Datsyuk, O.Belova, Tatyana2019-06-132019-06-132019Datsyuk, O. Rationale for the choice of strategy positioning for business / О. Datsyuk, Т. Belova // Naukowa przestrzen Europy-2019 : materialy XV Miedzynarodowej naukowi–praktycznej konferencji. – Przemysl : Nauka і studia, 2019. - Vol. 5. − P. 38-40. - (Politologia. Historia. Pravo. Ekonomiczne nauki).https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/29697The interpretation of the concept of positioning is considered. It was proved that the idea of market positioning was first introduced by J. Traut. The steps of implementing an effective positioning strategy are substantiated. Necessity of brand positioning is determined. Conditions for choosing a positioning strategy are described.enconcept of positioningpositioning of the goodspositioning strategiestypes of positioningbrand positioningконцепція позиціюванняпозиціювання товарустратегії позиціюваннявиди позиціюванняпозиціювання брендукафедра маркетингуRationale for the choice of strategy positioning for businessArticle