Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 24
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження активності юридичних осіб у взаємодії зі страховим ринком України
    (2018) Багацька, Катерина Володимирівна
    Кризові явища в фінансовому і реальному секторах економіки 2014-2015 рр. спричинили суттєвий вплив на взаємодію юридичних осіб і страхових компаній. Метою дослідження було визначення ролі юридичних осіб у розвитку страхового ринку України в пост-кризовий період та розробка пропозицій щодо удосконалення співпраці між підприємствами і страховими кампаніями. В ході дослідження було встановлено кількісні наслідки кризи на фінансові взаємовідносини між страховиками і реальним сектором. З’ясовано, що з боку страховиків поряд з триваючою тенденцією до зменшення їх кількості, відбувається нарощення обсягів надходжень і виплат саме за видами страхування, характерними для юридичних осіб. Доведено вищу ефективність співпраці страховиків з клієнтами- юридичними особами як за обсягами, так і за співвідношенням премії-виплати. Підкреслено, що з боку юридичних осіб – клієнтів страхових компаній, частка витрат на страхування у загальній структурі витрат залишається низькою, що вказує на необхідність активнішого вживання заохочувальних заходів для більшого залучення реального сектору у страхові відносини. Кризисные явления в финансовом и реальном секторах экономики 2014-2015 гг. повлекли существенное влияние на взаимодействие юридических лиц и страховых компаний. Целью исследования было определение роли юридических лиц в развитии страхового рынка Украины в пост-кризисный период и разработка предложений по совершенствованию сотрудничества между предприятиями и страховыми кампаниями. В ходе исследования было установлены количественные последствия кризиса на финансовые взаимоотношения между страховщиками и реальным сектором. Выяснено, что со стороны страховщиков наряду с продолжающейся тенденцией к уменьшению их количества, происходит наращивание объемов поступлений и выплат именно по видам страхования, характерными для юридических лиц. Доказана высокая эффективность сотрудничества страховщиков с клиентами- юридическими лицами как по объемам, так и по соотношению премии-выплаты. Подчеркнуто, что со стороны юридических лиц - клиентов страховых компаний, доля расходов на страхование в общей структуре расходов остается низкой, что указывает на необходимость более активного применения поощрительных мер для большего привлечения реального сектора в страховые отношения. Crisis phenomena in the financial and real sectors of economy for 2014-2015 have had a significant impact on the interaction between legal entities and insurance companies. The purpose of the study is to emphasize the role of legal entities in the development of the insurance market of Ukraine in the post-crisis period and the development of proposals for improving cooperation between enterprises and insurance campaigns. In the article the quantitative effects of the crisis on the financial relationship between insurance companies and the real sector companies was determined. In the course of the study, it was established that from the side of insurers along with the continuing tendency to reduce their number, there is an increase in revenues and payments based on the types of insurance typical of legal entities. It is proved that the effectiveness of cooperation between insurers and clients-legal entities both in terms of volume and on the ratio of premium-payments. The number of insurance contracts with legal entities is relatively small, but the volume of revenues from legal entities far exceeds the aggregate income from individuals. In addition, the growth of the average amount of gross insurance premiums for one insurance contract indicates a gradual increase in the financial capacity of enterprises to purchase insurance services and reduce the risks of significant property losses that would be offset by legal entities at their own expense.
