Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Професійна підготовка майбутніх фахівців в умовах змішаного навчання(2023) Імбер, Вікторія Іванівна; Войтович, Ігор Станіславович; Мусійчук, Світлана МиколаївнаУ статті автори розглядають сучасні підходи до професійної підготовки майбутніх фахівців у контексті застосування змішаного навчання. У дослідженні акцентується увага на перевагах та викликах цього підходу для майбутніх фахівців, освітніх закладів та викладачів. Зазначено, що уміння використовувати засоби сучасної комунікації на різних етапах освітнього процесу, поєднуючи технічні засоби з новітніми освітніми технологіями, нині є обов'язковою умовою сучасної освіти. Авторами аналізуються ключові аспекти змішаного навчання, такі як гнучкість освітнього процесу, індивідуалізація навчання, різноманітність методів навчання, мотиваційний компонент та стимулювання самостійності. Однак, зазначається, що для ефективного використання технологій змішаного навчання необхідно враховувати його недоліки, такі як необхідність наявності певної технічної бази, необхідність підготовки викладачів та узгодження навчальних матеріалів. Встановлено, що змішане навчання передбачає зменшення кількості аудиторних занять за рахунок перенесення частини занять в електронне середовище. При цьому співвідношення аудиторної та електронної складових може бути різним і залежить від великої кількості факторів: предметної області, віку здобувачів, рівень підготовки, оснащеність закладів освіти, умови сьогоденняДокумент Соціальні мережі як інструмент навчання англійській мові студентів нефілологічних спеціальностей(2023) Гаркуша, Олена ОлександрівнаУ статті розглядається доцільність використання соціальних мереж для заохочення та мотивації до вивчення англійської мови студентів нефілологічних спеціальностей. Розкривається важливість використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітній діяльності. Дається ознайомча характеристика найбільш популярних соціальних мереж та висвітлюються їх основні можливості як для позааудиторного вивчення англійської мови так і під час занять. Відомо що для підготовки сучасної молоді до життя в умовах турбулентного світу, необхідним фактором є тотальна реорганізація освітньої діяльності: створення передових форм, засобів, підходів, методик та методів навчання. На сьогоднішній день значущим кроком для досягнення вищезазначеної мети є можливість обрати зручний спосіб навчання: стаціонарне аудиторне навчання, онлайн освіта за допомогою спеціальних інтернет-платформ, сімейне навчання або навчання в спеціалізованому клубі, змішане навчання. Одним зі шляхів підвищення рівня освіти є впровадження інтерактивних Інтернет-ресурсів. Логічним є факт, що зацікавленість в дисципліні впливає на занурення студента в процес навчання, формулює його бажання вивчати предмет поглиблено. Студенти нефілологічних спеціальностей основну увагу зосереджують на вивченні профільних предметів залишаючи англійську мову осторонь. Проте ланку зацікавленості та мотивацію до вивчення англійської мови можливо підняти шляхом максимального приближення до середовища в якому сучасна студентська молодь проводить більшість часу, а саме шляхом впровадження в освітню діяльність соціальних мереж. Соціальна мережа – це інтерактивна платформа створена індивідами чи групами індивідів для індивідів метою якої є задовільнення потреби у віддаленій взаємодії між користувачами для спілкування, навчання, рекламування або розваги шляхом миттєвої комунікації за допомогою повідомлень або розміщення затребуваної текстової інформації, файлів мультимедіа. Перевагами сучасних соціальних мереж у вивченні англійської мови є цілодобова їх доступність, можливість багаторазового повторення матеріалу, можливість тренування та розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності, можливість розвитку творчих здібностей, системність та структурованість. The article deals with the problem of using social networks during English classes. Social networks are considered as a tool of encouragement and motivation of students of non-philological specialties. The importance of using of modern information and communication technologies in education is revealed. An introductory description of the most popular social networks is given. The main advantages of using social networks both for home learning and classroom training are highlighted. It is known that in order to prepare modern youth for life in a turbulent world, a necessary factor is a total reorganization of educational activities: the creation of advanced forms, means, approaches, and teaching methods. Today, a significant step towards achieving the above-mentioned goal is the opportunity to choose a convenient way of education: full-time education or distance learning, online education using special Internet platforms, family education or training in social clubs, mixed education. Another one way to improve the level of education is the introduction of interactive Internet resources. It is obvious that interest in the discipline affects the students’ immersion in the learning process, formulates their desire to study the subject in-depth. Students of non-philological majors focus mainly on the study of core subjects, leaving English aside. However, one of the ways to increase interest and motivation is to get as close as possible to the environment in which modern student youth spend most of their time, namely to introduce social networks into educational process. A social network is an interactive platform created by individuals or groups of individuals for individuals, the purpose of which is to satisfy the need for remote interaction between users for communication, education, advertising or entertainment by means of instant correspondence or posting of demanded text information, multimedia files. The advantages of modern social networks in learning English: 24-hour access; the possibility to repeate the information multiple times; to train and develop all types of speech activity; to develop creative abilities; consistency and structure.