Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Документ
    Effective frequency of displaying the communication message to consumers of beer brand in digital media
    (2022) Semenenko, Katerina; Kapinus, Larisa; Boyko, Irina; Kucherenko, Volodymyr; Skryhun, Natalya
    The research is devoted to the determining of effective display frequency of advertised communication messages to consumers in representative samples of the enterprise of brewing industry to optimize the media budget. The research is based on the scientific researches of scientists on the development of beer market and digital economy, theories of advertisement message frequency, marketing research of brewing enterprises and their brands to determine the minimum range of effectiveness of advertised messages to beer consumers. The frequency of displaying the communication message determines not only the effectiveness of appeals to the consumer, but also spending on media budget, however, currently there is no single point of view to this problem in scientific researches. Both as unsufficient amount of appeals and an excessive frequency lead to insufficient budget using. Effective frequency of the message influences not only on consumer’s purchasing behavior and indicators of brand’s health but also allows to optimize media budget. Certainly, mostly mediaplanners use effective frequency strategy «three plus». In order to determine the frequency of communication with consumers for instruments of online-advancement of beer the modified Matrix of Ostrow is given. The blocks of factors of influence on beer promotion on the consumer market are improved, they are «Market factors», «Factors of quality of advertisement message», «General mediafactors». «Online mediafactors» block is added, where such indexes as description of placement the resources, use of social media, use of videoformats, use of non-standard displays and formats, coverage of mediachannel, type of placement, accordance to general content of campaign are considered. Adaptation of the improved matrix took place on the example of the most beer brands of the market, for this reason the effective frequency of repeatition of communication message and comparing to actual is carried out, that allowed to group brands into 4 groups from position of strategy of further charges to placement of advertised messages in the Internet. Дослідження спрямоване на визначення ефективної частоти показу рекламних повідомлень споживачам у репрезентативній вибірці підприємств пивоварної галузі для оптимізації медійного бюджету. Дослідження ґрунтується на результатах праць науковців з питань розвитку ринку пива та цифрової економіки, теорій частоти рекламних повідомлень, маркетингових досліджень найбільших пивоварних компаній та їх брендів для визначення мінімального порогу ефективної частоти рекламних звернень до споживачів пива. Частота показу комунікаційного повідомлення визначає не лише ефективність звернень до споживача, але й витрати на медійний бюджет, проте, наразі відсутня єдина точка зору на цю проблему у наукових публікаціях. Як недостатня кількість звернень, так і надмірна частота призводять до неефективного використання бюджету. Ефективна частота повідомлення впливає не тільки на купівельну поведінку споживача та показники здоров’я бренду, а й дозволяє оптимізувати медійний бюджет. Визначено, що найчастіше в медіаплануванні використовують ефективну частотну стратегію «три плюс». З метою визначення ефективної частоти комунікацій зі споживачами для інструментів онлайн-просування пива запропоновано модифіковану матрицю Остроу. Удосконалено блоки факторів, які впливають на просування пива на споживчий ринок: «Ринкові чинники», «Чинники якості рекламного повідомлення», «Загальні медіачинники». Додано блок «Онлайн-медіачинники», куди увійшли такі показники, як характеристика ресурсів розміщення, використання соціальних медіа, використання відеоформатів, використання нестандартних проявів і форматів, охоплення медіаканалу, тип розміщення, відповідність загальному контенту кампанії. Адаптація удосконаленої матриці відбулась на прикладі найбільших пивних брендів ринку, для яких було визначено ефективну частоту повторень комунікаційного повідомлення та здійснено порівняння із фактичною, що дозволило згрупувати бренди у 4 групи з позиції стратегії подальших витрат на розміщення рекламних повідомлень в мережі Інтернет.
  • Ескіз
    Документ
    Conseptualisation of category «behavior of the enterprise» in economic theory
    (2021) Kapinus, Larisa; Skryhun, Natalya; Semenenko, Katerina; Kolodiuk, Svitlana
    The study analyzes the prerequisites of the information society formation, which focuses on the new knowledge and ideas production, based on the advanced technologies and infocommunications use. It is established that the information society formation involves ensuring a high level of information and communication technologies development and the telecommunications market in general, which serve as the material basis of the transformational socio-economic processes. У дослідженні аналізуються передумови формування інформаційного суспільства, орієнтованого на нове знання та продукуванні ідей на основі передових технологій та використання інфокомунікацій. Встановлено, що формування інформаційного суспільства передбачає забезпечення високого рівня інформації та комунікації, розвитку технологій і телекомунікаційного ринку в цілому, які є матеріальною основою трансформаційних соціально-економічних процесів.
  • Ескіз
    Документ
    Methodical approach to evaluation of commodities’ advancement efficiency using online-instruments
    (2020) Kapinus, Larisa; Rozumey, Svitlana; Skryhun, Natalya; Semenenko, Katerina
    This article summarizes arguments and counter-argument within the limits of scienti¿c discussion through the question of efficiency of the use of onlineinstruments of commodities advancement to the market. Primary purpose of undertaken research was the development of the methodical approach to the efficiency evaluation of commodities advancement with the use of onlineinstruments and research of practical aspects of application of online-instruments of new commodity advancement to the market.
