Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Development of the domestic meat and meat products market: problems and priorities
    (2021) Strashynska, Larysa; Sheremet, Oleg
    The article examines the domestic market of meat and meat products in terms of major development trends. Based on the balance of meat and meat products, the indicators of production, exports and imports are analyzed. The raw material base of the industry, where the leading position is occupied by poultry, which will continue to be the basis of the meat diet of the average Ukrainian, has been studied. It is proved that the domestic market of meat and meat products is characterized by weak consolidation of major producers, a high level of competition and significant diversification. The main market players are analyzed, each of which, producing the entire range of products, occupies a leading position in various product groups. It is proved that during the crisis the most successful were those producers who before the crisis began to form a vertically integrated chain - from raising livestock to the sale of finished products. The fund of consumption of meat and meat products per capita per year by regions was analyzed and the most priority areas were identified. The main trends and factors influencing the level of consumption are analyzed, the most important of which were the level of meat and meat products production and the ratio of prices and purchasing power of the population. The economic situation in the country and the seasonality of production also have a significant impact. Trends in the naturalization of food have influenced the development of the market by increasing demand for expensive meat products and chilled meat products. It was found that the demand for other products depends on the price and freshness of products. The main strategic goals and objectives for the development of the domestic market of meat and meat products are substantiated. Given that the production of meat and meat products is one of the most important and priority areas of the food market, it is emphasized that the importance of the meat processing industry lies in the balanced and interconnected functioning of different subsystems, namely production, processing and sale of meat products, meeting the needs of the population in meat and products of its processing. У статті досліджується вітчизняний ринок м’яса і м’ясопродуктів з точки зору основних тенденцій розвитку. На основі балансу м’яса та м’ясних продуктів проаналізовано показники виробництва, експорту та імпорту. Досліджено сировинну базу галузі, де лідируюче положення займає птиця, яка й у майбутньому складатиме основу м’ясного раціону пересічного українця. Доведено, що вітчизняний ринок м'яса та м'ясних продуктів відрізняється слабкою консолідацією основних товаровиробників, високим рівнем конкуренції та значною диверсифікацією. Проаналізовано основних гравців ринку, кожен з яких, вироблюючи весь асортимент виробів, займає лідируючі позиції за різними групами товарів. Доведено, що в період кризи найбільш успішними виявилися ті виробники, які ще до кризи почали формувати вертикально інтегрований ланцюг – від вирощування худоби до реалізації готових виробів. Проаналізовано фонд споживання м’яса та м’ясних продуктів в розрахунку на одну особу за рік по областях й визначені найбільш пріоритетні області. Проаналізовані основні тенденції та чинники, які впливають на рівень споживання, найвагомішими з яких виявилися рівень виробництва м'яса і м’ясопродуктів й співвідношення рівня цін та купівельної спроможності населення. Також значний вплив здійснює економічна ситуація в країні та сезонність виробництва. Тенденції до натуралізації продуктів харчування вплинули на розвиток ринку зростанням попиту на дорогу м'ясну продукцію й охолоджені м'ясні напівфабрикати. З'ясовано, що попит на іншу продукцію залежить від ціни та свіжості продукції. Обґрунтовано основні стратегічні цілі та завдання щодо розвитку вітчизняного ринку м'яса та м'ясних продуктів. Зважаючи на те, що виробництво м'яса і м'ясних продуктів є одним з найважливіших і пріоритетніших напрямів продовольчого ринку, наголошено, що значимість м’ясопереробної галузі полягає у збалансованому та взаємопов'язаному функціонуванні різних підсистем, а саме виробництва, переробки та реалізації м'ясної продукції, забезпечуючи потреби населення в м'ясі та продуктах його переробки.
