Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 26
  • Ескіз
    Документ
    Порівняння альтернативних типів формування кластерів за участю підприємств молочної промисловості
    (2022) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна
    В статті визначені основні проблеми підприємств молокопереробної промисловості, які полягають у пошуку форм договірної кооперативної співпраці зі всіма учасника формування ланцюга доданої вартості. Однією із форм такої спільної діяльності є кластер, який доказав свою ефективність в багатьох видах економічної діяльності України та світу. З метою ідентифікації задач, вирішення яких формує умови для розвитку молочної промисловості, було застосовано метод аналізу ієрархій Т.Сааті, який полягає в декомпозиції проблеми на більш прості складові частини і поетапне встановлення пріоритетів оцінюваних компонентів з використанням парних (попарних) порівнянь. The article identifies the main problems of the dairy industry, which are to find forms of contractual cooperative cooperation with all participants in the formation of the value chain. One of the forms of joint activity is a cluster, which proves its effectiveness in many types of economic activity in Ukraine and the world. The task of determining the identification, which determines the conditions for the development of the dairy industry, was used by the hierarchical method of analysis T. Saati, which is the problem of decomposition on most components and phased installation of evaluated components using even (pair) comparisons.
  • Ескіз
    Документ
    Тенденції створення та функціонування молокопереробного кластеру Київської області
    (2021) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна
    В статті автором визначені основні напрямки щодо розвитку та оптимізації виробничих процесів через необхідність виникнення різноманітних форм об’єднань, що сприятиме посиленню інтеграційних процесів на різних рівнях економіки. Автором було вивчені спроможність галузей та регіонів до створення кластерного об’єднання. Для визначення загальної тенденції розвитку молочної промисловості в цілому та окремих підприємств цієї галузі було застосовано метод експертної оцінки для виявлення факторів їх розвитку. Були встановлені сильні та слабкі сторони молокопереробної промисловості, виявлення конкурентні переваги та загрози з боку конкурентів та зовнішнього середовища. In the article, the author identifies the main directions for the development and optimization of production processes due to the need for various forms of associations, which will strengthen integration processes at different levels of the economy. The author studied the ability of industries and regions to create a cluster association. To determine the general trend of development of the dairy industry as a whole and individual enterprises in this industry, the method of expert evaluation was used to identify the factors of their development. The strengths and weaknesses of the dairy industry, identifying competitive advantages and threats from competitors and the environment were identified.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні підходи до обґрунтування доцільності та вибору типу кластеру
    (2022) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна
    Мета статті: узагальнення та розвиток науково–методичних підходів до вибору типу кластеру на основі використання статистичних та математичних методів обробки економічної інформації. В дослідженні використані методи узагальнення, систематизації, групування, математичної статистики, експертний. Оцінювання доцільності формування типу кластеру, проведене на основі розрахунку інтегрального індексу локалізації харчових виробництв, дозволило виявити різну спеціалізацію регіонів України у виробництві харчової продукції. Найвищий інтегральний показник локалізації демонструє олієжирове виробництво. Галузями з нерівномірною територіальною локалізацією виробництв, виробничих потужностей та компетентної робочої сили є галузі з виробництва молочної та м’ясної продукції. Це свідчить про наявність проблем у формуванні пропозиції харчової продукції, обумовлених проблемами достатнього попиту та ресурсного забезпечення. Застосування методу аналізу пріоритетів дозволило виявити, що кожний із кластерів реалізує обраний пріоритет розвитку підприємств з виробництва молочної продукції, до яких відносяться: сировинне забезпечення, зростання обсягів виробництва, рентабельності, стимулювання споживання молочної продукції. Так, підвищення якості сировини та зростання частки ринку досягається при умові створення агропромислового кластеру, зростання рентабельності – територіального, стимулювання споживання – галузевого кластеру. Застосування методу аналізу пріоритетів для оцінювання найкращої реалізації пріоритетів розвитку виробників молока дозволило виявити, що агропромисловий кластер забезпечує зростання якості сировини та обсягів її виробництва, територіальний – зниження витрат