Chornous, LyudmilaKochmaruk, Maria2013-10-152013-10-152013Chornous, L. The researches of consumers’ impact instruments in marketing / L. Chornous, M. Kochmaruk, T. Vasilko // Nauka i studia. – Przemyśl, Sp. z o.o. «Nauka i studia». - 2013. - № 4 (72). – P. 5-10.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/10406The basic reasons by which marketers can influence the consumer were allocated. Different approaches to the study of consumer`s behavior motivation were considered and analyzed. Also, the most appropriate theories that are used to form instruments of the consumer’s influence were studied.Основні причини, яким маркетологи можуть впливати на споживача були виділені. Різні підходи до вивчення поведінки мотивація споживача були розглянуті і проаналізовані. Крім того, були вивчені найбільш підходящим теорій, які використовуються для форми інструментів впливу на споживача.otherneedstheory of motivationreasonsconsumerresearchпотребипричинтеорії мотиваціїспоживачадослідженняпричиныпотребителейпотребностикафедра економіки праці та менеджментуThe researches of consumers’ impact instruments in marketingArticle