О. M. Кочан Національний університет харчових технологій КОМУНІКАТИВНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ВІІЗ Поглиблення міжнародних зв'язків України, інтеграція кра- їни до загальноєвропейських структур, приєднання України до Болонського процесу, що маг на меті створення єдиної системи Європейської вищої освіти, глобалізація суспільства - все не сприяє зростанню ролі англійської мови, посилює мотивацію лю- 92 лей, що бажають її вивчи ш як основний засіб міжнародного спі- іклвдння та наукових досліджень. Попит на знання іноземної мо- им стимулює пошук нових, більш ефективних способів та мето- ді* навчання га висуваг нові вимоги до викладання англійської мови, рівня практичного володіння студентами навичками усного га писемного мовлення Поняті я іншомовної комунікативної компетентності не мас единого тлумачення. І О Зимня. H. А. Сура, H. Б. Завіниченко m ін тлумачать її як особливість особистості, яка харакгеризу- гтьсм обсягом і харакіером засвоєних знань, умінь, навичок іно- земної мови що формується у процесі моделювання іншомовної професійної діяльності. Г. А. Китайгородська, О. О. Леонтьев, Ю M Емельянов, Л. І. Божович га ін розглядають предмет ко- імунікативної компетентності як спосіб іильноі о спілкування. ^Вагому роль у формуванні іншомовної комунікативної компс- Iситності мас комунікативна методика вивчення іноземної мо- ви Педагогічні можливості даного методу навчання іосліджу- вали M Вайсбурд, Є . Пасов, І Рубинштейн, В Скалкін, О. Illy кін та ін. Метою написання даної роботи е з'ясування особ- іивостей комунікативної методики та можливостей її застосу- ванню для студентів ВНЗ . Комунікативний метод з'явився в 60 70-х роках в Британії, коли ашлійська мова поступово почала набувати статус мови мі- жнародного спілкування. Тоді й з'ясувалося, що випробувані і надійні, традиційні методики того часу перестали зддовольняіи погреби більшості іноземців, які вивчають англійську мов> [\ ] , Основною причиною цьому був новий контингент учнів праі- матики, що розглядають англійську мову як шсіб комунікацій Вони погребували не глибинного іа системною вивчення мови яке пропонували традиційні академічні програми, а можливості неийно застосовувати шримаїн знання на практиці. Комунікати- вна методика цс. перш за все, прагматичний підхід до вивчення іноземної мови Вона певною мірою нехіус фундаментальністю знань (ля roi о, щоб в коротші терміни підготувати студента до використання іноземної моии в повсякденному житті . Окремі д о слпнмим випиляють гГян» основних характеристик комуїнкаїиь- його нлвчаннл іноземної мови акцент на навчанні комунікації •игре* реальне спілкування на мові. що нинчл« іьсч и>,. пи в учбову сигуаиію; надання сіудсигам можлива n , і и умгу ис лише на мові, що вивча* іься, ане і на гірчиач і „ , | ИЯ илуЧСІІІІЯ особистого ДОСВІДУ та пои'влуийшш аналі ми» вивчення мови л реальною ситуаци ю комунікації Комунікативна методика являє собою с \ к \ і і и і с т і і принмц,,. покликаних навчити ефективному спілкуванню и мои moms , . , . д о в и т і Одним і основних його прийомів ( їм маці M сн і уший І реального Ж И Т Т Я , покликаних егиму іюнаїи с і у д є н і п і » дкгм*м<. і о т в о р і н н я Ії першочерговим швданням І усунення І I|>.I4V пе- ред спілкуванням. Людина, яка озброєна с іандар інин н а б о р е ірамаїичннх конструкцій і словниковим іаплсом 600 І ООО с m ісгко шайле спільну мову в незнайомій країні |Г | Оучасм« ви вчення іноземної мови базується на викорис іан»іі комчиімтиі • методики як основи, в поєднанні ї ї ^ іеякимм гралиційними « - ментами викладання Вона передбачіг максимальне ишурснмя сіудента в мовний процес та введення до мінімуму корисгу>'.»лм рідною мовою Основна мста ціп методики навчити і in кпин спочатку вільно говорити мовою, а потім думати не»«' Ц | М* нічиї ві пворювальиі вправи відсуіиі: їх місце таймлюїь нрові ситуації робоїа з партнером, завданим на пошук помилок, пори няния й зіставлення, иіо стимулюю! Ь не ! І. ІЬКИ нам ЧІЬ. te il 1«' t псу. уміння м »к. і и і и аналітично й обраіио Комуніка |увн»«и м тил спрямований на одночасний роїв и ток основних мовіїмч НАМИ чок (усної vi письмової мови, І рама ПІКИ. чиїання і» с п р и й н я т і на с. і у \ аіх> аудіювання) > процесі живою, невнму ніс»іою сій ік s вання Важливим у використайні комунікативної методик»» ма подачі лексики граматичних сірукіур висловів чужої мови вона ма< буги в ком текси peu іьної, емоційної с і т а н н як.» сііриіс шпилкому и мінному іаилм итовуванню дослі іжуна>МО мвісріалу Комунікативний метод пере іоача» руйнування ікмч лої ічного бар гра між никла іачем і с т у д е н т « . ні ія\ом і щ о -ник по жтивінм мри« мної в і мосфсри спілкування »іа цікаві щ щ \ . 4 п. »»і теми |2| Численні її рові слеменіи іа рнш ни ін ір\ ,„ . , , , Гнни у викіадаині вносят* нсгжвлваення в іаиятш ги мримсвіи івпіииви» емоційне иалаїшуванив сі>дситів м ч іивацію іа с п р и я т и . акіидацн мовлемжвоі ДІЙ ц(МІК ,, Таким чином, у результаті такої методики виникав стійкий інтерес студентів до занять, закріплення пройденого лексичною матеріалу й активізація його використання в усному мовленні. Комунікативна методика г дігвим засобом оптимізації пронесу навчання під час формування англомовної мовленнєвої комиете- ніііі. Безумовно, усе це вимагає творчого підходу, іерніння. дода- ткового часу на підготовку й певного рівня знань і підготовки студентів ЛІТЕРАТУРА: 1. Комунікативні методи та матеріали для викладання ані писької мови: Ознаиомлювальна брошура для українських вчителів англійської мови Oxford: Oxford University Press.1998 - 48 с. 2 Нові виміри сучасного світу: матер II Міжнародної Інтернет- конференції ["Нові виміри сучасного світ\") Мелітопо їй. 2006 1. 2 С. 23- 25. V Ifccker J. Theoretical issues in natural language processing J. Becker. - Cambridge Mass Holt. 1990 P. 28 32. 4. < arler К Vocabulary, cloze and discourse: an applied linguistic view R Carter London and N Y Longman. 1991. 180 p