Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження інтеграції штучного інтелекту в освітні програми для викладання іноземних мов
    (2024) Шерстюк, Надія Володимирівна; Бондар, Анна Вікторівна; Пилипенко, Інна Олександрівна
    У статті розглянуто проблему інтеграції штучного інтелекту (ШІ) в програми викладання іноземних мов, що надає нові можливості для підвищення ефективності освітнього процесу. У сучасному світі технології ШІ, як-от чат-боти, розпізнавання мови, адаптивні платформи навчання й автоматизовані системи перевірки, забезпечують персоналізовані підходи до навчання, покращують мовну практику й оптимізують зворотний зв’язок здобувача з викладачами. Це дослідження є систематичним оглядом джерел літератури, що аналізує ефективність інтеграції технологій штучного інтелекту для підвищення мотивації, залученості здобувачів, які вивчають іноземні мови. Метою статті є виявлення ключових напрямів впровадження ШІ в освітній процес та оцінка його впливу на розвиток мовленнєвих навичок. У статті проаналізовано, як використання таких технологій може підвищити мотивацію здобувачів, спростити засвоєння граматики й лексики, а також надати можливість безперервної практики завдяки інтерактивним середовищам. До того ж увагу приділено викликам, що постають під час впровадження ШІ в освітні процеси, зокрема питанням етичності, захисту даних та необхідності перепідготовки педагогів. На підставі аналізу емпіричних даних і наукових досліджень зроблено висновок, що впровадження ШІ в освітні програми вивчення мов сприяє розвитку адаптивного навчання й індивідуалізації. Викладачі можуть краще відстежувати успішність здобувачів освіти, виявляти їхні слабкі навички й адаптувати навчальний матеріал під індивідуальні потреби кожного. Проте в статті підкреслено, що використання ШІ не має замінювати викладачів, а натомість діяти як інструмент для розширення можливостей. Практична цінність дослідження полягає в тому, що всі проаналізовані джерела можуть бути цінними для цікавого вивчення іноземних мов у закладах вищої освіти, які поєднують традиційні методи з технологіями штучного інтелекту. Окреслено перспективи розвитку досліджуваної тематики, включно з необхідністю більш ґрунтовних досліджень впливу ШІ на довгострокові результати навчання й інтеграцію мовних платформ із технологіями доповненої та віртуальної реальності. Отримані дані свідчать про те, що в контексті вивчення в закладах вищої освіти іноземних мов технології штучного інтелекту перебувають лише на стадії впровадження. Подальші дослідження також необхідні для встановлення впливу штучного інтелекту на процес навчання.
  • Ескіз
    Документ
    An intelligent production planning support system between bakery enterprises
    (2022) Limanska, Nataliia; Hrybkov, Serhii; Kostikov, Mykola
    The paper proposes an intelligent system for production planning support between bakery enterprises. Considering the specifics of bakery enterprises, a mathematical model of profit is proposed. This model takes into account logistical features when distributing orders among several enterprises in this industry. The paper considers the complex task of taking into account the necessary raw materials supply to corresponding factories, as well as the supply of finished products to customers. The proposed mathematical model allows the creation of an order fulfillment plan that takes into account all operations of the technological process in the manufacturing of products. It also allows adjustment and evaluation of the order fulfillment efficiency depending on the objective and subjective advantages provided by the decision maker and allows both consideration and exclusion of certain partial criteria depending on a specific situation. The model makes it possible to estimate and build an operational-calendar order fulfillment plan. The paper analyzes several methods and approaches that are included in the intelligent support system for planning the manufacturing of products between bakery enterprises that belong to the same company or have a cooperation agreement concluded between them, which will make it possible to derive the entire management process to a new level. The proposed information system structure makes it possible to combine the use of modified algorithms and methods based on combining algorithms, which were also analyzed in the work, as well as some classical approaches. The system provides a possibility to select a set of algorithms and methods, which increases the range of applications. The proposed system quickly forms an operational calendar plan for order fulfillment with cost minimization aimed at maximizing profit; enables reduction of logistics costs, which ensures obtaining higher quality products with minimal waiting time; allows quick adjustment of the existing calendar plan of orders, which makes it possible to respond to orders in real-time and ensure optimal use of technological equipment; significantly increases the efficiency of using raw materials, and also ensures the minimization of costs for their storage; ensures a quick response in case of negative and extraordinary situations by making appropriate changes to the current order fulfillment plan.
