Перегляд за Автор "Бойко, Світлана Василівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 55
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Актуальні проблеми фінансової думки України(2012) Юхименко, Петро Іванович; Бойко, Світлана ВасилівнаУ навчально-методичному посібнику вперше у вітчизняній літературі висвітлено актуальні проблеми фінансової думки України. Висвітлюється становлення і розвиток національної фінансової думки від початку ХІХ ст. до початку ХХІ ст., а також висвітлюються проблеми та перспективи функціонування фінансів за сферами у сучасній фінансовій думці України. In teaching aids for the first time in the domestic literature highlights the current problems of financial thought Ukraine. The formation and development of the national financial thought from the beginning of the nineteenth century is highlighted. to the beginning of the XXI century, as well as the problems and prospects of functioning of finance in the spheres in the modern financial opinion of Ukraine are highlighted.Документ Акцизне оподаткування міцних алкогольних напоїв(2022) Бойко, Світлана Василівна; Кулинич, Юрій Михайлович; Корнієнко, Марія ВалентинівнаСтаття присвячена проблематиці акцизного оподаткування міцних алкогольних напоїв. У статті досліджено особливості реалізації фіскального та регуляторного ефекту акцизного податку у частині оподаткування міцних алкогольних напоїв. Визначено часткову втрату фіскального ефекту акцизного оподаткування міцних алкогольних напоїв через відмову від підвищення (індексації) ставок акцизних податків у частині оподаткування міцних алкогольних напоїв у 2018-2021 рр. Побудовано регресійні багатофакторні моделі надходжень акцизного податку від оподаткування виноробної продукції та лікеро-горілчаної продукції. Оцінено регуляторний ефект акцизного оподаткування із застосуванням кореляційного аналізу ставок акцизного податку та соціально-економічних показників. Зроблено висновок, що індексація ставок акцизного податку у частині оподаткування міцних алкогольних напоїв у 2022 р. потенційно повинна мати наслідком збільшення надходжень акцизного податку до державного бюджету, а також посилення регуляторного ефекту через подальше зменшення кількості ДТП та їх наслідків при керуванні у нетверезому стані або перебуванні пішоходів у нетверезому стані.Документ Аналіз і прогнозування надходжень до Державного бюджету України від податку на прибуток страхових компаній(2019) Шірінян, Лада Василівна; Бойко, Світлана Василівна; Толстенко Оксана ЮріївнаПрисвячено аналізу надходжень до Державного бюджету України від податку на прибуток страхових компаній (НППС). Аргументовано можливість збільшення податкової віддачі страховиків і вдосконалення оподаткування шляхом запуску диференційованого оподаткування прибутків страховиків за окремими видами діяльності. Показано наявність циклічних коливань як абсолютних, так і відносних показників, що дало змогу провести еволюційну періодизацію оподаткування страхових компаній. У межах факторного аналізу визначено кореляцію у вигляді функціональної залежності для показника НППС, де основними факторами є активи страховиків, валові страхові премії, кількість страховиків.Документ Анциферов Олексій Миколайович(2010) Юхименко, П. І.; Бойко, Світлана ВасилівнаНаведено біографічні дані Анциферова О. М. та внесок вченого у розвиток фінансової науки. The biographical data of О. Antsiferov and contribution of the scientist to the development of financial science are presented.Документ Безпека місцевих бюджетів у контексті бюджетної децентралізації в Україні(2019) Бойко, Світлана Василівна; Дячук, Ярослава СергіївнаУ статті удосконалено інструментарій оцінки місцевих бюджетів шляхом визначення індексу безпеки місцевих бюджетів як на макро-, так і на макрорівні. Обґрунтовано методику обчислення індексу безпеки місцевих бюджетів України, індикатори та їх критичні значення за типами безпеки. Перші два індикатори характеризуютъ інституційне забезпечення безпеки місцевих бюджетів, наступні п ’ять — доходи місцевих бюджетів, наступні три — видатки місцевих бюджетів, наступні два — боргову безпеку місцевих бюджетів. Обмеження щодо застосування різних індикаторів безпеки місцевих бюджетів пов’язані передусім з недостатнім інформаційним забезпеченням і недостатньою публічністю місцевих бюджетів. Визначено критичні значення індикаторів за типами безпеки за такою шкалою: до 0,25 — кризовий; 0,25—0,50 — критичний; 0,50—0,75 — нестабільний; 0,75—0,90 — допустимий; 0,90—1,00 — абсолютний стан. Обґрунтовано та перевірено за допомогою економіко-статистичного інструментарію доцільність обчислення індексу безпеки місцевих бюджетів за зміненою та спрощеною формулою за шістьма індикаторами: своєчасність прийняття Закону України «Про Державний бюджет України» та рішень про місцеві бюджети; коефіцієнт зростання доходів місцевих бюджетів без урахування трансфертів; коефіцієнт виконання затверджених показників доходів місцевих бюджетів без урахування трансфертів; відношення трансфертів з державного бюджету до доходів місцевих бюджетів; коефіцієнт виконання затверджених показників видатків місцевих бюджетів; коефіцієнт зростання загального обсягу місцевого боргу.