  • Ескіз
    Документ
    Ринкова капіталізація компаній: світові та вітчизняні тенденції
    (2017) Багацька, Катерина Володимирівна; Пюро, Богдана Іванівна
    Метою статті є розкриття деяких функцій, що виконує ринкова капіталізація в світовій фінансово-економічній системі, а саме: оцінюючої, прогностичної та інформаційної. Наведено динаміку зміни ринкової капіталізації у світі протягом останніх 15р. Встановлено, що в 2014-2015 рр. світова ринкова капіталізація становила майже 100% світового ВВП, що свідчить про велику вагу фондового ринку у світовій економіці. Аналіз провідних галузей, які мають найвищу ринкову капіталізацію у світі, показав значне домінування фінансового сектору, нафтогазових та фармацевтичних компаній, проте аналіз рейтингів компаній за величиною капіталізації свідчить про лідерство технологічного і комунікаційного секторів. Аналіз ринкової капіталізації українських компаній вказує на вкрай низький її рівень та на домінування сировинного та банківського секторів і низький відсоток технологічних компаній, що суперечить світовим тенденціям. На основі проведеної секторальної оцінки рівня капіталізації вітчизняних компаній підкреслено, що наявність високо капіталізованих аграрних та харчових компаній не врятує українську економіку від низького рівня загальної ринкової капіталізації. Обґрунтовано напрями зростання ринкової капіталізації українських компаній. The article is devoted to the analysis of world development tendencies of market capitalization at macro level and companies’ level, evaluation of market capitalization of Ukrainian companies and substantiation of preconditions that ensure its growth. Dynamics of the market capitalization in the world over the past fifteen years is reveled. It is established that in 2014-2015 world market capitalization was almost 100 % of global gross domestic product indicating great weight of the stock market in the world economy. Analysis of the major industries that have the highest market capitalization in the world, showed significant dominance of the financial sector of oil and pharmaceutical companies. However, the results of evaluation of ratings of companies in the size of capitalization show leadership of companies of communication and technological sectors. It is determined that in Ukraine, the level of market capitalization of companies is rather low and leaders of capitalization are enterprises of commodity and banking sectors. Based on the performed sectorial evaluation of the level of capitalization of domestic companies it is emphasized that the presence of highly capitalized agricultural and food companies will not save Ukrainian economy from low general market capitalization.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка стану компаній харчової промисловості як фактор їх ринкової капіталізації
    (2016) Багацька, Катерина Володимирівна; Рябуха, Олександр Дмитрович
    Мета. Метою дослідження є вивчення провідних змін в оцінці підприємств харчової промисловості в контексті визначення ринкової капіталізації як ключового показника діяльності. Методика дослідження. В процесі дослідження використано такі загально наукові і специфічні методи, як історичний метод, абстрактно-логічний метод (визначення ролі показника ринкової капіталізації), метод порівняння (дослідження зарубіжних підходів до оцінки компаній), аналіз і синтез (оцінка показників компаній харчової галузі). Результати дослідження. Обґрунтовано роль ринкової капіталізації як провідного показника стану і перспектив розвитку компаній, досліджено методичні підходи до оцінки зарубіжних компаній харчової промисловості, встановлено вагомість впливу зовнішніх макроекономічних факторів на показники стану підприємства та виявлено основні зовнішні фактори впливу на стан виробників продуктів харчування. На основі вивчених підходів проаналізовано українські і зарубіжні компанії за показниками, рекомендованими зарубіжними аналітиками, і розроблено рекомендації щодо удосконалення оцінки стану компаній харчової промисловості. Наукова новизна результатів дослідження. В результаті дослідження встановлено необхідність зміни підходів до оцінки традиційних фінансових показників з метою врахування ринкових факторів в діяльності компаній та зміни підходів до викладання фінансового аналізу як навчальної дисципліни. Практична значущість результатів дослідження. Отримані результати можуть бути використані аналітичними і консалтинговими агенціями в процесі оцінки компаній. Purpose. The aim of the research is the study of leading change in the rating of the food industry in the context of determining market capitalization as a key performance indicator. Methodology of research. The research process used such general scientific and specific methods as historical method, abstract-logical method (the definition of the role of market capitalization), the method of comparison (the study of foreign approaches to assess companies), analysis and synthesis (evaluation of performance of companies in the food industry). Findings. The role of market capitalization as the leading indicator of the state and prospects of the companies studied methodological approaches to the assessment of foreign food companies, set the weight of the influence of external macroeconomic factors on the performance of state enterprises and the main factors of influence on the state of food manufacturers. Based on the investigated approaches we have analyzed ukrainian and foreign companies on the indicators recommended by the international analysts, and developed recommendations for improving the evaluation of food industry companies. Originality. The study established the need of changing approaches to the traditional financial indicators evaluation to reflect market factors in a company's activities and approaches to teaching financial analysis as an academic discipline.
  • Ескіз
    Документ
    Прогнозування діяльності підприємств харчової промисловості в умовах ризику
    (2016) Багацька, Катерина Володимирівна; Шеремет, Олег Олексійович; Розіна, Яна Едуардівна
    Діяльність підприємств в умовах невизначеності і ризику важко піддається прогнозуванню. Підприємства харчової промисловості, як і інших галузей, відчувають значний вплив зовнішніх макроекономічних факторів, які можуть суттєво вплинути на внутрішні плани і прогнози. Тому кількісна оцінка впливу макроекономічних факторів на галузь сприятиме розробці прогнозів і планів на мікроекономічному рівні. Мета. Розробка моделі впливу макроекономічних факторів на обсяги реалізації підприємств харчової промисловості. Метод. В роботі використані такі методи як: трендовий аналіз, кореляційно-регресійний аналіз і моделювання, використання формалізованих моделей, графічний метод дослідження. Результати. Запропоновано ключові фактори впливу на обсяги реалізації підприємствами харчової промисловості, здійснено їх перевірку на можливість застосування у моделі. Побудовано лінійну регресійну модель впливу макроекономічних факторів на обсяги реалізації продукції харчової промисловості та розроблено прогноз обсягу реалізації галуззю до 2020 року. Introduction. Business activities under uncertainty and risk are complicate for prediction. The Food Industry like other industries are experienced significant macroeconomic impact of external factors. Such factors can greatly affect to internal plans and forecasts. So, quantification of industry’s macroeconomic factors impact will promote the development of forecasts and plans at the microeconomic level. Goal. The purpose of the article is developing a model of the macroeconomic factors impact on sales volumes of the food industry. The Methods. Such techniques as trend analysis, correlation and regression analysis and modeling, formal models application, graphical method of investigation were used in the article. Results. The key impacts on the sales of the food industry were proposed. Verification on their applicability of the model was carried out. We constructed the linear regression model of macroeconomic factors impact on sales of foods. Also forecast of industry sales was made by 2020. Keywords: risk; prognostication; Food Industry; factors; regression model; sales.
  • Ескіз
    Документ
    Капіталізація підприємства як ключова категорія вартісно-орієнтованого управління
    (2016) Багацька, Катерина Володимирівна
    В роботі досліджено історичний аспект розвитку поглядів вчених на капіталізацію компанії, визначено етапи розвитку концепції вартісно-орієнтованого управління. Визначено роль і місце ринкової капіталізації в системі показників вартісно-орієнтованого менеджменту, наведено сучасні методичні підходи до оцінки вартості підприємства з урахуванням показника ринкової капіталізації. Встановлено принципові відмінності між сферами застосування показників ринкової вартості підприємства і ринкової капіталізації. Окреслені сучасні проблеми української економіки, що обмежують широке застосування ринкової капіталізації в оцінці компаній і наведені пропозиції щодо доцільності оцінки українських компаній за показниками реальної капіталізації. The paper studies the historical aspect of the scientist’s views on the company’s capitalization, identified the stages of value-based management concept development. The role and place of the market capitalization in the scorecard value-based management, given modern methodological approaches to the valuation of the company based on market capitalization. It outlines the current problems of the Ukrainian economy, which limits the widespread use of the market capitalization of listed companies and evaluating proposals for the assessment of the advisability of Ukrainian companies in indicators of the real capitalization.
  • Ескіз
    Документ
    Фінансові аспекти продовольчої безпеки України
    (2015) Багацька, Катерина Володимирівна; Розіна, Яна Едуардівна
    В статті поставлене завдання оцінки загроз і можливостей фінансового забезпечення підприємств харчової промисловості в кризовий період на основі даних попередніх років. Наведено динаміку, стан та рівень споживання населенням продуктів харчування протягом останніх років. Підкреслено негативну динаміку у витратах домогосподарств на харчування, що стає викликом для продовольчої безпеки. Окреслено основні проблеми фінансового забезпечення виробників харчових продуктів в умовах кризи і наведено варіанти їх подолання. На основі аналізу структурних змін у джерелах фінансування інвестицій, динаміці капітальних інвестицій і прямих іноземних інвестицій у харчову промисловість зроблено висновок про пріоритетність власного капіталу як головного інвестиційного ресурсу. Оцінка частки його складових у зведеному балансі галузі та наведені дані щодо фінансових результатів свідчать про нестачу власних джерел фінансування для покриття втрат, спричинених кризою. Підкреслено, що основною стратегією виживання виробників харчових продуктів стає стратегія скорочення витрат, що вимагатиме від державних органів посилення контролю за якістю продукції. The aim of the article is to assess the status, opportunities and prospects for external and internal financing of manufacturers of food products in the context of economic realities. The dynamics, the state and the level of human consumption of food in recent years are described. It emphases negative trend in household spending on food, that becomes a challenge to food security. The article reveals the main problems of financial support of food producers in crisis, and given the options to overcome them.Based on the analysis of structural changes in the sources of financing the investments, the dynamics of capital investment and foreign direct investment in the food industry it is concluded the priority of equity capital as the main resource of investment. Defined assessment pf the portion of its components in the consolidated balance sheet of the branch and shown financial results indicate a lack of own sources of financing to cover the losses caused by the crisis. It was emphasized that the main strategy of survival for food manufacturers becomes a strategy to reduce costs, wich will require from the public authorities greater control over the quality of products
  • Ескіз
    Документ
    Формування власного капіталу підприємств харчової промисловості: оптимізаційний підхід
    (2015) Багацька, Катерина Володимирівна; Розіна, Яна Едуардівна
    Досліджено джерела формування власного капіталу підприємств харчової промисловості. Проведено порівняльний аналіз структури власного капіталу вибірки середніх та великих підприємств зі структурою по харчовій галузі в цілому. Розглянуто вибірку підприємств харчової промисловості у вигляді умовного інвестиційного портфеля та запропоновано оптимізацію його структури на основі обмежень за допустимим рівнем ризику і та дохідності. Розроблено пропозиції щодо можливості використання запропонованого оптимізаційного підходу при виборі потенційних об’єктів для інвестування, а також при формуванні цільової структури капіталу відповідно до еталону, отриманого в результаті оптимізації. The sources of the food industry equity capital formation investigated. A comparative analysis of equity structure for sample medium and large enterprises and for the food industry structure was held. A sample of the food industry enterprises was considered. This sample is reviewed as provisional investment portfolio. We optimized its proposed structure that was based on restrictions of acceptable risk levels and return. We developed suggestions about possibility to use this proposed optimization approach in the choice of potential investment object, as well as the formation of the target capital structure according to the standard, derived from the optimization.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження зв'язку балансової і ринкової капіталізації підприємств харчової промисловості
    (2014) Багацька, Катерина Володимирівна; Коваленко, Олена Сергіївна
    Уточнено економічний зміст капіталізації підприємств та виділено її складові: балансову і ринкову. Уточнено сутність балансової і ринкової капіталізації. Обґрунтовано значимість мультиплікатора ринкової вартості в оцінці капіталізації підприємств. Проаналізовано динаміку мультиплікатора для кола підприємств харчової промисловості. Підкреслено значення даного мультиплікатора як фактора ціноутворення на ринку акцій, а також як індикатора оцінки ринкової вартості і критерію інвестиційної привабливості підприємств корпоративного типу. Доведено необхідність вивчення взаємозв’язку між балансовою і ринковою капіталізацією. Проведено кореляційний аналіз цього зв’язку, а також кореляційний аналіз впливу чистого доходу на ринкову капіталізацію підприємств. Встановлено наявність щільного прямого зв’язку для групи підприємств. Для окремих підприємств зафіксовано відсутність або оберненість зв’язку між балансовою і ринковою капіталізацією. На основі отриманих даних зроблено висновки та запропоновано рекомендації щодо доцільності емісії акцій для кожної групи підприємств, доцільності оцінки вартості підприємства ринковими методами. Наголошено на необхідності поглибленого аналізу причин невідповідності динаміки курсоутворення фінансовому стану і фінансовим результатам для підприємств з негативними результатами кореляційного аналізу. Окреслене коло перспективних досліджень по розширенню кількості досліджуваних підприємств.
  • Ескіз
    Документ
    Ідентифікація факторів створення вартості на підприємствах харчової промисловості
    (ВЦ "КУРВ", 2014) Багацька, Катерина Володимирівна
    В статті досліджено основні фактори утворення ринкової вартості підприємствами в системі ринкових відносин. Виявлено специфічні фактори впливу на ринкову вартість для підприємств харчової промисловості. Запропоновані заходи щодо управління виявленими факторами. The article investigates a main enterprise value drivers in the market economy system. Specificated impacts on the market value for the food industry. Proposed measures to control the identified factors.
  • Ескіз
    Документ
    Підходи до оцінки ринкової активності підприємств реального сектора економіки
    (2014) Багацька, Катерина Володимирівна
    Стаття присвячена проблемі оцінки ринкової активності підприємства в сучасних економічних умовах. Викладено сутність ринкової активності та обґрунтовано необхідність її оцінки. Запропоновано класифікацію ринкової активності підприємства за типами ринку та видами діяльності підприємства. На підставі розробленої класифікації складено матрицю форм ринкової активності підприємства. Відповідно до класифікаційних груп запропоновано систему показників оцінки ринкової активності, яку систематизовано у вигляді матриці показників ринкової активності. The article is devoted to development of approaches to evaluate an enterprise’s market activity in modern economical conditions. The sense of market activity is represented and a case of its evaluation is made. The classification of market activity based on types of markets and on forms of activity is proposed. On the ground of this classification the market activity matrix is formed. According to classification groups the system of indicators for market activity evaluation is proposed also in form of matrix