Перегляд за Ключові слова "advertising"
Зараз показуємо 1 - 20 з 129
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Advertaising and Children: for and against(2014) Solomonenko, ViktoriaThe socialization of children into market behavior and their indoctrination into the values of consumption are vital to the continuity of a capitalist society like the United States. This article focuses on the period of childhood when new consumers are coming of age, the ways marketers shape their buying behavior, the images and values that ads associate with childhood, and the controversies and ethical questions that emerge from marketing to children. It examines these issues from the various perspectives of the advertising industry, government regulators, parents, and activists.Документ Advertising as a method of forming cunsumer demands(2013) Osadchyk, Oksana; Krainiuchenko (Fornolyak), OlgaThe features of forming of consumer necessities on the basis of advertising and mechanism of influence of advertising are on the conduct of users.Документ Advertising in computer games as a product promotion at modern market(2012) Skryhun, Natalya; Zorenko, A.; Badeshchenkova, КaterinaIt is explored and described the impact of advertising on consumers in computer games. It is determined the basic aspects which are the most important for making advertisements for computer games. It is clarified the main regulations that may encourage players in computer games to purchase separate products. It is established the advantages and disadvantages of advertising in computer games and variations of such means of product promotion from traditional means of advertising.Документ Advertising is a form of communication(2014) Osadchyk, OksanaAdvertising is a form of communication used to influence individuals to purchase products or services or support political candidates or ideas. Frequently it communicates a message that includes the name of the product or service and how that product or service could potentially benefit the consumer. Advertising often attempts to persuade potential customers to purchase or to consume a particular brand of product or service.Документ Ambush-маркетинг – сучасна технологія просування товарів(2013) Скригун, Наталія ПетрівнаДокумент Consumer motivation as a basis for forming an effective communication mix(2012) Skryhun, Natalya; Krainiuchenko (Fornolyak), Olga; Bezpalko, OlenaEssence of complex of promotion and his elements is considered, grounded necessity account of type and level motivation of consumer at forming of communication mix, the types of consumers are selected taking into account the level of their motivation, which allows developing effective strategy advancement of the product.Документ Direct mail як cучасний інструмент рекламно - інформаційних послуг(2013) Слівінська, Вікторія; Скригун, Наталія ПетрівнаДокумент Embedded marketing as a tool of visual communication(2023) Sahach, Alina; Arych, MykhailoThis paper has described that embedded marketing can be an effective way to increase product awareness and attract new customers. However, it can also be an expensive and complex process that requires a lot of resources to implement. Therefore, before using embedded marketing, it is important to conduct a detailed analysis and develop an effective advertising strategy. У роботі описано, що вбудований маркетинг може бути ефективним способом підвищення обізнаності про продукт і залучення нових клієнтів. Однак це також може бути дорогим і складним процесом, реалізація якого вимагає великих ресурсів. Тому перед використанням вбудованого маркетингу важливо провести детальний аналіз і розробити ефективну рекламну стратегію.Документ Features of advertising perception by children(2013) Skryhun, Natalya; Solomonenko, ViktoriaThe advertising perception by children is reviewed. It is described the impact of advertising on children's behavior and reaction. It is defined the methods of influence of advertising on children. Розглянуто особливості сприйняття реклами дітьми.Документ Features of mass media usage in advertisement activity of the enterprise(2014) Skryhun, Natalya; Vlasenko, Ludmila; Chornous, IgorДокумент Landscape services promotion complex(2021) Belova, Tatyana; Papchenko, Valentina; Nikolaenko, IrinaThe article is devoted to the consideration of marketing tools for the promotion of services in the landscape business. The stages of development of the landscape design market of Ukraine are characterized. The target audience for which the complex of landscape services is designed is given. The importance of using modern marketing tools to promote the effective sale of services in the landscape field is proved. The advantages of using advertising in the landscape business are described. The need for partnerships, which consist in cooperation with companies engaged in completely different areas of activity on favorable terms, has been proved. The importance of participation of landscape organizations in charitable actions, and also in cleaning of parks and city territories, carrying out of master classes for gardeners and competitions for photographers in the field of landscape design is defined. Стаття присвячена розгляду маркетингових інструментів просування послуг у ландшафтному бізнесі. Охарактеризовано етапи розвитку ринку ландшафтного дизайну України. Наведено цільова аудиторія, на яку розраховано комплекс ландшафтних послуг. Доведено важливість використання сучасних маркетингових засобів просування щодо формування ефективного збуту послуг в ландшафтній сфері. Описано переваги застосування реклами у ландшафтному бізнесі. Доведено необхідність партнерських зв’язків, які полягають у співпраці з підприємствами, що займаються абсолютно іншими сферами діяльності на вигідних умовах. Визначено значення участі ландшафтних організацій у благодійних акціях, а також у прибиранні парків та міських територій, проведенні майстер класів для садівників та конкурсів для фотографів у сфері ландшафтного дизайну.