Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
16 результатів
Результати пошуку
Документ Модель управління розвитком підприємств хлібопекарської галузі(2023) Дунда, Світлана Петрівна; Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Тюха, Ірина ВолодимирівнаСтаття присвячена визначенню теоретичних основ формування моделі управління розвитком підприємств хлібопекарської галузі та обґрунтуванню її складових. Найбільш значимими елементами запропонованої моделі є визначення цілі та стратегії розвитку. Визначено напрями розвитку хлібопекарських підприємств через стратегії концентрованого, інтегрованого або диверсифікованого зростання. Обґрунтовано необхідність реалізації інтенсивного шляху розвитку хлібопекарських підприємств на інноваційній основі. Доведено, що досягнення хлібопекарськими підприємствами економічного та соціального ефекту можливе за умови використання різного роду інновацій, вдосконалення управління розвитком через управлінські функції, формування та реалізацію стратегії розвитку підприємства.Документ Тайм-менеджмент як напрям підвищення ефективності операційної стратегії підприємства(2022) Дунда, Світлана Петрівна; Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Тюха, Ірина ВолодимирівнаУ статті розкрито сутність тайм-менеджменту, операційної стратегії підприємства та окреслено основи її розробки на відповідних засадах. Встановлено основні принципи та функції тайм-менеджменту в операцій¬ній діяльності. Зазначено, що боротьба за час стала основою конкурентної боротьби. А одним із напрямів підвищення ефективності операційної стратегії може стати провадження інструментарію тайм-менеджменту. The article reveals the essence of time management, the operational strategy of the enterprise and outlines the basics of its development on the appropriate basis. The basic principles and functions of time management in operational activities have been established. It is noted that the struggle for time has become the basis of competitive struggle. And one of the ways to increase the effectiveness of the operational strategy can be the implementation of time management tools.Документ Ефективна операційна діяльність – іманентна характеристика конкурентоспроможності та стратегічного розвитку суб’єктів ЗЕД(2021) Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Тюха, Ірина Володимирівна; Дунда, Світлана ПетрівнаУ статті розкрито сутність конкурентоспроможності підприємств суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності через призму ефективності операційної діяльності. Доведено, що конкурентоспроможність виробників, які мають намір освоєння зовнішнього ринку чи розширення своєї присутності на ньому характеризується прибутковістю, рентабельністю продукції, ефективністю зовнішньоекономічних операцій у довгостроковому періоді. Відзначено, що більшість дослідників вважають базовим елементом конкурентоспроможності та стратегічного розвитку суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності ефективність управління операційною діяльністю підприємства, яка виражається у здатності компетентно розпоряджатися власними й позиковими ресурсами, наявністю передових технологій у виробництві продукції, спроможністю випускати та реалізовувати конкурентоспроможну продукцію. У науковому дослідженні акцентовано увагу на динамічності конкурентоспроможності підприємства. Її зміна в часі викликана впливом зовнішніх і внутрішніх факторів, більшість з яких можливо віднести до керованих параметрів. Приведена класифікація внутрішніх і зовнішніх факторів конкурентоспроможності суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Запропоновано для підвищення конкурентоспроможності господарюючого суб’єкта на зовнішньому ринку розробку стратегії зовнішньоекономічної діяльності єдиного напрямку, яка буде враховувати можливості операційної системи підприємства та ринкові умови функціонування. Стратегія має містити чіткі цілі виходу на зовнішній ринок, враховувати розмір і потенціал зовнішнього ринку, його кон’юнктуру. Визначено етапи прийняття управлінських рішень щодо забезпечення конкурентоспроможності підприємства на зовнішньому ринку.Документ Управління ефективністю операційної діяльності підприємств – виробників ігристих вин в умовах зростання імпорту(2021) Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Тюха, Ірина Володимирівна; Дунда, Світлана ПетрівнаСтаття присвячена дослідженню сучасних ринкових умов функціонування вітчизняних підприємств-виробників ігристих вин, а також розробці практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності їх операційної діяльності. Встановлено, що ефективність операційної діяльності підприємств-виробників ігристих вин є необхідною умовою як виживання, так і розвитку, тому вимагає постійного пошуку резервів і шляхів отримання бажаних доходів. Проаналізовано динаміку виробництва, реалізації та імпорту вина ігристого в Україну за 2010—2019 рр. Відмічено суттєве скорочення обсягів виробництва вітчизняної продукції при щорічному зростанні обсягів споживання українцями імпортних ігристих вин. Поступальне зростання обсягів продажу імпортованих ігристих вин протягом 2016—2019 рр. (з 2,74 до 11,8 млн пляшок) призвело до скорочення