Stetsenko, Victoria2014-08-142014-08-142014Stetsenko, V. Research of marketing activities directions of Ukrainian food industry enterprises / V. Stetsenko // Stredoevropsky vestnik pro vedu a vyzkum. – Praha : 2014. - № 3 (5). – P. 41 – 46.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/16348Research results of marketing activities enterprises of the food industry in Ukraine were presented in this article. The main marketing instruments that are used were allocated; the reasons why producers choose them were analyzed. Perspective directions of marketing for the food industry in Ukraine were defined.В статті представлено результати дослідження маркетингової діяльності підприємств харчової промисловості України. Виділено основні маркетингові заходи, що застосовуються, проаналізовано причини їх вибору товаровиробниками. Визначено перспективні напрямки розвитку маркетингу для підприємств харчової промисловості України.enmarketing activitycomplex of marketing eventsthe food industry in Ukraineмаркетингова діяльністькомплекс маркетингових заходівхарчова промисловість Україникомплекс маркетинговых мероприятийкафедра маркетингуResearch of marketing activities directions of Ukrainian food industry enterprisesOther