Дерев’янко, Олена Георгіївна2018-12-222018-12-222018Дерев’янко, О. Г. Механізми впливу репутаційного менеджменту на бізнес-результати / О. Г. Дерев’янко // Стратегія економічного розвитку України. – 2018. - № 42. – С. 5-18https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/28643В статті систематизовано механізми впливу репутаційного менеджменту на бізнес-результати шляхом об’єднання їх в три основні групи: по-перше, це ефект впливу репутації на ресурси підприємства; по-друге, це ринкові ефекти, пов’язані з дією механізму «попит-пропозиція» і зміною мікроекономічної моделі функціонування підприємства; по-третє, це ефекти підвищення стійкості розвитку бізнесу як в нормальних, так і в кризових умовах, обумовлені зниженням турбулентності середовища функціонування і встановленням довгострокових «контрактів» зі стейкхолдерами. Автором досліджено і розвинено інструментарій оцінки стратегічної ефективності управління репутацією підприємства на основі концепції репутаційної ренти. Наведено авторське визначення поняття «репутаційна рента»: як теоретико-методологічний базис стратегічної ефективності репутаційного менеджменту підприємства і частковий вияв шумпетеріанської ренти — надприбутку (ненормативно високого прибутку) від «інноваційної монополії» на унікальний ресурс; таким ресурсом є антикрихка репутація — радикальна маркетингова/організаційна інновація. In the article, the mechanisms of the impact of reputation management are systematized and combined into three main groups. Firstly, the effect of reputation impact on the company’s resources. Secondly, these are market effects associated with the action of the «supply-demand» mechanism and the change in the microeconomic model of the enterprise’s functioning. Thirdly, these are effects of increasing the sustainability of business development in both normal and crisis conditions, due to a decrease in the turbulence of the operating environment and the establishment of longterm «contracts» with stakeholders. The author has explored and developed a tool for evaluating the strategic effectiveness of managing the reputation of an enterprise based on the concept of reputational rent. The author’s definition of the concept of «reputational rent» is given: as a theoretical and methodological basis for the strategic effectiveness of the reputation management of the enterprise and a particular manifestation of the Sumperian rent — excess profits (non-normative high profits) from the «innovative monopoly» to a unique resource; such resource is an antifragil reputation — a radical marketing /organizational innovation.uk-UKдовірастейкхолдери«адвокати» брендутеорія контрактіврепутаційна рентаантикрихкість репутаціїtruststakeholdersbrand «advocates»contract theoryreputation rentsreputation antifragilityМеханізми впливу репутаційного менеджменту на бізнес-результатиArticle