  • Ескіз
    Документ
    Використання штучного інтелекту як інноваційного інструменту під час навчання іноземних мов у ЗВО
    (2024) Малик, Юліана Ігорівна; Никитенко, Ольга Василівна
    Стаття присвячена дослідженню ключових аспектів використання штучного інтелекту (ШІ) в освітньому процесі закладів вищої освіти та досліджує актуальність застосування ШІ зокрема в навчанні іноземним мовам. В статті розглянуто різноманітні трактування поняття «штучний інтелект», акцентуючи увагу на розбіжностях у тлумаченні поняття вітчизняними дослідниками. Серед широкого спектру ресурсів авторами виокремлено основний інструментарій ШІ, який допомагає викладачам іноземної мови під час викладання мовних дисциплін у ЗВО. У статті детально проаналізовано головні переваги та недоліки інтеграції ШІ у вивчення іноземної мови у закладах вищої освіти, у результаті чого виявлено важливість збалансованого поєднання використання штучного інтелекту з традиційними методами навчання іноземних мов. Сформовано подальші аспекти дослідження зазначеної теми, які сприятимуть розширенню можливостей використання ШІ в освітньому процесі та підвищенню його ефективності.
  • Ескіз
    Документ
    Інтернет речей та штучний інтелект як ключові елементи інноваційного розвитку підприємств в епоху цифрових викликів
    (2024) Данкевич, Віталій Євгенович; Данкевич, Андрій Євгенович
    У статті обґрунтовано, що у сучасному світі, де інновації стають рушійною силою прогресу, підприємництво зазнає значних змін під впливом новітніх технологій. Інтернет речей (IoT) та штучний інтелект (AI) виступають як ключові інструменти в цьому процесі, оскільки вони забезпечують підприємства можливістю оптимізації їхніх операцій та підвищення загальної ефективності. Ця стаття аналізує, як ці технології можуть бути інтегровані у різні сфери діяльності, включно з аграрним сектором та сферою послуг, що є важливим для забезпечення сталого розвитку. Інноваційні підходи, які включають використання інтернету речей та штучного інтелекту, виявились особливо ефективними в торгівлі та аграрному секторі. Зокрема, вони дозволяють автоматизувати процеси моніторингу стану сільськогосподарських культур та управління ланцюгами постачань, що сприяє збільшенню продуктивності та зниженню втрат. В сфері послуг, IoT та AI допомагають адаптувати пропозиції до індивідуальних потреб клієнтів, підвищуючи тим самим рівень задоволеності споживачів та їхню вірність. Стаття також оцінює вплив цих технологій на загальну ефективність підприємств. Завдяки аналізу великих даних та машинному навчанню, підприємства можуть не лише прогнозувати ринкові тенденції, але й пристосовуватись до змін у вимогах та перевагах споживачів. Це дозволяє підприємствам швидше реагувати на ринкові виклики та оптимізувати свої стратегії відповідно до актуальних умов. Дослідження акцентує на необхідності подальшого впровадження та адаптації інтернету речей та штучного інтелекту в інноваційні стратегії підприємств. Враховуючи швидкі темпи технологічних змін та їх вплив на глобальну економіку, підприємства повинні не лише використовувати ці технології для підвищення власної ефективності, а й активно включатися в процес їх розвитку та вдосконалення
  • Ескіз
    Документ
    Когнітивна лінгвістика має посилити прагматику кожної мови
    (2024) Яненко, Лариса Петрівна; Юрчук, Людмила Володимирівна
    Сучасна когнітивна лінгвістика має забезпечити оптимальну прагматику мовного середовища для спільного будівництва принципово нової Ноосферної цивілізації колективного розуму та креативної праці, бо поки що людство продовжує будувати вавилонську башту на шляху до самознищення. Пропонується терміново розпочати глобальний проєкт, бажано від ООН, щодо розробки спільної для всіх людей та штучного інтелекту (АІ) оптимальної мови порозуміння (ОМП). Результати наших досліджень доводять потребу значно більш ретельного використання багаторічних пошуків розробників різноманітних експертних систем та баз даних і особливо баз знань. Досвід розробників лінгвістичних моделей з використанням сучасних можливостей комп’ютерних алгоритмів нейромереж довів потужні можливості такого типу АІ, але й свідчить про їх значні проблеми через неоднозначність, точніше просто когнітивну забрудненість, сучасних людських мов, перенесену у комп’ютерні інформаційні системи. У статті наведено ряд вимог до когнітивної якості баз знань і технологічних елементів їх створення, без чого масове застосування таких текстових АІ призведе до швидкої появи в Інтернеті величезних хмар сміття і неможливості подальшого використання навіть такої корисної пошукової системи, як Google. Також підкреслюється важливість використання у застосуваннях когнітивної лінгвістики для покращення прагматики нашого спільного із АІ середовища простої і розумної моделі Природи без релігійного та/або філософського туману. Саме це складає фундамент та ідеологію майбутньої Ноосферної цивілізації
