Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Забезпечення підготовки студентів у системі вищої освіти України з дисциплін «Безпека життєдіяльності» та «Цивільний захист»(2018) Гудович, О. Д.; Заєць, Віра АнатоліївнаУ статті обговорено проблемні питання нормативно-правового та методичного забезпечення з підготовки студентів ЗВО за навчальними дисциплінами «Безпека життєдіяльності» та «Цивільний захист» у світлі нової редакції Закону України «Про вищу освіту». Висловлені пропозиції щодо удосконалення навчальних програм з цих дисциплін і необхідності приведення у відповідність стандартів освіти із законодавством у сфері цивільного захисту. Також проаналізовано стан сучасного методичного забезпечення за нормативною дисципліною «Цивільний захист». Викладання даної дисципліни у ЗВО України здійснюється на базі навчальних програм, розроблених згідно з вимогами «Типової навчальної програми нормативної дисципліни «Цивільний захист» для вищих навчальних закладів для всіх спеціальностей за освітньо- кваліфікаційним рівнем «магістр», що була запропонована та затверджена 31.03.2011 МОН України. Основна мета Типової навчальної програми полягає у формуванні для цієї категорії студентів здатності творчо мислити, вирішувати складні проблеми інноваційного характеру і професійні завдання з урахуванням вимог Цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, приймати продуктивні рішення та володіти професійними навичками для забезпечення реалізації вказаних завдань. З метою результативного вивчення дисципліни «Цивільний захист» також необхідно переглянути зміст Типової програми з урахуванням змін, що відбулися в нормативній базі, нових підходів до регулювання безпеки стосовно оцінки ризиків, планування заходів діяльності єдиної державної системи цивільного захисту, реагування на надзвичайні ситуації та взаємодію під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, відпрацювання практичних дій з організації заходів з евакуації та життєзабезпечення постраждалого населення, збереження, захисту матеріальних і культурних цінностей та навколишнього середовища. Опанування студентами нормативних навчальних дисциплін «Безпека життєдіяльності» та «Цивільний захист» має реалізуватися на базі знань і умінь, що отримані студентами на попередніх ступенях освіти. The problematic issues of regulatory and mentoring of students in various educational disciplines such as ‘Safety of life’ and “Civil protection” in the view of new release of law of Ukraine «About higher education » are discussed in the article. The suggestions for improving educational programs at these disciplines and necessity to bring in line educational standards with the legislation in the field of civil protection are provided in this article. The state of the modern methodical support is also analyzed at a normative discipline “Civil protection”. Teaching of this discipline in various higher educational institutions of Ukraine is performed under educational programs made according to the requirements of the ‘Typical on-line tutorial of normative discipline “Civil protection” for higher educational institutions for all specializations with educationally- qualifying levels “specialist”, “master’s degree”, that were offered and approved on 31.03.2011 by MES of Ukraine. The main goal of this ‘Typical on-line tutorial’ is forming for the students of this category an bility to think creatively, to solve complicated problems of innovative character and professional tasks, considering requirements of CP, industrial and fire safety, to make productive decisions and apply professional skills for providing realization of indicated tasks. With the aim of effective study of discipline “Civil protection” the content of the ‘Typical program’ also should be revised considering: changes that took place in a normative base, new approaches for regulation of safety in relation to the estimation of risks, planning action measures for the single state system of civil protection, reacting on emergencies and cooperation of state bodies and forces during realization of resque and salvage operations, development of practical actions for evacuation efforts under organization of events on evacuation and life-support of affected commoditie, maintenance, defence of material and cultural values and environment. Learning normative subjects “Safety of life” and “Civil protection” by the students should be performed on the basis of knowledge and skills obtained on previous stages of education.Документ Проблеми викладання дисциплін циклу безпеки життєдіяльності у вищих навчальних закладах(2010) Чорна, Тетяна Миколаївна; Заєць, Віра Анатоліївна; Нещадим, Лариса Петрівна; Слободян, Ольга ПетрівнаВ останні роки все частіше постає реальна загроза виникнення стихійних лих, а також надзвичайних ситуацій техногенного походження - на радіаційно-, хімічно-, вибухо- і пожежонебезпечних об’єктах, гідротехнічних спорудах. Як наслідок, через зовсім невеликий проміжок часу в державі може скластися ситуація, коли в економіку виходитимуть фахівці без відповідних знань, умінь та навичок з питань безпеки життєдіяльності, промислової безпеки, охорони праці та у сфері цивільного захисту. Така ситуація є прямою загрозою для національної безпеки України, оскільки рівень безпеки суспільства в значній мірі залежить від якості викладання зазначених спеціальних дисциплін.Документ Підготовка фахівців харчових галузей з питань безпеки(2011) Заєць, Віра Анатоліївна; Слободян, Ольга Петрівна; Нещадим, Лариса Петрівна; Авдієнко, Світлана ОлексіївнаВ статті розглянуто питання щодо необхідності підвищення рівня підготовки фахівців харчової промисловості з питань безпеки, зокрема прогнозування та визначення основних дій під час аварійної ситуації з викидом сильнодіючих отруйних речовин (СДОР).