обсягів реалізації ігристих вин українського виробництва. Результатом такого падіння стало не лише погіршення показників операційної та збутової діяльності вітчизняних виробників ігристих вин, але й зниження їх ринкової вартості, що вимагає ініціації змін в організації операційної діяльності. Розроблено та запропоновано структурно-логічну послідовність етапів управління ефективністю операційної діяльності підприємств-виробників ігристих вин, представлену шістьма етапами: управлінський аналіз стану операційної діяльності; ініціація змін в організації операційної діяльності; формування операційної стратегії підприємства; формування програм розвитку операційної діяльності; реалізація заходів з удосконалення операційної діяльності та контроль результатів і стану операційної діяльності підприємства. Практична значущість статті обумовлена можливістю використання підприємствами-виробниками ігристих вин матеріалів дослідження для розробки комплексу заходів щодо управління ефективністю операційної діяльності.Документ Запровадження планування персоналу в системі управління підприємством(2019) Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Москаленко (Римаренко), Вікторія ОлександрівнаВ роботі досліджуються питання планування чисельності персоналу як напряму удосконалення менеджменту підприємства. Розглянута сутність системи управління, її підсистеми та елементи. Визначені особливості кадрового планування, основні інструменти удосконалення системи менеджменту управління персоналом. The paper investigates the issues of personnel planning as a direction of improving the management of the enterprise. The essence of the control system, its subsystems and elements is considered. Peculiarities of personnel planning, the main tools for improving the personnel management system are identified.Документ Теоретико-методичні засади використання CRM- системи на підприємствах(2018) Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Марченко, Марина ІгорівнаДокумент Нормативна основа концепції корпоративної соціальної відповідальності(2015) Сіднєва, Жанна Костянтинівна; Рибачук-Ярова, Тетяна ВолодимирівнаСтаття присвячена аналізу основних нормативних документів з питань корпоративної соціальної відповідальності. Особлива увага приділена міжнародному стандарту в сфері соціальної відповідальності ISO 26000. The article analyzes the basic regulatory documents on corporate social responsibility. Particular attention is paid to the international standard on social responsibility ISO 26000.Документ Маркетингові дослідження і планування виробництва і реалізації (збуту) продукції(2014) Рибачук-Ярова, Тетяна ВолодимирівнаРозроблена ситуаційна задача (кейс), визначені цілі, наведені основні поняття, які необхідні для його вирішення, приведені критерії оцінювання. Situational problem (case) is designed, goals are defined, basic concepts that are required to solve it are given , evaluation criterias are given.Документ Удосконалення мотиваційної системи підприємства(2012) Рибачук-Ярова, Тетяна ВолодимирівнаВ сучасних умовах розвитку ринкової економіки в Україні, постала проблема підвищення ефективності праці персоналу, покращення кінцевих результатів роботи підприємства в залежності від внеску кожного працівника, що може вирішуватись як за рахунок технічних так і організаційних факторів одним з яких є мотивація персоналу. Мотивація, як складова управлінського менеджменту, передбачає систему дій по активізації мотивів іншої людини і створює умови, пробудження у людини її власних мотивів. Основними напрямками розроблення мотиваційних програм підприємства є матеріальна та нематеріальна винагороди. При створенні власних систем мотивації в кожній організації надається перевага окремим чинникам мотивації, що залежить від розміру підприємства, стану життєвого циклу на якому воно знаходиться, можливості залучення ресурсів, доцільності використання тих чи інших чинників. In the current conditions of market economy in Ukraine faced the problem of improving the efficiency of personnel, end results of the company depending on the contribution of each employee that can be resolved both by technical and organizational factors one of which is the motivation of staff. Motivation, as part of the administrative management system provides for actions to enhance the motivation of another person and creates conditions awakening in man's own reasons. The main directions of development of enterprise incentive programs are tangible and intangible rewards. When you create your own motivation systems in every organization is preferred to individual motivation factors, depending on company size, condition of the life cycle where it is, ability to raise resources, the feasibility of using certain factors.Документ Теоретичні підходи фінансового планування підприємства(2013) Рибачук-Ярова, Тетяна ВолодимирівнаРозглянута сутність та призначення фінансового планування на підприємствах,визначено необхідність у ньому підприємств, етапи його розроблення та методи, що застосовуються при цьому. The essence and purpose of financial planning in enterprises, defined by its need for enterprises, stages of development and with the methods used.