Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Соціокультурна роль релігії і церкви в державотворчому дискурсі українського консерватизму
    (2017) Слободян, Володимир Ярославович
    У науковій статті проаналізовано засади державно - церковних відносин в контексті концепції класократичної держави В. Липинського. Теоретичного розвитку і тлумачення отримали методологічні підходи В. Липинського до державно-церковної проблематики. Шляхом моделювання на основі узагальнення доктринальних напрацювань мислителя автором сформульовано три моделі державно-церковних відносин: державно - центристська, ліберального нейтралітету і традиційно-консервативна. Проведено порівняльний аналіз і зроблена спроба наукового співставлення моделей державно - церковних відносин за методологією В. Липинського із підходами сучасної науки державного управління в сфері державно - церковних відносин. Розкрито зміст принципів взаємодії церкви і держави в умовах існуючої духовної кризи, досліджено значення релігії як засобу відновлення морально - етичних і духовно-ціннісних орієнтирів розвитку суспільства. Здійснено обґрунтування центральної ідеї ідеології українського консерватизму про доцільність і необхідність участі церкви в суспільно - політичній трансформації держави. Scientific article analyzed the principles of state and church relations in the context of the concept of state conservatism of V. Lipinsky. Lypynsky’s methodological approaches to state and church issues are received elucidation and theoretical development. Basing on a synthesis of doctrinal thinker developments, author formulated three models of state-church relations: state-centrist, liberal neutral and traditionally- conservative. One attempted to make a comparative analysis of scientific model of the state and church relations according to the V. Lipinsky’s methodology of modern science approaches to governance in the field of state and church relations. It is shown the content of the principles of interaction of church and state under the existing of spiritual crisis, investigated the importance of religion as a means of restoring the moral, ethical and spiritual values of society. One described elucidation of Ukrainian central idea ideology of conservatism on the feasibility and necessity of the church in the sociopolitical transformation of the country.
  • Ескіз
    Документ
    Консерватизм як ідеологія державотворення: етапи становлення
    (2015) Слободян, Володимир Ярославович
    У статті досліджуються етапи становлення консерватизму як багатогранного суспільно-політичного феномену, що зародився й набув розвитку на території Європи як явище християнської цивілізації. Аналізуються історичні джерела консерватизму, його трансформація із стилю мислення Середньовічної Європи в ідеологію політичних партій XVIII-XIX ст. Детально досліджується процес кристалізації політичної доктрини консерватизму, зокрема її англо-саксонська генетика та німецьке філософське обґрунтування. Розглядаються такі сучасні наукові підходи до розуміння консерватизму, як ідейний та ситуативний. Розкривається їх сутність, засадничі принципи та постулати, аналізуються їх переваги та недоліки. Обгрунтовується ідея повноцінності та сталості ідейного ядра політичного консерватизму. Аналізуються підходи американських вчених до розуміння консерватизму, зокрема робиться спроба показати його ефективність у сфері державного управління та політики на прикладі політичних демократій Р.Рейгана та М. Тетчер. The article examines the stages of development and formation of conservatism as multifaceted socio-political phenomenon, which emerged and developed in Europe against the background of Christian civilization. The article analyzes historical sources of conservatism, its transformation from thinking style of Medieval Europe into the ideology of political parties of the XVIII-XIXth centuries. It studies in detail the process of establishing political doctrine of conservatism, its Anglo-Saxon origin and German philosophical rationale in particular. We consider such modern scientific approaches to understanding conservatism as ideological and situational approaches, revealing their essence, basic principles and claims as well as analyzing their advantages and disadvantages. We substantiate the idea of usefulness and sustainability of the ideological core of political conservatism. We also evaluate the approaches of American scientists to understanding of conservatism and making an attempt to show its effectiveness in the sphere of public administration and politics relying on R. Reagan and M. Thatcher’s examples of political democracies.