Науменко, Наталія Валентинівна2021-01-282021-01-282020Науменко, Н. В. Мотиви ведичної філософії в драматургії Івана Карпенка-Карого / Н. В. Науменко // Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія : Філологія. Соціальні комунікації. – 2020. – Т. 31 (70), № 2. – С. 129–136.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/32459У статті з позицій культурологічного аналізу простежено інтерпретації концептів індійської (ведичної) філософії, різних її відгалужень (веданта, йога, санкх’я, ньяя, чарвакалокаята) в деяких творах Івана Карпенка-Карого, зокрема в комедії «Хазяїн». Відомо, що І. Карпенко-Карий був добре обізнаний із західною філософією; щодо східної доводиться лише припускати можливість спорадичного знайомства. Гіпотетичні типологічні збіги індійських мотивів, сюжетів, максим і реалій зі складниками художнього світу п’єс українського драматурга (мовою та поведінкою персонажів, їхнім природним і речовим оточенням) утверджено як вияви діалогу автора зі східною культурою на архетипному рівні – через осмислення орієнтальних філософем і надання їм нових конотацій на українському ґрунті.otherіндійська філософіяindian philosophyВедиАюрведаSeeAyurvedaінтерпретаціяinterpretationсимволsymbolкафедра іноземних мов професійного спрямуванняМотиви ведичної філософії в драматургії Івана Карпенка-КарогоArticle