  • Ескіз
    Документ
    Application of cognitive modelling for operation improvement of retail chain management system
    (2021) Dankeieva, Oksana; Solomyanyuk, Natalia; Strashynska, Larysa; Fiedotova, Nataliia; Soloviova, Yulia; Koval, Viktor
    The main purpose of the study is to implement cognitive modelling of the retail chain management system to ensure the effectiveness of management decisions to implement structural changes in its activities. It is determined that the organization of retail chain management is more effective provided the principles of a systematic approach are applied. Therefore, using the concept of Balanced Scorecard (BSC) in this study, which reflects the interaction and interdependence of structural units, is feasible and based on which, we propose to further search for development scenarios for the retail chain management. The article presents a sequence of cognitive modelling, which consists of seven main stages. Drogerie format management system of retail chains has been chosen since it has recently been standing out by its popularity with consumers among other formats, as an object for the study. The results of this study can be useful for enterprises and organizations with complex systems that are characterized by hierarchical, network relationships between subsystems or where random processes take place. Основною метою дослідження є впровадження когнітивного моделювання системи управління роздрібною мережею для забезпечення ефективності управлінських рішень щодо здійснення структурних змін у її діяльності. Визначено, що організація управління роздрібною мережею є більш ефективною за умови застосування принципів системного підходу. Тому використання концепції збалансованої системи показників (BSC) у цьому дослідженні, що відображає взаємодію та взаємозалежність структурних підрозділів, є доцільним і на основі якого ми пропонуємо подальший пошук сценаріїв розвитку для управління торговою мережею. У статті представлена ​​послідовність когнітивного моделювання, яка складається з семи основних етапів. Система управління форматом Drogerie для торгових мереж була обрана, оскільки нещодавно вона виділяється своєю популярністю серед споживачів серед інших форматів, як об'єкт дослідження. Результати цього дослідження можуть бути корисними для підприємств та організацій із складними системами, які характеризуються ієрархічними, мережевими взаємозв'язками між підсистемами або де відбуваються випадкові процеси.
  • Ескіз
    Документ
    Improvement of the regulatory legal basis of meat processing enterprises as a factor of product quality management
    (2021) Strashynska, Larysa; Sheremet, Oleg
    The article emphasizes the need for systemic changes in the meat processing industry of Ukraine in the direction of improving the regulatory framework. The priority directions of improving the legislative support of the agricultural sector of the economy as a whole and the meat product subcomplex are outlined. The need to form a comprehensive system of measures for state regulation of the meat market in Ukraine, which would be based on the implementation of international standards, which are adapted to those developed by the Commission of the Code of Alimentarius. The system of meat product quality management is considered, which should be based on international standards ISO 9000, HACCP industry standards and others, which allow to increase the level of safety of production processes and the quality of finished products for both producers and consumers. A number of competitive advantages obtained by meat processing enterprises that implement a product quality management system in accordance with the requirements of ISO 9000 standards are substantiated. It is noted that maximizing the positive result for the company with the fullest use of opportunities provided by the implementation of quality management system in accordance with ISO 9000, is not possible without taking into account and minimizing the impact of threats that also accompany this process. The stages of implementation of the product quality management system at the enterprises in accordance with the requirements of ISO 9000 and the algorithm of realization of this process are determined. It is noted that the introduction and effective operation of the meat quality management system in accordance with the requirements of ISO 9000 should be implemented comprehensively, taking into account all the opportunities and threats that arise, and following a clear algorithm that includes time intervals for completion, re audits, involvement of external experts and intensification of internal services. У статті наголошено на необхідності системних перетворень в м’ясопереробній галузі України в напрямі вдосконалення нормативно-правової бази. Окреслено пріоритетні напрями удосконалення законодавчого забезпечення аграрного сектору економіки в цілому та м'ясопродуктового підкомплексу. Актуалізована необхідність формування цілісної системи заходів державного регулювання ринку м'яса в Україні, яка б базувалася на впровадженні міжнародних стандартів, які адаптовані до тих, що розроблені Комісією Кодексу Алементаріусу. Розглянуто систему управління якістю м'ясопродукції, яка повинна спиратися на міжнародні стандарти ІSО 9000, галузеві стандарти НАССР та інші, які дозволяють підвищувати рівень безпечності виробничих процесів та якість готових продуктів як для виробника, так і для споживача. Обґрунтовано низку конкурентних переваг, які отримують підприємства м’ясопереробної галузі, що впроваджують систему управління якістю продукції відповідно до вимог стандартів ІSО 9000. Зазначено, що максимізація позитивного результату для підприємства при найбільш повному використанні можливостей, що надає впровадження системи управління якістю відповідно вимог стандарту ISO 9000, не можлива без урахування та мінімізації впливу загроз, які також супроводжують даний процес, та окреслено ці загрози. Визначено етапи впровадження системи управління якістю продукції на підприємствах відповідно до вимог ІSО 9000 та алгоритм реалізації даного процесу. Зазначено, що введення та ефективне функціонування системи управління якістю м’ясопродукції відповідно до вимог стандартів ISO 9000 має реалізовуватись комплексно з урахуванням усіх можливостей та загроз, що виникають при цьому, та з дотриманням чіткого алгоритму, який заздалегідь включає часові проміжки на доопрацювання, проведення повторних аудитів, залучення сторонніх експертів та активізацію діяльності внутрішніх служб.
