Dotsenko, ViktorArpul (Oleksiichuk), OksanaSpilchuk (Molokova), Anastasia2019-02-182019-02-182018Dotsenko V. Perspective approaches to the formation of the product range of hotel and restaurant business / Dotsenko V., Arpul O., Molokova A // Management of innovative development the economic entities collective monograph / Higher School of Social and Economic. – Przeworsk: Wydawnictwo I Drukarnia NOVA SANDEC, 2018. – Vol. 2 – С. 168-176.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/28812In this research was confirmed that if identify the products that are most in need among all population, establish a potential contingent of consumers, analyze the world experience of innovative developments to extend the assortment of products in hotels and restaurants, and to develop innovative products, to test the developed innovation, take measures for the popularization of the developed products, it will be possible to construct a competent assortment policy at the hotel and restaurant business enterprises. У цьому дослідженні було підтверджено, що, якщо визначити продукти, які найбільше потребують у всьому населенні, встановити потенційний контингент споживачів, аналізувати світовий досвід інноваційних розробок, розширити асортимент товарів у готелях та ресторанах, а також розробляти інноваційні продукти, для перевірки розробленої інновації, прийняття заходів для популяризації розробленої продукції, можна буде побудувати компетентну асортиментну політику на підприємствах готельного та ресторанного бізнесу.enassortment policyinnovative developmentspuff pastry productsасортиментна політикаінноваційні розробкилисткові кондитерські виробикафедра готельно-ресторанної справиPerspective approaches to the formation of the product range of hotel and restaurant businessOther