  • Ескіз
    Документ
    Consumer loyalty assessment as an important means of increasing company's profitability
    (2020) Skryhun, Natalya; Kapinus, Larisa; Petrovych, Marharyta
    The essence of consumer loyalty is revealed and substantiated and its value for companies is determined. The concept of loyalty, level of satisfaction is considered, the levels of loyalty and factors influencing consumer loyalty are distinguished, as well as methods of estimation of the degree of customer satisfaction are investigated. Розкривається та обґрунтовується сутність лояльності споживачів та визначається її цінність для компаній. Розглянуто поняття лояльності, рівня задоволеності, рівні лояльності та фактори, що впливають на лояльність споживачів, а також досліджуються методи оцінки ступеня задоволеності клієнтів.
  • Ескіз
    Документ
    Gender stereotypes in advertising activities of Ukrainian and foreign FMCG companies
    (2020) Skryhun, Natalya; Lisovska, Inna
    Theory and practical principles of the of gender stereotypes impact in advertising activities of Ukrainian and foreign FMCG companies are studied in the article. Peculiarities of the use of gender solutions in advertising are identified and substantiated. The current approach to gender advertising differs significantly with the changing role of men and women. The comprehensive integration of gender roles in the development of advertising campaign should be ethical and responsible. У статті досліджено теоретичні та практичні засади впливу гендерних стереотипів у рекламній діяльності українських та зарубіжних FMCG-компаній. Визначено та обґрунтовано особливості використання гендерних рішень у рекламі. Встановлено, що сучасний підхід до гендерної реклами суттєво відрізняється зі зміною ролі чоловіків та жінок. Показано, що всебічна інтеграція гендерних ролей у розробленні рекламної кампанії повинна бути етичною та відповідальною.
  • Ескіз
    Документ
    Time management as an important component of successful business activities
    (2020) Skryhun, Natalya; Nyzhnyk, Svitlana
    The article examines the main aspects of using time management in enterprise's business practices to effectively use work and personal time. Defined the basic principles of time management and main problems of inefficient use of working time. Suggested the basic techniques of time management as practical tools for improving efficiency time. У статті розглядаються основні аспекти використання тайм-менеджменту у діловій практиці підприємства для ефективного використання робочого та особистого часу. Визначено основні принципи управління часом та основні проблеми неефективного використання робочого часу. Запропоновано основні методи управління часом як практичні інструменти для підвищення ефективності часу.
  • Ескіз
    Документ
    Benchmarking as an instrument of marketing decisions
    (2020) Skryhun, Natalya; Kolodiuk, Svitlana
    Practical principles of benchmarking weight as marketing instrument of influence on strategic decisions of business development are studied in the article. Peculiarities of application and place of the tool are revealed and substantiated from ensuring competitiveness in the marketing portfolio. There is the procedure of benchmarking, and subsequent benchmarking of the received strategic data about the positive or negative experience of the competitor, which significantly affects its competitiveness is considered. У статті досліджено практичні принципи бенчмаркінгу як маркетингового інструменту впливу на стратегічні рішення розвитку бізнесу. Виявлені та обґрунтовані особливості застосування та місце використання інструменту із забезпечення конкурентоспроможності у маркетинговому портфелі. Розглянуто процедуру бенчмаркінгу та доведено необхідність проведення порівняльного оцінювання отриманих стратегічних даних про позитивний чи негативний досвід конкурента, що суттєво впливає на його конкурентоспроможність.
  • Ескіз
    Документ
    Theoretical aspects of empirical research consumption of goods – the effect of emotions on the attitude to brand
    (2019) Skryhun, Natalya; Maksymova, Yelizaveta; Boyko, Irina
    Identified theoretical features of empirical research, the emotional attitude to the products of the brand and the importance of past consumption experience for the marketing of the enterprise are considered. The main elements and values of the marketing impact of empirical research on the consumer, as well as their research methods, are highlighted.
  • Ескіз
    Документ
    Influencer marketing is a new possibility to control the process of consumer’s decision acceptance about purchasing
    (2016) Skryhun, Natalya; Lytka, Mariіa; Vlasenko, Ludmila
    The features of influence marketing, its location in marketing activity is determined and exposed. The essence of influence marketing is considered; basic elements and values of marketing influencer for companies, and also reason of its use in practical activity of enterprises are distinguished.
  • Ескіз
    Документ
    Development of technologies of electronic banking in Ukraine
    (2014) Kapinus, Larisa; Skryhun, Natalya
    Understanding of the state of electronic banking in Ukraine requires forming of concept-category apparatus and information updating for the problems exposure and prospects of electronic bank services development.The aim of the article is improvement of category apparatus that is related to the concept of «electronic banking», and modern progress exposure of the Internet banking trends in Ukraine.