Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
11 результатів
Результати пошуку
Документ Управління інноваційно- інвестиційною складовою сільськогосподарського землекористування підприємств в умовах циркулярної економіки(2024) Данкевич, Віталій Євгенович; Данкевич, Андрій Євгенович; Большакова, Євгенія ЛеонідівнаМета. Метою статті є визначення ефективних стратегій управління інноваційно - інвестиційними процесами в сільськогосподарському землекористуванні в рамках циркулярної економіки. Результати. Аналіз управління інноваційно-інвестиційною складовою в контексті сільськогосподарського землекористування аграрних підприємств в умовах циркулярної економіки є важливим кроком у розробці нових стратегічних підходів. Аналіз економічної діяльності провідних аграрних підприємств виявив значні переваги впровадження інноваційних технологій, спрямованих на мінімізацію обробітку ґрунту. Ці технології не лише підвищують продуктивність праці, але й дозволяють знижувати опера ційні витрати на паливо-мастильні матеріали, амортизацію машинно-тракторного парку та запасні частини, що сприяє зменшенню загальних витрат на одиницю обробленої площі. Доведено, що в умовах циркулярної економіки управління інноваційно-інвестиційною складовою сільськогосподарського землекористування вимагає не лише застосування передо вих технологій, а й розвитку адекватної інфраструктури. Це включає наукові дослідження, трансформацію наукових і технологічних розробок до рівня готових інноваційних проєктів та їх реалізацію на виробництві. Крім технічного забезпечення, необхідне вдосконалення системи управління земельними ресурсами, яка повинна включати сприяння розвитку науки та інновацій, створення умов для малого інноваційного підприємництва, а також формування державних замовлень на дослідження з організації раціонального використання земель. Наукова новизна. Це дослідження розширює наявні знання шляхом упровадження комплексного аналізу та врахування взаємозв’язків між інноваціями, інвестиціями та ефективним використанням земельних ресурсів. Результати дослідження підкреслюють необхідність реформування інфраструктурних та управлінських аспектів, що включає інтеграцію передових технологій та створення умов для інноваційного підприємництва. Практична цінність. Практична цінність цього дослідження полягає в розробці стратегічних рекомендацій для аграрних підприємств, спрямованих на інтеграцію інновацій та інвестицій у сфері землекористування. Результати аналізу сприяють удосконаленню управлінських практик, оптимізації виробничих процесів і зменшенню витрат, що дозволяє підвищити конкурентоспроможність підприємств. Втілення цих стратегій не лише покращує економічну ефективність, але й забезпечує стале використання природних ресурсів, сприяє збереженню довкілля та впровадженню принципів циркулярної економіки на практиці.Документ Організація послуг психологічної підтримки в закладах готельно-ресторанного бізнесу(2023) Тімченко, Ганна Михайлівна; Сильчук, Тетяна Анатоліївна; Пушка, Ольга СергіївнаУ статті проаналізовано комплекс послуг психологічної підтримки в готельній індустрії. Досліджено впровадження заходів з психологічної підтримки для гостей та персоналу готелю. Проаналізовано існуючі приклади впровадження даної інновації у світі та в Україні. Визначено перспективи її розвитку. Розглянуто заходи щодо психологічної підтримки гостей готелю. Підсумовано переваги впровадження інновації в управління готелем та переваги для адміністрації готелю та клієнтівДокумент Принципи управління корпоративною соціальною відповідальністю в мережевих готельних системах(2020) Маршаленко, Маріанна Петрівна; Березянко, Тамара ВолодимирівнаСтаттю присвячено висвітленню принципів управління корпоративною соціальною відповідальністю в мережевих готельних системах. Розширений аналіз наукових підходів дозволив ідентифікувати методи, що використовує у своїй діяльності одна з найбільш готельних мереж світу - компанія Хілтон Ворлдвайд. У роботі досліджено основні принципи управління корпоративною соціальною відповідальністю в даній готельній мережі. Визначено, що реалізація ключових принципів КСВ компанії закладено в щоденну операційну діяльність на кожній ланці керування компанією як на глобальному рівні, так і на кожному підприємстві окремо. Ідентифіковані методи, які були розроблені, апробовані та впроваджені для досягнення поставлених цілей. Виявлені основні напрями роботи по реалізації Глобальних цілей сталого розвитку, що були враховані при побудові програми з корпоративної соціальної відповідальності Хілтона. На прикладі кооперації зі стейкхолдерами компанії розглянуто принципи керування програмою та ефективність даної взаємодії відносно поставлених цілей компанії до 2030 року. Було опрацьовано літературні джерела та на їх основі виявлено особливості керування програмою корпоративної соціальної відповідальності у великих мережевих компаніях. Досліджено та структуровано дані інструментів взаємодії з кожною групою стейкхолдерів, при чому враховано як способи впливу на зацікавлених сторін, так і способи збору інформації та відугів по результатах співпраці. Приділено значну увагу аналізу нефінансового