Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
17 результатів
Результати пошуку
Документ Development of collective intelligence in the enterprises’ digital transformation(2023) Ostrovska, Halyna; Strutynska, Iryna; Sherstiuk, Roman; Petukhova, Olga; Yasinetska, IrynaWe deployed a science position regarding the progress of the enterprises collective intellect based on one of the main components – human capital computer knowledge. Emphasis is placed on anthropocentricity, which plays a decisive role in the business structures innovative activity. Our study argued the demand for joint intellect technologies in the enterprises’ cyber conversion. We highlighted the mass cooperation fundamental principles, which are based on a new management paradigm and proposed a new understanding of the categories essence: “digital competence”, “digital competency” and “knowledge culture”. Our research revealed computer knowledge concept subject status as an imperative for the joint intellect improvement. We analyzed the “EU digital competencе frameworks”; proposed the computer literacy framework for the enterprises’ staff capital; determined the primary role of education in the context of the society digital proficiency formation. We improved the science and methodical approach to determining company’s staff capital computer literacy level based on analysis of “EU digital competencе frameworks”. The proposed method makes it possible to determine the cyber maturity potential and readiness for computer technologies implementation into business practice in order to ensure its development. The results of authors’ science projects and practical recommendations contribute to the effective use and development of the business organizations’ collective intelligence and their network associations in the conditions of cybernated conversion. Розвинута наукова позиція щодо розвитку колективного інтелекту підприємств на основі однієї з основних складових – цифрової грамотності людського капіталу. Наголошується на людиноцентризмі, який відіграє вирішальну роль у інноваційній діяльності бізнес-структур. Аргументована затребуваність технологій колективного інтелекту в умовах цифрової трансформації підприємств. Висвітлено основоположні принципи масової співпраці, які ґрунтуються на новій парадигмі управління. Запропоноване нове розуміння сутності категорій «цифрова компетенція», «цифрова компетентність» та «культура знань». Розкритий суб’єктний статус концепції цифрової грамотності як імперативу розвитку колективного інтелекту. Проаналізовані «рамки цифрових компетенцій ЄС» та запропоновані рамки цифрової грамотності для людського капіталу підприємств. Визначено першочергову роль освіти в контексті формування цифрової грамотності суспільства. Удосконалено науково-методичний підхід щодо визначення рівня цифрової грамотності людського капіталу підприємства на основі проведеного аналізу «рамок цифрових компетенцій ЄС». Запропонований метод дає змогу визначити потенціал цифрової зрілості та готовності до імплементації цифрових технологій у практику бізнесу з метою забезпечення його розвитку. Результати наукових розробок і практичні рекомендації авторів сприяють ефективному використанню та розвитку колективного інтелекту підприємницьких організацій, їх мережевих об’єднань в умовах цифрової трансформації.Документ Розвиток людського капіталу у системі управління талантами підприємства(2020) Драган, Олена Іванівна; Тертична, Любов ІванівнаВ умовах глобалізації, інформатизації суспільства постійною потребою є безперервний розвиток і накопичення людського капіталу підприємств та приділення уваги новим підходам в управлінні людськими ресурсами. Пріоритетними стають завдання ‒ ідентифікація, пошук і залучення талановитих працівників, які мають високий інтелектуальний потенціал для стратегічного розвитку підприємств, що дозволить заповнити існуючий дефіцит талановитих управлінців майже у всіх сферах діяльності. Тому розроблення методичного підходу, що передбачає поєднання розвитку людського капіталу при формуванні системи управління талантами на підприємстві є цікавим, як з наукової так, і з практичної точки зору. Розроблено матрицю «Рівень управління талантами підприємства». Проаналізовано рівень людського капіталу на рівні сучасного підприємства. Запропоновані заходи щодо підвищення рівня людського капіталу підприємства у короткій перспективі. In the context of globalization, informatization of society, the constant need is the continuous development and accumulation of human capital of enterprises and attention to new approaches in human resource management. The priority is to identify, search and attract talented employees who have a high intellectual potential for strategic development of enterprises, which will fill the existing shortage of talented managers in almost all areas of activity. Therefore, the development of a methodological approach that involves the combination of human capital development in the formation of a talent management system in the enterprise is interesting, both from a scientific and from a practical point of view. The matrix "Level of enterprise talent management" has been developed. The level of human capital at the level of a modern enterprise is analyzed. Measures to increase the level of human capital of the enterprise in the short term are proposed.