Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Вибір комунікаційної стратегії на різних стадіях розвитку бренду як складова інформаційного потоку підприємства(2023) Турчина (Побережна), Марія Петрівна; Бойко, Ірина Анатоліївна; Тур, Олеся ВасилівнаУ сучасних умовах роботи особливу важливість одержує інформаційне забезпечення підприємства як передумова його ефективного функціонування. Ефективним засобом є застосування комунікацій, як системи підтримки інформаційної взаємодії підприємства з його внутрішнім і зовнішнім бізнес-середовищем. Керівництво підприємства має прагнути щоб комунікації були ефективні. В статті представлено основні типи комунікаційних стратегій, використання яких дозволяє покращити комунікаційну діяльність підприємства. Охарактеризовано етапи розробки комунікаційної стратегії та запропоновано комплекс дій на кожному етапі розробки для кожного типу комунікаційної стратегії. Розглянуто основні етапи формування та розвитку бренду. Для кожного з розглянутих етапів розвитку бренда запропоновано використання відповідної комунікаційної стратегії. n the modern terms of work the special importance is got by the dataware of enterprise as pre-condition of him effective functioning. Effective means is application of communications, as systems of support of informative cooperation of enterprise with his internal and external business-environment. Communications of subject of economic activity play an important role realization of strategic aims of enterprise. The report of the correctly set forth communicative reports of subject to his target groups forms favourable basis for activity in the system of economic relations, helps to secure support of public for defence of interests and reputation of subject of economic activity. On the modern stage of development of economy the question of determination of quality and efficiency of communications of enterprise gets up very important. Determination of correct strategic course is the most responsible business for an enterprise, as forms priorities of his activity on relatively long-term prospect. It is extremely important to walk up the That management of company self-weighted to the process of choice and realization of communication strategy, taking into account many internal and external factors and accenting attention on some from them. Today it is very difficult to attract attention business entities to the brands, that is why it will be them to search the methods of organization of reports to the consumers about itself and the products. On the basis of it the question of choice of communication strategy becomes very important on the different stages of development of brand. Not having regard to the far of scientific publications from this range of problems, to the choice of communication strategy on the different stages of development of brand as a constituent of dataflow of enterprise it remains not fully studied. It stipulated the theme of the article. The basic types of communication strategies, the use of that allows to improve of communication activity of enterprise, are presented in the article. Design of communication strategy times are described and the complex of operating offers on every design time for every type of communication strategy. The basic stages of forming and development of brand are considered. For each the use of corresponding of communication strategy offers of the considered stages of development of brand.Документ Комунікаційний та стратегічний розвиток підприємства(2019) Турчина (Побережна), Марія Петрівна; Тур, Олеся Василівна; Нагавичко, Тетяна ОлександрівнаСьогодні в основу стабільного розвитку підприємства покладено розробка та використання стратегій. Кожне підприємство функціонуючи на ринку діє в умовах невизначеності та ризику. Стратегія підприємства спрямована на досягнення визначених цілей як у теперішньому, так і в майбутньому із врахуванням впливу зовнішніх та внутрішніх факторів, а також економічної та соціальної відповідальності. Механізм забезпечення стратегічного розвитку передбачає використання обґрунтованих стратегій досягнення поставленої мети, у яких враховані науковотехнічний потенціал підприємницької структури та її виробничо-збутові можливості. Визначення правильного стратегічного курсу є найбільш відповідальною справою для підприємства, оскільки формує пріоритети його діяльності на відносно довгострокову перспективу. Тому менеджменту компанії вкрай важливо підійти зважено до процесу розробки та реалізації стратегії, врахувавши багато внутрішніх і зовнішніх факторів і акцентувавши увагу на деяких з них. Розуміння важливості цього моменту надасть можливість своєчасно реагувати на зміни в бізнес-середовищі, забезпечувати формування та підтримку конкурентних переваг у ринкових умовах, максимально використовувати стратегічний потенціал підприємства. В сучасних умовах господарювання особливої важливості набувають комунікаційні стратегії, як передумова його ефективного функціонування. Донесення правильно сформульованих комунікативних повідомлень суб'єкта до цільових груп формує сприятливу основу для діяльності у системі економічних відносин, допомагає заручитися підтримкою громадськості для захисту інтересів та репутації суб'єкта економічної діяльності. Комунікації суб'єкта економічної діяльності відіграють важливу роль у реалізації стратегічних цілей підприємства. За таких умов ключовим елементом ефективного функціонування підприємств є формування відповідної комунікаційної стратегії. Today, the development and use of strategies is the basis of the company's stable development. Each company operates on the market in conditions of uncertainty and risk. The strategy of the company is aimed at achieving the identified goals in the present and in the future, taking into account the influence of external and internal factors, as well as economic and social responsibility. The mechanism of providing strategic development involves the use of reasonable strategies for achieving the goal, which takes into account the scientific and technological potential of the business structure and its production and sales opportunities. Determining the right strategic course is the most responsible business for the company, since it forms the priorities of its activities in the relatively long-term perspective. It is therefore extremely important for the company's management to approach the process of developing and implementing the strategy with due regard for many internal and external factors and focusing on some of them. Understanding the importance of this moment will enable the timely response to changes in the business environment, provide the formation and support of competitive advantages in market conditions, maximize the strategic potential of the enterprise. In today's economic conditions, communication strategies are becoming increasingly important as a prerequisite for its effective functioning. Reporting of properly formulated communicative messages of the subject to the target groups forms a favorable basis for the activity in the system of economic relations, helps to get public support to protect the interests and reputation of the subject of economic activity. Communications of the subject of economic activity play an important role in the implementation of the strategic objectives of the enterprise. Under such conditions, the key element of the effective functioning of enterprises is the formation of an appropriate communication strategy.Документ Вибір комунікаційної стратегії залежно від стадії життєвого циклу комунікаційного розвитку підприємства хлібопекарської галузі(2013) Турчина (Побережна), Марія ПетрівнаВизначення правильного стратегічного курсу є найбільш відповідальною справою для підприємства, оскільки формує пріоритети його діяльності на відносно довгострокову перспективу. Тому менеджменту компанії важливо підійти зважено до процесу вибору та реалізації комунікаційної стратегії, врахувавши багато внутрішніх і зовнішніх факторів і акцентувавши увагу на деяких з них. В статті запропоновано методичний підхід щодо обґрунтування і вибору комунікаційної стратегії на основі рівня використання каналів комунікацій та рівня результативності комунікаційної діяльності з урахуванням життєвого циклу комунікаційного розвитку підприємства. Determination of correct strategic course is the most responsible business for an enterprise, as forms priorities of his activity on a long-term prospect. Therefore the management of company is extremely important to walk up self-weighted to the process of choice and realization of communication strategy, taking into account internal and external factors and accenting attention on some from them. In the article methodical approach is offered on a ground and choice of communication strategy on the basis of level of the use of channels of communications and level of effectiveness of communication activity taking into account the life cycle of communication development of enterprise.