звіту компанії, що дало можливість структурувати та систематизувати дані про управління корпоративною соціальною відповідальністю як на глобальному рівні, так і на локальному. Було проаналізовано стратегію корпоративної соціальної відповідальності компанії Хілтон Подорож з ціллю. В процесі роботи було досліджено взаємозв’язок побудови стратегії з КСВ, постановкою коротко- та довготермінових цілей з її реалізації та Глобальними цілями сталого розвитку, прийнятих Організацією Об’єднаних Націй. Досліджено динаміку реалізації принципів КСВ в процесі управління готельною системою Хілтон та розвитку стосунків із стейкхолдерами. The article is devoted to the study of the principles of corporate social responsibility management in hotel chains. An in-depth analysis of scientific approaches has identified the methods used in its activities by one of the leading hotel chains in the world - Hilton Worldwide. The paper identifies the basic principles of management in corporate social responsibility programs in this hotel chain. It is determined that the implementation of the key principles of CSR of the company is embedded in the daily operational activities at each level of management of the company - both globally and at each enterprise separately. Identified methods that have been developed by the company, tested and implemented to achieve the goals. The main directions of work on realization of the Global goals of sustainable development which have been considered at construction of the program on corporate social responsibility of Hilton are revealed. The principles of program management and the effectiveness of this interaction in relation to the company's goals until 2030 are considered on the example of cooperation with each group of stakeholders of the company. Literary sources were studied and on their basis the peculiarities of corporate social responsibility program management in large network companies were revealed. The data of interaction tools with each group of stakeholders were researched and structured, taking into account both ways - of influencing stakeholders and the ways of collecting feedback. Considerable attention is paid to the analysis of the company's non-financial report for structuring and systematizing data on corporate social responsibility management on global and local levels. The corporate social responsibility strategy of Hiltons’ program Journey with a Purpose was analyzed. In the process of work the interrelation of CSR strategy building, setting short- and long-term goals for its implementation and the Global Sustainable Development Goals adopted by the United Nations was studied. The dynamics of the implementation of CSR principles in the process of managing the Hilton hotel system and the development of relations with stakeholders is studied. The dynamics of the implementation of CSR principles in the process of managing the Hilton hotel system and the development of relations with stakeholders were studied.Документ Економічний механізм адаптації підприємства до конкурентного середовища(2020) Левченко, Юлія Григорівна; Гаврикова, Аліна ВладиславівнаСучасні умови господарювання вітчизняних підприємств характеризуються нестабільністю зовнішнього середовища, великим рівнем конкуренції, частою зміною вподобань споживачів, нестабільністю економічного та політичного середовища, що здійснює негативний вплив на ефективність господарської діяльності всіх суб’єктів господарювання незалежно від форми власності, організаційно-правової форми, розміру та виду діяльності. Динамічність зовнішнього середовища функціонування підприємств вимагає швидкого реагування на його зміни, особливого значення набуває забезпечення належного рівня конкурентоспроможності, тобто ефективної адаптації до конкурентного середовища. Загострення конкурентної боротьби є характерним для всіх галузей та напрямків діяльності, адже сьогодні економіка характеризується фінансовими кризовими явищами не лише на рівні держави, але й на світовому рівні, що загострює боротьбу на ринку. Проблема економічного механізму адаптації підприємств до конкурентного середовища обмовлена необхідністю постійного пошуку резервів мінімізації витрат, оптимізації не лише виробничих, але й управлінських процесів на підприємствах. Дослідження економічного механізму адаптації підприємств до конкурентного середовища показали необхідність активного впровадження інформаційних технологій в діяльність підприємств. Modern economic conditions of domestic enterprises are characterized by instability of the external environment, high level of competition, frequent changes in consumer preferences, instability of economic and political environment, which has a negative impact on economic efficiency of all economic entities regardless of ownership, organizational form, size and size. type of activity. The dynamism of the external environment of enterprises requires a rapid response to its changes, of particular importance is to ensure the appropriate level of competitiveness, that is effective adaptation to the competitive environment. The intensification of competition is characteristic of all industries and activities, because today the economy is characterized by financial crises not only at the state level but also at the global level, which exacerbates the struggle in the market. The problem of the economic mechanism of adaptation of the enterprises to the competitive environment is caused by necessity of constant search of reserves of minimization of expenses, optimization not only of production, but also administrative processes at the enterprises. Studies of the economic mechanism of adaptation of enterprises to the competitive environment have shown the need for active implementation of information technology in the activities of enterprises.