Документ Modern level of human capital of the Ukrainian enterprises in the conditions of technological spreads(2020) Dragan, Olena; Tertychna, Liubov; Rybak, NadiiaThe modern state of human capital of the Ukrainian enterprises cannot be simply estimated. Without regard to the improvement of some quality descriptions related to the educational level of population, there are some processes in a country, that destroyed it. As depopulation combines with the considerable worsening of population’s health and other its quality descriptions, there were some conditions in Ukraine for transformation of demographic crisis onto demographic catastrophe, that results in instability of community development, negatively influences on economy and social transformations, predetermining the physical, intellectual and spiritual decline of society, results in the lack of skilled human capital in all industries of economy. For the change of situation and progress of human capital trends purposeful efforts of the enterprises, society and state are needed on the basis of scientifically reasonable understanding of problems essence and facilities of their permission. The prospect of further researches in this direction is determination of prospects of human capital development of the enterprises in the conditions of employment patterns change, skills instability caused by technological changes. У статті зазначено, що сучасний стан людського капіталу підприємств України неможна однозначно оцінити. Незважаючи на поліпшення деяких якісних характеристик, пов’язаних з освітнім рівнем населення, в країні відбуваються процеси, що його руйнують. Оскільки депопуляція поєднується із значним погіршенням здоров’я населення та інших його якісних характеристик, в Україні склалися умови для перетворення демографічної кризи на демографічну катастрофу, що призводить до нестабільності суспільного розвитку, негативно впливає на економіку і соціальні перетворення, зумовлюючи фізичний, інтелектуальний і духовний занепад суспільства, призводить до нестачі кваліфікованого людського капіталу в усіх галузях економіки. Для зміни ситуації та тенденцій розвитку людського капіталу необхідні цілеспрямовані зусилля підприємств, суспільства і держави на основі науково обґрунтованого розуміння сутності проблем і засобів їхнього вирішення. Перспективою подальших досліджень у цьому напрямі є визначення перспектив розвитку людського капіталу підприємств в умовах зміни типів занятості, нестійкості навиків, викликаних технологічними змінами.Документ Євроінтеграційні орієнтири освітніх процесів розвитку людського капіталу України(2019) Березянко, Тамара ВолодимирівнаПропоновану публікацію присвячено розгляду питань адаптації політики в сфері освіти з урахуванням вимог та напрямків євро інтеграційних прагнень України. В статті розглянуто зв’язок світових напрямків цілей розвитку людства до 2030 року у контексті потреб людського капіталу. Розглядаються зовнішні та внутрішні вимоги до формування та рівень їх спів падіння для національної освітньої сфери. В статті здійснено спробу продемонструвати різновектроність політик МОН, рекомендацій ЄС, потреб вдосконалення якості людського капіталу з точки зору розвитку якісних складових національного суспільства та можливостей бюджетного забезпечення. В статті зроблено акцент на неспівпадінні високого рівня освіченості працездатного населення із заниженими та дещо примітивними вимогами ринку праці та міжнародних коригувань. Випереджальний рівень освіченості населення дисонує із ресурсною орієнтацією національного ринку та низько кваліфікаційних очікуваннями міграційного простору. Означений висновок спонукає до постановки питання щодо необхідності підтягування економічної площини реалізації людського капіталу на внутрішньому просторі і європейського освітнього простору до рівня українського.Документ Національні проблеми виконання міжнародних зобов’язань в сфері розвитку людського капіталу(2020) Березянко, Тамара ВолодимирівнаЛюдський капітал, темпи та напрямки його розвитку визнано в світі основним драйвером розвитку національної та світової економіки. Для здійснення науково-технічного прориву, вирівнювання темпів розвитку національної економіки згідно світовим тенденціям людський капітал має бути створено, накопичено та забезпечено його постійний розвиток державними інституціями. Стан розвитку людського ресурсу в плані формування стійкого за структурою людського капіталу використав попередній ґрунт для розвитку і знаходиться у стані невизначеності. Запущені в національному суспільстві реформи, що безпосередньо впливають на якість людського капіталу та покликані створити фундамент до його розвитку, ефекту не приносять, навіть не зважаючи на іноземний донорський управлінський десант. Ця стаття призначена виявити основні дисонанси програмного та фактичного розвитку людського капіталу, та виявити розбіжності між потребами національного суспільства, напрямками адаптації та впровадженими управлінськими