08.00.04 - Економіка та управляння підприємствами
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7370
Переглянути
85 результатів
Результати пошуку
Документ Формування та ефективність функціонування агрохолдингів(2012) Данкевич, Андрій ЄвгеновичАвтореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний науковий центр “Інститут аграрної економіки”, Київ, 2012. Із позицій системного підходу досліджено теоретико-методологічні та прикладні аспекти розвитку інтеграційних процесів у сільському господарстві через призму організаційних, економічних та соціальних чинників. Опрацьовано організаційний, управлінський та ресурсний інструментарій їх функціонування, як елементи побудови ефективної моделі подальшого розвитку агропромислового виробництва на інноваційній основі. Визначено організаційний, економічний, структурний і правовий етапи створення агрохолдингів. Побудовано загальну схему агрохолдингу та його організаційну модель, в якій система управління складається із двох центрів контролю – фінансового та виробничого. Проведено порівняльний аналіз інтеграції сфер господарської діяльності залежно від форми об'єднання компаній. Проведено комплексне дослідження ефективності господарської діяльності агрохолдингів, проаналізовано використання ними ресурсного потенціалу, розроблено напрями підвищення ефективності господарської діяльності та обґрунтовано необхідність збалансування соціально-економічних параметрів розвитку з рахуванням інтересів сільських територій, в межах яких вони ведуть діяльністьДокумент Формування кластерів за участю підприємств молочної промисловості(2023) Ніколаєнко, Світлана МиколаївнаДосліджено, узагальнено та систематизовано теоретичні підходи до розуміння сутності поняття «кластер» та формування кластерів у світовій та національній економіці. На підставі аналізу наукових досліджень визначено економічну сутність кластеру. Розвинуто підходи до класифікації кластерів ознаками сфери суспільного життя, способу організації, стадій життєвого циклу, типу інтеграції. Доповнено класифікацію кластерів класифікаційною ознакою сфери діяльності, що дозволило доповнити існуюче групування кластерів поняттями «соціальний», «екологічний», «інноваційний», «змішаний кластер». Досліджено стан та результативність діяльності підприємств харчової промисловості, що дозволило виявити тенденції та закономірності їх розвитку, які проявляються у скороченні кількості підприємств, зміні структури виробництва, зменшенні кількості працюючих тощо. Застосування статистичного методу оцінювання потенціалу кластеризації на основі розрахунку коефіцієнтів локалізації, душового виробництва та спеціалізації дозволило виявити різну доцільність та потенційну можливість об'єднання підприємств в кластерні структури різних галузей харчової промисловості. На основі аналізу виявлено потенційну доцільність формування кластерів молочної промисловості на територіях Київської, Кіровоградської, Сумської, Черкаської, Харківської, Миколаївської, Полтавської, Хмельницької та Чернігівської областей. The theoretical approaches to understanding the essence of the concept of "cluster" and the formation of clusters in the world and national economy have been researched, generalized and systematized. Based on the analysis of scientific research, the economic essence of the cluster is determined. Approaches to the classification of clusters by features of the sphere of social life, method of organization, stages of the life cycle, type of integration have been developed. The classification of clusters was supplemented with a classification feature of the field of activity, which allowed to supplement the existing grouping of clusters with the concepts of "social", "ecological", "innovative", "mixed cluster". The state and effectiveness of food industry enterprises were studied, which made it possible to identify trends and patterns of their development, which are manifested in the reduction of the number of enterprises, changes in the structure of production, reduction in the number of employees, etc. The application of the statistical method of assessing the potential of clustering based on the calculation of the coefficients of localization, mass production and specialization made it possible to identify the various expediency and the potential possibility of combining enterprises into cluster structures of various branches of the food industry. Based on the analysis, the potential expediency of forming dairy industry clusters in the territories of Kyiv, Kirovohrad, Sumy, Cherkasy, Kharkiv, Mykolaiv, Poltava, Khmelnytskyi and Chernihiv regions was revealed. Approaches to the formation of clusters in the dairy industry have been formed, which reflect a certain sequence of mandatory actions, the implementation of which will ensure the achievement of the goal by solving the set tasks. The stages of forming a cluster association with the participation of dairy industry enterprises are summarized. Based on the results of the research, the priority types of clusters were determined. In order to evaluate the benefits of dairy industry enterprises joining clusters, a matrix of influence of cluster participants on reducing threats to the activities of the cluster initiator (dairy industry enterprises) was constructed. The application of the method of analysis of hierarchies made it possible to reveal different degrees of realization of the economic interests of dairy industry enterprises and agricultural milk producers in different types of clusters. An algorithm for forming a cluster structure was proposed, which made it possible to