Kovalchuk, OlgaTrygub, Inna2015-05-212015-05-212015Kovalchuk, O. Factors affecting competitivness of companies / O. Kovalchuk, I. Tryhub // Наукові здобутки молоді-вирішенню проблем харчування людства у XXI столітті : 81 Mіжнародна наукова конференція молодих учених, аспірантів і студентів, 23-24 квітня 2015 р., м.Київ. – 2015. – Ч. 4. - C. 389.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/20567One of the important aspects of the market environment, which allows to take a prominent place as long as possible and hold leading positions is competitiveness of enterprises. The problem of determining the competitiveness of enterprises is very important for certain market segments and for the efficient operation of enterprises. To solve this problem, necessary to identify the factors that influence the possibility of winning or losing in competition.marketаspectinfluencecompetitionproductionsalesаспектриноквпливзмаганнявиробництвопродажірыноквлияниесоревнованиепроизводствопродажикафедра ділової іноземної мови та міжнародної комунікаціїкафедра іноземних мов професійного спрямуванняFactors affecting competitivness of companies