Baiev, VadimBakhov, IvanMirzodaeva, TetianaRozmetova, OlenaBoretskaya, Nataliya2024-03-272024-03-272022Theoretical and methodological fundamentals of the modern paradigm of quality management in the field of tourism / V. Baіev, I. Bakhov, T. Mirzodaeva, O. Rozmetova, N. Boretska // Journal of environmental management and tourism. – JEMT, 2022. – Vol. 13, № 2 (58). – Рp. 338-345.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/42295Modern effective management in the tourism industry involves the introduction of a quality management system as a means of achieving competitiveness, gaining confidence in products/services from consumers. A quality management system (QMS) is a set of interrelated or interdependent elements that provides an opportunity to set policies, objectives, and guide and control the activities of a tourism organization to improve the quality of services provided. This system consists of organizational structure, techniques, processes and resources required for overall quality management.Сучасний ефективний менеджмент в індустрії туризму передбачає запровадження системи управління якістю як засобу досягнення конкурентоспроможності, завоювання довіри до продукції/послуги з боку споживачів. Система управління якістю (СУЯ) — це набір взаємопов’язаних або взаємозалежних елементів, який надає можливість встановлювати політику, цілі, а також направляти та контролювати діяльність туристичної організації з метою підвищення якості послуг, що надаються. Ця система складається з організаційної структури, методів, процесів і ресурсів, необхідних для загального управління якістю.enTheoretical and methodological fundamentals of the modern paradigm of quality management in the field of tourismArticlehttps://orcid.org/0000-0003-0670-807Xhttps://orcid.org/0000-0003-4164-4681