Документ Боргова безпека держави у системі кредитних операцій уряду України : економіко-математичне моделювання(2016) Бойко, Світлана ВасилівнаВ статті розглянуто боргову безпеку як невід’ємний елемент фінансової безпеки держави. Проведено регресійний аналіз державного боргу та основних макроекономічних показників. Визначено методологічні засади розрахунку індексу боргової безпеки держави: порядок розрахунку індексу, перелік індикаторів боргової безпеки держави, вагові коефіцієнти індикаторів та їх порогові значення. Проведено аналіз стану боргової безпеки України у 2008-2015 рр. та здійснено перевірку одержаної моделі за допомогою кореляційної матриці. Обгрунтовано доцільність застосування спрощеної моделі індексу борової безпеки держави. The article considers debt safety as an integral element of the country financial safety. The author has done regressive analysis of the state debt and the main macroeconomic indices and determined the close relationship with the state budget expenditures, the GDP, and the state budget deficit. The author has indicated methodological frameworks of calculation of a ratio of state debt safety: a ratio calculation procedure, a list of indicators of state debt safety, weight coefficients of the indicators, and their threshold values. The author has analyzed the condition of debt safety of Ukraine in 2008-2015.Документ Боргове навантаження на державний бюджет: довгострокові тренди та структурні асиметрії видатків(2020) Бойко, Світлана Василівна; Гошовська, Валентина Василівна; Масалітіна, Вікторія ВолодимирівнаМетою статті є аналіз боргової політики України у довгостроковому періоді та визначення її впливу на структурні зрушення видаткової частини державного бюджету, спричинені обслуговуванням державного боргу. Обґрунтовано актуальність дослідження боргового навантаження на державний бюджет за кількома аспектами: по-перше, боргове навантаження як наслідок державної боргової політики, спрямованої на акумулювання додаткових фінансових ресурсів шляхом внутрішніх і зовнішніх запозичень; по-друге, як фактор макрофінансової, фіскальної та грошової стабільності; по-третє, як фактор впливу на склад і структуру видаткової частини державного бюджету; по-четверте, як фактор впливу на рівень податкового навантаження на доходи (прибутки) фізичних та юридичних осіб або національне багатство. Проведено емпіричний аналіз трендів загального розміру державного боргу, видатків Державного бюджету України на обслуговування державного боргу, структури видаткової частини Державного бюджету України у 2005–2019 рр. За допомогою методів економіко-статистичного аналізу побудовано регресійні, регресійно-кореляційні моделі та доведено наявність оберненого дуже сильного зв’язку) між розміром державного боргу та структурними змінами видаткової частини Державного бюджету України у напрямі зменшення видатків на економічну діяльність, освіту, охорону здоров’я та духовний та фізичний розвиток.Документ Бюджет. Бюджетна система(2018) Юхименко, Петро Іванович; Бойко, Світлана Василівна; Голубка, С. М.У розділі визначено соціально-економічну сутність, необхідність та призначення бюджету, принципи побудови бюджетної системи, бюджетний процес в Україні, а також видатки бюджету, його доходи та їх класифікацію.The section defines the socio-economic essence, the necessity and purpose of the budget, the principles of budget system construction, the budget process in Ukraine, as well as budget expenditures, their revenues and their classification.Документ Бюджетна компонента забезпечення регіонального розвитку (на прикладі Причорноморського регіону)(2016) Бойко, Світлана ВасилівнаУ статті досліджено сучасний стан дохідної та видаткової частин місцевих бюджетів Причорноморського регіону. Проведено аналіз динаміки та структури дохідної, видаткової частин місцевих бюджетів, відносних показників регіональної бюджетної забезпеченості в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях у 2012–2014 рр. Визначено критичний рівень бюджетної самостійності у Херсонській області та невідповідність власних доходів для фінансування видатків та недостатність інвестиційної складової у видатковій частині місцевих бюджетів для сталого соціально-економічного розвитку Причорноморського регіону. The article analуses the modern state revenue and expenditure of local budgets Ukrainian Black Sea region. The analysis of the dynamics and structure of revenues, expenditures of local budgets, indicators of regional budget security in Odessa, Mykolayiv and Kherson regions for the years 2010-2013. Identified critical level of fiscal autonomy in the Kherson region and disparity own revenue for financing of deficit expenditures and investment component in the expenditure part of local budgets for sustainable socio-economic development of Ukrainian Black Sea region.