Документ Теорія хаосу та управління підприємством(2021) Вжитинська (Омельченко), Ксенія ЮріївнаВизначено вагомість теорії хаосу в економічній науці, її зв'язок з математичною системою досліджень. Зазначено, що математичні та економічні системи з хаотичним поведінкою є детермінованими. Кожне підприємство так як і окреме домогосподарство, особа так чи інакше має певні цілі та плани на майбутнє. Вони можуть бути абсолютно різного характеру: економічного, соціально, політичного тощо. Проте, однозначно їх поєднує спектр факторів впливу на відповідні процеси, що прямо чи опосередковано впливають на очікуваний результат. Вивченню проблематики факторів впливу приділено достатньо уваги. Вони чітко визначені та поділені згідно класифікаційних ознак. Однак, що нам відомо про ступінь впливу кожного і про їх рандомність? The significance of the theory of chaos in economic science, its connection with the mathematical system of research is determined. It is noted that mathematical and economic systems with chaotic behavior are deterministic. Each enterprise, as well as a separate household, a person in one way or another has certain goals and plans for the future. They can be of a completely different nature: economic, social, political, etc. However, they are clearly united by a spectrum of influencing factors on the relevant processes that directly or indirectly affect the expected result. Sufficient attention is paid to the study of the issues of influencing factors. They are clearly defined and divided according to classification features. However, what do we know about the degree of influence of each and their randomness?Документ Правові основи договірних відносин на підприємстві(2022) Крамаренко, Оксана Миколаївна; Тимченко, Олександр ІвановичУ статті проведено дослідження правових засад організації та здійснення договірних відносин у суб’єктах господарювання. Досліджено класифікаційні ознаки та види існуючих господарських договорів. Досліджено ключові характерні ознаки господарських договорів, які мають місце у вітчизняній та зарубіжній практиці. На основі авторського підходу доповнена методична площина сукупності функцій господарських договорів за сучасних умов господарювання. Проаналізовано систему трудових відносин в Україні як один з найбільш розповсюджених видів договірних відносин на підприємстві. Проведена порівняльна оцінка рівня привабливості трудових договірних відносин для найманих працівників у контексті європейської практики. Проаналізовано перспективи використання електронних контрактів у системі договірних відносин господарюючих суб’єктів. Досліджено зв'язок між системою господарських договорів та потенційними можливостями створення цінності бізнесу. Визначено, що дієвим інструментом підвищення доходності бізнесу за рахунок договірних контрактів можуть виявитися резерви диджиталізації на основі створення платформ цифрових контактів. Сучасні нормативно-правові цифрові платформи спроможні виконувати функції юридичного сховища договорів з можливостями оперативного та зручного пошуку потрібної інформації, що підвищує оперативність, точність та прогнозованість діяльності господарюючих суб’єктів та бізнесу. Прикладами таких цифрових платформ можуть постати платформа SaaS, програмні інструменти багатофункціональної системи PandaDoc та ін. За результатами проведених досліджень було обґрунтовано перспективні напрями удосконалення нормативно-правових та практичних засад реалізації договірних відносин на підприємствах. Серед основних з них запропоновано: використання інструментів управління життєвим циклом договірних контрактів, даних контрактів для відслідковування цінності ділових партнерських відносин, автоматизація відслідковування виконання зобов’язань за контактами, підвищення ступеня аналітики договірних відносин на основі застосування блокчейну. The article examines the legal foundations of the organization and implementation of contractual relations in business entities. The classification features and types of existing business contracts were studied. The key characteristic features of economic contracts, which take place in domestic and foreign practice, are studied. On the basis of the author's approach, the methodological set of functions of business contracts under modern business conditions has been supplemented. The system of labor relations in Ukraine is analyzed as one of the most widespread types of contractual relations at the enterprise. The comparative assessment of