Документ Linguistic Aspect of Advertising(2016) Kolomiiets, Alina; Yakymenko, OlenaThe article deals with the linguistic aspect of advertising. The aim of this article is to show the process of manipulating human’s emotions via advertisements and to show different linguistic techniques and tricks that advertisers use to attract consumer’s attention.Документ Lovemarks бренди в українському просторі (на прикладі мережі б’юті-барів G.Bar)(2019) Соловйова, Юлія Євгеніївна; Горська, Катерина ЄвгенівнаУ статті на прикладі світової франчайзингової мережі б’юті-барів G.Bar розглядаються певні аспекти нової концепції брендингу, запропонованої К.Робертсом, -«Lovermarks бренд». Вказується на важливості емоційної складової між споживачем та брендом, визначаються ключові особливості, які дозволяють зараховувати бренд до категорії Lovermarks. Наголошується, що Lovermarks це не просто сучасна ідеологія бренду, це ґрунтовна розробка всіх ключових взаємодій із аудиторією, що в комплексі сприяє тому, яку емоцію викличе бренд у кінцевого споживача продукту.Документ PR-технології: ключ до успішних маркетингових комунікацій компанії(2024) Серебреннікова, Каміла БогданівнаЗв’язки з громадськістю (PR) - одна з конкретних функцій управління, яка сприяє встановленню та підтриманню спілкування для виявлення спільних інтересів та досягнення взаєморозуміння й співробітництва між організацією і громадськістюДокумент Product placement як інструмент маркетингових комунікацій(2023) Скригун, Наталія ПетрівнаДокумент Psychology of advertising(2012) Konoshenko, LiliaPsychology in advertising has long been used as an effective means to sell a product or service. Understanding the underlying concepts that affect human psychology can help a company better sell their product or alternatively can help a consumer understand marketing strategies that get them to buy products. Психологія в рекламі вже давно використовується як ефективний засіб, щоб продати товар або послугу. Розуміння основних концепцій, які впливають людської психології може допомогти компанії краще продавати свою продукцію або альтернативно може допомогти споживачеві зрозуміти маркетингові стратегії, які вони отримують, щоб купити продукти.Документ Systematization of factors influencing competitiveness of food products(2019) Strashynska, Larysa; Strashynskyi, VolodymyrThe article examines and generalizes factors that influence the competitiveness of products. From the investigated factors are allocated and structured factors influencing the competitiveness of food products. The most important of them - safety, quality and price. Also considered are factors such as trademark, advertising, competitors behavior, packaging, sales promotion, functionality, etc. It is established that in the aggregate all factors are the system of food products competitiveness at a separate food enterprise, and each individual factor depends on a number of other indicators. Affecting the competitiveness of products, factors change each other. Thus, the manufacturer must take into account the optimal ratio of factors of competitiveness of products. У статті вивчені і узагальнені фактори, які впливають на конкурентоспроможність продукції. Із досліджуваних факторів виділені і структуровані фактори, що впливають на конкурентоспроможність харчових продуктів. Найвагоміші з них – безпечність, якість, ціна. Також розглянуті такі фактори як торгова марка, реклама, поведінка конкурентів, упаковка, стимулювання збуту, функціональність тощо. Встановлено, що в сукупності всі фактори – це система конкурентоспроможності харчової продукції на окремо взятому харчовому підприємстві, а кожний окремий фактор залежить від ряду інших показників. Здійснюючи вплив на конкурентоспроможність продукції, фактори змінюють один одного. Таким чином, виробнику необхідно приймати до уваги оптимальне співвідношення факторів конкурентоспроможності продукціїДокумент Teaser advertising as an instrument of marketing communications: overview(2018) Soloviova, YuliaThe aim of study is to consider the conceptual features of advertising campaigns with the usage of a teaser. It is also important to emphasize the consideration of unsuccessful teaser messages as one of the components of modern provocative marketing.Документ The features of advertising of dairy products in Ukraine(2017) Belova, Tatyana; Voitovych, NataliyaThe basic methods and techniques for promoting dairy products are considered in the article. Factors of influencing on buyer’s decisions in choosing products are defined. The features of advertising of dairy products in Ukraine are investigated on the example of domestic manufacturers - РJSC «Yahotynsky maslozavod» and its affiliate «Yahotynske for children». Also the expediency of use of Internet advertising is proved.Документ TTL-комунікації як інтегрований підхід до просування продукції(2017) Восколович, Людмила Володимирівна; Скригун, Наталія ПетрівнаВ роботі розглянуто переваги використання TTL-комунікацій, які визнані найефективнішим способом організацій комунікації зі споживачами. Досліджено, що це дозволяє використати найкращі аспекти ATL- та BTL-механізмів, а також досягти більш високого показника ефективності завдяки ефекту синергії.