Матеріали конференцій

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7498

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Принципи «співтворчості» науковця та комп’ютера в сучасну добу
    (2022) Науменко, Наталія Валентинівна
    У статті розглядаються особливості застосування комп’ютерних технологій у роботі з науковим твором. Показано, що доцільне користування текстовими редакторами та іншими засобами Microsoft Office, сучасними комп’ютерними перекладачами, програмами перевірки на плагіат здатне сформувати не лише навички власне наукового дослідження, а й розвинути естетичне відчуття, вельми важливе для роботи з текстом академічного стилю. The article represents the analysis of using the computer technologies in dealing with a scientific work. There was shown that the expedient usage of text editors and other tools of Microsoft Office, updated computer translators, anti-plagiary software etc. helps not only to form the skills of scientific researh, but also to develop the esthetis notions that are very important for working with an academic text.
  • Ескіз
    Документ
    Computer assisted language learning
    (2014) Gunko, I.; Vlasenko, Ludmila
    The objective of this paper is the problems searching solving which are the reasons why the students of technical specialties have insufficient knowledge of English. Perhaps nothing new to be discovered but at least I will justify my own opinion on the matter and refute or confirm previous findings in this regard.
  • Ескіз
    Документ
    Методология преподавания дисциплин САПР студентам направления подготовки «Инженерная механика»
    (2012) Литовченко, Игорь Николаевич
    Для повышения качества подготовки специалиста направления «Инженерная механика» следует так организовать последовательность изучения отдельных программных продуктов, чтобы студент не просто изучил типичные разрозненные программные продукты. Студент должен освоить последовательность взаимосвязанных программ (от базовых до специализированных), позволяющих решать прикладные задачи, с которыми столкнется инженер-механик, придя на производство после окончания учебы. To improve the quality of specialist training areas, "Engineering Mechanics" should be to organize the sequence of the study of individual software products, not just the student has studied the typical disparate software products. The student must master a series of interrelated programs (from basic to specialized) that solve applied problems to be faced by a mechanical engineer, came on production after graduation