Документ Improving the organizational and economic support for the development of enterprises in the hospitality industry in the use of information and communication technologies(2021) Petrovska, Iryna; Safronova, Olha; Mital, Оlena; Ometsynska, Nataliia; Moroz, Volodymyr; Vidomenko, Oksana; Lebedynets, Iryna; Shostakovska, Antonina; Maistrenko, Yuliia; Nosyriev, OleksandrConceptual foundations of organizational and economic support for the development of enterprises in the hospitality industry have been developed, taking into account the level of use of information and communication technologies. It has been determined that the main results of the influence of information technologies on the hospitality industry are the optimization of business processes, as well as the transformation of the target consumer of hospitality services. The types of information and communication technologies are systematized depending on the direction of the business processes of the cycle of providing hospitality services. It has been substantiated that through the active use of information and communication technologies, hospitality industry enterprises satisfy the needs of customers in full in accordance with modern requirements. The relationship was established between the results of assessing the level of organizational and economic support for the development of information and communication technologies and the strategic choice of enterprises in the hospitality industry. Three types of strategies are identified – information expansion, improvement, retention and further development – depending on the low, medium and high level of development of information and communication technologies, respectively. The directions of increasing the level of development of information and communication technologies of the hospitality industry at different levels are proposed. The developed theoretical and methodological provisions can be useful in the formation of the concept of strategic development of the hospitality industry. The use of the proposed toolkit reflects the results, both quantitatively (increasing demand for hospitality services, improving financial performance, etc.) and in a qualitative form (improving the quality of service, creating a positive image, etc.).Документ Innovative Teaching Technologies as a Way to Increase Students’ Competitiveness(2021) Galynska, Olena; Shkoliar, N.; Dziubata, Z.; Kravets, S.; Levchyk, N.The article presents an analysis of innovative teaching technologies as a way to increase students’ competitiveness. The author found that innovative technologies in education are information and communication technologies relying on computer-based learning. The structure, content of educational software, organization of Web-space are important when using innovative teaching technologies in English classes.Документ Modern approaches and methods of introduction of innovative technologies in education and scientific activity(2018) Yushchuk, Inna; Ovcharuk, Vladimir; Seidykh, Olga; Vovkodav (Obizyuk), Natalia; Andriiuk, IhorExperience of innovation activity of Ukrainian higher educational establishments confirms their ability to adapt to market requirements and to produce innovative products that are in demand using the results of this production to improve their educational and scientific work. The paper considers modern approaches and methods of introducing innovative technologies in education and research.Документ Ефективність використання ІКТ для формування іншомовної комунікативної компетенції(2014) Никитенко, Ольга ВасилівнаСтаття присвячена питанню формування іншомовної компетенції студентів засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Розглядається доцільність, ефективність та можливості застосування ІКТ на заняттях з іноземної мови з метою досягнення результату навчання.Документ Использование современных информационно-коммуникационных технологий в экономике(2010) Кузьминская, Наталья ЛеонидовнаВ статье приведена информация по современному состоянию внедрения информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в инфраструктуру Украины, подчеркнута роль использования ИКТ в образовании и в экономике. The article presents information on the current status of information and communication technology (ICT) infrastructure in Ukraine, emphasized the role of ICT in education and the economy.Документ Інформаційно-комунікаційні технології у навчальному процесі(2008) Чередніченко, Галина Анатоліївна; Шапран, Людмила Юліївна; Куниця, Людмила ІванівнаСучасні умови висувають нові вимоги до організації навчального процесу. В даній статті автори розглянули можливості застосування iнформаційно- комунікаційних технологій в навчальному процесі.