determine the optimal procedure for creating and functioning of a cluster. Generalized signs of identification of territorial, sectoral, agro-industrial and innovation clusters. A model of the dairy industry cluster of the Kyiv region has been formed. Сформовано підходи до формування кластерів в молочній промисловості, які відображають певну послідовність обов'язкових дій, реалізація яких забезпечить досягнення мети шляхом вирішення поставлених задач. Узагальнено етапи формування кластерного об'єднання за участю підприємств молочної промисловості. За результатами проведеного дослідження, визначено пріоритетні типи кластерів. Для оцінювання переваг входження підприємств молочної промисловості в кластери побудовано матрицю впливу учасників кластеру на зниження загроз діяльності ініціатора кластеру (підприємства молочної промисловості). Застосування методу аналізу ієрархій дозволило виявити різну міру реалізації економічних інтересів підприємств молочної промисловості та сільськогосподарських виробників молока в різних типах кластерів. Запропоновано алгоритм формування кластерної структури, який дозволив визначити оптимальний порядок створення та функціонування кластеру. Узагальнено ознаки ідентифікації територіального, галузевого, агропромислового та інноваційного кластерів. Сформовано модель кластеру молочної промисловості Київської області.Документ Використання інструментів онлайн-просування товарів підприємств пивної галузі(2021) Семененко, Катерина ЮріївнаДисертаційна робота є комплексним дослідженням теоретичних, методичних та практичних аспектів використання інструментів онлайн-просування підприємствами пивоварної галузі з урахуванням сучасних тенденцій та законодавчих обмежень. Розроблено власну інтерпретацію понять «інтернет-маркетинг» та «онлайн- маркетинг. Обґрунтовано додаткову критеріальну ознаку для класифікації інструментів онлайн-просування – наявність та доступність комунікаційних точок дотику. Досліджено методи сегментування інтернет-користувачів та виокремлено їхні класифікаційні ознаки, розроблено класифікацію інтернет-користувачів залежно від їх виконання ролі в соціальних медіа. Проаналізовано сучасний стан та тенденцій розвитку медіаринку України та встановлено місце інструментів онлайн-маркетингу в структурі медійного ринку з урахуванням існування сегменту Dark market. Виявлено особливості використання інструментів онлайн-просування пива, що ґрунтуються на силі ідеї бренда, виразності комунікації та ступеня диференціації товару. Розроблено універсальний методичний підхід щодо оцінювання ефективності використання онлайн-інструментів просування товарів підприємства. Обґрунтовано необхідність врахування типу інтернет-користувачів залежно профілю споживача та іміджево-цінової сегментації ринку пива при плануванні міксу онлайн-інструментів просування. Розроблено методику визначення ефективної частоти показу комунікаційного повідомлення в мережі Інтернет через інструменти онлайн-просування брендів підприємств пивоварної галузі з урахуванням ринкових чинників. The dissertation is devoted to theoretical and practical principles of the use of on-line-advancement instruments of the enterprises of brewing industry taking into account modern tendencies and legislative limitations in relation to possibilities of beer products advancement. As the result of research, system vision of the use of on-line-advancement instruments based on cooperation of object, methods and object of research is offered. Advantages and lacks of the most widespread authorial determinations interpretation of concepts «internet-marketing», «on-line-marketing» and «on-line advancement instruments of commodities of enterprise» are educed and worked out by the author. An additional criterion feature for classification of on-line-advancement instruments: presence and availability of communication tangencies is proved. The methods of internet-users segmentation and their classification features are distinguished. Authorial classification of internet-users depending on their implementation role in social media is designed. The modern state and trends of media market of Ukraine during the last years is analysed. The place of online-marketing instruments in the structure of media market taking into account the existence of Dark market segment, existence of which conditioned by legislative limitations in relation to the possibilities of alcoholic products advancement, the list and descriptions of instruments of on-line-advancement is set. The methodical approach to the evaluation of the efficiency of the use of online-instruments advancement of commodities of the enterprise, which application will assist the acceptance of reasonable administrative decisions at the development of marketing online-politics principles of the enterprise is designed. Methodical approach is based on successive realization of such stages: preparatory, analytical and administrative is offered. The scientific and methodical approaches to the evaluation of effectiveness level of the use of on-line-advancement instruments of commodities of brewing industry enterprises is worked out. Practical implementation of the use of worked out model is the reference-point in making decision in relation to the conduct of marketing politics of on-line-advancement and achievement of the enterprises’ aims is proved. The universal generally accepted methodology of evaluation the efficiency of the use of online-instruments of commodities’ advancement of the enterprise is worked out. Methodical approach in relation to the evaluation of the efficiency of use of instruments on-line-advancement of commodities of enterprise is offered. The approaches in relation to the use of effective on-line-advancement instruments in social networks are given. The necessity of taking into account the types of Internet-users depending on the role in social Medias at planning of online-instruments of advancement mix is proved. The scientific and methodical approach to the evaluation of effectiveness level of use of on-line-advancement instruments of commodities of brewing industry enterprises is designed. Methodology of the determination of effective frequency show of communication report in the Internet through on-line-advancement instruments of the brands of brewing industry enterprises with taking into account the market factors is worked out.