Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Олег – перший рекетир Русі, або як Київ став матір’ю містам руським?(2012) Кітов, Микола ГригоровичВ статті на основі аналізу подій древньої Русі, показано як виникає ідеологічна легенда, що «Київ є матір’ю містам руським». Автор доказує, що вона не має наукових підстав для існування, але настійливо насаджується російськими істориками і політиками. Вони в цій легенді вбачають своє кровну єдність з українським народом, а тому крадькома претендують на київські землі як свої, батьківські. Вчені України, повторюючи цю догму, не замислюються над тим, які негативні наслідки вона несе для формування української державності. The origin of ideological legend according to which Kyiv is considered as a “mother of Russian cities” is investigated in the article basing on analysis of Ancient Rus’ events. The author proves that this legend has no scientific grounds for its existence. It is persistently propagated by Russian historians and politicians. They see in this legend their blood relation with Ukrainian people and that is why they have a claim on Kyiv land as their own, of one's fathers. Some Ukrainian scientists repeat this dogma and do not think about its negative consequences for becoming of Ukrainian statehood.Документ «Філософія в Росії», «російська філософія», «руська національна філософія»: експлікація понять(2013) Кітов, Микола ГригоровичДається історичний аналіз розрізнення термінів «філософія в Росії», «російська філософія», «руська національна філософія» в працях російських філософів. Обґрунтовується думка, що термін «руська національна філософія» відображає, як історичні особливості формування руської людності, так і специфічні ознаки їх філософування. Серед них багато інородців, які, проте, ідентифікують себе руськими. The historical analysis of difference between the terms "philosophy in Russia", "Russian philosophy", "Rus national philosophy" in the works of Russian philosophers are examined. The idea according to which the term "Rus national philosophy" reflects both historical features of the formation of Rus population and specific features of their philosophizing is proved.Документ Дискутивні аспекти витлумачення терміну «Київська Русь»(2013) Кітов, Микола ГригоровичПроаналізовано спірні моменти при витлумаченні терміну «Київська Русь» в працях уаїнських істориків і філософів. Автор доказує, що українців в давні часи греки називали росами, а не русами. Назва «Русь» прийшла з варягами. Так вони називали древнє князівство з центром у Києві. Термін «Київська Русь» виникає значно пізніше і носить ідеологічну окраску. Критично аналізується також похід Ігоря на половців у 1185 році, який носив відверто грабіжницький характер. The contradictions in the interpretation of the term “Kyivan Rus” in the works of Ukrainian historians and philosophers. The author proves that the Ukrainians were named the Ros by the Greeks (not the Rus) during the ancient times. The name “Rus” came from the Varangians. In such way they called the ancient principality centered in Kyiv. The term “Kyivan Rus” occurs much later and has ideological tinge. The author criticizes Igor's campaign against the Polovtsians in 1185 as openly predatory one by its nature.Документ До питання про багатозначність терміну “рус”(2003) Кітов, Микола ГригоровичНа основі аналізу літературних пам’яток древньої Русі, автор показує багатозначність терміну “рус”. Етнографічне: “русь” – плем’я. Соціальне: “русь” – стан. Географічне: “Русь” – територія, земля. Політичне: “Русь” – держава.