на виробництво молока, галузевий – довгострокове партнерство. The purpose of the article: generalization and development of scientific and methodical approaches to choosing the type of cluster based on statistical and mathematical methods of economic information processing.The research used generalization, systematization, grouping, mathematical statistics, and expert methods.The assessment of the feasibility of forming a cluster type, carried out based on the calculation of the integral index of the localization of food production, made it possible to identify different specializations of the regions of Ukraine in the production of food products. The highest integral indicator of localization is demonstrated by oil and fat production. Industries with uneven territorial localization of production, production capacities, and competent workforce are dairy and meat production industries. This indicates the presence of problems in the formation of the supply of food products due to the problems of sufficient demand and resource provision. The application of the method of analysis of priorities made it possible to find that each of the clusters implements the selected priority of the development of enterprises producing dairy products, which includes: the supply of raw materials, growth of production volumes, profitability, and stimulation of consumption of dairy products. Thus, improving the quality of raw materials and increasing the market share is achieved by creating an agro–industrial cluster, increasing profitability – a territorial cluster, and stimulating consumption – an industry cluster. The application of the method of priority analysis to assess the best implementation of the development priorities of milk producers revealed that the agro–industrial cluster provides an increase in the quality of raw materials and the volume of its production, the territorial one – a reduction in milk production costs, and the sectoral one – a long–term partnership.
  • Ескіз
    Документ
    Формування територіального кластера в молочній промисловості
    (2022) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна
    Мета статті полягає в порівняльному аналізі й узагальненні кластерних форм співпраці підприємств молочної промисловості, обґрунтуванні доцільності формування територіального кластера та визначенні основних його учасників. Теоретичну основу дослідження становлять базові положення економічної теорії в частині форм договірних відносин учасників взаємодії. Методологічним базисом дослідження є методи узагальнення, систематизації, порівняння, класифікації. У результаті дослідження встановлено, що метою формування територіального кластера є стійкість ресурсного потенціалу необхідної кількості та якості для виробництва молочної продукції. Шляхом реалізації визначеної мети є підтримка розвитку селянського фермерства. У рамках галузевого кластера реалізується мета узгодженості дій його учасників на ринку молочної продукції, формування горизонтальної інтеграції виробничих ланцюгів створення доданої вартості. Метою створення інноваційного кластера є забезпечення інноваційного лідерства на ринку та реалізація політики імпортозаміщення. Ознакою агропромислового кластера є формування повних замкнених циклів виробництва молочної продукції, метою – комплексне управління ризиками виробництва та реалізації. Означені відмінності в цілях формування кластерів визначають відмінності в завданнях, які реалізує кластер, його структурі, системі взаємозв’язків, показниках оцінювання результативності функціонування тощо. З урахуванням поставленої мети формується структура кластера. Структура територіального кластера, сформована за участю підприємств молочної промисловості, фермерських господарств, транспортних організацій, логістичних структур, банків, дозволить забезпечити економічну, соціальну та регіональну результативність. Практичне значення отриманих результатів полягає в можливості використання сформованої структури та агрегованих функцій учасників територіального кластера. Соціальні наслідки дослідження пов’язані з можливостями зростання кількості суб’єктів підприємництва та рівня зайнятості в регіоні локалізації кластера. Оригінальність результатів дослідження полягає в означенні відмінностей у цілях формування кластерів, системі взаємозв’язків, показниках оцінювання результативності функціонування та виявленні передумов створення територіального кластера. Перспективою подальших досліджень є розробка методики оцінювання рівня збалансованості реалізації економічних інтересів всіх учасників кластерів. The purpose of the artcle is a comparatve analysis and generalizaton of cluster forms of cooperaton of dairy industry enterprises, substantatng the expediency of forming a territorial cluster and determining its main partcipants. The theoretcal basis of the research is the basic provisions of economic theory in terms of the forms of contractual relatons of the partcipants of the