Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 42
  • Ескіз
    Документ
    Діяльність агрохолдингів в умовах загострення світової продовольчої кризи
    (2013) Данкевич, Андрій Євгенович
    Досліджено ситуацію на світових продовольчих ринках. Встановлено тенденцію зростання по- питу на продукти харчування. Проаналізовано діяльність холдингів в аграрному секторі економіки. Досліджено організаційно-економічний механізм побудови агрохолдингів. Проведено детальний аналіз особливостей їх діяльності, форм налагодження виробничих процесів та господарсько-фінансових взаємозв’язків. Встановлено, що активному розвитку агрохолдингів та посиленню їх фінансової стій- кості сприяють значні обсяги інвестицій, масштаб діяльності та особливості взаємодії з ринковими інститутами. Висвітлено переваги інтегрованих структур та науково обґрунтовано пропозиції що- до перспектив їх подальшого розвитку в умовах загострення світової продовольчої кризи
  • Ескіз
    Документ
    До питань розвитку інтеграційних процесів в умовах глобалізації
    (2020) Кобилянська, Людмила Миколаївна; Каїра, Людмила Григорівна
    У статті розглянуто суперечності розвитку глобалізації, а також позитивні та негативні чинники впливу сучасних глобалізаційних процесів на розвиток процесів інтеграції. Сприйняття глобалізації та визначення її впливу на регіональні інтеграційні процеси залишається одним з дискусійних питань серед вітчизняних та зарубіжних науковців. З’ясовано спільні передумови виникнення регіоналізації та глобалізації та виявлено взаємозв’язок між ними. У статті визначено різнорідні інтеграційні чинники, що спонукають країни до участі у створенні регіональних інтеграційних об’єднань. Рівень розвитку держав, що компонують регіональний утвір, є визначальним та обумовлюватиме причини виникнення, фактори розвитку і особливості функціонування, а також рівень розвитку інтеграційного об’єднання у світовому масштабі.
  • Ескіз
    Документ
    Impact of globalization processes on strategic planning of enterprises
    (2023) Kundeyeva, Galina; Turchyna, Mariia; Tur, Olesya; Sheremetynska (Gorobets), Oksana; Yasko, Yuliia
    It is indicated that the multidirectional vectors of globalization influence the formation of a complex "competitive landscape", which increases the uncertainty of strategic planning. The proposed stratification of the requirements for the formation of strategic plans and the possibilities that they allow to implement, and the stratification of the indicators of globalization influence. The factors of globalization influence on the formation of uncertainty in the activities of Ukrainian enterprises are studied and the features of this influence on the process of strategic planning are indicated. Also, as an indicator of the effectiveness of strategic planning, an assessment of the level of approximation of the actual and target results of the enterprise's activity is proposed. A comparison of the first derivatives of the efficiency indicator was used to reduce the uncertainty in the estimation of the rates of dynamic approximation of the actual and forecast results. For a relevant assessment of the change in the level of uncertainty in parameter sequences, a method of ordering heterogeneous sequences is proposed. Вказано, що різнонаправлені вектори глобалізаційних впливів обумовлюють утворення складного «конкурентного ландшафту», що збільшує невизначеність стратегічного планування. Запропонована стратифікація вимог до формування стратегічних планів і можливостей, що вони дозволяють реалізувати, та стратифікація показників глобалізаційного впливу. Досліджені фактори глобалізаційного впливу на формування невизначеності в діяльності українських підприємств і вказані особливості цього впливу на процес стратегічного планування. Також як показник ефективності стратегічного планування запропонована оцінка рівня наближення фактичних і цільових результатів діяльності підприємства. Для зменшення невизначеності в оцінюванні темпів динамічного наближення фактичних і прогнозних результатів використане порівняння перших похідних показника ефективності. Для релевантного оцінювання зміни рівня невизначеності в послідовностях параметрів запропоновано метод упорядкування неоднорідних послідовностей.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз стану платіжних систем в Україні в контексті європейського вектору розвитку цифрової економіки та глобалізаційно-інтеграційних процесів
    (2022) Ситник, Інна Петрівна; Васильчук, Ірина Вікторівна; Колодізєв, Олег; Вжитинська (Омельченко), Ксенія Юріївна; Кузьмінова, Ольга; Смоляк, Віктор
    Сучасні умови функціонування світової економіки в цифровому форматі актуалізують підходи до розуміння характеристик глобалізаційно-інтеграційних процесів як таких і набувають усе більшого значення, адже світ у третьому тисячолітті стрімко змінюється. Запровадження єдиної національної валюти в межах системи відносин країн-членів Європейського Союзу поставило питання щодо створення платіжних систем із новими ознаками для здійснення розрахунків між центральними й комерційними банками на загальноєвропейському рівні. Реалізація такого підходу потребувала розвитку теоретичних аспектів глобалізаційно-інтеграційних процесів в умовах цифровізації економіки та дослідження їхнього впливу на розвиток європейських і національних, у тому числі українських, платіжних систем. Метою статті є дослідження тенденцій та аналіз стану платіжних систем в Україні на етапі подальшого розвитку економіки з урахуванням аспектів її цифрової трансформації з конкретизацією завдань і перспектив європейської інтеграції як ключового орієнтиру. У статті досліджено роботу платіжної системи EURO1, що є розробкою Європейської банківської асоціації, обґрунтовано доцільність її застосування в аспекті призначення для переказу великих за сумою платежів, переказів у