  • Ескіз
    Документ
    Вплив штучного інтелекту на маркетингову діяльність підприємств м’ясної промисловості
    (2023) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Бергер, Аліна Дмитрівна
    В статті розглядаються питання застосування штучного інтелекту в маркетинговій діяльності підприємств м’ясної промисловості. Стратегічним завданням маркетингової діяльності підприємств м’ясної промисловості у сучасних умовах є повне використання маркетингового потенціалу для підвищення результативності, збільшення ринкової частки ринку, своєчасного задоволення потреб споживачів, забезпечення довгострокових конкурентних переваг за рахунок прийняття інноваційних маркетингових рішень. Саме штучний інтелект надає підприємствам м’ясної промисловості можливості - переваги у маркетинговій діяльності, зокрема, скорочення часу на аналіз і створення інформаційних баз даних від постачальників до залучення споживачів, революціонізується спосіб спілкування маркетологів зі своєю аудиторією та досягнення власних цілей, покращення й оптимізація традиційного маркетингового комплексу, який складається з «4P»: продукт, ціна, місце та просування. Обґрунтовано сучасний вплив штучного інтелекту на маркетинговий комплекс «4P» для підприємств м’ясної промисловості. Запропоновані актуальні напрями застосування штучного інтелекту (ШІ) для впровадження на підприємствах м’ясної промисловості на перспективу для підвищення рівня конкурентоспроможності на висококонкурентному м’ясному ринку. Штучний інтелект сприяє розвитку інноваційних маркетингових рішень, які базуються на використанні новацій у різних видах діяльності споживачів, компаній, ринків та активізує появу нових різновидів маркетингу, які доцільно застосовувати у практиці підприємств м’ясної промисловості. Сьогоднішній досвід використання штучного інтелекту у маркетинговій діяльності вже сприяє тому, що на підприємствах м’ясної промисловості знижуються витрати, підвищується контроль за якістю виробництва продукції та забезпечується безпека для споживачів, яка підтверджена дотриманням системи міжнародних стандартів ISO 9000, ISO 22000, ISO 14000 та інших. The article examines the impact and experience of using the artificial intelligence on the marketing activity using the example of meat industry enterprises. The strategic task of marketing activity of meat industry enterprises in the modern conditions is the full use of marketing potential for increasing efficiency, expanding market share, meeting consumer need in timely manner, ensure long-term competitive benefits due to the search of reserves and making innovative marketing decisions. Artificial intelligence that provides eat industry enterprises with opportunities – benefits in marketing activity, thus, reducing tie on the analysis and creating information databases from suppliers to the attracting customers, revolutionizing the way marketers communicate with their audience and achieving their own goals, improving and optimizing marketing complex that consists of “4P”: product, price, place and promotion. The modern impact of artificial intelligence on marketing complex “4P” for meat industry enterprises is substantiated. Current areas of application the artificial intelligence (AI) for implementation on the meat industry enterprises in the future to increase the level of competitiveness on the highly competitive meat market is proposed. With the help of artificial intelligence all the elements of marketing concept of “4P’ which are interconnected and complementary are improved. Artificial intelligence contributes to the development of marketing decisions, which are based on the use of innovations in various types of activities of customers, companies, markets, and activates the emergence of new types of marketing, which are expedient to apply in the practice of meat industry enterprises. Today’s experience of using the artificial intelligence in marketing activity already contributes to the fact that meat industry enterprises reduce costs, increase control over the quality of production and ensure safety for customers which is confirmed by compliance with the system of international standards ISO 9000, ISO 22000, ISO 14000 and others.
