Pokhylenko, AnastasiaForostiuk, InnaBabich, Irina2024-05-242024-05-242021Pokhylenko, A. Eco-wine / A. Pokhylenko, I. Forostiuk, I. Babych // Youth scientific achievements to the 21st century nutrition problem solution : 87 International scientific conference of young scientist and students, April 15-16, 2021. – Kyiv : NUFT, 2021. – Part 3. – P. 495https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/43263Eco-friendly products are gaining in popularity, and at present various claims are being used to attract the "green" consumer. In the food and beverage industry, many official and private stickers touting the purity of the food or beverage compete as a cue with the aim of attracting both core and peripheral green consumers. "Organic" is one of these claims. However, there is very little about organic wine consumers.Екологічно чисті продукти набувають все більшої популярності, і в даний час використовуються різні заяви, щоб залучити «зеленого» споживача. У харчовій промисловості та індустрії напоїв багато офіційних і приватних наклейок, що рекламують чистоту їжі чи напоїв, конкурують як репліка з метою залучення як основних, так і периферійних зелених споживачів. «Органічне» є одним із цих тверджень. Проте про споживачів органічного вина дуже мало.enкафедра біотехнології продуктів бродіння і виноробствакафедра іноземних мов професійного спрямуванняbio-wine grapes groweco-friendly productsorganic viticultureбіовинні сорти виноградуекологічно чисті продуктиорганічне виноградарствоEco-wineThesishttps://orcid.org/0000-0001-8691-3203https://orcid.org/0000-0002-3058-3062