Белова, Татьяна ГеннадьевнаКрайнюченко (Форноляк), Ольга Федосеевна2013-12-042013-12-042013Belova, T. Marketing researches of competitors as method of determination of position of enterprise at the market / T. Belova, O. Krainiuchenko // Theoretical and practical issues of ensuring the economic interests of the modern innovative society. – B&M Publishing San Francisco, California, USA, 2013. – P. 48-50.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/11777В статье рассматривается возможность использования маркетинговых исследований конкурентов в качестве метода определения положения собственного предприятия на рынке. Рассмотрены этапы анализа конкурентов. The article considers the possibility of use of marketing research of competitors as a method of determining the position of their own enterprise on the market. Consider the stages of the analysis of competitors.otherмаркетинговый анализ конкурентовэтапы анализа конкурентовmarketing analysis of competitorsstages of analysis of competitorsкафедра маркетингуМаркетинговые исследования конкурентов как метод определения позиции компании на рынкеThesis