the attractiveness level of labor contractual relations for employees in the context of European practice was carried out. The prospects for the use of electronic contracts in the system of contractual relations of business entities are analyzed. The connection between the system of business contracts and the potential opportunities for business value creation has been studied. It was determined that digitalization reserves based on the creation of digital contact platforms can be an effective tool for increasing business profitability at the expense of contractual contracts. Modern regulatory and legal digital platforms are capable of performing the functions of a legal repository of contracts with the ability to search quickly and conveniently for the necessary information, which increases the efficiency, accuracy and predictability of the activities of business entities and businesses. Examples of such digital platforms can be the SaaS platform, software tools of the PandaDoc multifunctional system, etc. Based on the results of the conducted research, promising directions for improving the legal and practical foundations of the implementation of contractual relations at enterprises were substantiated. Among the main ones, the following are proposed: the use of tools for managing the life cycle of contractual contracts, contract data for tracking the value of business partnerships, automation of tracking the fulfillment of obligations by contacts, increasing the degree of analytics of contractual relationships based on the application of blockchain.Документ The Enterprise Capital Structure Management Model(2021) Bahatska, Kateryna; Batrakova, Tetiana; Silakova, Hanna; Klymash, Nataliia; Vialets, OksanaBoth empirical and theoretical methods of cognition are used to conduct the research. Methods of scientific observation and comparison are used to form the topic of scientific work, goals and objectives of the study. Methods of analysis and synthesis, induction and deduction, abstraction are used to determine the essential features of capital structure management. Methods of system structuring and modeling are used to create a mathematical model. The analogy method is used to find the weight factor of the objective function. The axiomatic method and the method of convergence from the abstract to the concrete were used for the practical application of the mathematical model, in particular, to analyze the dynamic index of related companies, stratified by size, industry, and so on.Документ Ефективна операційна діяльність – іманентна характеристика конкурентоспроможності та стратегічного розвитку суб’єктів ЗЕД(2021) Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Тюха, Ірина Володимирівна; Дунда, Світлана ПетрівнаУ статті розкрито сутність конкурентоспроможності підприємств суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності через призму ефективності операційної діяльності. Доведено, що конкурентоспроможність виробників, які мають намір освоєння зовнішнього ринку чи розширення своєї присутності на ньому характеризується прибутковістю, рентабельністю продукції, ефективністю зовнішньоекономічних операцій у довгостроковому періоді. Відзначено, що більшість дослідників вважають базовим елементом конкурентоспроможності та стратегічного розвитку суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності ефективність управління операційною діяльністю підприємства, яка виражається у здатності компетентно розпоряджатися власними й позиковими ресурсами, наявністю передових технологій у виробництві продукції, спроможністю випускати та реалізовувати конкурентоспроможну продукцію. У науковому дослідженні акцентовано увагу на динамічності конкурентоспроможності підприємства. Її зміна в часі викликана впливом зовнішніх і внутрішніх факторів, більшість з яких можливо віднести до керованих параметрів. Приведена класифікація внутрішніх і зовнішніх факторів конкурентоспроможності суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Запропоновано для підвищення конкурентоспроможності господарюючого суб’єкта на зовнішньому ринку розробку стратегії зовнішньоекономічної діяльності єдиного напрямку, яка буде враховувати можливості операційної системи підприємства та ринкові умови функціонування. Стратегія має містити чіткі цілі виходу на зовнішній ринок, враховувати розмір і потенціал зовнішнього ринку, його кон’юнктуру. Визначено етапи прийняття управлінських рішень щодо забезпечення конкурентоспроможності підприємства на зовнішньому ринку.