interacton. The methodological basis of the research is the methods of generalizaton, systematzaton, comparison, and classifcaton. As a result of the study, it was established that the goal of forming a territorial cluster is the sustainability of the resource potental of the necessary quantty and quality for the producton of dairy products. The way to implement the defned goal is to support the development of peasant farming. Within the framework of the industry cluster, the goal of coordinatng the actons of its partcipants in the dairy market, forming the horizontal integraton of producton chains creatng added value, is implemented. The purpose of creatng an innovaton cluster is to ensure innovatve leadership on the market and implement the import substtuton policy. A sign of an agro-industrial cluster is the formaton of complete closed cycles of dairy producton, while the goal consists in comprehensive management of producton and sales risks. The specifed differences in the purposes of forming clusters determine the differences in the tasks implemented by the cluster, its structure, the system of interconnectons, performance evaluaton indicators, etc. Taking into account the set goal, the structure of the cluster is formed. The structure of the territorial cluster formed with the partcipaton of dairy industry enterprises, farms, transport organizatons, logistcs structures, and banks will ensure economic, social, and regional effectveness. The practcal signifcance of the obtained results lies in the possibility of using the formed structure and aggregated functons of the partcipants of the territorial cluster. The social consequences of the study are related to the possibilites of growth in the number of business enttes and the level of employment in the region where the cluster is located. The originality of the research results lies in identfying differences in the purposes of cluster formaton, the system of relatonships, performance evaluaton indicators, and the identfcaton of prerequisites for creatng a territorial cluster. Prospects for further research include the development of a methodology for assessing the level of balance in the implementaton of the economic interests of all cluster partcipants.
  • Ескіз
    Документ
    Формування кластерів за участю підприємств молочної промисловості
    (2022) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна
    Сформовано методичні підходи до формування кластерів на основі збалансованості економічних інтересів учасників кластеру. Розкрито сутність аналітичних процедур на кожному етапі формування кластеру. Розглянуто можливості утворення кластерів за участю підприємств молочної промисловості та сформовано структуру їх учасників, яка відповідає переліку основних та забезпечуючи виробництв, які забезпечують функціональність кожного із типів кластеру. З метою реалізації принципу збалансованості економічних інтересів всіх учасників кластерів побудовано матрицю впливу учасників кластеру на зниження загроз діяльності ініціатора кластеру. На основі застосування методу кластеризації побудовано дендрограму схожості підприємств молочної промисловості, виявлено схожі групи регіональних підприємств молочної промисловості, які формують потенціал різних типів кластерних об’єднань. Methodical approaches to the formation of clusters based on the balance of economic interests of cluster participants have been developed. The essence of analytical procedures at each of the stages of cluster formation is disclosed. The possibilities of forming clusters with the participation of dairy industry enterprises were considered and the structure of their participants was formed, which corresponds to the list of main and supporting industries that ensure the functionality of each type of cluster. In order to implement the principle of balancing the economic interests of all cluster participants, a matrix of the influence of cluster participants on reducing threats to the activity of the cluster initiator was constructed. Based on the application of the clustering method, a dendrogram of the similarity of dairy industry enterprises was built, similar groups of regional enterprises of the dairy industry were identified, which form the potential of various types of cluster associations.
  • Ескіз
    Документ
    Стан та тенденції розвитку вітчизняного ринку молока та молочних продуктів
    (2017) Тюха, Ірина Володимирівна; Стеценко, Дмитро Олександрович
    Досліджено стан та тенденції розвитку вітчизняного ринку молока, проаналізовано обсяги виробництва молочної продукції, а також її географічну та продуктову структуру експорту й імпорту. Виявлено потенційні ринки збуту та окреслено можливі стратегії їх освоєння. Condition and tendency of domestic milk market is researched, production of dairy products, its geographical and product structure of export and import is analyzed. Potential markets and possible strategies for their development are outlined.
