Jureniene, V.Domarkaite, R.2021-03-232021-03-232014Jureniene, V. Construction of music festivals identity under the conditions of globalization / V. Jureniene, R. Domarkaite // Наукові праці Національного університету харчових технологій. – 2014. – Т. 20, № 3. – С. 145–150.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/32986Поняття соціальної ідентичності складається з політичного, культурного, економічного, національного, релігійного та інших аспектів. Незважаючи на те, що фестивалі різних типів мають значний вплив на різні сфери життя, саме музичні фестивалі здійснюють найбільший вплив на соціальне середовище певної місцевості, оскільки важко переоцінити їх роль як культурного інструменту. The definition of the social identity is divided into political, cultural, economic, national, religious and other identities. Although festivals of different types are rated highly because of their evident influence upon various fields of life, and music festivals are given the role of a local creator that is able to specifically penetrate into the social environment, still the role of a music festival as a cultural instrument is hard to define, measure in relations and classify.enculturalidentity vicinityinstrumentінструментфестивалімузикакультурна ідентичністьмісцевістьfestivalsmusicConstruction of music festivals identity under the conditions of globalizationArticle