Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Хлібопекарська галузь України в умовах воєнного часу
    (2023) Кійко, Вікторія Вікторівна; Мельник, Оксана Петрівна; Гавриленко, Олена
    Хлібопекарська галузь України є одним із стратегічних напрямків держави. Хліб та хлібобулочні вироби потрібні людині в будь-якому віці – і дитячому, і дорослому, і літньому. Повномасштабна військова агресія ворога на території України спричинила негативні процеси, що відбиваються на загальних тенденціях роботи підприємств хлібопекарської галузі, зокрема у виробництві та реалізації продукції. Дослідження ринкових тенденцій, визначення контексту роботи підприємств хлібопекарської промисловості, а також вивчення потреб споживачів представляє сьогодні важливий інтерес та дозволить обрати стратегію розвитку в непростих умовах існування.
  • Ескіз
    Документ
    Publishing and printing complex: directions of economic development
    (2021) Gutkevych, Svitlana; Shenderivska, Lina
    The article aims to determine the current areas of economic development of publishing and printing companies that meet the requirements of economic digitalization. In order to identify priority measures for publishing and printing companies with competitive potential and prospects for the industry development, a SWOT analysis is applied. The SWOT analysis revealed that potentially productive ways of enterprise development are expanding the range of products and services, improving their quality in the publishing and printing complex; integrating industry entities into the digital information environment, accessing international markets; state support in the implementation of measures to promote reading. It is determined that ensuring enterprises' efficiency requires the implementation of stages of effective enterprises development. Information support is necessary for making quality management decisions, respectively, to achieve the goals of development management. Resource potential combines a rational policy of supply and usage of financial, logistical, and labor resources. Organizational support aims to create an organizational structure in accordance with the purpose and objectives of enterprise management. The management of publishing and printing enterprises development aims at the transition to a new quality state, increasing earning capacity, competitiveness, extending the life cycle, mutually beneficial integration with the subjects of creative industries.
  • Ескіз
    Документ
    Тенденції створення та функціонування молокопереробного кластеру Київської області
    (2021) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна
    В статті автором визначені основні напрямки щодо розвитку та оптимізації виробничих процесів через необхідність виникнення різноманітних форм об’єднань, що сприятиме посиленню інтеграційних процесів на різних рівнях економіки. Автором було вивчені спроможність галузей та регіонів до створення кластерного об’єднання. Для визначення загальної тенденції розвитку молочної промисловості в цілому та окремих підприємств цієї галузі було застосовано метод експертної оцінки для виявлення факторів їх розвитку. Були встановлені сильні та слабкі сторони молокопереробної промисловості, виявлення конкурентні переваги та загрози з боку конкурентів та зовнішнього середовища. In the article, the author identifies the main directions for the development and optimization of production processes due to the need for various forms of associations, which will strengthen integration processes at different levels of the economy. The author studied the ability of industries and regions to create a cluster association. To determine the general trend of development of the dairy industry as a whole and individual enterprises in this industry, the method of expert evaluation was used to identify the factors of their development. The strengths and weaknesses of the dairy industry, identifying competitive advantages and threats from competitors and the environment were identified.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження соціокультурного середовища підприємств громадського харчування Литви
    (2011) Грюндей, Д.
