Перегляд за Автор "Lukianets, Halyna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 42
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Advances in modern organic products production(2016) Zajarnuk, Nastia; Lukianets, HalynaДокумент Analysis of gluten-free grain crops(2023) Pobrusylo, Maryna; Ivchuk, Nadiya; Lukianets, HalynaДокумент Antimicrobial food packaging applications(2016) Kalabska, Viktoria; Lukianets, HalynaДокумент Biotechnology and food safety(2016) Martynuk, Anton; Lukianets, HalynaДокумент Credibility effect in online news: media-rhetoric perspective (based on color terms use)(2022) Lukianets, HalynaСтаття присвячена створенню ефекту довіри до онлайн-новин за допомогою використання базових колірних термінів при зверненні до правдоподібності, експертності та репутації. По-перше, ідентифіковано історичні зміни мети риторики та встановлено співвідношення між переконливістю та достовірністю. По-друге, теми винаходу, а саме визначення, поділ, взаємозв’язок, обставини та свідчення, вивчаються з точки зору створення ефекту достовірності. The article deals with creating credibility effect in online news by means of using basic color terms when appealing to believability, expertise and reputation. First, historical changes of rhetoric aim are identified and the correlation between persuasiveness and credibility is established. Second, the topics of invention, namely definition, division, relationship, circumstance and testimony, are studied from the perspective of creating effect of credibility.Документ Current approaches to the technology of bakery products made from frozen prepared food(2013) Rohliev, Iosif; Havrysh, Andrey; Dotsenko, Viktor; Lukianets, HalynaIn recent years the technology of bakery products that uses freezing is developing rapidly in most developed countries, including Western European and Northern American ones. New technology of using frozen bakery production allows responding to market needs in supplying fresh products in a wide range to the population, and managing the quality and safety of frozen dough products on the stage of their preparation.Документ Development of sauces for long-term storage(2019) Khorunzha, Тetiana; Lukianets, HalynaДокумент Development of special purpose fruit and berry marmalade(2023) Lutsenko, Valeria; Goyko, Iryna; Lukianets, HalynaДокумент Ecological problems in production of ethanol from starch-based raw materials(2019) Marushchak, Herman; Lukianets, HalynaДокумент Essential contribution of omega-3 fatty acids(2016) Molodid, Tetiana; Lukianets, HalynaДокумент Food biotechnology in modern life(2016) Kravchenko, Serhii; Lukianets, HalynaДокумент Food fraud vulnerability as an urgent problem on Ukrainian food market(2022) Mykhalevych, Artur; Lukianets, HalynaAs a result of food fraud, the world's food industry loses $ 30-40 billion annually. In addition to economic losses, food fraud can damage the health of the consumer, as well as result in irreversible damage to the reputation/brand of the food business. The main reason for food falsification is to obtain economic benefits. As a rule, it is the prospect of receiving monetary benefits that motivates people to commit food fraud at the expense of consumers. However, organizations may also be engaged in food fraud for other reasons, namely to increase their competitiveness. В результаті харчових шахрайств світова харчова промисловість втрачає 30-40 млрд доларів щорічно. Крім економічних втрат, шахрайство з харчовими продуктами може завдати шкоди здоров’ю споживача, а також спричинити незворотну шкоду репутації/бренду харчового бізнесу. Основною причиною фальсифікації харчових продуктів є отримання економічної вигоди. Як правило, саме перспектива отримання грошової вигоди спонукає людей до шахрайства з продуктами харчування за рахунок споживачів. Однак організації можуть також займатися шахрайством з продуктами харчування з інших причин, а саме для підвищення своєї конкурентоспроможності.Документ Food waste issue(2017) Horbenko, Oleksandr; Lukianets, HalynaДокумент Functioning of colour terms in Ukrainian and English literary texts : similes and synaesthesia(2019) Lukianets, HalynaThe article deals with the cross-cultural usage of Ukrainian and English colour terms in literary texts not only as means of colour nomination, but also as ways to represent authors’ perception of colours. When colour terms function as stylistic devises, such as similes and synaesthesia, they express authors’ emotions and have influence on readership due to semantic shifts of lexical units.Документ Global communication competence: a framework of intercultural skills development in sport and tourism higher education(2020) Lukianets, Halyna; Lukianets, TetianaThe research aims at multi-faceted study of global communication competence, which is a vital soft skill for professional development of students, acquiring their degrees in sport and tourism. Дослідження спрямоване на багатогранне вивчення компетенції глобальної комунікації, яка є життєво важливою навичкою для професійного розвитку студентів, які отримують дипломи в галузі спорту та туризму.Документ Hospitality industry: integrating innovations(2013) Narezhna, Valeria; Lukianets, HalynaДокумент Innovations in ukrainian hospitality industry(2012) Lukianets, HalynaBeing developed for centuries, Hotel Industry in the world has been in its maturity period for a long time. Confronted with fierce competition and the current global economic crisis, it becomes a hot topic in Hotel Industry how to maintain and raise revenues. By shifting focus from „Goods-Dominant Logic" to „Service- Dominant Logic", Service Science presents a new perspective on value creation and service experience.Документ Metaphorization of the color Green in English and Ukrainian online discourse(2020) Lukianets, HalynaThe study reveals similarity of green color metaphors in the English and Ukrainian languages and finds psychological, cultural, religious, and political background of green color associations in online discourse. In both languages green is connected with growth, youth and freedom, based on resemblance to nature, while in Ukrainian it has additional negative characteristics of illnesses and jealousy. Moreover, in both languages green is often used as part of proper and general names to relate to ecological organization and environmental issues. У дослідженні виявлено схожість метафор зеленого кольору в англійській та українській мовах, виявлено психологічне, культурне, релігійне та політичне підґрунтя асоціацій зеленого кольору в онлайн-дискурсі. В обох мовах зелений колір пов’язаний із зростанням, молодістю та свободою, що базується на схожості з природою, тоді як в українській він має додаткові негативні характеристики хвороби та ревнощів. Крім того, в обох мовах зелений колір часто використовується як частина власних і загальних назв, пов’язаних з екологічною організацією та екологічними проблемами.Документ Methodology of criterion analysis and synthesis of dosing and packaging modules for bulk production(2023) Gavva, Oleksandr M.; Kryvoplias-Volodina, Liudmyla; Lukianets, HalynaДокумент Multiple semantics of black and white in online fashion discourse (based on Сhanel fashion stories)(2020) Lukianets, HalynaThe article presents multiple semantics of color terms black and white in Chanel online fashion discourse, including wide range of meanings, namely colorless, monochromatic, dark vs light, contextual and gray shades. Connection between color terms semantics and creation of brand image is established
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »