Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 31
  • Ескіз
    Документ
    Модель управління розвитком підприємств хлібопекарської галузі
    (2023) Дунда, Світлана Петрівна; Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Тюха, Ірина Володимирівна
    Стаття присвячена визначенню теоретичних основ формування моделі управління розвитком підприємств хлібопекарської галузі та обґрунтуванню її складових. Найбільш значимими елементами запропонованої моделі є визначення цілі та стратегії розвитку. Визначено напрями розвитку хлібопекарських підприємств через стратегії концентрованого, інтегрованого або диверсифікованого зростання. Обґрунтовано необхідність реалізації інтенсивного шляху розвитку хлібопекарських підприємств на інноваційній основі. Доведено, що досягнення хлібопекарськими підприємствами економічного та соціального ефекту можливе за умови використання різного роду інновацій, вдосконалення управління розвитком через управлінські функції, формування та реалізацію стратегії розвитку підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Тайм-менеджмент як напрям підвищення ефективності операційної стратегії підприємства
    (2022) Дунда, Світлана Петрівна; Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Тюха, Ірина Володимирівна
    У статті розкрито сутність тайм-менеджменту, операційної стратегії підприємства та окреслено основи її розробки на відповідних засадах. Встановлено основні принципи та функції тайм-менеджменту в операцій¬ній діяльності. Зазначено, що боротьба за час стала основою конкурентної боротьби. А одним із напрямів підвищення ефективності операційної стратегії може стати провадження інструментарію тайм-менеджменту. The article reveals the essence of time management, the operational strategy of the enterprise and outlines the basics of its development on the appropriate basis. The basic principles and functions of time management in operational activities have been established. It is noted that the struggle for time has become the basis of competitive struggle. And one of the ways to increase the effectiveness of the operational strategy can be the implementation of time management tools.
  • Ескіз
    Документ
    Формування альтернативних стратегій підприємства методом динамічного SWOT-аналізу
    (2021) Дунда, Світлана Петрівна; Тарануха, Анастасія Віталіївна
    Від рівня розвитку підприємств залежить процес виробництва матеріальних благ, задоволення потреб та життєвий рівень населення, економічна та екологічна безпека країни. Розуміння особливостей розвитку підприємств харчової промисловості передбачає оцінку власних ресурсів і потреб. Загострення конкуренції та зростання невизначеності зовнішнього середовища зумовлює необхідність використання методів стратегічного аналізу. Важливу роль при формуванні стратегій має SWOT-аналіз, який дозволяє скласти стратегічний баланс і проаналізувати можливі стратегії поведінки підприємства на ринку. У статті розглянуто процес формування альтернативних стратегій підприємства методом динамічного SWOT-аналізу. Описано основну мету та задачі виконання SWOT-аналізу, його етапи. Особлива увага приділена недолікам класичного методу: суб’єктивізму вибору факторів зовнішнього середовища, неконкретним висновкам, швидкому застаріванню інформації, неврахуванню динаміки та рівня невизначеності зовнішнього середовища. Визначено відмінності класичного методу SWOT-аналізу від динамічного SWOT-аналізу. Розглянуто методику оцінки рівня відповідності пар факторів «сильні сторони підприємства / можливості підприємства». Підкреслено головні особливості підходу до оцінки пар «сильні сторони підприємства / можливості підприємства». Ними є використання динамічної змінної – швидкості наростання або зниження відповідностей, а також врахування ступеня інформаційної невизначеності про поточне значення параметра, що оцінюється. Розрахунки проведено на матеріалах вітчизняного лідера пивної галузі ПрАТ «Оболонь». На основі проведеної оцінки швидкостей досягнення відповідності «сильні сторони підприємства / можливості підприємства» та відповідних розрахунків за означеною методикою побудовано матрицю зважених динамічних оцінок. Визначено зони реагування ПрАТ «Оболонь» на пари «сильні сторони підприємства / можливості підприємства». Запропоновано альтернативні стратегії для досліджуваного підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Ефективна операційна діяльність – іманентна характеристика конкурентоспроможності та стратегічного розвитку суб’єктів ЗЕД
    (2021) Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Тюха, Ірина Володимирівна; Дунда, Світлана Петрівна
    У статті розкрито сутність конкурентоспроможності підприємств суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності через призму ефективності операційної діяльності. Доведено, що конкурентоспроможність виробників, які мають намір освоєння зовнішнього ринку чи розширення своєї присутності на ньому характеризується прибутковістю, рентабельністю продукції, ефективністю зовнішньоекономічних операцій у довгостроковому періоді. Відзначено, що більшість дослідників вважають базовим елементом конкурентоспроможності та стратегічного розвитку суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності ефективність управління операційною діяльністю підприємства, яка виражається у здатності компетентно розпоряджатися власними й позиковими ресурсами, наявністю передових технологій у виробництві продукції, спроможністю випускати та реалізовувати конкурентоспроможну продукцію. У науковому дослідженні акцентовано увагу на динамічності конкурентоспроможності підприємства. Її зміна в часі викликана впливом зовнішніх і внутрішніх факторів, більшість з яких можливо віднести до керованих параметрів. Приведена класифікація внутрішніх і зовнішніх факторів конкурентоспроможності суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Запропоновано для підвищення конкурентоспроможності господарюючого суб’єкта на зовнішньому ринку розробку стратегії зовнішньоекономічної діяльності єдиного напрямку, яка буде враховувати можливості операційної системи підприємства та ринкові умови функціонування. Стратегія має містити чіткі цілі виходу на зовнішній ринок, враховувати розмір і потенціал зовнішнього ринку, його кон’юнктуру. Визначено етапи прийняття управлінських рішень щодо забезпечення конкурентоспроможності підприємства на зовнішньому ринку.
  • Ескіз
    Документ
    Управління ефективністю операційної діяльності підприємств – виробників ігристих вин в умовах зростання імпорту
    (2021) Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Тюха, Ірина Володимирівна; Дунда, Світлана Петрівна
    Стаття присвячена дослідженню сучасних ринкових умов функціонування вітчизняних підприємств-виробників ігристих вин, а також розробці практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності їх операційної діяльності. Встановлено, що ефективність операційної діяльності підприємств-виробників ігристих вин є необхідною умовою як виживання, так і розвитку, тому вимагає постійного пошуку резервів і шляхів отримання бажаних доходів. Проаналізовано динаміку виробництва, реалізації та імпорту вина ігристого в Україну за 2010—2019 рр. Відмічено суттєве скорочення обсягів виробництва вітчизняної продукції при щорічному зростанні обсягів споживання українцями імпортних ігристих вин. Поступальне зростання обсягів продажу імпортованих ігристих вин протягом 2016—2019 рр. (з 2,74 до 11,8 млн пляшок) призвело до скорочення обсягів реалізації ігристих вин українського виробництва. Результатом такого падіння стало не лише погіршення показників операційної та збутової діяльності вітчизняних виробників ігристих вин, але й зниження їх ринкової вартості, що вимагає ініціації змін в організації операційної діяльності. Розроблено та запропоновано структурно-логічну послідовність етапів управління ефективністю операційної діяльності підприємств-виробників ігристих вин, представлену шістьма етапами: управлінський аналіз стану операційної діяльності; ініціація змін в організації операційної діяльності; формування операційної стратегії підприємства; формування програм розвитку операційної діяльності; реалізація заходів з удосконалення операційної діяльності та контроль результатів і стану операційної діяльності підприємства. Практична значущість статті обумовлена можливістю використання підприємствами-виробниками ігристих вин матеріалів дослідження для розробки комплексу заходів щодо управління ефективністю операційної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічне дослідження впливу факторів зовнішнього середовища на розвиток хлібопекарських підприємств як етап обґрунтування стратегічних рішень
    (2020) Дунда, Світлана Петрівна
    В даній статті розглянуто основні фактори розвитку та його зв'язок зі стратегією підприємства. Запропоновано авторське визначення розвитку підприємства. Наведено три ієрархічні рівні формування стратегій підприємства та основні стратегії, що розробляються на них. Визначено важливість проведення стратегічного дослідження впливу факторів зовнішнього середовища на розвиток підприємства. Виокремлено основні методи стратегічного дослідження факторів зовнішнього середовища підприємства. Встановлено зв'язок між факторами зовнішнього середовища підприємства та його розвитком. Розглянуто фактори зовнішнього середовища, які формуються на макро- та мікрорівні підприємств хлібопекарської галузі в Україні. На основі методики складання матриць визначено структуру значимості факторів впливу на розвиток підприємств хлібопекарської галузі та силу їх впливу на хлібопекарські підприємства. This article the issues of the strategic research methods of the environmental factors influence on the bakery enterprises development are considered. Development is an irreversible change of organization. The author proposed the definition of enterprise development. These are directed, intensive and qualitative changes of economic nature that occur at the enterprise due to contradictions in the internal environment and the influence of environmental factors. Based on the analysis, the author identified the factors of the macro-level that affect the activities of any enterprise. Internal factors are the reconstruction and reform of enterprises, the introduction of new forms of organization and remuneration, changes in the quantitative and qualitative composition of employees, difficulties due to the deteriorating climate in the team, technical and technological errors, unreliability of technology. The company needs management to achieve its goals is determined. It is generated by the system itself and is a source of transformation and development. The external environment of the enterprise is changeable and therefore should be constantly or periodically studied. The analysis of the external environment is carried out in order to obtain data on the factors that are most dangerous or provide new opportunities. Matrix methods are the most popular for strategic research to determine environmental factors and the strength of their impact on enterprise development. The article identifies the macro-level factors that have the greatest impact on the development of bakery enterprises: economic, legal, scientific and technological progress and socio-demographic. At the micro-level, such factors are: the level of product consumption, resource security and competitiveness of the bakery industry, its innovation. The structure of significance of the chosen factors of influence on development of the enterprises of bakery branch is defined.
  • Ескіз
    Документ
    Формування пріоритетних напрямків розвитку ТОВ «Слобода Ко» на основі проведення SWOT-аналізу
    (2019) Дідченко, Катерина Вікторівна; Дунда, Світлана Петрівна
    У статті досліджено SWOT-аналіз як один з універсальних і комплексних методів стратегічного аналізу. Він дозволяє сформулювати перелік стратегічних дій, спрямованих на посилення конкурентних позицій підприємства і його розвиток. Визначено, що SWOT-аналіз представляє собою узагальнену оцінку для розуміння зовнішнього середовища та ефективного управління підприємством в ньому. Доведено, що ця модель матричного аналізу допомагає менеджерам встановлювати ланцюжки зв’язків між зовнішнім та внутрішнім середовищем підприємства. Сформульовано основні пріоритетні напрямки розвитку ТОВ «СЛОБОДА КО» та визначено основні стратегії його розвитку. In this article the SWOT-analysis as one of the universal and complex methods of strategic analysis is investigated. It allows you to formulate a list of strategic actions aimed at strengthening the competitive position of the enterprise and its development. SWOT-analysis is a generalized assessment for understanding the environment and the effective management of the enterprise in it is determined. This model of matrix analysis helps managers to establish chains of relations between the external and internal environment of the enterprise are proved. The main priority directions of development of “SLOBODA KO Ltd” are formulated and the main strategies for its development are defined.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні підходи до визначення поняття розвитку підприємства
    (2018) Коняга, Аліна Володимирівна; Дунда, Світлана Петрівна
    У статті розкрито економічну сутність поняття «розвиток підприємства», визначено закони, фактори та основні підходи до розуміння сутності розвитку, а також проаналізовано основні проблеми розвитку підприємств. Розглянуто точки зору різних авторів щодо трактування поняття, що існують в науковій літературі. Досліджено класифікацію процесів розвитку та визначено основні характерні ознаки кожної з них. Проаналізовано спільні риси та відмінність понять «розвиток» і «зростання», а також з’ясовано їхній зміст. Також визначено основні перешкоди, що виникають на шляху розвитку підприємства та їх вплив. Визначено сутність поняття розвитку та його значення для діяльності підприємств за сучасних умов розвитку. На основі проведеного дослідження розкрито зміст поняття «розвиток підприємства» та надано авторське узагальнене визначення аналізованої категорії. In the article the economic essence of the concept of “development of entrepreneurship” is considered, the laws, factors and main approaches to understanding the essence of development are defined, as well as the main problems of entrepreneurship development are analyzed. The views of different authors on the interpretation of this concept, which exists in the scientific literature are considered. The classification of development processes is studied and the main characteristics of each of them are determined. The general features and differences between the concepts of “development” and “growth” are analyzed, as well as what each of them represents. The article also examines the main obstacles facing the development of the enterprise and their influence. The purpose of the article is to determine the essence of the concept of development and its significance for the activity of enterprises in the present conditions of development. Based on the carried research, the content of the concept “enterprise development” and the author’s general definition of the analyzed category are disclosed.
  • Ескіз
    Документ
    Формування механізму стратегічного розвитку підприємства
    (2017) Кондратюк, Світлана Юріївна; Дунда, Світлана Петрівна
    У статті розглянуто різні погляди науковців щодо сутності розвитку та надано власне розуміння цього поняття. З’ясовано, що пропонують розуміти під механізмом стратегічного розвитку вітчизняні та зарубіжні вчені. Досліджено основні теоретичні аспекти формування механізму стратегічного розвитку підприємства, обґрунтовано необхідність його застосування. Визначено основні елементи та запропоновано механізм стратегічного розвитку підприємства, використання якого забезпечить ефективне функціонування й розвиток суб’єкта господарювання в довгостроковій перспективі. The article discusses different scientists’ views about the principles of the enterprise development and provides the meaning of this term. It defines the understanding of the term “mechanism” by domestic and foreign scientists. The basic theoretical aspects of establishing the factory strategic development mechanism are researched. The necessity of its use is also substantiated in this study. The article defines the main elements and suggests the mechanism of factory strategic development, the use of which will ensure the effective functioning and development of the entity over a long period.
  • Ескіз
    Документ
    Технологія форсайт як інструмент стратегічного менеджменту
    (2017) Дунда, Світлана Петрівна; Ковтун, Олена Сергіївна
    У статті досліджено теоретичні питання визначення терміну «форсайт». Визначено характерні особливос¬ті та відмінності даної методики вивчення майбутнього. Описано основні вектори вивчення майбутнього за методами форсайт. Проведено класифікацію методів форсайт-досліджень за різними параметрами. Описано принципи формування комбінацій методів. The article deals with theoretical questions of definition of the term «Foresight». The characteristic features and differences of this method of studying the future are determined. The main vectors of studying the future are described using Foresight methods. Classification of Foresight methods for various parameters is carried out. The principles of forming a combination of methods are described.