євро між банками, що мають реєстрацію або філію в Європейському Союзі. Підтверджено, що саме врахування подібних специфічних характеристик дозволить забезпечувати ефективну реалізацію функцій такої платіжної системи. Представлено результати статистичного аналізу зміни динаміки вихідних параметрів функціонування платіжної системи EURO1 від моменту її заснування до сьогодні. На етапі розгляду теоретичних та практичних аспектів глобалізаційно-інтеграційних процесів було виявлено їхній вплив на розвиток платіжних систем. Проведено порівняльний аналіз функціонування платіжного простору в Європейському Союзі й Україні, за результатами якого встановлено, що система платежів і розрахунків зони євро має характеристики більш сучасної та відкритої. Як наслідок, доведено доцільність подальшого розвитку теоретичних положень щодо розуміння сутності поняття «платіжна система», а також удосконалення форм міжбанківських розрахунків і підвищення ефективності платіжної системи України на принципах організації та функціонування європейських платіжних систем через запровадження регулятором відповідних нормативів і стандартів у платіжну сферу країни. Modern conditions of functioning of the world economy in a digital format actualize approaches to understanding the characteristics of globalization and integration processes as such and are gaining more and more importance, because the world is changing rapidly in the third millennium. The introduction of a single national currency within the framework of the system of relations between member states of the European Union raised the issue of creating payment systems with new features for making settlements between central and commercial banks at the pan-European level. The implementation of such an approach required the development of theoretical aspects of globalization and integration processes in the conditions of digitalization of the economy and the study of their impact on the development of European and national, including Ukrainian, payment systems. The purpose of the article is to study trends and analyze the state of payment systems in Ukraine at the stage of further development of the economy, taking into account the aspects of its digital transformation, with the specification of the tasks and prospects of European integration as a key reference point. The article examines the operation of the EURO1 payment system, which is a development of the European Banking Association, substantiates the feasibility of its use in terms of the purpose of transferring large payments, transfers in euros between banks registered or having a branch in the European Union. It has been confirmed that taking into account such specific characteristics will ensure the effective implementation of the functions of such a payment system. The results of a statistical analysis of changes in the dynamics of the initial parameters of the functioning of the EURO1 payment system from the moment of its establishment until today are presented. At the stage of consideration of theoretical and practical aspects of globalization and integration processes, their influence on the development of payment systems was revealed. A comparative analysis of the functioning of the payment space in the European Union and Ukraine was conducted, according to the results of which it was established that the system of payments and settlements of the euro zone has the characteristics of a more modern and open one. As a result, the expediency of the further development of theoretical provisions regarding the understanding of the essence of the concept of "payment system", as well as the improvement of forms of interbank settlements and the improvement of the efficiency of the payment system of Ukraine based on the principles of the organization and functioning of European payment systems through the introduction by the regulator of the relevant norms and standards in the payment sphere of the country, has been proven.
  • Ескіз
    Документ
    Features and economics of electronic crowdfunding in the face of global challenges
    (2022) Tkachuk (Stakhurska), Svitlana; Vidomenko, Oksana; Levchenko, Yuliia; Zhuzhukina, Nataliia; Lukianykhin, Vadym
    With the development of IT technologies in the investment environment, there are rapid changes in the field of new opportunities both for accumulating the necessary investment resources and for investors regarding investments in promising business areas. This is due to the rapid development of such a phenomenon as crowdfunding, which is especially attractive for startups, the development of small and medium-sized businesses, as well as for the implementation of various social projects, in particular, those that also concern local communities. The emergence of crowdfunding platforms helps to solve their problems with the formation of investment resources for financing good commercial (business ideas) and non-commercial ideas, which is especially relevant today for global developers of ideas/projects. The purpose of the research is to analyze the specific features of the formation and development of crowdfunding in the period of global changes. The main methods used in the work were: comparative, method of abstraction, deductive method, concretization. The results states that crowdfunding in today's conditions of economic instability can act as one of the powerful sources of attraction of investment resources, which determines the research of crowdfunding, the generalization of its typology and classification features The conclusion is oriented on the fact, that active development of the Internet space provokes an increase in investment income in the areas of the latest technologies and important social projects that are directly related to existence social networks and the virtual space of the network itself.
