterprises of present time are analyzed. The events in relation to the improvement of organization and set of labour norms on the food industry enterprises, taking into account the principles of socio-economic safety and international experience in accordance with standards, positions and rules of International Labour Organization are offered.Документ Практичні аспекти удосконалення екологічного менеджменту на підприємствах(2020) Драган, Олена Іванівна; Бергер, Аліна ДмитрівнаУ статті досліджується позитивний вплив функціонування системи екологічної сталості за міжнародним стандартом ISO 14001:2015 на загальну діяльність підприємства. Розвиток екологічного менеджменту на підприємствах олійно-жирової галузі забезпечує конкурентні переваги із спрямованістю на вирішення екологічних проблем без значних фінансових витрат. Об’єктом дослідження є удосконалення екологічного менеджменту підприємства в умовах підвищення вимог до екологічної безпеки харчових виробництв. При проведенні розрахунків були застосовані наступні методи: системний, експертного опитування і таксономічний аналіз. Узагальнені основні ризики в галузі охорони навколишнього середовища, які виникають на олійно-жирових комбінатах з урахуванням рекомендацій Європейського банку реконструкції та розвитку. Обґрунтовано, що для підтримання відповідного стабільного стану екологічного менеджменту підприємства потрібно постійно проводити його моніторинг. Для здійснення постійного моніторингу запропоновано застосування оцінки таксономічного показника стану екологічного менеджменту з апробацією на матеріалах ПрАТ «Вінницький олійно-жировий комбінат». При виявлені зниження (погіршення) таксономічного показника керівництву підприємства необхідно терміново прийняти заходи у сфері екологічного менеджменту та розробити заходи для стабілізації стану екологічного менеджменту і проаналізувати причини виникнення негативних явищ. Positive influence of functioning of ecological constancy system (ІSСС) on the international standard of ISO 14001:2015 on general activity of the enterprise is investigated in the article. The development of environmental management on the enterprises of oil and fat industry provides competitive edges as to the search of potential possibilities in the field of technological, technical and organizational events with orientation on the decision of ecological problems without considerable financial charges. The research object is improving environmental management of the enterprise in the conditions of requirements increase to ecological safety of food production. During the realization of calculations, the next methods were applied: system, expert questioning, graphic and taxonomical analysis. Foreign experience testifies that charges on introduction of environmental management are quickly recompensed and it gives possibility to economize considerable money to the enterprises. The basic risks in industries of environment safety, that arise up on oil and fat processing plant taking into account the recommendations of the European bank of reconstruction and development are generalized in the article. Analyzed positive dynamics of declines of volumes release of contaminator and dioxide of carbon on the ton of the done seed of Private Joint Stock Company “Vinnytsia oil and fat processing plant” for 2010-2018, that is related to effective ecological politics. For the maintenance of corresponding stable state of environmental management of the enterprise, it is needed constantly to conduct its monitoring. For realization of permanent monitoring application of taxonomical index estimation of the state of environmental management with approbation on materials of Private Joint Stock Company “Vinnytsia oil and fat processing plant” for the period of 2010-2018 is given in the article. The taxonomical index of the state of ecological management is suggested to determine after the algorithm ‒ of six stages realization. At the educed declines (worsening) of taxonomical index active events in the field of environmental management must be quickly used by the guidance of the enterprise and to analyze the origin of reasons of negative tendencies and phenomena.