конструкціями. Human capital, the pace and direction of its development is recognized in the world as the main driver of national and world economy. In order to make a scientific and technological breakthrough, to equalize the pace of development of the national economy in accordance with global trends, human capital must be created, accumulated and ensured by its continuous development by the state institutions. According to international experts, only 5% of countries that have embarked on a path adapted to global development trends have a chance to enter the circle of developed countries. The rest will remain recipients of progressive achievements or lifelong providers of cheap resources. Human capital as a vehicle for the development of national society is present in the Government's medium-term action plans. However, this presence is formal and is reduced to health indicators that are constantly deteriorating. capital as a leading factor in the development of economy and society. The standard of living is significantly reduced compared to pre-reform times, the labor and social activity of the population has worsened, labor migration has become important ekspotrnyh performance factor of the country, indicating a lack of national direction. Clearly, this situation leads to the identification of critical points and finding mechanisms to curb negative processes in the development of human capital. The state of human resource development in terms of the formation of a stable human capital structure used the previous ground for development and is in a state of uncertainty. The reforms launched in the national society, which directly affect the quality of human capital and are intended to create a foundation for its development, do not bring any effect, notwithstanding the foreign donor management. This article is intended to identify major discrepancies in programmatic and actual human capital development, and to identify differences between the needs of national society, the areas of adaptation, and the management structures that have been implemented.Документ Міжнародне методичне забезпечення оцінки розвитку людського капіталу України(2019) Березянко, Тамара ВолодимирівнаСтаттю присвячено питанню аналізу поточного рейтингової та індексної оцінки розвитку людського капіталу в Україні. Мета статті висвітлити можливості використання існуючого методичного забезпечення для покращення результатів оцінювання та підняття місця знаходження української системи вищої освіти на міжнародно визнаний щабель. Матеріал статті розроблено з використанням порівняльних методів економіки, логічного аналізу співставлення та систематизації даних. В статті розглянуто системи міжнародного порівняння рівня розвитку людського капіталу та місце України в них. Відзначено низький рівень дієвості державної політики, стримуючу роль вимог МВФ, орієнтовані на примітивні потреби вимоги роботодавця. The article is devoted to the analysis of the current rating and index assessment of human capital development in Ukraine. The purpose of the article is to highlight the possibilities of using the existing methodological support for improving the results of assessment and raising the location of the Ukrainian higher education system to an internationally recognized stage. The material of the article was developed using comparative methods of economy, logical analysis of comparison and systematization of data. The article deals with the systems of international comparison of the level of human capital development and the place of Ukraine in them. There is a low level of government policy effectiveness, a deterrent role of the IMF requirements, focused on the primitive needs of the employer.Документ Капітал здоров'я як базовий компонент людського капіталу(2020) Кундєєва, Галина ОлексіївнаЗдійснений аналіз наукових надбань дозволив визнати концепцію людського капіталу як основу для розробки програм розвитку систем освіти, науки та охорони здоров'я. Досліджено трансформацію людського капіталу у головний фактор розвитку суспільства, економіки та держави загалом через структуру, джерела зародження і формування «капіталу здоров’я». Здійснено оцінку капіталу здоров'я як визначального стану людського капіталу, що включає структуру населення України, тривалість життя, народжуваність, рівень захворюваності та смертності населення країни й залежності між здоров’ям населення і динамікою ВВП країни. Виходячи з необхідності багатоаспектного аналізу системи економічних відносин, пов'язаних з формуванням, розвитком і функціонуванням людського капіталу й капіталу здоров’я зокрема, використано загальнонаукові методи і прийоми пізнання, а також ряд специфічних методів і прийомів, що взаємно доповнюють один одного, а саме: системного підходу, структурно-функціонального та структурно-логічного аналізу, еволюційного, історичного підходів, методи аналогії, узагальнення, економіко-статистичного методу та моделювання. Визначено структуру та види людського капіталу, характер формування і втрат, основні чинники його відтворення і розвитку. Разом з тим зазначено необхідність опрацювання соціально-економічної проблеми капіталу здоров'я, визначення факторів, що впливають на його формування та розвиток. У дослідженні розглянуто капітал здоров'я, з одного боку, як складова людського капіталу, з іншого – як самостійна категорія, в тому числі в контексті суб'єктивних і об'єктивних факторів якості життя. Уточнено економічний зміст і природа категорії капіталу здоров'я нації як особливого ресурсу та основного активу людського капіталу. Зазначено основні якісні характеристики капіталу здоров'я та проблеми його формування, що дозволило визначити нові підходи до аналізу процесу створення та накопичення цього специфічного виду капіталу. Встановлено існування щільного зв’язку між ВВП країни і тривалістю життя та кількістю померлих в Україні.