Дерев’янко, Олена Георгіївна2020-02-032020-02-032019Дерев’янко О. Інструменти формування репутації підприємства для різних стейкхолдерських аудиторій: PR, IR та GR / О.Г.Дерев’янко// Наукові праці Національного університету харчових технологій. - 2019. - Т. 25, № 3. - С. 68-80.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/30598У статті визначено, що стейкхолдерський аспект інституціональної теорії в еру економіки репутації знаходить прояв на практиці – в розвитку комунікаційних інструментів підтримання взаємодії підприємства зі стейкхолдерами, а також на рівні теоретичного осмислення і моделювання інструментів ефективної комунікації. Об’єкт дослідження: теоретичні та методологічні питання застосування інструментів комунікації зі стейкхолдерами в репутаційному менеджменті. Охарактеризовано особливості застосування основних інструментів формування репутації підприємства, а саме: PR (Public Relations), IR (Investor Relations) та GR (Government Relations) в розрізі ключових стейкхолдерських аудиторій. Завдяки проведеному дослідженню з'ясовано, що у формуванні репутації підприємства важливим є системний підхід. Принцип побудови системи репутаційного менеджменту підприємства відповідає забезпеченню довіри до нього згідно з визначеними векторами управління репутацією – щодо ключових стейкхолдерських аудиторій через канали комунікації. Комплекси інструментів комунікації та формування репутації з певними стейкхолдерськими аудиторіями як векторами в системі репутаційного менеджменту є такими: щодо стейкхолдерської групи споживачів застосовується продуктовий PR (PR-підтримка продажів, брендинг), у тому числі у формі інтегрованих маркетингових комунікацій; за напрямом роботи з так званою внутрішньою громадськістю – персоналом підприємства – внутрішній PR; щодо формування репутації власників та топ-менеджерів підприємства для зовнішньої громадськості – це персональний PR «перших осіб підприємства»; задля покращення/оптимізації відносин із владою – GR (Government Relations); за вектором вибудовування/оптимізації відносин з інвесторами – IR (Investor Relations). Ситуації, коли IR виходить на перший план у системі бізнес-комунікацій підприємницької компанії, різноманітні, і формат організації IR-роботи в кожному конкретному випадку залежить від типу підприємства. Запропоновано для розгляду найбільш розповсюджені варіанти використання IR для підвищення репутації компанії, цільові аудиторії їх IR-комунікації й інструментарій, який застосовують.довірасистема репутаційного менеджменту (СРМ)ключові повідомленнябрендингмедіа зв'язкиіміджмейкінгпабліцитний капіталtrustreputation management systemkey messagesbrandingmedia relationsimage-makingpublicity capitalІнструменти формування репутації підприємства для різних стейкхолдерських аудиторій: PR, IR та GRArticle