Тези доповідей
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7497
Переглянути
13 результатів
Результати пошуку
Документ Онтологічна система менеджменту нормативно-правових документів щодо екологічної складової сталого розвитку(2020-01-26) Усенко, Станіслав Артурович; Шаповалов, Віктор Борисович; Шаповалов, Євгеній Борисович; Тарасенко, Роман Анатолійович; Салюк, Анатолій ІвановичНаразі існує багато ресурсів, які систематизують інформацію стосовно чинного законодавства, наприклад, EuLex, NoLex, LOIS, zakon.rada, але усі ці системи не є досконалими, бо вони включають пошук за ключовими словами та метаданими, але не стосуються семантики ключових слів, що дозволило б, наприклад, розширити концептуальні запити.There are currently many resources that systematize information on current legislation, such as EuLex, NoLex, LOIS, zakon.rada, but not all of these systems are perfect because they include keyword and metadata searches, but do not address the semantics of keywords that would allow, for example, to expand conceptual queries.Документ Побудова занять у закладах вищої освіти з використанням єдиного мережецентричного навчального інформаційного середовища на базі іт-платформи «ТОДОС» у контексті євроінтеграційних процесів(2019) Шаповалов, Віктор Борисович; Шаповалов, Євгеній Борисович; Білик, Жанна ІванівнаЄвроінтеграційний вектор розвитку України має на меті вивчення та впровадження нормативної бази ЄС [4] і глобальну інтеграцію освітніх систем. Таким чином, застосування системи ЄМНІС на базі технології ТОДОС упорядковує та оптимізує роботу з освітніми системами, що є передумовою трансдисциплінарності, мультидисциплінарності та дослідницького підходу в напрямі STEM-освіти та інших освітніх напрямах.The European Integration Vector of Ukraine's Development aims at studying and implementing the EU regulatory framework [4] and global integration of education systems. Thus, the use of the TEMP-based EMNIS system streamlines and optimizes work with educational systems, which is a prerequisite for transdisciplinarity, multidisciplinarity and a research approach in STEM education and other educational areas.Документ Досвід розвитку біогазових технологій в Україні та ЄС(2019) Шаповалов, Євгеній Борисович; Шаповалов, Віктор БорисовичВпровадження альтернативних джерел енергії є важливою складовою сталого розвитку людства. Однак, виходячи з даних Європейської Біогазової Асоціації, поширення біогазових технологій у країнах ЄС відбувається нерівномірно [1]. Такі особливості пов’язані, в першу чергу, з імплементацією принципів, закладених в стратегічних документах у національні законодавства країн-членів ЄС [2].The introduction of alternative energy sources is an important component of the sustainable development of mankind. However, based on the data of the European Biogas Association, the spread of biogas technologies in the EU countries is uneven [1]. Such peculiarities are related, first of all, to the implementation of the principles laid down in the strategy documents in the national laws of the EU Member States [2].Документ Роль єдиного мережецентричного навчального інформаційного середовища у STEM-навчанні(2018) Білик, Жанна Іванівна; Шаповалов, Євгеній Борисович; Шаповалов, Віктор Борисович; Атамась, Артем ІвановичБудь яка система знань, зокрема, навчальна має ознаки класифікації та ієрархічного представлення. Таким чином, операціональність використання і суттєво підвищується на основі їх перетворення у таксономічний лінії і. Для таксономізації навчальних матеріалів запропонованонін ирін тонувати існуючі графгенератори та графвізуалізатори ІТ-платформи ТОДОС|2|. Окремим аспектом ІТ-платформи ТОДОС є можливість інн орік гання єдиного мережецентричного навчального середовища.Any system of knowledge, in particular educational, has features of classification and hierarchical representation. Thus, the operational efficiency of use and significantly increases on the basis of their transformation into a taxonomic line and. To taxonomize the training materials, it is suggested to tint the existing TODOS | 2 | A separate aspect of the TODOS IT platform is the ability to identify a single network-centric learning environment.Документ Розробка тезаурусу STEM з використанням онтологічної призми(2018) Шаповалов, Євгеній Борисович; Шаповалов, Віктор Борисович; Атамась, Артем Іванович; Білик, Жанна ІванівнаВизначено, що існує необхідність у розробці тезаурусу щодо STEAM-підходу в освіті. Для генерації тезаурусу використовували модулі системи ТОДОС editor4 та ontology4. Після чого згенерований онтологічний граф візуалізували за допомогою генерації комп'ютерної призми. Запропоновано використовувати для систематизації знань щодо STEAM-підходу в освіті та для оцінки відповідності підходів, методів, та методичних прийомів STEAM-підходу в освіті.It is established that there is a necessary to develop a thesaurus for STEAM. Eor the thesaurusgeneration modules ofthe TODOS system editor4 and ontology4 were used After that, the generated ontologicalgraph was visualized bygenerating a computerprism. It is proposed to use computer prism to systematize kno wledge of STEAM and to assess the conformity of approaches, methods and methodologies of STEAM education.