    Стаття розкриває мистецтво поточної роботи при дослідженні макро-маркетингового середовища, тобто, розвиток складових соціо-культурного середовища підприємств громадського харчування при визначенні сновних факторів впливу. Запропоновано два варіанти моделі розвитку бізнесу харчування Литви. Порівняння виконується на основі двох стратегічних інструментів планування, а саме: комплекс 7Р маркетингу, піраміда CSR і SWOT-аналіз.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінювання та забезпечення конкурентоспроможності людського капіталу підприємства в умовах глобалізації
    (2011) Волошина, Світлана Василівна
    Обґрунтовано розвиток діагностичної процедури комплексного і групового оцінювання характеристик людського капіталу в контексті забезпечення його конкурентних позицій. Визначено можливості розширення SWOTаналізу для оцінки сильних і слабких сторін, можливостей і загроз для людського капіталу підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка конкурентоспроможності підприємства на прикладі ПрАТ “Оболонь”
    (2021) Роганова, Ганна Олександрівна; Ковальчук, Володимир Юрійович
    У роботі досліджено трактування терміну «конкурентоспроможність підприємства». Виявлено відмінності у тлумаченні поняття конкурентоспроможності підприємства різними вченими, з’ясовано основні методи оцінки конкурентоспроможності підприємства та параметри конкурентних переваг. Метою статті є дослідження рівня конкурентоспроможності сучасного підприємства харчової промисловості, з’ясовування його конкурентних переваг на ринку, визначення використовуваної конкурентної стратегії. Під час дослідження було застосовано кластерний аналіз, SPACE-аналіз та SWOT-аналіз. Діагностика конкурентоспроможності підприємства була здійснена для підприємства харчової промисловості ПрАТ «Оболонь» за даними консолідованої фінансової звітності станом на кінець 2019 року. Кластерний аналіз восьми підприємств харчової галузі дозволив їх класифікувати у три кластери за результатами розрахунку таких показників фінансової стійкості: коефіцієнт автономії, коефіцієнт фінансового ризику, коефіцієнт маневреності власного капіталу, коефіцієнт фінансового левериджу. Основний об’єкт дослідження ПрАТ «Оболонь» знаходіться в одному (другому) кластері з ПрАТ “Опілля”. Результати SPACE-аналізу за факторами стабільності середовища, промислового та фінансового потенціалу, конкурентних переваг дозволили визначити конкуренту стратегію ПрАТ «Оболонь» як захисну. SWOT-аналіз допоміг виявити основні конкурентні переваги (сильні сторони, можливості) та слабкі сторони та загрози для з’ясування перспектив ефективного функціонування підприємства. Визначено основні фактори впливу на формування конкурентоспроможності об’єкта дослідження та запропоновано заходи щодо покращення фінансового стану та підвищення його конкурентоспроможності. Перспективи подальших досліджень полягають у розробці заходів щодо оптимізації структури капіталу з метою підвищення рентабельності та інвестиційної привабливості методом моделювання структури капіталу. The interpretation of the term "enterprise competitiveness" is investigated in the work. Differences in the interpretation of the concept of enterprise competitiveness by different scientists are revealed, the main methods of assessing the competitiveness of the enterprise and the parameters of competitive advantage are clarified. The purpose of the article is to study the level of competitiveness of the modern food industry, to clarify its competitive advantages in the market, to determine the competitive strategy used. Cluster analysis, SPACE analysis and SWOT analysis were used during the study. Diagnosis of the company's competitiveness was carried out for the food industry company PJSC "Obolon" according to the consolidated financial statements as of the end of 2019. Cluster analysis of eight food companies allowed them to be classified into three clusters based on the results of calculating the following indicators of financial stability: autonomy ratio, financial risk ratio, equity maneuverability ratio, financial leverage ratio. The main object of research of PJSC "Obolon" is in one (second) cluster with PJSC "Opillya". The results of SPACE-analysis on the factors of environmental stability, industrial and financial potential, competitive advantages allowed to define the competitor's strategy of Obolon PJSC as protective. The SWOT analysis helped to identify the main competitive advantages (strengths, opportunities) and weaknesses and threats to determine the prospects for effective operation of the enterprise. The main factors influencing the formation of the competitiveness of the object of study are identified and measures are proposed to improve the financial condition and increase its competitiveness. Prospects for further research are to develop measures to optimize the capital structure in order to increase profitability and investment attractiveness by modeling the capital structure.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічне дослідження впливу факторів зовнішнього середовища на розвиток хлібопекарських підприємств як етап обґрунтування стратегічних рішень
    (2020) Дунда, Світлана Петрівна
    В даній статті розглянуто основні фактори розвитку та його зв'язок зі стратегією підприємства. Запропоновано авторське визначення розвитку підприємства. Наведено три ієрархічні рівні формування стратегій підприємства та основні стратегії, що розробляються на них. Визначено важливість проведення стратегічного дослідження впливу факторів зовнішнього середовища на розвиток підприємства. Виокремлено основні методи стратегічного дослідження факторів зовнішнього середовища підприємства. Встановлено зв'язок між факторами зовнішнього середовища підприємства та його розвитком. Розглянуто фактори зовнішнього середовища, які формуються на макро- та мікрорівні підприємств хлібопекарської галузі в Україні. На основі методики складання матриць визначено структуру значимості факторів впливу на розвиток підприємств хлібопекарської галузі та силу їх впливу на хлібопекарські підприємства. This article the issues of the strategic research methods of the environmental factors influence on the bakery enterprises development are considered. Development is an irreversible change of organization. The author proposed the definition of enterprise development. These are directed, intensive and qualitative changes of economic nature that occur at the enterprise due to contradictions in the internal environment and the influence of environmental factors. Based on the analysis, the author identified the factors of the macro-level that affect the activities of any enterprise. Internal factors are the reconstruction and reform of enterprises, the introduction of new forms of organization and remuneration, changes in the quantitative and qualitative composition of employees, difficulties due to the deteriorating climate in the team, technical and technological errors, unreliability of technology. The company needs management to achieve its goals is determined. It is generated by the system itself and is a source of transformation and development. The external environment of the enterprise is changeable and therefore should be constantly or periodically studied. The analysis of the external environment is carried out in order to obtain data on the factors that are most dangerous or provide new opportunities. Matrix methods are the most popular for strategic research to determine environmental factors and the strength of their impact on enterprise development. The article identifies the macro-level factors that have the greatest impact on the development of bakery enterprises: economic, legal, scientific and technological progress and socio-demographic. At the micro-level, such factors are: the level of product consumption, resource security and competitiveness of the bakery industry, its innovation. The structure of significance of the chosen factors of influence on development of the enterprises of bakery branch is defined.