  • Ескіз
    Документ
    Perspectives of using artificial intelligence elements in bread baking
    (2023) Makhynko, Valeriy; Makhynko, Liudmyla; Kozyr, Oleksandr
    Enterprises of bread baking sector produce traditional everyday products and, at the same time, this sector remains one of the most conservative ones. There are always new types of raw materials and additives on the market, but new recipes are developed traditionally based on the results of test baking. However, a technologically justified solution is not always optimal regarding nutritional value. The purpose of this work is consideration of the possibilities and prospects of using elements of artificial intelligence (AI) in bread baking based on examples from other sectors of the food industry and study the AI’s ability to analyze and evaluate (categorise) existing recipes of bread products. The initial stage of AI use is machine learning (ML), but today there are no unified electronic databases that can be used to fulfil the task. We took approved collections of recipes as the basis for filling such databases. In addition, technologically acceptable variations of the main recipe components and their mutual substitution were carried out. The base was analyzed using Microsoft Azure Machine Learning service and Google Cloud Machine Learning Engine. Normalised database with 5,000 variants of recipes of bakery products that can be manufactured in conditions of both large industrial companies and small bakeries were created. The ML showed that the system effectively determines the main components of recipes and can independently, with high accuracy, classify recipes entered by the user into categories “bread” or “enriched bread”. The work showed the possibility and viability of using AI elements in the baking industry. The database can be used to design new bakery products with specified recipe composition and (after improvement) to model applications with specified chemical composition or biological value. Хлібопекарська галузь, випускаючи продукти традиційного повсякденного вживання, водночас є однією з найбільш консервативних. На ринку постійно з’являються нові види сировини та добавок, але розроблення нових рецептур відбувається традиційним способом за результатами пробних випікань. При цьому технологічно виправдане рішення не завжди є оптимальним з позиції харчової цінності (і навпаки). Метою роботи є розгляд можливостей та перспектив використання елементів штучного інтелекту (ШІ) в хлібопеченні на прикладі інших галузей харчової промисловості, вивчення спроможності ШІ до аналізу та оцінювання (категоризації) вже існуючих рецептур хлібних виробів. Початковим етапом використання ШІ є проведення машинного навчання (МН), але на сьогодні відсутні уніфіковані електронні бази даних, що можуть бути використані для вирішення поставленого завдання. За основу для їх наповнення нами було взято затверджені збірники рецептур. Додатково провели технологічно допустиме варіювання основних рецептурних компонентів та їх взаємозаміну. Аналіз створеної бази здійснювали за допомогою Microsoft Azure Machine Learning та Google Cloud Machine Learning Engine. Створено електронну нормалізовану базу з близько 5 тис. варіантів рецептур хлібобулочних виробів, що можуть виготовлятися в умовах як великих промислових підприємств, так і пекарень. Результати МН показали, що система ефективно визначає основні компоненти рецептури, а також здатна самостійно з високою точністю класифікувати введені користувачем рецептури за категоріями «хліб» чи «здобні вироби». Показано можливість і перспективність використання елементів ШІ у хлібопекарській галузі. Створена база може бути використана для проєктування нових хлібобулочних виробів із заданим рецептурним складом, а також (після доопрацювання) — для моделювання виробів, що матимуть заданий хімічний склад чи біологічну цінність.
  • Ескіз
    Документ
    Robotization in modern society from the psychological point of view
    (2022) Chugaeva, Nataliya
    The examples of the implementation of robots with artificial intelligence in various spheres of human life and activities are given in the article. An original author's model of professional interaction between humans and robots is proposed. The author determined that for the effective implementation of robotization in modern society, the psychological qualities foreseen by world experts for 2025 must be distributed between humans and robots. In this context, the future need of society for teachers-tutors becomes clear in order to coordinate the activities of both human employees and robots. У статті наведено приклади впровадження роботів зі штучним інтелектом у різні сфери життя та діяльності людини. Запропонована оригінальна авторська модель професійної взаємодії людей та роботів. Автором визначено, що з метою ефективного впровадження роботизації в сучасному суспільстві психологічні якості, передбачені свого часу світовими експертами для 2025 р., необхідно розподілити між людьми та роботами.
