Prokip, Mariana2014-11-182014-11-182014Prokip, M. Enterprise adaptation to changes in the market environment / M. Prokip // Наукові здобутки молоді – вирішенню проблем харчування людства у ХХІ столітті : програма і матеріали 80-ї Міжнародної наукової конференції молодих учених, аспірантів і студентів, 10–11 квітня 2014 р. – Київ : НУХТ, 2014. – Ч. 4. – С. 434–435.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/18451Today’s pace of change in business conditions may or may not be unprecedented, but it is surely spectacular. But like most things in business, rapid change is a two-edged sword - a threat but also an opportunity. Adapt to rapid change better than competitors and you can make great strides; ignore rapidly changing circumstances and expect to go the way of the dinosaur. Adapting may be difficult, but it is not impossible. Change puts a premium on adapting; the faster the pace of change, the greater the premium. Take away change and there is no need to adapt; if it worked yesterday, there is every reason to believe it will work today.market environmentbusinessenterpriseринкове середовищебізнеспідприємстворыночная средабизнеспредприятиеEnterprise adaptation to changes in the market environmentOther