Документ Бюджетні пріоритети України: економіко-статистичний аналіз видаткової частини зведеного бюджету(2015) Бойко, Світлана ВасилівнаУ статті визначено структуру видаткової частини бюджету як індикатора потреб соціального та економічного розвитку суспільства, що мають пріоритетне значення. Досліджено особливості застосування основних статистичних методів для оцінювання видатків бюджету та обґрунтовано, що лише комплексне використання статистичних методів дасть змогу провести повноцінне оцінювання видаткової частини бюджету загалом та пріоритетних напрямів фінансування зокрема. Проведено статистичний аналіз та виявлено бюджетні пріоритети видаткової частини зведеного бюджету України за ознаками частки у загальному обсязі витрат зведеного бюджету, рівнем виконання планових показників і ступенем інтенсивності збільшення. The article defines the structure of the expenditure part of the budget as an indicator of the needs of the social and economic development of society, which are of paramount importance. The peculiarities of the application of the basic statistical methods for estimating budget expenditures have been explored and it is justified that only the complex use of statistical methods will allow to conduct a full assessment of the expenditure part of the budget in general and the priority areas of financing, in particular. The statistical analysis and budget priorities of the expenditure part of the consolidated budget of Ukraine were identified on the basis of the share in the total expenditure of the consolidated budget, the level of performance of the planned indicators and the degree of intensity of increase.Документ Волатильність бюджетного фінансування дорожнього господарства в Україні(2019) Бойко, Світлана Василівна; Гошовська, Валентина Василівна; Бойко, Наталія ВасилівнаКритичний стан автомобільних доріг став наслідком, у першу чергу, недостатнього фінансування та скасуванням цільових джерел фінансування дорожньої галузі. Негативно на стан доріг впливає не лише недостатній обсяг фінансування дорожнього господарства з державного та місцевих бюджетів, а й високий рівень його волатильності. Метою дослідження є обгрунтування методичних засад визначення волатильності бюджетного фінансування дорожнього господарства та його оцінка в контексті сучасних пріоритетів видаткової частини бюджету. Волатильність бюджетного фінансування дорожнього господарства визначено як ступінь мінливості фінансування дорожнього господарства за рахунок бюджетних коштів. Оцінку волатильності бюджетного фінансування дорожнього господарства запропоновано здійснювати за відносним показником – часткою видатків за дорожнє господарство у видатках бюджету. Недоцільність здійснення оцінки волатильності бюджетного фінансування за абсолютними показниками зумовлена високим рівнем інфляційних процесів та валютних коливань. Аналіз волатильності частки видатків на дорожнє господарство у видатковій частині бюджету свідчить про наявність коливань від трьох до шести відсотків у довгостроковому періоді та утвердження тенденції до збільшення у середньостроковому періоді на рівні близько одного відсотка щорічно. Для зменшення рівня волатильності бюджетного фінансування дорожнього господарства в Україні запропоновано внести зміни до чинного в частині фіксування мінімального рівня фінансового забезпечення галузі за рахунок бюджетних коштів на рівні не менше восьми відсотків на період реалізації Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2018-2022 роки та регіональних програм. The critical condition of highways was the consequence of insufficient financing and the cancellation of targeted sources of financing for the road sector. The state of roads is negatively affected by the insuffici ent amount of financing of the road economy from the state and local budgets and the high level of its volatility. Purpose. The purpose of the study is to substantiate the methodological principles for determining the volatility of the road economy budget financing and its assessment in the context of the current priorities of the budget expenditure part. Results. The volatility of the road economy budget financing is understood by the authors as the degree of variability of financing of the road economy at the expense of budgetary funds. Estimation of the volatility of the road economy budget financing is proposed to be