  • Ескіз
    Документ
    Космополітична парадигма на світових філософських конгрессах
    (2019) Саракун, Лариса Петрівна
    Розкрито космополітичну парадигму (як особливий тип світосприйняття, що формується під впливом глобалізації) у доповідях на світових філософських конгресах. Розглянуто дискусійну проблему визначення статусу космополітичного світогляду в сучасній матриці світобудови. Обґрунтовано роль філософії у становленні нової парадигми світоустрою.
  • Ескіз
    Документ
    Активізація інноваційної діяльності як шлях до підвищення конкурентоспроможності підприємства
    (2020) Ємцев, Віктор Іванович
    Проаналізовано сучасний стан, проблеми та тенденції розвитку економіки України в умовах поширення пандемії та жорсткої конкуренції на світовому ринку. Досліджено рівень конкурентоспроможності економіки країни та стан інноваційно діяльності як основного фактору забезпечення її економічного розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінювання та забезпечення конкурентоспроможності людського капіталу підприємства в умовах глобалізації
    (2011) Волошина, Світлана Василівна
    Обґрунтовано розвиток діагностичної процедури комплексного і групового оцінювання характеристик людського капіталу в контексті забезпечення його конкурентних позицій. Визначено можливості розширення SWOTаналізу для оцінки сильних і слабких сторін, можливостей і загроз для людського капіталу підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Позиціонування в системі глокального менеджменту ТНК
    (2018) Головань, О. О.; Олійник, О. М.; Сухарева, К. В.; Коваленко, Наталія Миколаївна
    Система позиціонування є одним із механізмів реалізації ефективного глокального менеджменту. В сучасних умовах для підприємств важливим є не тільки початкове формування адекватної та дієвої стратегії позиціонування, а й відслідковування її актуальності, збереження привабливості позиції для цільових споживачів на глобальному та різних локальних ринках з одночасним її коригуванням з метою збереження чи посилення конкурентних переваг підприємства та його ринкового становища загалом. У статті розроблено низку рекомендацій щодо взаємоузгодження стратегічного та локального позиціонування у системі глокального менеджменту ТНК, що діє на вітчизняному ринку харчової промисловості, задля забезпечення її сталого розвитку. Сутність процесу формування глокальної стратегії діяльності ТНК полягає в прийнятті обґрунтованих рішень щодо адаптації глобальної стратегії ТНК з умовою врахування вимог локальних ринків, на яких працює корпорація. Основні напрямки адаптації базової стратегії розвитку ТНК до специфічних умов локальних ринків визначаються особливостями глобальної стратегії та ключовими характеристиками розвитку національних ринків, а саме: нестабільністю державного управління в країні перебування, змінами курсів національних валют, ступенем корумпованості суспільства, платоспроможністю споживачів, їхніми вподобаннями та звичками тощо. Мода на здорове харчування змушує ТНК Nestle, за умов роботи на українському ринку, для підвищення ефективності реалізації глокальної стратегії розвитку змінювати склад і технологію виробництва кетчупів, відмовляючись від використання консервантів і розробляючи дизайн нової упаковки, акцентуючи увагу споживачів на натуральності пропонованого продукту. Стосовно бізнес-проектів з виробництва кави та кондитерських виробів, пропонованих компанією, можна запропонувати ТНК Nestle застосувати стратегію узгодження глобальних цілей компанії з її локальними пріоритетами. Так, в уявленні національного споживача ТНК Nestle асоціюється з виробником якісної продукції, але локальні бренди, що пропонуються компанією, до таких не відносяться. Тож на вітчизняний ринок треба виводити натуральну каву виробництва Nestle та пропонувати натуральний високоякісний шоколад. The positioning system is one of the mechanisms for implementing effective glocal management. In modern conditions for enterprises it is important not only the initial formation of an adequate and effective positioning strategy, but also the monitoring of its relevance, maintaining the attractiveness of this position for target customers in the global and various local markets by adjusting it in order to preserve or strengthen the competitive advantages of the enterprise and its market position in general. In the article recommendations for the coordination both strategic and local positioning in the system of glocal management of TNC, which operates on the domestic food market, have been developed in order to ensure its sustainable development. The essence of the glocal strategy forming process for TNC is to make informed decisions on the adaptation of the global TNC strategy by taking into account the requirements of its local markets. The main directions of adaptation of the TNC basic development strategy to the specific conditions of local markets are determined by the peculiarities of the global strategy and key characteristics of the national markets development, namely: the instability of public administration in the host country, changes in the rates of national currencies, the degree of corruption in society, solvency of consumers, their preferences and habits, etc. Healthy eating forces transnational corporation Nestle in order to increase the effectiveness of the implementation of the glocal strategy development in the Ukrainian market to change the composition and technology of ketchup production, refusing to use preservatives and developing the design of the new packaging, focusing consumers’ attention on the naturalness of the proposed product. Regarding coffee and confectionery business projects, TNC Nestle can be offered to use a strategy that will coordinate the company's global goals with its local priorities. Thus, in the national consumer imagination transnational corporation Nestle is the manufacturer of quality products, but the local brands that are offered by the company do not include these. So, in the domestic market it is necessary to introduce natural coffee produced by Nestle and offer a new natural high-quality chocolate.