Документ Капітал здоров'я як головний складник людського капіталу в сучасних умовах(2019) Кундєєва, Галина Олексіївна; Соломка, Ольга МиколаївнаРозглянуто капітал здоров'я як основа формування і функціонування людського капіталу в умовах нової моделі розвитку і нових чинників економічного зростання постіндустріальної економіки. Розкрито зміст людського капіталу, його структуру, виділені основні види людського капіталу та їх взаємозв'язок. В ході розгляду поняття і структури людського капіталу, зроблено висновок про значущість здоров'я як найважливішої складової людського капіталу. Проаналізовано основні демографічні показники, що відображають стан здоров'я населення України, виділені негативні тенденції старіння населення, низьку народжуваність і тривалість життя. Зазначено цінність здоров'я не лише для окремої людини, а й для підприємств і держави, що потребує реалізацію нового підходу до збереження та зміцнення здоров'я нації.Документ Інновації у неперервному професійному розвитку викладачів англійської мови(2017) Ципанова, Наталія ЯрославівнаУ статті актуалізовано необхідність вивчення та аналізу передового міжнародного досвіду впровадження інновацій у систему професійної освіти викладачів англійської мови з метоюйого подальшого застосування в освітній системі України. На основі міжнародного досвіду та досліджень обґрунтований зв'язок між середнім рівнем кваліфікації працівників, якістю людського капіталу з одного боку та економічним розвитком з іншого боку. Метою запровадження інновацій в професійній освіті, таким чином, є утримання рівня підготовки працівника у відповідності до сучасного стану його галузі, а кінцевою метою –прискорення економічного зростання. Розглянуті приклади інновацій у неперервній освіті викладачів англійської мови The article actualizes the need for studying and analyzing the best international experience in introducing innovations into professional education for the purpose of its further application in education system of Ukraine. It is demonstrated that according to international experience and researches, there exists a correlation between the skill level of employees and the quality of human capital on the one hand and economic development on the other hand. The aim of introducing innovations in professional education, therefore, is to maintain the skill level of an employee in accordance with the current state of its industry, and the ultimate goal is to accelerate economic growth. The article considers examples of innovations in continuing education in English language teaching.Документ Мотивація і стимулювання в умовах креативного менеджменту(2017) Жужукіна, Наталія ІванівнаУ статті на підставі аналізу теорій мотивації, а саме: теорій потреб, очікування та справедливості, визначені концептуальні засади формування системи стимулювання: транспарентність, відсутність волюнтаризму та протекціонізму; застосування прямих і непрямих матеріальних стимулів та соціальних стимулів комфорту і творчості. При реалізації цих групових мотивацій для наближення до визначення особистого внеску кожного працівника рекомендовано застосовувати такий інструментарій, як комплексні індикативні показники та коефіцієнти градуювання. В умовах формування інформаційного суспільства групові методи мотивації і стимулювання поступово замінюють індивідуальною системою стимулювання. У зв'язку з цим нами розглянута модель когнітивного стимулювання Майерс-Бріггс, яка поки що широко не використовyється в практиці роботи вітчизняних підприємстві навіть у системі освіти. The article is based on the analysis of motivation theories, such as the theories of needs, expectations and justice. The conceptual basis for the formation of the incentive system has been defined – namely, the transparency and lack of voluntarism and protectionism; using direct and indirect financial incentives; using social incentives of comfort and creativity. When implementing these group motivations to determine the personal contribution of each employee, it is recommended to use such tools as complex indicative indicators and grading factors. In the conditions of formation of the information society, the group methods of motivation and stimulation are gradually replaced by an individual incentive system. In this regard, we examined the model of cognitive stimulation of Myers-Briggs, which still is not widely used in the practice of domestic enterprises and even in the education system.