Мельник, Оксана ПетрівнаКійко, Вікторія Вікторівна2024-11-062024-11-062023Мельник, О. Веганство: аналіз тренду у світі та Україні / О. Мельник, В. Кійко // Управління якістю. – 2023. – № 9. – С. 95–101.https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/45406Якщо раніше веганство було вузькою нішею з немасовим попитом, то нині це–один із провідних глобальних трендів, і до підтримки рослинної моди долучаються всі, навіть традиційні «м’ясні» бренди. Головною мотивацією для людей, що стали вегетаріанцями чи веганами, є екологічний аспект, друга за популярністю мотивація – здоров’я і менш популярним для переходу на рослинну дієту є добробут тварин. Розглянуто сутність веганства, символ бренду та процес його лізензування.If before, veganism was a narrow niche with a non-mass demand, now it is one of the leading global trends, and everyone, even traditional "meat" brands, joins in supporting plant-based fashion. The main motivation for people who have become vegetarians or vegans is the environmental aspect, the second most popular motivation is health, and the less popular motivation for switching to a plant-based diet is animal welfare. The essence of veganism, the symbol of the brand and the process of its licensing are considered.ukкафедра експертизи харчових продуктіввеганствобренд V-LabelліцензуванняveganismV-Label brandlicensingВеганство: аналіз тренду у світі та УкраїніArticlehttps://orcid.org/0000-0002-9177-8904https://orcid.org/0000-0002-1078-5863