  • Ескіз
    Документ
    Реалізація стратегії глокалізації на вітчизняному ринку харчових продуктів
    (2018) Головань, О. О.; Олійник, О. М.; Маркова, Світлана Вікторівна; Олійник, М. О.
    Інтегруючись до світової економіки, кожна корпорація зазнає не тільки позитивних впливів глобальних і локальних процесів, але й піддається певним загрозам. Тому врахування в практичній діяльності національних економічних інтересів при формуванні основ як внутрішньої, так і зовнішньої економічної стратегії корпорації є запорукою оптимізації глобалізаційного впливу на майбутній розвиток інтеграційного об ’єднання. Авторами дослідження здійснено діагностику сучасного стану реалізації стратегії глокалізації однієї з провідних корпорацій світу, що представлені на вітчизняному ринку продуктів харчування. Nestle — це ТНК, яка працює у сфері виробництва продуктів харчування та напоїв, що представлені у 191 країні. Діагностика ефективності реалізації стратегії глокалізації бізнес-проектів компанії Nestle за допомогою матриці ADL/LC виявила, що в Україні ця ТНК має у своєму портфелі три бізнес-проекти, які знаходяться на однаковому етапі життєвого циклу — зрілості, та один бізнес-проект з міцною позицією на стадії старіння. Проте це свідчить про недостатню збалансованість бізнес-портфеля компанії Nestle на українському ринку. Продукти торговельних марок «Світоч», «Торчин» і «Мівіна» в перспективі, якщо компанією не буде вжито додаткових заходів щодо реновації брендів, перейдуть у стадію старіння, і прибутки від цих напрямків діяльності зменшаться. Тож для забезпечення підвищення ефективності глокальної стратегії ТНК Nestle на українському ринку продуктів харчування необхідно створити власні нові бізнес-проекти або реалізувати стратегію горизонтальної інтеграції шляхом викупу перспективних бізнес-проектів, що вже виведені на локальний ринок і знаходяться на іншому етапі життєвого циклу — зростання, що принесе більшу вигоду та забезпечить компанії можливість розраховувати на стабільний грошовий потік у майбутньому. Integrating into the global economy, each corporation experiences not only the positive effects of global and local processes, but is also subjected to certain threats. Therefore, the consideration of national economic interests in formation of the foundations of both the domestic and foreign economic corporate strategies is a key to optimization of globalization impact on the future development of the integration association. The authors of the study have carried out the current state diagnostics of the glocalization strategy implementation of one of the leading corporations in the world, which operates at the domestic food market. Food products and beverages of Nestle that is a transnational corporation are presented in 191 countries. The diagnostics of the effectiveness of the Nestle business project glocalization strategy implementation, using the ADL/LC matrix, has revealed that in Ukraine TNC’s portfolio contains three leading business projects that are at the same stage of the life cycle — maturity and one business project with a strong position at the decline stage. This shows an inadequate balance of Nestle business portfolio at the ukrainian market. In the future, if additional measures for renovation of ‘Svitoch’, ‘Torchin’ and ‘Myvina’ brands are not taken, these products will pass to the decline stage, and profits from these activities will decrease. Therefore, in order to increase the effectiveness of the TNC Nestle glocal strategy at the Ukrainian food market, it is necessary to create own new business projects or to implement the horizontal integration strategy by buying promising business projects that are already presented at the local market and are at another stage of the life cycle — growth. This will bring more benefits and allow the company to rely on a stable cash flow in the future.