Науменко, Наталія Валентинівна2023-12-182023-12-182023Науменко, Н. В. Жанрове розмаїття "п'єси у п'єсі" у сучасній українській літературі / Н. В. Науменко // Українська література: історичний досвід і перспективи. – 2023. – №1. – С. 74-87https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/41784Надзвичайно важливою й актуальною є проблема вивчення еволюції іронічного начала в літературній творчості. У цій роботі йтиметься про іронічний стиль у драматургії, оскільки вона ґрунтується на ігровому елементі, основному для іронії. Риторична фігура «прикидання» (eironeia), з якої виростає зазначений вид комічного, зумовлює основний критерій вибору матеріалу для дослідження: прийом «театр у театрі», або «сцена на сцені». Розвиткові іронічного змісту не лише п’єси у п’єсі, а й інших можливих родо-жанрових модифікаціях цієї структури служить двоплановість зображення — як у формальному, так і у змістовому аспектах. Тобто, до конкретного твору включається інший твір (навіть і не один), закодований тим самим кодом, що й весь художній простір тексту. Тому дієвим формотворчим чинником тут є «репетиція», на основі якої будується або цілий твір, або його частина. Відтак дослідження «сцени на сцені» в українській літературі є актуальним і сьогодні.ukконфлікткафедра іноземних мов професійного спрямуваннядраматургіяіронія«п’єса у п’єсі»українська література ХХ століттяжанрстильconflictdramaturgyirony«a play within a play»Ukrainian literature of the 20th centurygenrestyleЖанрове розмаїття "п'єси у п'єсі" у сучасній українській літературіArticlehttps://orcid.org/0000-0002-7340-8985