  • Ескіз
    Документ
    Молочна промисловість України: аналіз стану та перспективи розвитку
    (2022) Михайленко, Ольга Валеріївна
    В статті розглянуті тенденції розвитку підприємств молочної промисловості, оскільки вона є однією із провідних галузей харчової промисловості. На підставі досліджень вітчизняних та зарубіжних науковців були визначені проблеми ефективного функціонування молокопереробної промисловості України та основні фактори впливу на розвиток глобальної молочної індустрії, що стимулюватимуть її до подальших структурних змін. Але в процесі дослідження галузі за роки незалежності України було встановлено як позитивні так і негативні тенденції. При дослідженні стану галузі було проведено SWOT-аналіз (який визначає сильні сторони та потенційні можливості як окремих підприємств, так і галузі в цілому, для розробки маркетингових стратегій, що, в перспективі, здатні нейтралізувати зовнішні загрози та знизити вплив негативних факторів внутрішнього середовища) та PEST-аналіз. Застосування останнього на сьогодні, на думку автора, набуває більшої актуальності, оскільки його політична складова, набула нового, вагомого елементу - форс-мажорні обставини, що спричинені бойовими діями на території України. The article considers the development trends of the dairy industry, as it is one of the leading branches of the food industry. The dairy industry is one of the leading branches of the food industry, the development of which combines interests as dairy producers, producers of raw materials for dairy production processes and consumers, and products are an important part of human diet because they meet physiological and organoleptic needs of many valuable nutrients. Based on the research of domestic and foreign scientists, the problems of effective functioning of the dairy industry of Ukraine and the main factors influencing the development of the global dairy industry that will stimulate it to further structural changes were identified. But in the process of researching the industry during the years of Ukraine's independence, both positive and negative trends were identified. The study of the state of the industry conducted a SWOT analysis (which identifies the strengths and potential of both individual companies and the industry as a whole) to develop marketing strategies that, in the long run, can neutralize external threats and reduce the impact of negative environmental factors) and PEST analysis. According to the author, the use of the latter is becoming more relevant today, as its political component has acquired a new, important element - force majeure, caused by hostilities in Ukraine. Therefore, in the future, in our opinion, this will have a significant impact on political reforms, and changes in legislation on the dairy industry, and on changes in tax legislation and state regulation of competition in the dairy industry. The main directions of improving development should be state support, modernization of production facilities, creation of training centers for the industry, expanding the range of domestic producers through the introduction of new technologies in production and their use and achieving quality in line with international standards. But the availability of favorable natural conditions, traditions and technologies of milk production and processing, fodder base, infrastructure, developed selection, breeding fund will allow national producers to compete in domestic and foreign markets, bring and profit, successfully export our products to markets around the world existing today
  • Ескіз
    Документ
    Формування товарної інноваційної політики підприємств молочної галузі
    (2021) Скопенко, Наталія Степанівна; Євсєєва, Ірина Василівна
    Стаття присвячена дослідженню формування інноваційної політики підприємств молочної галузі. Доведено, що товарна інноваційна політика підприємства впливає на покращення операційної ефективності та сприяє підвищенню рівня конкурентоспроможності. Обґрунтовано необхідність впровадження нових (вдосконалених) технологій, рецептур, виробничих процесів, обладнання, що сприятиме покращенню якості готової молочної продукції та заощадженню використання всіх видів ресурсів. Обираючи напрямки інноваційного розвитку та реалізовуючи інноваційні проєкти, підприємство досягає певного рівня інноваційної активності. Акцентовано увагу на необхідності врахування наявних потенціалів підприємств молочної галузі та узгодження їх із інноваційними цілями для вибору найкращих проєктів до імплементації серед різних альтернатив. Досліджено основні параметри, що є вирішальними при виборі молочних продуктів споживачами. Великого