  • Ескіз
    Документ
    Theoretical and methodological approaches to the classification of competitive strategies of enterprises
    (2018) Strashynska, Larysa; Strashynskyi, Volodymyr
    Based on the theory of strategic marketing and management, the article deals with the classification of competitive strategies of enterprises. It is explored that the variety of strategies is quite significant, and their classification is sufficiently branched. It has been established that under present conditions there is no single theoretically grounded consistent point of view regarding the logical classification or even the correct selection and interconnection of certain types or types of competitive strategies of the enterprise into a holistic harmonic system. It is determined that the development of competitive strategies extends to a set of strategic actions in relation to rivals who carry out activities in strategic business areas of the company. It was found that enterprises tend to either neutralize rivals, or to use them for the purpose of strengthening their own positions, or to one and the other at the same time. It is substantiated that, depending on the circumstances, some companies target their actions to completely eliminate competitors, others - to isolate them from them, the third — to rapprochement with competitors, the fourth — to self-liquidation on favorable terms. The article discusses competitive strategies proposed as foreign ones (Johnson J., F. Kotler, M. Porter, Ries A., Strickland A., Thompson A., Trout J., Whitton R., C. Scho- les, A. Yudanov), as well as domestic scientists (Oborska S., Shershnyova Z.) in the field of strategic management and marketing, as well as the peculiarities of their approaches to the classification of strategies according to certain attributes. In this regard, based on the analysis of existing types of competitive strategies, a classification of competitive strategies that takes into account the level of competitive activity of the enterprise is proposed. Three main types of competitive strategies are distinguished: high level of competitive activity (advancing), with average competitive activity (defensive) and low level of competitive activity (simulation). It is substantiated that the proposed classification of competitive strategies is the most suitable for use in the practical activities of domestic enterprises. Зважаючи на теорію стратегічного маркетингу та менеджменту, в статті розглянуто класифікації конкурентних стратегій підприємств. Досліджено, що різноманіття стратегій є досить значним, а їх класифікація — достатньо розгалуженою. Встановлено, що в сучасних умовах не існує єдиної теоретично обґрунтованої несуперечливої точки зору щодо логічної класифікації або взагалі коректного виокремлення та взаємозв’язку певних видів чи типів конкурентних стратегій підприємства у цілісну гармонійну систему. Визначено, що розробка конкурентних стратегій поширюється на комплекс стратегічних дій стосовно суперників, які здійснюють діяльність у стратегічних галузях бізнесу компанії. З ’ясовано, що підприємства прагнуть або до нейтралізації суперників, або до їх використання з метою укріплення власних позицій, або до одного та іншого одночасно. Обгрунтовано, шо залежно від обставин одні підприємства спрямовують свої дії на повне усунення конкурентів, інші — на відособлення від них, треті — на зближення з конкурентами, четверті — на самоліквідацію на вигідних умовах. Розглянуто конкурентні стратегії, запропоновані як зарубіжними (Дж. Джонсон, Ф. Котлер, М. Портер, Е. Райс, А. Стрікланд, А. Томпсон, Дж. Траут, Р. Уіттінгтон, К. Шоулз, А. Юданов), так і вітчизняними вченими (С. Оборська, З. Шершньова) у галузі стратегічного менеджменту і маркетингу, а також особливості їх підходів до класифікації стратегій відповідно до певних ознак. У зв’язку з цим, на основі проведеного аналізу існуючих видів конкурентних стратегій, запропоновано класифікацію конкурентних стратегій, яка враховує рівень конкурентної активності підприємства. Виділено три основних типи конкурентних стратегій: з високим рівнем конкурентної активності (наступаючі), із середнім рівнем конкурентної активності (обороняючі) та з низьким рівнем конкурентної активності (імітаційні). Обгрунтовано, що запропонована класифікація конкурентних стратегій є найбільш прийнятною для використання в практичній діяльності вітчизняних підприємств.
