Sirobaba, Serhiy2014-11-262014-11-262014Sirobaba, S. Methodological approaches to target market selection in external economic activity of an enterprise / Serhiy Sirobaba // Наукові здобутки молоді – вирішенню проблем харчування людства у ХХІ столітті : програма і матеріали 80 міжнародної наукової конференції молодих учених, аспірантів і студентів, 10–11 квітня 2014 р. – К. : НУХТ, 2014. – Ч. 4. – С. 505-506.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/18670Selection of a target market, where the firm can achieve its objects, is very important because effectiveness of further company activity depends greatly on that choice. That’s why a firms has to answer such questions: «What markets must the company work on? What priority segments should be served?». Careful selection of target markets may provide an answer to these questions for the majority of enterprises.external economic activityenterprisetarget marketзовнішньоекономічна діяльністьпідприємствоцільовий риноквнешнеэкономическая деятельностьпредприятиецелевой рынокMethodological approaches to target market selection in external economic activity of an enterprise