Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічна діяльність професорсько-викладацького складу університетів Наддніпрянської України у першій половині ХІХ століття
    (2014) Жук, Вадим Васильович
    Метою статті було дослідити проблеми становлення та організації педагогічної діяльності професорсько-викладацького складу університетів Наддніпрянської України в першій половині ХІХ ст. Наводяться статистичні дані щодо кількості науково-педагогічних кадрів Харківського та Київського університетів в перші десятиліття їх існування. Розглядається рівень їх професійної кваліфікації, а також роль іноземних учених у становленні університетської освіти на українських землях. Аналізується вплив університетських статутів 1804 та 1835 рр. на педагогічну діяльність професорів та викладачів. The purpose of the article was to research the problems of establishing and organizing professors and teaching staff’s pedagogical activity of Universities in Naddnipryanska Ukraine during 1st half XIX. There were showed the statistic data as to quantity of teaching staff of Kharkiv and Kyiv Universities of 1st decades of their existing. The level of their professionalism is reviewed and also the role of foreign scientists for establishing the University’s education on Ukrainian lands. The influence of University’s statutes 1804 and 1835 on pedagogical activity of professor-teacher’s staff is analyzed.
  • Ескіз
    Документ
    Діяльність педагогічних інститутів та кафедр педагогіки в університетах Наддніпрянської України у дореформену добу XIX ст
    (2015) Жук, Вадим Васильович
    Метою статті було дослідити проблеми функціонування педагогічних інститутів та кафедр педагогіки в університетах Наддніпрянської України в період їх становлення і розвитку. У статті досліджується роль педінститутів та кафедр педагогіки у процесі підготовки та виховання кваліфікованих педагогічних кадрів для навчальних закладів вищої, середньої та початкової освіти на українських землях у дореформену добу XIX ст. Наводяться дані про соціальний статус вихованців тогочасних педагогічних інститутів. Подаються відомості про професорів і викладачів, які працювали у педінститутах та посідали кафедри педагогіки, а також розглядається їх професійно-кваліфікаційний рівень. Визначається вплив університетських статутів на процес функціонування педінститутів та кафедр педагогіки в університетах. Аналізується якість навчання у педагогічних інститутах при Харківському університеті та Київському університеті св. Володимира у дореформену добу XIX ст. The purpose of the article is to explore the problems of functioning of pedagogical institutes and of chairs for pedagogics in the universities of Naddnipryanska Ukraine in the time of their foundation and development. Their role in the process of preparation and education of qualified pedagogues for elementary, secondary and high school in Ukraine in pre-reform time of XIX century is under consideration as well. The data concerning social positions of the pedagogical institutes’ graduates and professors of the period, the information about their professional level are represented in the article to illustrate the whole picture of the place and role of listed institutions within the educational system of Russian Empire. The important question reflected in the article is the influence of Statutes for universities onto pedagogical institutes and chairs for pedagogics. The quality of education in Kharkiv and Kyiv imperial universities is analyzed simultaneously.