Перегляд за Автор "Tsypanova, Nataliia"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Economics and Management(2023) Tataryn, Ivanna; Tsypanova, NataliiaЯкби не було менеджменту, не було б економічного зростання. Тобто менеджмент керує процесом організації бізнесу, який, відповідно, забезпечує прибуток і внесок в економіку держави. Економіка та менеджмент тісно пов’язані між собою і дуже важливі в кожній країні. Також економікою можуть займатися лише уважні та стресостійкі люди, які добре вміють вести облік на роботі. If there was no management, there would be no economic growth. That is, management manages the process of business organization, which, accordingly, provides profit and contribution to the state economy. Economics and management are closely related and are very important in every country. Also, only attentive and stress-resistant people who are good at keeping accounts at work can deal with the economy.Документ Hotel and restaurant business(2018) Tsypanova, NataliiaГотель і ресторан - дві сфери, що перетинаються. Як і будь-який інший бізнес, ресторан і готель вимагають складання бізнес-плану, менеджменту, маркетингових досліджень і розробки власної стратегії. Hotel and restaurants are two linking spheres. Like any other business, a restaurant and hotel require drawing up a business plan, management, marketing research and developing its own strategy.Документ Indirect communicative strategies in modern English conversational discourse(2016) Tsypanova, NataliiaТема дослідження – непрямі комунікативні стратегії в межах лінгвістичного аналізу, а саме їх функціональний та гендерний аспекти. Підґрунтям для дослідження є сучасний англійський розмовний дискурс. Метою статті є дослідження ролі та механізмів непрямих комунікаційних стратегій. Теоретична та практична значущість дослідження зумовлена посиленням міжнародних зв’язків та тенденціями глобалізації, збільшенням кількості міжнародних та міжособистісних стосунків людей, які використовують англійську мову як мову міжнаціонального спілкування. Успіх і ефективність цих відносин значною мірою залежить від якості зв'язку, як було показано вище для радіозв'язку. Ця якість залежить від встановлення контакту, а отже, від прямого та непрямого спілкування. The topic of the research is indirect communication strategies within the scope of linguistic analysis, namely functional and gender aspects thereof. The background used for the research is Modern English conversational discourse. The aim of the article is to investigate the role and mechanisms of indirect communication strategies. Theoretical and practical significance of the research is due to the strengthening of international relations and globalisation trends, the increasing number of international and interpersonal relationships dealing with people who use English as the language of international communication. The success and effectiveness of these relationships depends strongly on the quality of communication, as demonstrated above for the radio communication. This quality relies on establishing contact and thus on both direct and indirect communication.Документ Learning style and English vocabulary teaching in secondary school(2016) Tsypanova, NataliiaВ даній статті розглядається використання найбільш сучасних методів навчання англійської лексики в середній школі. Показано, як вчитель має використовувати додаткові засоби навчання для досягнення найкращого результату. Ключовими концепціями статті є стилі навчання и додаткові засоби. Перша частина статті аргументує важливість збагачення словникового запасу учнів. Вказана частина пояснює як використовувати додаткові засоби і дає визначення додаткових засобів, що використовуються для навчання лексики. Друга частина зосереджена на різних стилях навчання і способах, якими учні отримують надану інформацію (візуальний, аудіальний, кінестетичний). Наведено приклад поєднання навчальних стилів для навчання учнів в школі. Показана ефективність подібного поєднання. В останній частині зроблені висновки і надані поради вчителям про найкращі практики в навчанні лексики. The article deals with the usage of the most up-to-date methods in English vocabulary teaching. It demonstrates how a teacher should use additional means of teaching in order to achieve the best result. The clue concepts the article dwells upon are learning styles and auxiliary aids. The article is aimed at teachers of secondary schools willing to increase efficiency of their work and diversify educational process. The first part of the article explains the importance of vocabulary enrichment for the students at all levels of English proficiency. The mentioned part explains how to use auxiliary aids and provides the definition of auxiliary aids used in vocabulary teaching. It demonstrates that as far as English vocabulary is rapidly growing and nowadays makes the greatest one among all human languages the teachers need even more effective means of teaching. Auxiliary aids are considered to be a powerful means of increasing the effectiveness of traditional means of vocabulary teaching. The second part concentrates on different learning styles and ways the students consume given information (visual, auditory and kinaesthetic). It provides an example of how learning styles are combined when teaching children at school. The efficiency of such combination demonstrated. An important thing such combination tends to achieve is synaesthesia – it greatly increases the efficiency of memorising of new information. The last part provides conclusions and tips for teachers about the best practices in vocabulary teaching. They can be introduced and widely used in secondary school for pupils with any level of English proficiency. That is the most powerful side of those practises – they are designed to be as universal as possible. This makes them widely applicable; teachers can also modify them in the way they see to be the best in their concrete case.