Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Ефективні технології для мотивації до навчання здобувачів освіти спеціальності «Готельно-ресторанна справа»
    (2023) Мусійчук, Світлана Миколаївна; Зуєнко, Неля Олександрівна
    У статті автори розглядають ефективні технології, що сприяють мотивації навчання майбутніх фахівців у сфері готельно-ресторанної справи. Зазначено, що досягнення успіху в цій галузі вимагає не лише знань і навичок, але й високої мотивації студентів для досягнення своєї навчальної і кар'єрної мети. У статті проаналізовані види мотивації, методи та підходи. Один з таких методів зазначений, як використання інтерактивних технологій у освітньому процесі. Встановлено, що ці технології дозволяють здобувачам освіти отримувати практичний досвід та спостерігати реальні ситуації, що підвищує їхню мотивацію до навчання. В статті окреслена важливість використання методів активного навчання, таких як проєкти, практичні вправи, мобільні додатки, онлайн-курси. Ці методи сприяють залученню здобувачів до освітнього процесу, покращують їхню мотивацію, розвивають комунікаційні навички та сприяють створенню сприятливої атмосфери для навчання. Стаття акцентує увагу на важливості використання ефективних технологій до мотивації навчання майбутніх фахівців спеціальності «Готельно-ресторанна справа». Для визначення, які технології є найбільш ефективними у процесі навчання майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи та як вони сприяють підвищенню їхньої мотивації, авторами було проведено опитування, в якому взяли участь здобувачі освіти Національного університету харчових технологій та Національного університету біоресурсів і природокористування України. У результаті дослідження встановлено, що переважна більшість здобувачів освіти оцінюють свій рівень мотивації на 3 бали по шкалі Лайкерта. На мотивацію до навчання фахівців готельно-ресторанної справи найбільший має вплив зовнішня мотивація (стипендії, нагороди) та можливість застосування знань на практиці, а також використання в освітньому процесі інтерактивних технологій, хмарних ресурсів та віртуальної реальності з штучним інтелектом
  • Ескіз
    Документ
    Професійна підготовка майбутніх фахівців в умовах змішаного навчання
    (2023) Імбер, Вікторія Іванівна; Войтович, Ігор Станіславович; Мусійчук, Світлана Миколаївна
    У статті автори розглядають сучасні підходи до професійної підготовки майбутніх фахівців у контексті застосування змішаного навчання. У дослідженні акцентується увага на перевагах та викликах цього підходу для майбутніх фахівців, освітніх закладів та викладачів. Зазначено, що уміння використовувати засоби сучасної комунікації на різних етапах освітнього процесу, поєднуючи технічні засоби з новітніми освітніми технологіями, нині є обов'язковою умовою сучасної освіти. Авторами аналізуються ключові аспекти змішаного навчання, такі як гнучкість освітнього процесу, індивідуалізація навчання, різноманітність методів навчання, мотиваційний компонент та стимулювання самостійності. Однак, зазначається, що для ефективного використання технологій змішаного навчання необхідно враховувати його недоліки, такі як необхідність наявності певної технічної бази, необхідність підготовки викладачів та узгодження навчальних матеріалів. Встановлено, що змішане навчання передбачає зменшення кількості аудиторних занять за рахунок перенесення частини занять в електронне середовище. При цьому співвідношення аудиторної та електронної складових може бути різним і залежить від великої кількості факторів: предметної області, віку здобувачів, рівень підготовки, оснащеність закладів освіти, умови сьогодення
  • Ескіз
    Документ
    Архітектура інтелектуальних систем прийняття рішень інформаційної інфраструктури ЗВО з урахуванням вимог ЄС
    (2023) Токар, Володимир Володимирович; Дубиківський, Станіслав Леонідович; Палагута, Катерина Олексіївна; Самойленко, Юлія Олександрівна; Пашорін, Валерій Іванович
    Цифрове суспільство, як новий етап розвитку цивілізації, характеризується зростаючим значенням інформаційних технологій в усіх сферах життєдіяльності, в тому числі й в освітній. Стаття присвячена проблематиці вирішення питань розвитку сучасних інформаційних технологій в системі навчання. Інтелектуальний аналіз успішності студентів на всіх етапах навчання відіграє одну з основних ролей при пошуку рішень у цілком різних напрямках – від підтримки вирішення питань відносно окремого студента до коригування освітніх траєкторій і, відповідно, до кардинальної зміни навчального плану, а також при формуванні ресурсного потенціалу освітніх закладів різного рівня. Метою дослідження є створення прообразу простої та доступної інформаційно-аналітичної системи підтримки прийняття рішень, що базується на обліку успішності студентів для закладів освіти всіх рівнів. Завдяки використанню загальнонаукових методів пізнання – аналізу, синтезу, порівняння, у дослідженні було вирішено ряд поставлених завдань. У статті проаналізовано досвід використання різних блоків інтелектуальних систем прийняття рішень на основі інформаційних технологій, розглянуто технології обробки даних OLAP і Data Mining, а також окреслено на теоретичному та апаратному рівнях концептуальні засади моделі функціонування інформаційно-аналітичної системи в ЗВО, що базується на обліку успішності студентів. Отримані результати до-слідження в подальшому можуть бути удосконалені і реалізовані ІТ-спеціалістами на практиці в межах не лише ЗВО, але й у рамках освітніх закладів інших рівнів, які наразі не в змозі використовувати існуючі недешеві системи, наближаючи вітчизняну систему освіти до діючих стандартів освітнього простору ЄС. The digital society, as a new stage of civilization development, is characterized by the growing importance of information technology in all spheres of life, including education. The article sheds light on solving the issues of development of modern information technology in the learning system. Intellectual analysis of student performance at all stages of education plays a major role in finding solutions in completely different directions – from supporting the resolution of issues related to an individual student to adjusting educational trajectories and, accordingly, to a radical change in the curriculum, as well as in shaping the resource potential of educational institutions of different levels. The purpose of the study is to create a prototype of a simple and accessible information and analytical decision support system based on student performance for educational institutions of all levels. Through the use of general scientific methods of cognition – analysis, synthesis, comparison, the study solved a number of tasks. The article analyzes the experience of using various blocks of intelligent decision-making systems based on information technology, considers OLAP and Data Mining data processing technologies, and outlines the conceptual foundations of the model of functioning of an information and analytical system in a higher education institution based on student performance at the theoretical and hardware levels. The obtained results of the study can be further improved and implemented by IT specialists in practice not only within higher education institutions, but also within educational institutions of other levels, which are currently unable to use existing expensive systems, bringing the national education system closer to the current standards of the EU educational space.