carried out on the relative indicator - the share of expenditures for road economy in budget expenditures. The inability to assess the volatility of budget financing in absolute terms is due to the high level of inflationary processes and currency fluctuations. The volatility of the share of expenditures on road economy in the expenditures of the Consolidated Budget of Ukraine was at a moderate level with differentiation of actual and planned indicators. Conclusions. The analysis of the volatility of expenditures on road transport in the expenditure part of the budget shows the existence of fluctuations from three to six percent in the long run and the tendency to increase in the medium- term period at the level of about one percent annually. In order to reduce the level of volatility of budget financing of the road economy in Ukraine, it is proposed to amend the current legislation, namely to fix the minimum level of financial support of the branch at the expense of budgetary funds at the level of not less than eight percent for the period of realization of the State target economic program of development of highways of general use for 2018-2022 years and regional programs.Документ Володимир Миколайович Твердохлєбов: життєвий шлях та внесок у розвиток фінансової науки(2010) Юхименко, Петро Іванович; Бойко, Світлана ВасилівнаРозглянуто життєвий шлях російсько-українського економіста, фінансиста, державного діяча В. Твердохлєбова. Визначено наукові інтереси вченого, пов’язані з місцевими фінансами, державним кредитом, та внесок у розвиток фінансової науки. The authors consider the life of Russian-Ukrainian economist, financier and statesman V. Tverdokhlebov. Also defined are research interests of the scientist, associated with the local finances, state credit, and his contribution to the development of financial science.Документ Гармонічний аналіз показників Державного бюджету України та його застосування в бюджетному процесі(2017) Бойко, Світлана Василівна; Однорог, Максим Анатолійович; Юхименко, Яна ВалеріївнаУ статті досліджено доходи та видатки Державного бюджету України та визначено нерівномірність потоків бюджетних коштів за часовою ознакою. Запропоновано застосовувати в бюджетному процесі на етапі планування доходів та видатків бюджету гармонічний аналіз. Визначено параметри рядів Фур’є, сформовано апроксимуючі функції для доходів та видатків Державного бюджету України з 5 гармоніками. The article investigates revenues and expenditures of the State Budget of Ukraine and defines the uneven budget flows in time. The authors suggest to apply harmonic analysis in the budget process at the stage of budget incomes and budget spending planning. Parameters for Fourier series are determined, approximating functions are formed for incomes and expenditures of the State Budget of Ukraine with 5 harmonics.Документ Гензель Павло Петрович(2010) Юхименко, Петро Іванович; Бойко, Світлана ВасилівнаДосліджено біографічні дані П. П. Гензеля та внесок вченого у розвиток фінансової науки. The biographical data P. Hensel and scientific contribution to the development of financial science are investigated.Документ Горизонтальне вирівнювання місцевих бюджетів Причорноморського регіону : емпірична оцінка(2019) Бойко, Світлана Василівна; Гошовська, Валентина ВасилівнаУ статті розкрито особливості забезпечення системи вирівнювання місцевих бюджетів у контексті реалізації політики децентралізації та посилення територіальних асиметрій фінансового забезпечення в Україні. Метою статті є емпірична оцінка горизонтального вирівнювання місцевих бюджетів Причорноморського регіону. Проаналізовано загальний стан формування бюджетних ресурсів Причорноморського регіону за даними зведених обласних бюджетів; проведено оцінку горизонтального вирівнювання за видами місцевих бюджетів. На основі емпіричної оцінки горизонтального вирівнювання місцевих бюджетів Причорноморського регіону виявлено його диференціацію на основі диференціацію фіскального потенціалу за податком на доходи фізичних осіб та податком на прибуток підприємств. Високий рівень фіскального потенціалу виявлено у Одеській області, середній – Миколаївській області, низький – Херсонській області, що підтверджується значеннями та динамікою доходів зведених бюджетів областей, частки офіційних трансфертів у доходах зведених бюджетів областей, індексу податкоспроможності за надходженнями податку на прибуток підприємств обласних бюджетів, індекс податкоспроможності за надходженнями податку на доходи фізичних осіб різних видів бюджетів. In the article, there is analyzed the essence of horizontal equalization of local budgets in the context of the implementation of the policy of decentralization and strengthening the territorial asymmetries of financial support in Ukraine.The