Документ Формування товарної інноваційної політики на підприємствах молочної галузі(2021) Васютинська, Юлія ОлегівнаДисертаційна робота присвячена дослідженню теоретичних, методичних та практичних питань формування товарної інноваційної політики підприємства. В роботі поглиблено понятійно-категоріальний апарат процесу формування товарної інноваційної політики, визначено місце нового товару, розглянуто суть новизни товару та визначено рівні новизни. Досліджено інноваційну активність підприємств харчової промисловості в цілому та молочної галузі зокрема, визначено основні тенденції їх інноваційної діяльності. Товарно-інноваційна діяльність розглянута на прикладі п’яти підприємств молочної галузі. Запропоновано методичний підхід до оцінки ступеня та рівня новизни нових товарів за видами новизни, визначення значущості новизни для виробника та визначення класів новизни для обґрунтуванням товарного асортименту для формування товарної інноваційної політики. За визначеними класами новизни запропоновані управлінські дії щодо визначених груп товарів. Ключові слова: товарна інноваційна політика, новий товар, новизна товару, рівень новизни товару, ступінь новизни товару, значущість новизни товару. The issue of formation of commodity innovation policy is considered taking into account the development of modern economic science and industrial activity practice. Considering the essence of the implementation of enterprise policy, the substantive essence of the concepts of "product" and "innovation" the concept of product innovation policy is defined as a set of strategically directed, marketing-oriented actions, methods and principles of the enterprise related to market research, development, manufacture, marketing, after-sales service and withdrawal from production of new goods and activities aimed at providing more progressive, cost-effective level of organization of production and management through the use of new technologies, new types of raw materials, introduction of fundamentally new methods of conquering and expanding markets. This policy should lead to the full consistency of the manufacturer's goals and consumer`s requirements. The conceptual and categorical apparatus of the process of formation of commodity innovation policy is deepened in the work, the place of a new product is determined, the essence of product novelty is considered and the novelty levels are determined. For the effective formation of product innovation policy, the issue of product novelty was studied, the classification of new products by level of novelty, classification of types and levels of product novelty, which divides novelty by its functional orientation, was expanded. This allowed us to determine the main components of the proposed types of novelty and thus form a structure of novelty of the product, to offer indicators for assessing the novelty of goods for each of its types. In order to determine the prerequisites for the formation of commodity innovation policy, the innovative activity of the food industry in general and of the dairy industry in particular is studied, the main trends of their innovation activities are identified. Commodity-innovation activity is considered on the example of five enterprises of the dairy industry. The analysis allowed us to note that all companies are actively introducing new products with different levels of novelty, organize their innovation activities differently in accordance with the innovation strategy and market position. The defined qualitative characteristics of innovative changes of new goods allowed us to determine the level of changes for each group of goods. A methodical approach to assessing the degree and level of novelty of new products by the types of novelty, determining the significance of novelty for the manufacturer and determining the classes of novelty to justify the product range for the formation of product innovation policy is proposed. According to certain classes of novelty, management actions are proposed for certain groups of goods. In order to ensure informed decisions on the formation of the product range, methodological tools for assessing the level of significance of product novelty is proposed as a measure of the importance of product novelty for the formation of the optimal product range in the product innovation policy of the enterprise. The proposed methodological tools are based on the developed criteria for determining the level of significance of the product for the company, taking into account the importance of the level of novelty for each company, ranking the product range of new products by the method of multicriteria decisions TOPSIS (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution). This allowed us to group new products according to the level of significance of their novelty to determine priorities during the substantiating the product range. The study of the main components and stages of formation of commodity innovation policy from the standpoint of process-functional approach allowed to propose the formation of commodity innovation policy to be considered as a process of interaction of three blocks: the unit for studying the external environment, the unit for determining the internal capabilities of the enterprise and the unit for implementing the actions of product innovation policy.Документ Формування стратегії інноваційного розвитку підприємств спиртової галузі(2019) Шевченко, Людмила ОлегівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний університет харчових технологій, Київ, 2019. Дисертаційна робота присвячена пошуку шляхів вирішення важливого наукового завдання – формування стратегії розвитку підприємств спиртової галузі та розвитку теоретичних та методичних аспектів впровадження інноваційних змін. У роботі розвинуто понятійно-категоріальний апарат сфери інноваційного розвитку в частині визначень понять «інновація», «стратегія», «стратегія розвитку підприємства», «інноваційний розвиток підприємства». Розвинуто методичні та теоретичні положення розробки стратегії інноваційного розвитку підприємств спиртової галузі шляхом створення оновленої організаційної структури та зміною принципів управління. Побудовано план стратегічного розвитку підприємств спиртової галузі. Виявлено необхідність застосування диференційованого підходу для вибору шляхів подальшого розвитку спиртових підприємств. Розвинуто методичні підходи до оцінки інноваційного потенціалу спиртового підприємства. Розроблено пропозиції щодо використання незадіяних у виробництві спирту потужностей. Зпрогнозовано отримання позитивного ефекту після впровадження стратегії інноваційного розвитку. The dissertation is devoted to the search for ways of solving the scientific problem of the development of enterprises of the alcohol industry and the development of theoretical and methodical aspects of the introduction of innovation changes. The theoretical bases of construction of the strategy of innovative development are developed in the work. The categorical apparatus of the sphere of innovation development in the part of definitions of the concepts "innovation", "strategy", "strategy of enterprise development", "innovative development of the enterprise" is supplemented. The evolution of scientific approaches to innovative development of the enterprise, the influence of innovations on the activity of the enterprise, generalizations of scientists' views and discovered that during the period of extensive economic transformations Ukrainian enterprises need to constantly search for new measures to update the management of the enterprise for the release of new types of products , attraction of new technologies, use of new resource-saving installations, etc. The engine of innovation development of the enterprise is the development of a development strategy based on the attraction of innovations. The main attention is paid to the development of methodological and theoretical provisions for developing a strategy for innovative development of enterprises in the alcohol industry, by creating an updated organizational structure and changing the principles of management. The importance of constructing a strategic development plan for alcohol companies is proved. Non-liquid assets that do not actually carry out production activities are offered for liquidation - through the sale of property through the State Property Fund of Ukraine and repayment of partial debts to creditors.Документ Стратегічна діагностика виробничого потенціалу хлібопекарських підприємств(2018) Корнійчук, Ангеліна АнатоліївнаДисертацію присвячено теоретичному обґрунтуванню методичного підходу стратегічної діагностики виробничого потенціалу хлібопекарських підприємств. У роботі уточнено сутність понять «діагностика», «фінансова діагностика», «економічна діагностика», «стратегічна діагностика» та встановлено їх взаємозв’язки. Розширено категоріальний апарат теорії стратегічного управління. Конкретизовано значення «стратегічна діагностика виробничого потенціалу підприємства» як процес цілеспрямованого дослідження структурних елементів виробничого потенціалу для встановлення ефективності їх використання, можливостей досягнення стратегічних цілей та формування (коригування) майбутніх орієнтирів розвитку. Виділено етапи проведення стратегічної діагностики виробничого потенціалу підприємства. Сформовано систему показників стратегічної діагностики виробничого потенціалу підприємства, яка дає можливість дослідити компоненти виробничого потенціалу. Використання запропонованої системи показників і побудова інтегрального показника стратегічної відповідності виробничого потенціалу забезпечує встановлення відповідності виробничого потенціалу базовій стратегії підприємства: зростання, адаптивній, санаційній. Визначено показники для проведення поточної діагностики виробничого потенціалу хлібопекарських підприємств, які формують взаємозв’язок зі стратегічною діагностикою виробничого потенціалу і забезпечують поточний контроль за реалізацією базової стратегії. Співставлення узагальнюючого показника поточної відповідності виробничого потенціалу хлібопекарських підприємств з показником рентабельності операційної діяльності на основі матричного підходу забезпечує обрання функціональної стратегії розвитку виробничого потенціалу, а саме: стратегії обмеженого використання виробничого потенціалу, стратегії ефективного використання наявного виробничого потенціалу, стратегії розширення ринків збуту, стратегії розвитку виробничого потенціалу відповідно до науково-технічного прогресу. Виокремлено індикатори стратегічного розвитку виробничого потенціалу досліджуваних хлібопекарських підприємств. Встановлено, що проведення контролю за формуванням їх рівня і розроблення заходів щодо підвищення рентабельності операційної діяльності забезпечує підвищення ефективності використання виробничого потенціалу. Обґрунтовано стратегічні перспективи розвитку хлібопекарських підприємств з урахуванням особливостей їх функціонування. Застосування процесу стратегічної діагностики виробничого потенціалу підприємства має на меті забезпечити ефективне його формування і використання для досягнення встановлених суб’єктом господарювання стратегічних орієнтирів розвитку. Ключові слова: діагностика, стратегічна діагностика, виробничий потенціал підприємства, стратегічна діагностика виробничого потенціалу підприємства, інтегральний показник стратегічної відповідності виробничого потенціалу підприємства, інтегральний показник поточної відповідності виробничого потенціалу підприємства, стратегія розвитку виробничого потенціалу підприємства, індикатори стратегічного розвитку виробничого потенціалу підприємства. The thesis is devoted to the theoretical substantiation of the methodical approach to the strategic diagnostics of productive capacity of baking industry enterprises. In this paper the essence of the concepts of "diagnostics", "financial diagnostics", "economic diagnostics", "strategic diagnostics" is specified and their relationships are found. The categories of the strategic management theory are developed. The term "strategic diagnostics of production potential of the enterprise" is concretized as a process of purposeful study of the structural elements of the production capacity in order to determine the effectiveness of their use, the opportunities to achieve strategic goals, and to form (adjust) the future development benchmarks. The stages of conducting the production potential strategic diagnostics of the enterprise are singled out in the thesis. The system of indicators of productive capacity strategic diagnostics of the enterprise is formed, which makes it possible to explore the components of the production capacity. Using the proposed system of indicators and forming the integral index of strategic relevance of production capacity on its basis ensure the determination of correspondence of the production potential to the core business strategies, namely sustainable growth strategy, adaptive strategy, reorganization strategy. The indicators for ongoing diagnostics of the production capacity of baking branch enterprises are determined. These indicators form a relationship with the production potential strategic diagnostics and provide ongoing monitoring of the basic strategy implementation. The comparison of the summary indicator of the ongoing compliance of production capacity of baking industry enterprises with the operations profitability index based on the matrix approach implements the process of choosing the functional strategy of productive capacity development, namely the strategy of limited use of production capacity, the strategy of efficient use of the available production capacity, the strategy of market expansion, the strategy of production potential development in accordance with scientific and technological progress. The indicators of the productive capacity strategic relevance of the surveyed baking industry enterprises are singled out. It is found that the control of their formation and the development of the measures to increase profitability of operational activity enhance the efficiency of production potential usage. The strategic prospects of the development of baking industry enterprises taking into account the peculiarities of their functioning are grounded. The application of the production potential strategic diagnostics of the enterprise aims to provide effective formation and utilization of productive capacities for achieving the economic agent's strategic development benchmarks.Документ Збалансованість асортиментного портфелю підприємств харчової промисловості в контексті забезпечення продовольчої безпеки(2016) Сахненко (Тіхонова), Анастасія СергіївнаДисертаційна робота присвячена дослідженню збалансованості асортиментного портфелю підприємств харчової промисловості в контексті забезпечення продовольчої безпеки.Документ Формування економічної безпеки підприємств харчової промисловості(2016) Піх, Марія ЗіновіївнаДисертація присвячена розробці теоретичних, методичних і практичних рекомендацій з формування економічної безпеки підприємств харчової промисловості. The thesis is dedicated to development of theoretical, methodical and practical recommendations on the formation of economic security of food industry enterprises.Документ Ефективність корпоративного управління(2016) Боковець, Вікторія ВікторівнаУ дисертації запропоновано вирішення важливої економічної проблеми – розроблення теоретико-методичних та прикладних засад створення системи ефективного управління корпораціями в харчовій промисловості.Документ Формування цінової політики підприємств м’ясопереробної галузі(2016) Бергер, Аліна ДмитрівнаДисертація присвячена дослідженню теоретичних положень і розробленню науково-практичних рекомендацій щодо формування цінової політики підприємств м’ясопереробної галузі та оцінки її ефективності. This research focuses on the development of theoretical positions and practical recommendations on pricing policy of meat processing industry.