Стрижак, О. Є.Шаповалов, Віктор БорисовичШаповалов, Євгеній Борисович2019-09-192019-09-192018Стрижак, О. Є. Онтологічна підтримка навчальних досліджень / О. Є. Стрижак, В. Б. Шаповалов, Є. Б. Шаповалов // Інформаційні технології управління екологічною безпекою, природокористуванням, заходами в надзвичайних ситуаціях : розробки та досягнення до 100-річчя Національної академії наук України : колективна монографія за матеріалами ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 25-26 вересня 2018 р. – Київ : Юстон, 2018. - C. 165–168.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/30123Розвиток STEM-освіти передбачає впровадження інтерактивних мережецентричних засобів в освітні процеси. На сьогодні існують розробки за даним напрямком, однак їх недоліком є відносно низький рівень трансдициплінарності та вони не враховують особливостей навчальних програм. Для розробки трансдициплінарних досліджень доцільно використовувати матеріали, що відносяться до різних напрямків знань та практичних розробок та представляти їх у вигляді онтологічних термінополів. Зазвичай ресурси, на яких знаходиться потрібна інформація мають вузьку предметну направленість. Об’єднання таких ресурсів в якості мультиагентіву онтолого-оріентованій системі ТОДОС дозволяє забезпечити трансдисциплінарність та інтерактивну складову у навчальному досліджені.The development of STEM education involves the introduction of interactive network-centric tools in educational processes. Today, there are developments in this area, but their disadvantage is the relatively low level of transdisciplinarity and they do not take into account the specificities of the curriculum. For the development of transdisciplinary research, it is advisable to use materials related to different areas of knowledge and practical development and to present them in the form of ontological terminologies. Usually, the resources on which the information is located are narrow subject orientation. Combining such resources as a multiagent of the TODOS ontology-oriented system allows for transdisciplinarity and an interactive component in the educational study.uk-UKкафедра харчової хіміїонтологіяontologyпедагогікаpedagogicsОнтологічна підтримка навчальних дослідженьThesis