purpose of the article is empirical evaluation of the horizontal equalization of the local budgets of Black Sea region.The study of horizontal equalization of the local budgets of Black Sea region implemented in the following sequence: 1) evaluation of the general state of formation of budget resources of Black Sea region according to the consolidated regional budgets; 2) evaluation of horizontal equalization by type of local budgets. The econometric model of the dependence of the horizontal equalization of regional budgets and two variables (the index of taxpayability of income tax and the index of taxpayability of personal income tax) are built. The change in index of taxpayability of personal income tax by 1% was the result to an increase in the horizontal equalization by UAH 1.21 million, the index of taxpayability of income tax by 1% was the result to an increase in the horizontal equalization by UAH 0.43 million. Differentiation of horizontal equalization of the local budgets of Black Sea region on the basis of differentiation of fiscal potential of personal income tax and corporate income tax is discovered. High level of fiscal potential in Odesa region, middle level – Mykolayiv region, low level – Kherson region is discovered. This is confirmed by the values and dynamics of the revenues of the consolidated budgets of the regions, the share of official transfers in the revenues of the consolidated budgets of the regions, the index of taxpayability of income tax of regional budgets, the index of taxpayability of personal income tax of different types of budgets.Документ Горизонтальне вирівнювання обласних бюджетів у системі міжбюджетного фінансового забезпечення регіонів України(2018) Бойко, Світлана Василівна; Шірінян, Лада ВасилівнаМетою дослідження є дослідження фінансової складової міжбюджетних відносин в Україні в частині забезпечення та вдосконалення горизонтального вирівнювання обласних бюджетів в умовах децентралізації. Методологія дослідження базується на фундаментальних положеннях теорії публічних фінансів, зокрема теорії фінансового (фіскального) федералізму. Економіко-статистичний аналіз проведено із застосуванням методів узагальнення, табличного та графічного, а також кластерного та кореляційного аналізу. Обмеженнями у проведеному дослідженні є неповнота статистичних даних, що підлягають оприлюдненню Державною службою статистики України, Державною казначейською службою України та Міністерством фінансів України. Результати. Проаналізовано зміни горизонтального вирівнювання місцевих бюджетів у двох періодах: дореформеному та періоді бюджетної децентралізації. Доведено, що дотація вирівнювання була основним інструментом вирівнювання дохідної частини місцевих бюджетів за допомогою якого формувалося близько четвертої їх частини та близько половини офіційних трансфертів, після реформування горизонтального вирівнювання зменшення абсолютного обсягу становило 11,5 разів, відносних показників ‒ 15 разів. Доведено, що система горизонтального вирівнювання обласних бюджетів в Україні є неефективною за критерієм фіскальної ефективності та суперечить утвердженню бюджетної децентралізації. Сформовано чотири кластери за обсягами горизонтального вирівнювання на душу населення: І кластер ‒ середні за розмірами обсяги базової дотації: обласні бюджети Вінницької, Житомирської, Чернігівської, Кіровоградської, Хмельницької, Миколаївської та Черкаської обл.; ІІ кластер ‒ найменші розміри базової дотації (бюджети Луганської та Сумської обл.) або змінність напрямів горизонтального вирівнювання (бюджети Донецької, Харківської, Одеської та Львівської обл.); ІІІ кластер ‒ максимальні за розмірами обсяги базової дотації: обласні бюджети Волинської, Рівненської, Херсонської, Івано-Франківської, Тернопільської, Закарпатської та Чернівецької обл.; ІV кластер ‒ обласні бюджети, що перераховували реверсну дотацію до Державного бюджету України: обласні бюджети Дніпропетровської, Запорізької, Київської та Полтавської обл. Практичне значення. Обґрунтовано напрями удосконалення горизонтального вирівнювання обласних бюджетів в Україні: запровадження індексу горизонтального вирівнювання; незмінність підходів до горизонтального вирівнювання на три роки, що відповідатиме вимогам середньострокового бюджетного планування та сталого розвитку регіонів; розширення меж інтервалу значення індексу горизонтального вирівнювання. Перспективи подальших дослідженнях полягають у обґрунтовуванні механізму забезпечення фінансовими ресурсами органів місцевого самоврядування в контексті реалізації політики децентралізації.The purpose of the study is to study a financial component of intergovernmental fiscal relations in Ukraine in part of providing and improving the horizontal equalization of regional budgets in conditions of