Документ Прийняття інноваційних маркетингових рішень на підприємствах харчової промисловості(2023) Бергер, Аліна ДмитрівнаДля підвищення конкурентоспроможності, активності інноваційного розвитку, збільшення ефективності діяльності підприємств харчової промисловості на підприємствах виникає потреба у прийнятті зважених і економічно обґрунтованих інноваційних маркетингових рішень. Харчова наука активно розвиває напрямки маркетингового комплексу, а саме: Product ‒ базується на випуску продуктів спеціального призначення: дієтичного лікувального/профілактичного харчування, харчування для спортсменів дітей, людей похилого віку, вагітних жінок тощо; Price ‒ враховується моніторинг цін у торговельних мережах, аналіз сучасної ринкової кон’юнктури, цін на аналогічну і нову продукцію конкурентів; Place ‒ усунення зайвих ланцюгів (посередників) за рахунок виробництва продукції під власною торговою на замовлення великих роздрібних мереж; Promotion ‒ включає тренд-сеттінг, WOM-технологію, buzz-маркетинг, event-маркетинг, product placement, life-placement, провокаційний маркетинг, entertainment маркетинг, флешмоб, тизер тв інші. Представлено розподіл на традиційні та інноваційні підходи у системі маркетингу підприємства, що призводить до появи нових видів маркетингу (латеральний, віртуальний, партизанський, вірусний, нейромаркетинг тощо). Наведені приклади застосування даних видів маркетингу у відомих брендах для впровадження на підприємствах харчової промисловості. Applications of innovative marketing theory testify that all types of innovations the influence and improve the constituents of marketing complex of the enterprise. Classic concepts of “marketing” and “innovations” indissolubly connected and co-operate with each other. There is a requirement in the acceptance of self-proved and economically reasonable innovative marketing decisions of the enterprise, that assist the increase of competitiveness, providing of innovative development, increase of economic efficiency, activity effectiveness of the enterprises. It is the vital problem for the enterprises of food industry that actively carry on innovative activity, searching and realization of administrative decisions that provide competitive edges at high-competition market of food products. Food science actively develops different directions of marketing complex, namely: commodity politics (Product) ‒ is based on producing of products of the special setting: dietary curative/prophylactic food, food for sports children, elderly people, pregnant women and others like that; pricing (Price) is taken into account monitoring of prices in trade networks, analysis of modern market conditions and prices on the analogical and new products of competitors; channels of sale (Place), elimination of unnecessary chains (mediators) due to the production of goods under the own trade on the order of large retail networks; communication politics (Promotion) includes trend-setting, WOM- technology, buzz-marketing, event-marketing, product placement, life - placement, provocative marketing, entertainment marketing, flash mob, teaser and other. Distribution on traditional and innovative approaches in the system of marketing enterprises that result to introduction of new types of marketing (lateral, virtual, partisan, client-oriented, viral, neuromarketing and others like that) is presented. Examples of application of these types of marketing are made in the well-known brands of companies that assisted to the increase of incomes, and for the ground of expediency of their introduction and development on the enterprises of food industry.Документ Професійний розвиток персоналу згідно умов трансформацій у підприємництві(2024) Драган, Олена Іванівна; Бергер, Аліна Дмитрівна; Мізюк, Анна ОлексіївнаУ статті досліджується професійний розвиток персоналу в умовах непередбачуваних змін і постійних трансформацій у системі підприємництва. Водночас трансформації в підприємництві свідчать про переформатування на нові бізнес-підходи у сфері торгівлі, надання індивідуальних послуг, виробництво продукції для воєнних цілей, ІТ тощо. Тому, провідні компанії-роботодавці усвідомлюють важливість підтримання професійного розвитку співробітників, а саме: удосконалення своїх Soft і Hard Skills, здійснення перекваліфікації згідно вимог діджиталізації бізнесу. Проаналізовано сутність категорії «професійний розвиток персоналу» згідно підходів: системний, процесний і мотиваційний. Дискусійним є авторське визначення поняття «професійний розвиток персоналу» як мотиваційної складової успішності та реалізації сучасного працівника у професійній діяльності. Обґрунтовано, що особистісний розвиток і соціальний розвиток сприяють формуванню Soft Skills працівників, а професійний розвиток ‒ Hard Skills. Опитування топ-менеджменту вітчизняних компаній стосовно визначення пріоритетних Soft Skills свідчить про вагомість стресостійкості, лідерських якостей і критичного мислення. Водночас стосовно Hard Skills на перше місце керівники ставлять: стратегічне мислення, персональну відповідальність та бізнес-аналітику (економічний результат). При обранні способу навчання топ-менеджмент надає перевагу онлайн навчанню і сертифікованим програмам фахової спрямованості з високою репутацією.