Гуць, Віктор СтепановичГубеня, Олексій ОлександровичКоваль, Ольга Андріївна2015-06-152015-06-152015Гуць, В. С. Моделювання руху вантажів у транспортних операціях / В. С. Гуць, О. О. Губеня, О. А. Коваль // Упаковка. - 2015. - № 2. - С. 36-38.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/21117Під час транспортування харчових продуктів, упаковки, тари до робочих органів технологічного обладнання необхідно забезпечувати всі умови, за яких вантаж залишиться неушкодженим, недеформованим, швидко і точно з мінімальними втратами енергії потрапить у пристрій для захоплювання або фіксації. У процесах різання або подрібнення за умови вільного руху продукту до робочих органів, необхідно забезпечити режими різання, а також запас кінетичної енергії для проходження продуктом зони різання. У сучасних технологічних потокових лініях вантаж переміщується, здебільшого, по горизонтальній та похилій поверхнях. Рух може надаватись привідним пристроєм через кривошипно-шатунний механізм, пружинний та інші механізми. Рушійна сила в кожному випадку змінюється за різними законами: може залишатись постійною, змінюватись за лінійними (зменшуватись або збільшуватись з часом) або більш складними нелінійними законами. Рушійна сила має забезпечити цілісність вантажу та переміщення його на потрібну відстань з певною швидкістю.Дані про режими руху вантажу дають можливість визначити роботу, яка витрачається на виконання операції переміщення, і необхідну потужність обладнання. Це дає змогу обрати оптимальні енергетичні характеристики приводного механізму, забезпечити на етапі проектування міцність деталей і вузлів обладнання, його мінімальну металоємність при дотриманні умов міцності і зносостійкості. The authors present the results of modeling the motion of load on the working surfaces of the process equipment, was conducted for purpose of minimization of charges of energy on moving, diminishing of negative action to the product by the analysis of mechanism of motion of loads on different surfaces at action of permanent and variable motive force in different technological processes, including packing. The authors analyze the mathematical models derived from second order differential equations. Energy characteristics of movement in the article are defined as depending on the nature and duration of the driving force. Modelling results enable to choose a moving mechanism, provide such modes of motion, at which a load will not be damaged, and a process will take place with the minimum charges of energy.uk-UKтранспортуванняпакуваннямоделюванняенергіякафедра машин і апаратів харчових та фармацевтичних виробництвкафедра екології та екоменеджментуloadingpackagingmodellingenergyкафедра технології ресторанної і аюрведичної продукціїМоделювання руху вантажів у транспортних операціяхArticle