decentralization. The methodology of the study is based on the fundamental provisions of the theory of public finance, in particular the theory of fiscal federalism. Economic and statistical analysis was conducted using the methods of synthesis, tabular, graphic, cluster and correlation analysis. The limitations in the study are incomplete statistical data the State Statistics Service of Ukraine, the State Treasury Service of Ukraine and the Ministry of Finance of Ukraine. Results. The changes in the horizontal equalization of local budgets in two periods: pre-reform and a period of budgetary decentralization are analyzed. The equalization subsidy was the main tool for equalizing the revenue part of local budgets are proved. It formed about a quarter of revenue of local budgets and about half of official transfers of local budgets. After reforming the horizontal equalization, the absolute volume of the horizontal equalization decreased by 11.5 times, relative indicators decreased by 15 times. The system of horizontal equalization of regional budgets in Ukraine is ineffective on the criterion of fiscal efficiency and contradicts the approval of budget decentralization are proved. Four clusters by volume of horizontal equalization per capita are formed. І cluster – regional budgets of Vinnytsia, Zhytomyr, Chernigiv, Kirovograd, Khmelnytsky, Mykolayiv and Cherkasy reg., that receive the average size of the basic subsidy; IІ cluster – regional budgets of Luhansk and Sumy reg., that receive the minimum amounts of basic subsidy and regional budgets of Donetsk, Kharkiv, Odesa and Lviv reg. , that change directions of horizontal equalization; ІIІ cluster – regional budgets of Volyn, Rivne, Kherson, Ivano-Frankivsk, Ternopil, Zakarpattia and Chernivtsi reg., that receive the maximum size of the basic subsidy; ІIІ cluster – regional budgets of Dnipropetrovsk, Zaporizhzhia, Kyiv and Poltava reg., that transfer a reverse grant to the State Budget of Ukraine. Practical value. The directions of improvement of the horizontal equalization of regional budgets in Ukraine: introduction of the index of horizontal equalization; immutability of approaches to horizontal equalization for three years according to requirements of medium-term budget planning and sustainable development of regions; extending the interval of the index of horizontal alignment. The prospects for further study are to justify the mechanism of providing financial resources of local government in the context implementation policy of decentralization.Документ Горизонтальне вирівнювання обласних бюджетів України в умовах децентралізації(2019) Бойко, Світлана Василівна; Гошовська, Валентина Василівна; Гнатенко, Олена АндріївнаУ статті проведено дослідження міжрегіональних диспропорцій горизонтального вирівнювання обласних бюджетів та оцінено їх стан в умовах децентралізації. Розкрито особливості горизонтального вирівнювання обласних бюджетів України за допомогою дотації вирівнювання у 2011-2014 роках та базової або реверсної дотації у 2015-2017 роках. Проаналізовано звітні дані Державної казначейської служби України про розміри горизонтального вирівнювання обласних бюджетів, застосовано технологію кластерного аналізу методом Варда (Уорда) з нормалізованими значеннями евклідових відстаней та сформовано п’ять кластерів. Проведено порівняння результатів кластерного аналізу у дореформений період та період реалізації реформи децентралізації, зроблено висновки про відсутність тісного зв’язку між міжрегіональною диференціацією горизонтального вирівнювання обласних бюджетів України. Найбільші зміни характерні для обласного бюджету Донецької та Чернівецької областей. До обласних бюджетів, які перемістилися до кластерів з меншим розміром базових дотацій належать обласні бюджети Луганської, Вінницької, Одеської областей. До обласних бюджетів, які перемістилися до кластерів з більшим розміром базових дотацій належать обласні бюджети Закарпатської, Волинської, Кіровоградської, Рівненської, Сумської, Тернопільської та Чернігівської областей. Excessive centralization of budget funds in the State Budget of Ukraine, the insufficiency of the revenue base of local budgets has led to the need for horizontal and vertical equalization technologies that require increased attention in the current conditions for the establishment of decentralization of power and the creation of financial basis for the activities of local governments. Purpose. The purpose of the study is to prove or refute the hypothesis of the existence and modification of interregional disproportions of the horizontal equalization of local (region) budgets and the analysis of their state in conditions of decentralization. Results. The specifics of the horizontal equalization of the region budgets of Ukraine