Документ Нелінійні підходи до формування стратегій розвитку підприємства в системі антикризового менеджменту(2020) Пєтухова, Ольга МихайлівнаРозглянуто теоретичні і прикладні аспекти антикризового управління підприємством. Наведено види стратегій та їх сутнісне наповнення. Зроблено висновок про необхідність поєднання традиційних теоретико-методологічних положень формування стратегій розвитку з новими підходами і врахуванням особливостей діяльності вітчизняних підприємств. Запропоновано нелінійний підхід до формування стратегій розвитку підприємств, який проілюстровано на прикладі антикризової стратегії розвитку підприємств харчової промисловості DD (Differentiation&Development). Theoretical and applied aspects of anti-crisis management of the enterprise are considered. The types of strategies and their essential content are given. It is concluded that it is necessary to combine traditional theoretical and methodological provisions for the formation of development strategies with new approaches and taking into account the peculiarities of domestic enterprises. The nonlinear approach to formation of strategies of development of the enterprises which is illustrated on an example of anti-crisis strategy of development of the enterprises of the food industry DD (Differentiation&Development) is offered.Документ Застосування сучасних інформаційних систем і технологій в управлінні з метою підвищення конкурентоспроможності підприємств(2020) Скопенко, Наталія Степанівна; Євсєєва, Ірина ВасилівнаСтаття присвячена дослідженню сучасних інформаційних систем і технологій, порівнянню їхніх функціональних компонентів, що гарантує підприємствам якісне вирішення виробничих та управлінських завдань. Окреслено основні переваги застосування інформаційно-аналітичного забезпечення на підприємствах. Виділено та охарактеризовано найбільш поширені інформаційні системи і технології (MPR — Material Requirements Planning — планування потреби в матеріалах, ERP — Enterprise Resource Planning System — система планування ресурсів підприємства, CRM— Customer Relationship Management — система управління взаємовідносинами з клієнтами, CALS — Continuous Acquisition and Life cycle Support — безперервна інформаційна підтримка поставок і життєвого циклу виробів, SAP — System Analysis and Program Development — системний аналіз і розробка програм). Порівняння характеристик і переваг використання різноманітних інформаційних систем розкриває можливості реалізації різних завдань на підприємствах. Програмне забезпечення для управління бізнес-процесами забезпечує організації можливість використання системи інтегрованих додатків для управління бізнесом та автоматизувати багато функцій бек-офісу, пов ’язаних з технологіями, послугами та людськими ресурсами. Таке програмне забезпечення, як правило, інтегрує всі аспекти операційної діяльності (включаючи планування продукції, розробку, виробництво, продаж і маркетинг), допомагає підвищити точність фінансових даних, встановити оптимальні ціни, стандартизувати критичні бізнес-процедури, полегшити планування проектів, зменшити зайві завдання тощо. Розглянуто вітчизняні інформаційні системи, що представлені на ринку та окреслено основні їхні переваги порівняно із закордонними аналогами. Раціональний вибір інформаційних систем з урахуванням функціональних особливостей і можливостей підприємств сприятиме більш швидкому отриманню та обробці інформації, її передачі різним підрозділам, дасть змогу прискорити прийняття обґрунтованих управлінських рішень. Охоплення більшої сфери завдань, якісне їх виконання, а отже, і краще обслуговування споживачів, сприятиме покращенню конкурентоспроможності та іміджу підприємства, формуванню лояльності до компанії всіх стейкхолдерів. The article is devoted to the research of modem information systems and technologies, comparison of their functional components, which guarantees the enterprises a qualitative solution of production and management tasks. The main benefits of informational and analytical support at the enterprises were defined. The most widespread information systems and technologies (MPR — Material Requirements Planning, ERP — Enterprise Resource Planning System, CRM — Customer Relationship Management, CALS — Continuous Acquisition and Life cycle Support, SAP — System Analysis and Program Development) were characterized. Comparison of characteristics and benefits of different information systems implementation allow to understand the possibilities of different tasks performance at the enterprises. Business process management software allows the organization to use a system of integrated applications to manage business and to automate many back office functions related to technology, services and human resources. Such software typically integrates all facets of the operating activities, including product planning, development, manufacturing, sales and marketing and helps to improve accuracy of financial data, configure prices, standardize critical business procedures, facilitate better project planning, reduce redundant tasks etc. The domestic information systems presented at the market were considered and their main benefits in comparison with foreign analogues were designated. The rational choice of information systems taking into account functional features and possibilities of the enterprises will help to receive and process the information faster, its transfer to various divisions, and consequently, will allow to accelerate acceptance of reasonable management decisions. Completing the most urgent and essential tasks, their quality performance and, consequently, better customer service will contribute to improving the competitiveness and image of the enterprise, forming the loyalty of all stakeholders to the company.