значення приділяється питанням екологізації виробництва, зростає увага споживачів до інноваційної продукції дієтичного та лікувально-профілактичного спрямування. Зміни у смаках та вподобаннях споживачів чинять суттєвий вплив на організацію виробничої діяльності підприємств, спрямовують їх постійно переглядати та оновлювати асортимент продукції, розвивати саме ті види, що користуються найбільшою популярністю. Перераховані заходи сприятимуть розширенню збуту інноваційної продукції, виходу підприємств на зовнішні ринки, покращенню іміджу. На прикладі ПрАТ «Вімм-Білль-Данн Україна» продемонстровано ефективність реалізації інноваційних рішень (впровадження технології ультрафільтрації для виробництва сиру). Проведено порівняння якісних характеристик молочного продукту при традиційному методі виробництва та при застосуванні інноваційної технології (технології ультрафільтрації). The article is concerned with studying the formation of the innovation policy of dairy enterprises. It has been proved that the product innovation policy of an enterprise influences the improvement of operational efficiency and contributes to the increase of the level of competitiveness. The necessity of introducing new (improved) technologies, recipes, production processes, equipment, which will improve the quality of finished dairy products and save the use of all types of resources, is substantiated. By choosing areas of innovative development and implementing innovative projects, the company reaches a certain level of innovation activity. Attention is focused on the need to take into account the existing potentials of dairy enterprises and align them with innovative goals to select the best projects for implementation among various alternatives. The main parameters that are crucial for consumers to choose dairy products are investigated. Great importance is attached to the issues of greening production, and consumers' attention to innovative dietary and therapeutic products is growing. Changes in consumer tastes and preferences have a significant impact on the organisation of production activities of enterprises, prompting them to constantly review and update their product range and develop the most popular types. These measures will help to expand sales of innovative products, help companies enter foreign markets, and improve their image. On the example of Wimm-Bill-Dann Ukraine PJSC, the article demonstrates the effectiveness of implementing innovative solutions (introduction of ultrafiltration technology for cheese production). The article compares the quality characteristics of a dairy product using the traditional method of production and the innovative technology (ultrafiltration technology).
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційна активність підприємств молочної галузі України
    (2021) Федулова, Ірина Валентинівна; Васютинська, Юлія Олегівна
    Досліджено основні тенденції та перспективи розвитку молочного ринку в Україні. Встановлено, що ключові конкурентні переваги виробників молочної продукції, отримані завдяки інноваційному розвитку, дають змогу ефективно превалювати в конкурентній боротьбі. Доведено, що продуктові інновації на підприємствах галузі переважають над процесовими, серед яких, своєю чегою, переважають впровадження енергомістких та маловідходних технологій, технологій низькотемпературної обробки з метою збереження корисних властивостей молока, нанотехнологій та технології подовження строку зберігання.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток стратегії просування товарів на зовнішній ринок
    (2022) Болотіна, Ірина Миколаївна; Семенець, Марина Вікторівна
    У статті розкрито особливості побудови стратегії просування продукції на зовнішніх ринках. Досліджено основні стратегії та інструменти просування продукції. Обґрунтовано алгоритм побудови стратегії просування товарів на зовнішні ринки. Визначено п’ять основних елементів для побудови стратегії просування продукції. Визначено, що побудова стратегії просування потребує комплексного підходу та врахування специфіки умов ведення бізнесу в конкретних країнах. Доведено ,що питання розробки стратегії просування повинно розглядатися в контексті аналізу зовнішнього середовища підприємства. Визначено, що для розробки стратегії просування товарів на зовнішній ринок потрібно застосовувати: SWOT-аналіз; методи PEST-аналізу та «п’яти сил» М. Портера. Проведено аналіз ринку молочної галузі України та розглянуто ринки на які вигідно поставляти продукцію для ТОВ «Пирятинський сирзавод». Висвітлено особливості процесу просування продукції за рахунок власних можливостей підприємства.