  • Ескіз
    Документ
    Consideration of consumer priorities at expenditure of domestic enterprises on external food markets
    (2018) Strashynska, Larysa; Strashynskyi, Volodymyr
    The article is devoted to the definition of the essence of the “value” of the product for the consumer, the study of domestic consumer trends at the food market. The consumption of the main types of food products by the population of Ukraine is analyzed according to rational consumption norms and the level of consumption in the EU countries. It is noted that the general economic crisis in Ukraine, the reduction of purchasing power of the population, increase of prices, growth of expenses in the structure of expenditures of households (utilities, transport, etc.) without parallel increase of incomes in the coming years will not improve the situation and will not lead to increase of consumer demand at the domestic market. Moreover, current realities indicate that domestic consumers in the near future will limit their own food costs, using discounts and promotions, as well as give preference to low-priced segment products. It is determined that these tendencies force domestic enterprises to increasingly reorient their activities to foreign markets, trying to convince foreign consumers of their own competitive advantages. Over the past years, domestic producers have significantly strengthened their position at this market with regard to the export of their own products, which contributed to the preservation of added value within the country. The article outlines the main consumer trends in the development of world food markets, identifies the main priorities in the functioning of domestic enterprises when entering the external markets, existing problems and justifies the ways of their solution. It is noted that the technologies of food and beverage production vary according to global and regional trends. The “Clean label”, taste, and useful properties of the product are just a few trends that stimulate innovative developments in the food industry over the past decade. In order to meet the demands of consumers, manufacturers must keep pace with the time, understanding each new trend and its significance in different regions. Taking these trends into account will allow Ukraine to realize export opportunities and become an active player at the world food market not as a supplier of raw materials, but products with high added value. Стаття присвячена визначенню сутності цінності продукту для споживача, дослідженню вітчизняних споживчих тенденцій на ринку харчових продуктів. Проаналізовано споживання населенням України основних видів продуктів харчування відповідно до раціональних норм споживання та до рівня споживання в країнах ЄС. З’ясовано, що загальна економічна криза в Україні, зниження купівельної спроможності населення, підвищення цін, зростання витрат у структурі витрат домогосподарств (комунальні послуги, транспорт тощо) без паралельного зростання доходів у найближчі роки не покращить ситуацію і не призведе до підвищення споживчого попиту на внутрішньому ринку. Більше того, сучасні реалії свідчать, що вітчизняні споживачі в найближчій перспективі будуть обмежувати власні витрати на харчування, користуючись знижками й промоакціями, а також віддавати перевагу товарам низького цінового сегменту. Визначено, що зазначені тенденції змушують вітчизняні підприємства все більше переорієнтовувати свою діяльність на зовнішні ринки, намагаючись переконати зарубіжних споживачів у наявності власних конкурентних переваг. Протягом останніх років вітчизняні товаровиробники помітно зміцнили свої позиції на цьому ринку, що сприяло збереженню доданої вартості всередині країни. У статті окреслено основні споживчі тенденції розвитку світових продовольчих ринків, визначено пріоритети у функціонуванні вітчизняних підприємств при виході на зовнішні ринки, існуючі проблеми та обґрунтовано шляхи їх вирішення. Зазначено, що технології виробництва харчових продуктів і напоїв змінюються залежно від глобальних і регіональних тенденцій. « Чиста» етикетка, смакові якості, корисні властивості продукту — це лише декілька тенденцій, які стимулюють інноваційні розробки в галузі виробництва харчових продуктів за останні десятиріччя. Для того, щоб задовольнити запити споживачів, виробники повинні йти в ногу з часом, розуміючи кожну нову тенденцію та її значення в різних регіонах. Врахування зазначених тенденцій дасть змогу Україні реалізувати експортні можливості та стати активним гравцем на світовому ринку продовольства не як постачальник сировинних ресурсів, а продукції з високою доданою вартістю.
  • Ескіз
    Документ
    The market of bread and bakery products of Ukraine: tendencies, problems and prospects of development
    (2018) Strashynska, Larysa
    The article analyzes the dynamics of grain production in Ukraine in terms of gross harvest, yield and harvested area during 2012-2016. The main trends in the development of the market of bread and bakery products, the dynamics of their production, factors influencing consumer demand given the current situation in the country and the reasons for the consumption of cheaper bread and bread of medium price category. Consumer priorities and taste preferences of buyers, export and import of bread and bakery products in kind and value in 2014-2016 are determined, prospects for future export development are outlined, as well as factors that will promote export development. У статті проаналізовано динаміку виробництва зернових культур в Україні щодо валового збору, урожайності та площі, з якої зібрано врожай, протягом 2012—2016 років. Досліджено основні тенденції розвитку ринку хліба та хлібобулочних виробів, динаміку їх виробництва, фактори впливу на споживчий попит з огляду на існуючу ситуацію в країні та причини споживання населенням України більш дешевого хліба та хліба середньої цінової категорії. Визначено споживчі пріоритети та смакові уподобання покупців, експорт та імпорт хліба і хлібобулочних виробів у натуральному та вартісному виразі в 2014—2016 рр., окреслено перспективи розвитку експорту в майбутньому, а також чинники, що сприятимуть розвитку експорту.