  • Ескіз
    Документ
    Формування пріоритетних напрямків розвитку ТОВ «Слобода Ко» на основі проведення SWOT-аналізу
    (2019) Дідченко, Катерина Вікторівна; Дунда, Світлана Петрівна
    У статті досліджено SWOT-аналіз як один з універсальних і комплексних методів стратегічного аналізу. Він дозволяє сформулювати перелік стратегічних дій, спрямованих на посилення конкурентних позицій підприємства і його розвиток. Визначено, що SWOT-аналіз представляє собою узагальнену оцінку для розуміння зовнішнього середовища та ефективного управління підприємством в ньому. Доведено, що ця модель матричного аналізу допомагає менеджерам встановлювати ланцюжки зв’язків між зовнішнім та внутрішнім середовищем підприємства. Сформульовано основні пріоритетні напрямки розвитку ТОВ «СЛОБОДА КО» та визначено основні стратегії його розвитку. In this article the SWOT-analysis as one of the universal and complex methods of strategic analysis is investigated. It allows you to formulate a list of strategic actions aimed at strengthening the competitive position of the enterprise and its development. SWOT-analysis is a generalized assessment for understanding the environment and the effective management of the enterprise in it is determined. This model of matrix analysis helps managers to establish chains of relations between the external and internal environment of the enterprise are proved. The main priority directions of development of “SLOBODA KO Ltd” are formulated and the main strategies for its development are defined.
  • Ескіз
    Документ
    Theoretical approaches to the use of methods for determining the entrepreneurship strategic of position
    (2020) Belova, Tatyana; Oleshko, Anatoly
    The article discusses research methods that can be used to determine the strategic position of the enterprise in the market. It is proved that it is important for a modern enterprise to know what position it occupies in the market among its competitors, which has competitive advantages. This is necessary in order to withstand competition and withstand a changing environment. It also helps formulate the right strategy to achieve goals. У статті розглядаються методи дослідження, які можуть бути використані для визначення стратегічного положення підприємства на ринку. Доведено, що сучасному підприємству важливо знати, яке положення воно займає на ринку серед своїх конкурентів, що має конкурентні переваги. Це необхідно для того, щоб протистояти конкуренції, протистояти мінливому середовищу. Це також допомагає сформулювати правильну стратегію для досягнення цілей.
  • Ескіз
    Документ
    Історико-культурна спадщина Чернігівської області: стан та перспективи розвитку
    (2017) Антоненко, Ірина Ярославівна; Котюх, Юлія Михайлівна
    У статті обґрунтовані теоретико-методичні та прикладні засади формування історико-культурного потенціалу Чернігівської області та розроблені практичні рекомендації щодо його розвитку для забезпечення оптимального і збалансованого функціонування.Розкрито зміст історико-культурного потенціалу у складі рекреаційно-туристичних ресурсів Чернігівської області, визначені тенденції виникнення нових видів туризму, що поєднуються з історико-культурним надбанням регіону.Для аналізу та перспектив розвитку історико-культурного потенціалу Чернігівської області проведено SWOT-аналіз, який є одним з універсальних інструментів аналізу ситуації в галузі, і його можна ефективно використовувати для розробки стратегії розвитку туристичної сфери регіону. За результатами проведеного SWOT-аналізу виявлено особливості становлення туристичного потенціалу Чернігівської області на ринку послуг України, визначені головні чинники зростання привабливості туристичного потенціалу регіону, запропоновано заходи щодо підвищення історико-культурного туристичного іміджу, формування на території області конкурентної туристичної галузі, щоб стати провідним туристичним центром країни та Європи.