  • Ескіз
    Документ
    FINTECH в банківському бізнесі: особливості розвитку та потенційні можливості
    (2022) Михайлик, Ольга Михайлівна; Наконечна, Олена Сергіївна
    У дослідженні здійснено оцінювання сучасного стану фінтех-розвитку глобального банківського бізнесу, проаналізовано рівень проникнення FinTech-послуг на ринки іноземних країн та виявлено тенденції сучасного глобального інвестування у фінтех-компанії. Виділено основні фактори, які сприяли виникненню і розвиткові FinTech та притаманні виключно для України, серед яких: розвиток технологій і інновацій, удосконалення правового та регулятивного середовища, доступ до ринку капіталів, пошук альтернативних шляхів фінансування банківського бізнесу, кваліфікація. Встановлено, що успішними та перспективними напрями розвитку банківського бізнесу в Україні є штучний інтелект, відкритий банкінг, блокчейн та цифровий банкінг. З метою виявлення перспектив подальшого просування банківського бізнесу проведено SWOT-аналіз розвитку цифрового банкінгу в Україні. Також сформовано адаптаційну схему впровадження фінтех-інновацій в банківництві, описано особливості процедури розробки банківських інноваційних продуктів та послуг. Визначено основні переваги інтеграції фінтех-рішень в банківські сервіси та окреслено потенційні можливості розвитку банківського бізнесу на фінтех-ринку України.
  • Ескіз
    Документ
    Artificial intelligence as a driver of the development of modern business
    (2022) Yevsieieva-Severyna, Iryna; Skopenko, Natalia
    Короткий огляд (реферат): A key success factor of modern companies is the timely restructuring of business processes, taking into account the penetration of digital technologies in all spheres of society. Nowadays, the challenges have accelerated the implementation of modern business concepts. Continual improvements become the vital step in competitive market. Digitalization has become an unavoidable reality for companies. The article investigates the meaning of the terms "digitization", "digitalization" and "digital transformation". It is proved that digitalization provides companies with competitive advantages in all areas of activity, which is reflected in the optimization of production processes, costs minimization, decreasing errors, increasing speed of delivery, boosting the quality of finished products (services), improving the control of the company’s data and processes, increasing the effectiveness of communication. Examples of companies that use digital technologies and the results of their implementation in business processes are given. The results of survey confirm the positive effects of digitalization of business. Three main types of artificial intelligence are distinguished: artificial narrow intelligence, general artificial intelligence, artificial superintelligence and the differences of each are outlined. The benefits and the main threats of artificial intelligence are revealed. The global artificial intelligence industry is expected to grow from $59.7 billion in 2021 to $422.4 billion by 2028, according to Zion Market Research. The 2020 McKinsey Global Survey on Artificial Intelligence (AI) confirms that 50% of companies have reported using AI in at least one business function. The experience of the world’s largest companies in the implementation of various artificial intelligence tools in operational activities is presented. It is emphasized that artificial intelligence contributes to business development and global economic activity. The growth of key performance indicators after the implementation of artificial intelligence in the business processes of companies is presented. Ключовим фактором успіху сучасних компаній є своєчасна перебудова бізнес-процесів з урахуванням проникнення цифрових технологій в усі сфери життя суспільства. Виклики сьогодення прискорили впровадження сучасних бізнес-концепцій. Постійні вдосконалення для компаній стають життєво важливим кроком в конкурентному середовищі. Цифровізація стала невід’ємною реальністю для сучасних компаній. У статті досліджено зміст термінів "оцифрування", "діджиталізація" та "цифрова трансформація". Доведено, що діджиталізація надає компаніям конкурентні переваги в усіх сферах діяльності, що відображається в оптимізації виробничих процесів, мінімізації витрат, зменшенні помилок, збільшенні швидкості доставки, підвищенні якості готової продукції (послуг), покращенні контролю над даними та процесами компанії та підвищенні ефективності комунікацій. Наведено приклади компаній, які використовують цифрові технології та результати їх впровадження в бізнес-процеси. Результати опитування підтверджують позитивні ефекти від діджиталізації бізнесу. Виділено три основні види штучного інтелекту: штучний вузький інтелект, загальний штучний інтелект, штучний суперінтелект та окреслено відмінності кожного з них. Розкрито переваги та основні загрози штучного інтелекту. Очікується, що світова індустрія штучного інтелекту зросте з $59,7 млрд. у 2021 році до $422,4 млрд. до 2028 року, згідно з даними Zion Market Research. Глобальне дослідження McKinsey 2020 року щодо штучного інтелекту (ШІ) підтверджує, що 50% компаній повідомили, що використовують ШІ принаймні в одній функціональній сфері бізнесу. Представлено досвід найбільших світових компаній з впровадження різних інструментів штучного інтелекту в операційну діяльність. Підкреслено, що штучний інтелект сприяє розвитку бізнесу та глобальній економічній активності. Наведено зростання ключових показників ефективності після впровадження штучного інтелекту в бізнеспроцеси компаній.