  • Ескіз
    Документ
    Systematization of factors influencing competitiveness of food products
    (2019) Strashynska, Larysa; Strashynskyi, Volodymyr
    The article examines and generalizes factors that influence the competitiveness of products. From the investigated factors are allocated and structured factors influencing the competitiveness of food products. The most important of them - safety, quality and price. Also considered are factors such as trademark, advertising, competitors behavior, packaging, sales promotion, functionality, etc. It is established that in the aggregate all factors are the system of food products competitiveness at a separate food enterprise, and each individual factor depends on a number of other indicators. Affecting the competitiveness of products, factors change each other. Thus, the manufacturer must take into account the optimal ratio of factors of competitiveness of products. У статті вивчені і узагальнені фактори, які впливають на конкурентоспроможність продукції. Із досліджуваних факторів виділені і структуровані фактори, що впливають на конкурентоспроможність харчових продуктів. Найвагоміші з них – безпечність, якість, ціна. Також розглянуті такі фактори як торгова марка, реклама, поведінка конкурентів, упаковка, стимулювання збуту, функціональність тощо. Встановлено, що в сукупності всі фактори – це система конкурентоспроможності харчової продукції на окремо взятому харчовому підприємстві, а кожний окремий фактор залежить від ряду інших показників. Здійснюючи вплив на конкурентоспроможність продукції, фактори змінюють один одного. Таким чином, виробнику необхідно приймати до уваги оптимальне співвідношення факторів конкурентоспроможності продукції
  • Ескіз
    Документ
    The usage of marketing approaches in the activities management of Ukrainian higher educational institutions
    (2019) Romanovskyi, Оleksandr; Strashynska, Larysa; Bevzo, Halyna
    The main tasks and priorities of higher education development at the present stage of development are considered and the necessity of using marketing approaches in the management of higher education institutions (HEIs) is substantiated. The main means of marketing communications of the HEIsare analyzed and the priorities of the use of exhibition events are determined, which provides the possibility of personal contact with future consumers of educational services. Розглянуто основні завдання та пріоритети розвитку вищої освіти на сучасному етапі розвитку та обґрунтовано необхідність використання маркетингових підходів в управлінні діяльністю закладів вищої освіти (ЗВО). Проаналізовано основні засоби маркетингових комунікацій ЗВО та визначено пріоритети використання виставкових заходів, що забезпечує можливість особистого контакту із майбутніми споживачами освітніх послуг.
  • Ескіз
    Документ
    Long-range directions for strengthening the competitiveness of confectionery enterprises in Ukrаine
    (2019) Strashynska, Larysa
    The article defines the essence of the competitiveness of food products from the point of view of both the manufacturer and the consumer, and also focuses on the main factors influencing the competitiveness of products. The level of perception of food products by consumersis analyzed and the main groups of domestic products by the level of competitiveness are distinguished - a group of competitive products, a group of products of long-range competitiveness and a group of products with a low prospect of competitiveness. The domestic market of confectionery products was investigated by volume of production and consumption, and the main factors of demand reduction were revealed. The structure of export of confectionery products by commodity groups is considered and the share of export regions is determined. У статті визначено сутність конкурентоспроможності продовольчих товарів з точки зору як виробника, так і споживача, а також акцентовано увагу на основних чинниках, що впливають на конкурентоспроможність продукції. Проаналізовано рівні сприйняття споживачами конкурентоспроможності продовольчої продукції та виокремлено основні групи вітчизняної продукції за рівнем конкурентоспроможності – групу конкурентоспроможної продукції, групу продукції перспективної конкурентоспроможності і групу продукції з низькою перспективою створення конкурентоспроможності. Досліджено вітчизняний ринок кондитерських виробів за обсягами виробництва та споживання та виявлено основні чинники зниження попиту. Розглянута структура експорту кондитерських виробів за товарними групами та визначено частки регіонів експорту.
  • Ескіз
    Документ
    Implementation of international standards as way of ensuring the safety of food products
    (2020) Strashynska, Larysa
    The article declares that the implementation of new international standards ISO 22000 on Food Safety Management Systems can help to solve the problem of food safety, which will allow facilitating the integration of HACCP and ISO 9001. The essence, features, and differences of ISO 22000: 2018, which provides the usage of the PDCA cycle, which can be used to manage the quality management system on a systematic basis effectively, are considered. The content of the PDCA methodology is defined, as well as the components of the process improvement cycle are analyzed. У статті визначено, що вирішенню проблеми забезпечення безпеки харчових продуктів може сприяти впровадження на підприємствах нових міжнародних стандартів ІSО 22000 на Системи менеджменту безпеки харчової продукції, що дозволить полегшити інтеграцію НАССР та ІSО 9001. Розглянуто сутність, особливості та відмінності стандарту ІSО 22000:2018, в якому передбачається використання циклу РDCА, при застосуванні якого можна ефективно управляти системою управління якості на системній основі. Визначено зміст методології РDCА, а також проаналізовано складові циклу покращання процесів.