Дунда, Світлана ПетрівнаРибачук-Ярова, Тетяна ВолодимирівнаТюха, Ірина Володимирівна2024-10-212024-10-212023Дунда, С. П. Модель управління розвитком підприємств хлібопекарської галузі / С. П. Гарбар, Т. В. Рибачук-Ярова, І. В. Тюха // Економіка та суспільство. – 2023. – Вип. 57.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/45081Стаття присвячена визначенню теоретичних основ формування моделі управління розвитком підприємств хлібопекарської галузі та обґрунтуванню її складових. Найбільш значимими елементами запропонованої моделі є визначення цілі та стратегії розвитку. Визначено напрями розвитку хлібопекарських підприємств через стратегії концентрованого, інтегрованого або диверсифікованого зростання. Обґрунтовано необхідність реалізації інтенсивного шляху розвитку хлібопекарських підприємств на інноваційній основі. Доведено, що досягнення хлібопекарськими підприємствами економічного та соціального ефекту можливе за умови використання різного роду інновацій, вдосконалення управління розвитком через управлінські функції, формування та реалізацію стратегії розвитку підприємства.The article is devoted to the definition of the theoretical foundations of the development management model of enterprises in the bakery industry and the justification of its components. The most significant elements of the proposed model are the definition of the goal and development strategy. Development directions of bakery enterprises through strategies of concentrated, integrated or diversified growth are determined. The need to implement an intensive path of development of bakery enterprises on an innovative basis is substantiated. It is proved that the achievement of economic and social effect by baking enterprises is possible under the condition of using various kinds of innovations, improvement of development management through management functions, formation and implementation of the enterprise development strategy.ukкафедра економіки праці та менеджментумодель управління розвиткомпідприємства хлібопекарської галузіуправлінські рішеннястратегія розвиткуекономічний ефектdevelopment management modelbakery enterprisesmanagement decisionsdevelopment strategyeconomic effectМодель управління розвитком підприємств хлібопекарської галузіArticlehttps://orcid.org/0000-0001-8814-0689https://orcid.org/0000-0002-1745-8881https://orcid.org/0000-0003-1629-398X