Документ Management of higher education facilities in the UK and Ukraine(2018) Tsypanova, NataliiaТема цієї статті – продемонструвати відмінності та спільні риси управління системою вищої освіти Великобританії та України. Об’єктом аналізу є Університет Ворвіка, що знаходиться у Великобританії, та Національний університет харчових технологій України. Метою статті є дослідити, як у Великій Британії та Україні здійснюється управління вищими навчальними закладами, та підкреслити ключові особливості обох підходів. Управління закладами вищої освіти вивчається як «внутрішнє», так і «зовнішнє», тобто як самоврядування, так і взаємодія університетів з урядом. Найбільше уваги приділяється «внутрішньому» управлінню, оскільки воно має більший вплив на повсякденну рутину навчальних закладів. The topic of this article is to demonstrate the difference and common features of management of system of higher education in the United Kingdom and Ukraine. The subject on analysis includes University of Warwick located in the UK and National University of Food Technologies, Ukraine. The aim of the article is to investigate how higher education facilities are managed in the UK and Ukraine keeping and to underline key features of both approaches. Management of higher education facilities is studied as both “inner” and “outer” i.e. both self-governance and universities’ interaction with government. Most attention is drawn to “inner” management as it has more influence on day-to-day routine of education facilities.Документ Modern environmental situation and environmental measures(2018) Tsypanova, NataliiaОсновний акцент охорони природи робиться на підтримці оснних екологічних процесів та екосистеми в стані рівноваги, включаючи збереження природного світу та його біорізноманіття, природних ландшафтів, екосистем та інших природних комплексів. Другий акцент робиться на збереженні природних ресурсів та енергозбереженні, які вважаються важливими для захисту природного світу. The main emphasis of nature conservation is on maintenance of the basic ecological processes and ecosystems in an equilibrium state, including preservation of the natural world and its biodiversity, natural landscapes, ecosystems and other natural complexes. The second emphasis is on conservation of natural resources and energy conservation, which are considered as important for the protection of the natural world.Документ Nowadays Advertising(2018) Sokolov, Maksym; Tsypanova, NataliiaСьогодні реклама в Інтернеті є одним із найпотужніших інструментів для залучення потенційних клієнтів. Навряд чи будь-яка поважаюча себе компанія сьогодні може уявити себе без нього. Крім того, цей потужний інструмент дозволяє малим, новим організаціям конкурувати з великими, величезними та впливовими на ринку. Інтернет є явним лідером у сучасному світі реклами, аудиторія якого неймовірно зростає і зростає. Nowadays Internet advertising is one of the most powerful tools for attracting potential customers. Barely can any self-respecting company imagine themselves without it today. Moreover, this powerful tool allows small, new organizations to compete with the major, huge and influential ones on the market. The Internet is a clear leader in the nowadays advertising world, which audience is incredibly growing and growing.Документ The system of motivation at the enterprise - subject of foreign economic activity(2018) Chumak, Viktoriia; Tsypanova, NataliiaМотивація - це сукупність об'єктивних і суб'єктивних факторів які змушують особу поводитися доцільно або належним чином. Основний зміст мотивації включає три ключові поняття: зусилля, організаційні завдання та індивідуальну потребу. Motivation is a combination of objective and subjective factors that cause an individual to behave expediently or in an appropriate manner. The main content of the motivation involves three key concepts: efforts, organizational tasks and individual need.Документ Unsuccessful naming of food products(2018) Kalnenko, Iryna; Tsypanova, NataliiaДіяльність будь-якої компанії або бренду починається з назви. Тільки підприємець може створити ім'я, яке буде запам'ятовуватися, буде лаконічним і асоціюватиметься з певним товаром або послугою. Саме цей процес і називається неймінгом. Для створення стратегії просування бренду необхідно враховувати всі особливості компанії: стиль, імідж, політику. The activity of any company or brand is beginning from the name. Only ones the entrepreneur can create the name, which will be memorable, be laconic and will be associated with some goods or services. Exactly this process is called naming. You must take into consideration all features of the company: the style, image, police etc. for creating the strategy of promotion of the brand.