with application of the equalization subsidies in 2011-2014 and the basic or reverse subsidies in 2015-2017 are discovered. Reporting data of the State Treasury of Ukraine on the size of horizontal equalization of region budgets are analyzed. The technology of cluster analysis by the Ward’s method with squared Euclidean distances are applied and five clusters are formed. Results of cluster analysis in 2011-2014 and 2015-2017 are compared and made conclusions about the lack of correlation between the interregional differentiation of horizontal equalization of region budgets of Ukraine. The biggest changes are characteristic for the region budget of Donetsk and Chernivtsi regions. Oblast budgets, that moved to clusters with less basic subsidies include region budgets of Luhansk, Vinnitsa, Odesa regions. The oblast budgets, that have moved to clusters with larger of basic subsidies include region budgets of Zakarpattia, Volyn, Kirovograd, Rivne, Sumy, Ternopil and Chernihiv regions. Conclusions. According to the results of the study, the existence of interregional disproportions of horizontal equalization of region budgets of Ukraine and their strengthening in conditions of decentralization are proved. The basic subsidies from the State Budget of Ukraine received 18 region budgets in 2015-2016 and 17 region budgets in 2017 against the equalization subsidies of all region budgets in 2011-2014. Financial independence was characteristic of region budgets of Dnipropetrovsk, Donetsk, Zaporizhzhia, Kyiv, Odesa, Poltava and Kharkiv regions.Документ Декомпозиція макрофінансових ризиків аграрних підприємств(2017) Бойко, Світлана Василівна; Драган, Оксана ОлександрівнаДосліджено макрофінансові ризики аграрних підприємств у сучасних умовах господарювання. Запропоноване авторське визначення поняття «фінансовий ризик» та визначено склад макрофінансових ризиків (інфляційний, валютний, податковий, бюджетний, кредитно-депозитний та інші). Проведено кількісну оцінку макрофінансових ризиків аграрних підприємств у сучасних умовах господарювання. The macrofinancial risks of agrarian enterprises in modern conditions are investigated. The author proposes the definition of "financial risk" and defines the composition of macrofinancial risks (inflation, currency, tax, budget, credit and deposit, etc.). Macrofinancial risks of agrarian enterprises in modern conditions is estimated.Документ Дивідендна політика акціонерних товариств: інституційні основи формування та реалізації(2021) Буряк, Аліна Вікторівна; Бойко, Світлана Василівна; Дем'яненко, Інна ВікторівнаВ статті обґрунтовано актуальність дослідження інституційних основ формування та реалізації дивідендної політики акціонерних товариств. Метою даної статті є дослідження теоретичних основ формування та реалізації дивідендної політики акціонерних товариств та обґрунтування нових підходів з урахуванням сучасних інституційних умов. Огляд останніх досліджень за даною тематикою показав наявність дискусійних положень у підходах до визначення сутності дивідендної політики та необхідність врахування положень чинного законодавства, що переважно нівелюється вченими. Дивідендну політику акціонерного товариства запропоновано розуміти як систему принципів та методів, цілей і завдань, спрямованих на досягнення компромісу фінансових інтересів акціонерів та потреб розвитку акціонерного товариства під час розподілу чистого прибутку та формування фінансових потоків відповідно до положень чинного законодавства.Документ Дисконтування дебіторської заборгованості у системі фінансового менеджменту підприємства(2021) Буряк, Аліна Вікторівна; Бойко, Світлана Василівна; Дем'яненко, Інна ВікторівнаУ статті досліджено зміни чинного законодавства, що актуалізували необхідність дисконтування дебіторської заборгованості та реформування системи фінансового менеджменту підприємства. Визначено необхідність внесення змін у систему фінансового менеджменту підприємства у частині розширення завдань щодо управління активами, фінансовими ризиками, формуванням прибутку та податкових різниць, фінансового планування та прогнозування. Дисконтування дебіторської заборгованості у системі фінансового менеджменту підприємства запропоновано розглядати як цілісну систему, яка ґрунтується на принципах фінансового менеджменту та призначена для організації взаємодії об’єктів і суб’єктів дисконтування дебіторської заборгованості. Дисконтування дебіторської заборгованості у системі фінансового менеджменту підприємства запропоновано розглядати як сукупність восьми логічно послідовних етапів. Проведено дослідження підходів до визначення ставки дисконтування дебіторської заборгованості та узагальнено статистичні дані щодо варіювання ставки дисконтування у 2019-2020 роках.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »