08.00.04 - Економіка та управляння підприємствами
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7370
Переглянути
Документ Активізації діяльності підприємства в умовах ринкових перетворень(2007) Гаврилова, Тетяна ВасилівнаДисертацію присвячено розробці теоретичних, методичних, організаційних і практичних засад активізації діяльності підприємства в умовах ринкових перетворень. Представлена робота дозволяє дослідити сутність активності підприємства, активізації діяльності підприємства, резервів реалізації активності та розробити заходи щодо активізації діяльності підприємства в ринкових умовах. The dissertation deals with the development of theoretical, methodical, managerial and practical principles of enterprise activity activation under market reformations circumstances. This creative work allows investigating the enterprise activity essence, enterprise activity activation, activity realization reserves and developing the ways of enterprise activity activation under market reformations circumstances. The classification of activity realization reserves is improved.Документ Бренд роботодавця як інструмент підвищення ефективності використання персоналу на підприємствах молочної промисловості(2015) Мокіна, Софія МиколаївнаУ роботі проведено аналіз та дослідження теоретико-методичних основ концепції бренду роботодавця, а саме: еволюцію формування концепції, сутність бренду роботодавця, роль і місце бренду роботодавця в структурі корпоративного бренду, типологію, функції та принципи формування бренду роботодавця, інструменти формування та позиціонування, а також, досліджено моделі побудови бренду роботодавця. Проаналізовано розвиток бренду роботодавця серед вітчизняних підприємств на основі результатів рейтингів роботодавця. Здійснено дослідження та аналіз бренду роботодавця за його елементами серед підприємств молочної промисловості. Запропоновано концептуальну модель побудови бренду роботодавця та методику оцінювання бренду роботодавця на основі точок контакту. Запропоновано напрямки підвищення ефективності використання персоналу на підприємствах молочної промисловості з позиції формування привабливого бренду роботодавця. The thesis analyzes and studies the theoretical and methodological foundations employer brand concept, namely the evolution of the formation of the concept, the essence of employer brand, the role and place of employer brand in the structure of the corporate brand, typology, functions and principles of employer brand, instruments of formation and positioning , and also studied models of building employer brand. Author analyzes the level of development of employer brand among domestic enterprises on the basis of employer brand ratings. Author investigates and analyzes the employer brand by its elements among the dairy enterprises. The conceptual model of employer brand building and brand evaluation method based on the employer's contact points were proposed. Author proposed the directions of improving efficiency of usage of personnel in dairy industry from the position creating an attractive employer brand.Документ Бюджетування як інструмент підвищення ефективності управління запасами підприємств(2013) Лисенко, Жанна ПетрівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний університет харчових технологій, Київ, 2013. Актуальність дослідження обумовлена необхідністю оптимізації запасів підприємств з метою зростання ефективності управління запасами. У складі основних інструментів здійснення управління запасами одне із чільних місць займає бюджетування, яке все частіше використовують у свої діяльності підприємства. Проте частіше за все використання бюджетування як інструменту управління запасами носить фрагментарний характер, що не дозволяє повною мірою скористатись його перевагами. В сучасній літературі бюджетування розглядають як інструмент планування, віддаючи йому перевагу у поточному та тактичному плануванні. В роботі бюджетування розглянуто з позицій здійснення управлінської діяльності через реалізацію функцій управління: планування, організації, координування, мотивації і контролю. Автором запропоновано теоретичний підхід до визначення цілей, завдань та класифікації бюджетів, а також авторське визначення понять «бюджет», бюджетування», «процес бюджетування», «оптимальний виробничий запас», «ефективність управління запасами». Визначено критерії обрання найбільш ефективної моделі управління запасами та здійснення бюджетування. Dissertation on the receipt of scientific degree of Ph. D. in Economics on the speciality 08.00.04 “Economics and management of enterprises” (by the types of economic activity). – Bukovina State Finance and Economics University, Kyiv, 2013. The relevance of research due to the need to optimize inventory enterprises to improve the efficiency of inventory management. As a part of the main tools of inventory management is one of the main meth takes budgeting, which are increasingly being used in the activity of the enterprise. While most often use budgeting as a tool inventory management is fragmented, which makes full use of its advantages of the measure. In modern literature, budgeting is considered as a planning tool, giving it an advantage in the current and tactical planning. In the robot budgeting examined from the standpoint of management activities through the implementation of management functions: planning, organization, motivation, coordination and control. The author offers a theoretical approach to the definition of the goals, objectives and classification of budgets and author’s definition of concepts such as: "budget", "Budgeting", "budget process”," the optimal production reserve", "efficiency of inventory management".Документ Вартісно-орієнтоване бюджетування як підхід до управління підприємствами харчової промисловості(2011) Мілінчук, Ольга Володимирівна; Milinchuk, OlgaВ дисертаційній роботі узгоджено змістовні характеристики системи бюджетування та вартісно-орієнтованого управління, запропоновано формування вартісно-орієнтованого бюджетування як сучасного підходу до управління. Проаналізовано види та порядок розрахунку вартісно-орієнтованих показників, визначено переваги та недоліки кожного. The contents of budgeting system and value-based management were coordinated, as well as formation of value-based budgeting as modern approach of management was attempted in the dissertation. The issues of classification and the estimation of value-based indexes were determined, the advantages and disadvantages of those are analyzed.Документ Вибір стратегій для забезпечення конкурентоспроможності підприємств молочної промисловості(2008) Суха, Ірина ВасилівнаУ дисертаційній роботі досліджено теоретичні та прикладні аспекти забезпечення конкурентоспроможності молокопереробних підприємств. На основі узагальнення теоретичного матеріалу визначено сутність понять конкуренція, конкурентоспроможність підприємства, організаційно-економічний механізм забезпечення конкуренто-спроможності молокопереробних підприємств, стратегія, маркетингова конкурентна стратегія. Систематизовано існуючі підходи до оцінки конкурентоспроможності підприємств. Розроблено методику вибору привабливих для розвитку певним підприємством сегментів. Визначено підходи до формування набору маркетингових конкурентних стратегій із врахуванням цілей підприємства, його потенційних можливостей, зміни зовнішнього середовища, прогнозу розвитку ринкових сегментів. Запропоновано використання комбінації методик оцінки конкурентоспроможності для переконання у правильності вибору сегментів. The dissertation researches the theoretical and applied aspects of providing the competitiveness of dairy processing enterprises. The essence of competition concepts: competitiveness of enterprises, organizationally and economic mechanism of providing the competitiveness of dairy processing enterprises, strategy, marketing competition strategy are determined on the basis of generalization of theoretical material. Existent approaches to the estimation of competitiveness of enterprises are systematized. The method of attractive choice for the development by the certain enterprise of segments is developed. Defined the approaches to forming the set of marketing competition strategies, taking into account the aims of enterprise, its potential possibilities, change of external environment prediction of the development of market segments. The use of combination of estimation methods of competitiveness is offered for persuasion in the rightness of choice of segments.Документ Використання інструментів онлайн-просування товарів підприємств пивної галузі(2021) Семененко, Катерина ЮріївнаДисертаційна робота є комплексним дослідженням теоретичних, методичних та практичних аспектів використання інструментів онлайн-просування підприємствами пивоварної галузі з урахуванням сучасних тенденцій та законодавчих обмежень. Розроблено власну інтерпретацію понять «інтернет-маркетинг» та «онлайн- маркетинг. Обґрунтовано додаткову критеріальну ознаку для класифікації інструментів онлайн-просування – наявність та доступність комунікаційних точок дотику. Досліджено методи сегментування інтернет-користувачів та виокремлено їхні класифікаційні ознаки, розроблено класифікацію інтернет-користувачів залежно від їх виконання ролі в соціальних медіа. Проаналізовано сучасний стан та тенденцій розвитку медіаринку України та встановлено місце інструментів онлайн-маркетингу в структурі медійного ринку з урахуванням існування сегменту Dark market. Виявлено особливості використання інструментів онлайн-просування пива, що ґрунтуються на силі ідеї бренда, виразності комунікації та ступеня диференціації товару. Розроблено універсальний методичний підхід щодо оцінювання ефективності використання онлайн-інструментів просування товарів підприємства. Обґрунтовано необхідність врахування типу інтернет-користувачів залежно профілю споживача та іміджево-цінової сегментації ринку пива при плануванні міксу онлайн-інструментів просування. Розроблено методику визначення ефективної частоти показу комунікаційного повідомлення в мережі Інтернет через інструменти онлайн-просування брендів підприємств пивоварної галузі з урахуванням ринкових чинників. The dissertation is devoted to theoretical and practical principles of the use of on-line-advancement instruments of the enterprises of brewing industry taking into account modern tendencies and legislative limitations in relation to possibilities of beer products advancement. As the result of research, system vision of the use of on-line-advancement instruments based on cooperation of object, methods and object of research is offered. Advantages and lacks of the most widespread authorial determinations interpretation of concepts «internet-marketing», «on-line-marketing» and «on-line advancement instruments of commodities of enterprise» are educed and worked out by the author. An additional criterion feature for classification of on-line-advancement instruments: presence and availability of communication tangencies is proved. The methods of internet-users segmentation and their classification features are distinguished. Authorial classification of internet-users depending on their implementation role in social media is designed. The modern state and trends of media market of Ukraine during the last years is analysed. The place of online-marketing instruments in the structure of media market taking into account the existence of Dark market segment, existence of which conditioned by legislative limitations in relation to the possibilities of alcoholic products advancement, the list and descriptions of instruments of on-line-advancement is set. The methodical approach to the evaluation of the efficiency of the use of online-instruments advancement of commodities of the enterprise, which application will assist the acceptance of reasonable administrative decisions at the development of marketing online-politics principles of the enterprise is designed. Methodical approach is based on successive realization of such stages: preparatory, analytical and administrative is offered. The scientific and methodical approaches to the evaluation of effectiveness level of the use of on-line-advancement instruments of commodities of brewing industry enterprises is worked out. Practical implementation of the use of worked out model is the reference-point in making decision in relation to the conduct of marketing politics of on-line-advancement and achievement of the enterprises’ aims is proved. The universal generally accepted methodology of evaluation the efficiency of the use of online-instruments of commodities’ advancement of the enterprise is worked out. Methodical approach in relation to the evaluation of the efficiency of use of instruments on-line-advancement of commodities of enterprise is offered. The approaches in relation to the use of effective on-line-advancement instruments in social networks are given. The necessity of taking into account the types of Internet-users depending on the role in social Medias at planning of online-instruments of advancement mix is proved. The scientific and methodical approach to the evaluation of effectiveness level of use of on-line-advancement instruments of commodities of brewing industry enterprises is designed. Methodology of the determination of effective frequency show of communication report in the Internet through on-line-advancement instruments of the brands of brewing industry enterprises with taking into account the market factors is worked out.Документ Впровадження кластерної моделі розвитку молокопереробних підприємств харчової промисловості(2011) Коваленко, Наталія МиколаївнаУ дисертаційній роботі висвітлено теоретичні, методичні та сучасні практичні аспекти впровадження кластерної моделі розвитку молокопереробних підприємств харчової промисловості. Запропоновано авторське визначення понять: “кластер”, “кластерна модель”, “механізм впровадження кластерної моделі”. Систематизовано та доповнено існуючу класифікацію кластерів за основними ознаками: географічною, галузевою, структурною, розвитку ті інтеграції. The thesis highlights the theoretical, methodical and modern practical aspects of introducing the cluster model for developing milkprocessing enterprises of food industry. The author’s definitions of the concepts: "cluster", "cluster’s model", "the mechanism of introducing the cluster model" have been formulated. The existing classification of clusters has been supplemented and according to the basic classifying features has been systematized.Документ Джерела інвестиційної діяльності та формування їх структури на підприємствах кондитерської промисловості(2009) Сілакова, Ганна ВіталіївнаДисертацію присвячено розв’язанню теоретичних та прикладних проблем вибору та формування структури джерел інвестиційної діяльності підприємств кондитерської промисловості. Dissertation is devoted to the decision of theoretical and applied problems of choice and forming of structure of sources of investment activity of enterprises of pastry industry.Документ Діагностика збалансованості витрат на елементи маркетингового комплексу(2015) Стеценко, Вікторія АнатоліївнаДисертація присвячена дослідженню теоретичних положень та розробці практичних рекомендацій щодо діагностики збалансованості витрат на елементи маркетингового комплексу підприємств харчової промисловості України. У роботі розвинуто понятійно-категоріальний апарат теорії маркетингового комплексу. Узагальнено теоретичні підходи до визначення таких понять, як «збалансованість в маркетингу» та «збалансованість витрат на елементи маркетингового комплексу». The dissertation focuses on research of theoretical statements and development of practical recommendations for diagnostics of costs balance for the marketing mix elements of food industry enterprises of Ukraine. The writing develops the concepts and categories of the marketing mix theory. Theoretical approaches to the definition of such concepts as "balance in marketing" and "balance of costs for the marketing mix elements” were generalized.Документ Екологічний менеджмент на підприємствах харчової промисловості(2015) Лозовська, Наталія МиколаївнаДисертаційна робота присвячена дослідженню теоретичних, методичних та практичних рекомендацій щодо екологічного менеджменту на підприємствах харчової промисловості. У роботі розвинуто понятійно-категоріальний апарат екологічного менеджменту. Розглянуто та узагальнено погляди вчених на теорію екологічного менеджменту. Досліджено еволюцію розвитку екологічних стандартів.Документ Економіко-екологічні особливості формування продуктового портфелю підприємств м’ясопереробної галузі(2013) Тіхонова, Наталія ОлександрівнаУ роботі узагальнено теоретичні підходи до визначення таких понять, як: продуктовий портфель, органічне виробництво, органічна продукція, харчові добавки та оздоровче харчування. Удосконалено класифікацію типів сучасних харчових продуктів та запропоновано авторські визначення різних типів сучасних харчових продуктів, у тому числі і на основі можливості використання тих чи інших харчових добавок. Визначено ключові фактори впливу на формування продуктового портфелю. Досліджено сучасний стан ринку м’яса та м’ясопродуктів України. Розроблено послідовність дій оптимізації продуктового портфелю із застосуванням кластерного аналізу та обґрунтовано доцільність зміни структури асортименту за рахунок введення органічної продукції.Документ Економіко-організаційний механізм забезпечення якісною сировиною овочепереробних підприємств(2014) Косовець, Галина МиколаївнаДосліджено теоретичні, методичні, організаційні і практичні засади економіко-організаційного механізму забезпечення якісною сировиною овочепереробних підприємств. Визначено сутність економіко-організаційного механізму забезпечення якісною сировиною овочепереробних підприємств та встановлено відмінність понять «економіко-організаційний механізм» і «господарський механізм», виокремлено принципи формування економіко-організаційного механізму. Проаналізовано сучасний стан формування економіко-організаційного механізму забезпечення якісною сировиною овочепереробних підприємств регіону. Обґрунтовано пропозиції щодо вдосконалення державного регулювання виробництва овочевої продукції. Удосконалено сутність і зміст поняття економіко-організаційного механізму. Визначено шляхи підвищення дієвості економіко-організаційного механізму забезпечення якісною сировиною овочепереробних підприємств. Обґрунтовано підходи до формування економіко-організаційного механізму. Визначено пріоритетні напрями розвитку овочепереробних підприємств України.Документ Економічна ефективність виробництва продукції підприємств олійно-жирової промисловості(2010) Волощук, Олег ГеоргійовичУ дисертації здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нові методичні підходи до удосконалення управління економічною ефективністю виробництва продукції підприємствами олійно-жирової промисловості в сучасних умовах їх господарювання.Документ Економічний механізм управління інвестиційною діяльністю підприємств харчової промисловості(2008) Губарь, Олена ВасилівнаРобота присвячена комплексному дослідженню теоретичних аспектів формування економічного механізму управління інвестиційною діяльністю підприємств харчової промисловості та окресленню основних методичних рекомендацій щодо напрямів підвищення її ефективності. Досліджено основні аспекти економічної сутності інвестицій, інвестиційної діяльності, особливості та принципи управління нею.Документ Ефективність використання трудового потенціалу підприємств хлібопекарської промисловості України(2008) Новойтенко, Ірина ВіталіївнаВ дисертації висвітлено взаємозв’язки трудового потенціалу з іншими економічними категоріями, наведено авторське тлумачення цього поняття, удосконалено організаційно-економічний механізм управління трудовим потенціалом підприємства та запропоновано методику оцінки ефективності його використання, розроблено інформаційний інструментарій для моніторингу стану, ефективності використання і розвитку трудового потенціалу та запропоновано модель управління трудовим потенціалом підприємств хлібопекарської промисловості. На основі результатів аналізу сучасного стану, ефективності використання і розвитку трудового потенціалу підприємств хлібопекарської промисловості було запропоновано концепцію управління ефективністю його використання, яка полягає в реорганізації існуючих систем управління формуванням, використанням і розвитком трудового потенціалу підприємств шляхом впровадження систем управління знаннями працівників, витратами на трудовий потенціал та результатами його використання.Документ Ефективність корпоративного управління(2016) Боковець, Вікторія ВікторівнаУ дисертації запропоновано вирішення важливої економічної проблеми – розроблення теоретико-методичних та прикладних засад створення системи ефективного управління корпораціями в харчовій промисловості.Документ Ефективність розвитку малого підприємництва у харчовій промисловості України(2008) Говорушко, Тамара АндріївнаВ роботі проведено систематизацію теорії ефективності розвитку малого виробничого підприємництва в умовах мінливості підприємницького середовища. Запропоновано авторське бачення методології формування системи кількісних ознак малих підприємств харчової промисловості, оптимальних критеріїв малих підприємств у контексті впливу на них концентрації виробництва у харчовій промисловості. Розроблено методичне забезпечення оцінки ефективності функціонування і розвитку малого підприємництва. Проведено оцінювання ефективність функціонування і розвитку малого підприємництва у харчовій промисловості, виявлено фактори і проблеми, що є наслідком їх впливу. Обґрунтовано перспективи розвитку малого підприємництва, що базуються на розробленому на період до 2015 року прогнозі. Запропоновано забезпечення його реалізації шляхом розробки державних цільових програм, імплементації концепції фінансового забезпечення малих підприємств, а також використання малими підприємствами вигод від реалізації організаційних перетворень, самоорганізації і встановленні зв’язку із зацікавленими особами шляхом об’єднання інтересів через інтегровані структури господарювання.Документ Ефективність франчайзингу як інструменту інвестиційної діяльності підприємств харчової промисловості(2010) Сучков, Артем ВадимовичЗапропоновано авторське визначення франчайзингової діяльності та доповнено існуючу класифікацію франчайзингу. Досліджено правові заходи регулювання франчайзингової діяльності в Україні та світі. Розглянуто вплив факторів, що стримують розвиток франчайзингової діяльності на підприємствах харчової промисловості України та запропоновані заходи для зменшення їх негативного впливу. Проаналізовано методики оцінки ефективності інвестиційних франчайзингових проектів та наголошено на їх перевагах та недоліках. Запропоновано шляхи удосконалення оцінки ефективності франчайзингових проектів та усунення виявлених недоліків. Вперше запропоновано методику забезпечення ефективності інвестиційних франчайзингових проектів на підприємствах харчової промисловості, яка, на відміну від існуючих, дозволяє враховувати вплив навколишнього середовища на підприємство та розглядати підприємство як частину економічної системи – харчової промисловості України, враховує вигідність співпраці для кожного з підприємств франчайзингової мережі, дозволяє розробити збалансовану об’єктивну систему франчайзингових платежів, що забезпечить міцність та взаємовигідність франчайзингових відносин.Документ Забезпечення ефективності діяльності підприємств заходами антикризового менеджменту(2014) Тур, Олеся ВасилівнаДисертація присвячена розробці перспективних напрямів та механізмів забезпечення ефективності діяльності підприємств заходами антикризового менеджменту.У роботі розглянуто теоретико-методичні основи забезпечення ефективності виробничо-господарської діяльності заходами антикризового менеджменту, а саме: розкрито зміст категорії «ефективність», визначено поняття та економічну сутність антикризового менеджменту, його місце, роль та значення у підвищенні ефективності діяльності підприємств.Проаналізовано результативність виробництва мінеральних вод у нинішніх умовах, досліджено динаміку техніко-економічних та фінансово-економічних показників і основні тенденції діяльності підприємств з видобування, розливу та реалізації мінеральних вод, проведено оцінювання ефективності виробничо- господарської діяльності даної групи підприємств на основі використання елементів регресійного аналізу та функції Альтмана.Запропоновано механізми удосконалення системи антикризового менеджменту підвищення ефективності діяльності підприємств з виробництва мінеральних вод, що передбачають використання методів стратегічного управління та інструментів бюджетування, а також диверсифікацію джерел інвестування заходів з підвищення ефективності діяльності підприємств шляхом емісії облігацій.Документ Забезпечення конкурентоспроможності підприємств м’ясної промисловості України(2008) Драган, Олена ІванівнаУ дисертації вперше розроблено методологічний підхід до формування системи забезпечення конкурентоспроможності підприємств, який передбачає такі структурні складові: соціально-трудову, техніко-технологічну, організаційно-економічну, фінансово-інвестиційну, та для кожної з них запропоновано конкретні заходи щодо підвищення конкурентоспроможності підприємств м’ясної промисловості України. Обґрунтовано операційну стратегію виробничих підрозділів підприємств за класифікаційними ознаками «виштовхуючої» та «витягуючої» виробничих систем. Розроблено комплексну програму впровадження на підприємствах м’ясної промисловості системи міжнародних стандартів з менеджменту. Удосконалено модель активізації інноваційного розвитку підприємств в умовах обмежених ресурсів. Запропоновано концептуальні засади стратегічного розвитку підприємств м’ясної промисловості на період до 2015 року.