Документ Онтологічна підтримка навчальних досліджень(2018) Стрижак, О. Є.; Шаповалов, Віктор Борисович; Шаповалов, Євгеній БорисовичРозвиток STEM-освіти передбачає впровадження інтерактивних мережецентричних засобів в освітні процеси. На сьогодні існують розробки за даним напрямком, однак їх недоліком є відносно низький рівень трансдициплінарності та вони не враховують особливостей навчальних програм. Для розробки трансдициплінарних досліджень доцільно використовувати матеріали, що відносяться до різних напрямків знань та практичних розробок та представляти їх у вигляді онтологічних термінополів. Зазвичай ресурси, на яких знаходиться потрібна інформація мають вузьку предметну направленість. Об’єднання таких ресурсів в якості мультиагентіву онтолого-оріентованій системі ТОДОС дозволяє забезпечити трансдисциплінарність та інтерактивну складову у навчальному досліджені.The development of STEM education involves the introduction of interactive network-centric tools in educational processes. Today, there are developments in this area, but their disadvantage is the relatively low level of transdisciplinarity and they do not take into account the specificities of the curriculum. For the development of transdisciplinary research, it is advisable to use materials related to different areas of knowledge and practical development and to present them in the form of ontological terminologies. Usually, the resources on which the information is located are narrow subject orientation. Combining such resources as a multiagent of the TODOS ontology-oriented system allows for transdisciplinarity and an interactive component in the educational study.Документ Особливості врегулювання відносин в галузі виробництва метану в Україні та ЄС(2018) Шаповалов, Євгеній Борисович; Якименко, Ігор Леонідович; Шаповалов, Віктор Борисович; Салавор, Оксана МирославівнаЗаконодавство України частково відповідає законодавству ЄС у цій сфері. Проте, доцільно зазначити, що в деяких аспектах українське законодавство є значно розвинутим, зокрема, щодо отримання біогазу з полігонів ТПВ та утилізації надлишкового дегістату. Порівняння законодавчої бази України та ЄС щодо відходів представлено у таблиці.The legislation of Ukraine is partially in line with the EU legislation in this area. However, it is worth noting that in some respects, Ukrainian legislation is well developed, in particular regarding the production of biogas from landfill sites and the utilization of excess degistate. A comparison of the waste legislation of Ukraine and the EU is presented in the table.Документ Інформаційні онтологічні інструменти для забезпечення дослідницького підходу в STEM-навчанні(2017) Шаповалов, Віктор Борисович; Шаповалов, Євгеній Борисович; Атамась, Артем Іванович; Білик, Жанна ІванівнаОписано особливості функціонування інформаційних систем для впровадження дослідницького підходу в навчальну STEM діяльність. Запропоновано до впровадження в навчальні заклади інформаційну систему, розроблену на базі НЦ «МАНУ», за ранжуванням (підбору) дослідних робіт. Описано особливості функціонування системи підбору дослідних робіт. The specificity of the functioning of information systems for the introduction of research method into the STEM-learning activity are described. It was proposed to introduce into the educational institutions an information system developed on the basis of NC "MASU" on the ranking (selection) of research works. Features of functioning of the system of selection of research works are described.Документ Використання онтологічних ресурсів єдиного мережецентричного навчального інформаційного середовища для проведння STEM/STEAM-уроків(2018) Атамась, Артем Іванович; Білик, Жанна Іванівна; Шаповалов, Євгеній Борисович; Шаповалов, Віктор БорисовичСучасний розвиток науки і технології забезпечило таку кількість інформації, що необходимось її систематизації і класифікації стала особливо актуальною. Для таксономізаціі навчальних матеріалів запропоновано використовувати існуючі графгенератори і графвізуалізатори 1Т11 платформи ТОДОС. До розробок, які не просто містять сучасну інформацію, але і класифікує її можна віднести єдину сетецентріческой навчальну інформаційне середовище ontology 4. Необходімо умовою широкого впровадження STEM підходу і єдиної сетецентріческой навчального середовища, є наявність методичних розробок, заснованих на відповідних до даного підходу принципах. Тому в статті представлено урок, в якому вони застосовуються. The modern development ofscience and technology has provided high quantity of information. This information must be systemized and classified. For taxonomization of educational materials, it was proposed to use existing graphgenerators and graph-visualizers of the TODOS IT platform. One of the systems providing not only collection of information but include its systemizing is united network-based educational environment based on ontology4 system. It is necessary to provide development of lesson based on united network-based educational environment and STEAM/STEM approaches to popularize it. Therefore, the article presents the developed lesson in which they are appliedДокумент Доцільність створення систем онтологічного аналізу для інтеграції наукових знань(Сучасні проблеми математичного моделювання, прогнозування та оптимізації, 2016) Чернецький, Ігор Станіславович; Пащенко, Євгеній Юрієвич; Шаповалов, Євгеній Борисович; Шаповалов, Віктор БорисовичВперше запропоновано використовувати інструменти системи ТОДОС та платформу ontology для інформаційного менеджменту в обла- сті літературного огляду наукових досліджень. Запропоновану систему було модернізовано для використання в області літературного огляду. Запропонований підхід дозволяє вирішувати проблеми ранжування інфо- рмації за семантичними характеристиками та аналізу з метою порівняння власних результатів з результатами попередників.In the course of work the problem of information retrieval at the stage of preliminary research is analyzed; the features of using ontological journals and GIS for visualization of students' scientific data are highlighted; the use of a comprehensive GIS and ontology approach is proposed to structure and visualize scientific data, which will improve the quality of students' preliminary research.